http://api.ning.com/files/eoCpmuB3MmV7zrkygpgbV2UFBU7HkfDZWIxrhTnIGdvK*JZUBGsh5SavT88gYAk-IZ96U6xspEaGCBaNzb87akWisW0d4zlW/nayzaw0141.gif
က်ေနာ္ဘေလာေလးကုိယ္သတင္းေတြလာေရာက္ဖတ္႐ႈအားေပးၾကတဲ့မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းမ်ားအားလံုးရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ

8 Mar 2012

မူဆယ္ၿမိဳ႕တြင္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ တည္ေဆာက္ရန္ စီစဥ္ေန

တ႐ုတ္-ျမန္မာ နယ္စပ္မူဆယ္ၿမိဳ႕တြင္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ Special Economic Zone တည္ေဆာက္ရန္ စီစဥ္ေနေၾကာင္းႏွင့္ ယင္း အေၾကာင္းအရာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဒုတိယသမၼတ စိုင္းေမာက္ခမ္းက လား႐ိႈးခရီးစဥ္အတြင္း ထည့္သြင္းေဆြးေႏြးခဲ့ေၾကာင္း သတင္းရရွိပါသည္။
“မူဆယ္မွာ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ တည္ေဆာက္မယ့္ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဒုတိယသမၼတရဲ႕ လား႐ႈိးခရီးစဥ္ အတြင္းမွာ ထည့္သြင္း ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကတယ္။ အထူးသျဖင့္က ဒီဆင္းရဲမြဲေတမႈကို ေလ်ာ့ခ်ဖို႔အတြက္ စၿပီးလုပ္တဲ့ သေဘာပါ။ စီးပြားေရးဇုန္နဲ႔အတူ အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီေတြလည္း ဖြဲ႕စည္းခြင့္ေပးမယ္လို႔ ေျပာတယ္။ အမ်ားပိုင္ ကုမၸဏီေတြရွိျခင္း အားျဖင့္ အစုရွယ္ယာေရာင္းလို႔ ရတယ္။ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘဏ္တိုးႏႈန္းေတြ ထက္ျမင့္ေအာင္ေတာ့ ေပးမယ္ဆိုရင္ ရွယ္ယာေတြေရာင္းလို႔ ရပါတယ္။  ၂၀၁၅ AFTA အမီလုပ္သြားဖို႔ စီစဥ္ေနတာပါ။ ၂၀၁၅  ခုႏွစ္ မွာ Asean Economic Community နဲ႔ Asean Free trade Area အေကာင္အထည္ေပၚလာရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အခုလို တ႐ုတ္ကို ကုန္ၾကမ္းေရာင္းေန႐ံုနဲ႔ေတာ့ မရေတာ့ပါဘူး။ ဒီအတြက္ ျပင္ဆင္တာပါ” ဟု မူဆယ္ နမ့္ခမ္းအသင္းမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦး က ေျပာျပခဲ့သည္။
လက္ရွိ အေျခအေနတြင္မူ တ႐ုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္ ၾကယ္ေခါင္ ေဒသ၌ ေနထိုင္သူမ်ားတြင္ ျမန္မာလူမ်ဳိး ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ၀န္းက်င္ရွိေၾကာင္းႏွင့္ ေရႊလီၿမိဳ႕တြင္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိေနေၾကာင္းႏွင့္ ထိုသူမ်ား မူဆယ္နယ္စပ္သို႔ ျပန္လာႏိုင္ရန္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္း ဖြင့္ေပးရန္ ဦးစြာလိုအပ္ေနေၾကာင္း သံုးသပ္မႈမ်ားလည္း ရွိသည္။
“အခု SEZ နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အဆိုတင္သြင္းၾကတယ္။ အခုဆိုရင္ ကုန္သည္ေတြက သူတို႔ရဲ႕ကုန္ပစၥည္းေတြကို မူဆယ္မွာ မထားႏုိင္ေတာ့ ၾကယ္ေခါင္မွာ သြားထားရတယ္။ အဲဒီမွာ ရဲက အမ်ဳိးမ်ဳိးညစ္တာလည္း ရွိတယ္။ ျဖစ္ေနတာက မူဆယ္မွာက လိုင္စင္ေလွ်ာက္ၿပီး ပစၥည္းေတြပဲထားခြင့္ရွိတယ္။ ဒီေတာ့ ဟိုဘက္မွာရွိေနတဲ့ ထမင္းဆိုင္ေတြကအစ အလုပ္သမားေတြ၊ ကုန္ေလွာင္႐ံုေတြ ဒီဘက္ကို အရင္ျပန္ေရာက္ဖို႔ လိုတယ္။ ဒါေတြကို အရင္စနစ္တက် ျပန္စိစစ္သင့္တယ္ ထင္တယ္။ ေလာေလာဆယ္မွာ ျမန္မာဘက္က ေရာင္းတဲ့ပစၥည္းေတြကို တ႐ုတ္ဘက္က အခ်ဳိအေခ်ာင္နဲ႔ရေနတဲ့ အေနအထားမ်ဳိးေၾကာင့္ ယူတာပါ။ အခုဆို ဆန္တင္ပို႔ခြင့္ရတယ္။ ေျပာင္းတင္ပို႔ခြင့္ ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ဘက္က ခြင့္မျပဳေတာ့ ေမွာင္ခိုလမ္းေၾကာင္း က တင္ပို႔ရတယ္။ ေစ်းႏွိမ္ခံရတယ္။ တကယ္လို႔မ်ား VALUE ADDED လုပ္ ေရာင္းမယ္ဆိုရင္သူတို႔ယူပါဦးမလား  စိုးရိမ္စရာရွိတယ္”ဟု နယ္စပ္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ဆိုသည္။ လက္ရွိအေနအထားတြင္ တ႐ုတ္ဘက္သို႔ ကုန္ၾကမ္းပစၥည္း သာတင္ပို႔ေရာင္းခ်ေနရေသာအေန အထားမွ Value Added တန္ဖိုးျမင့္ ထုတ္ကုန္ထုတ္လုပ္၍ ေရာင္းခ်ရန္ စီစဥ္ေနမႈအေပၚ တျခားတစ္ဘက္ မွလည္း အဆင္ေျပႏိုင္ေၾကာင္း သံုးသပ္သည္။ “တ႐ုတ္ဘက္က၀ယ္၊ မ၀ယ္ေတြးၿပီး ဘာမွမလုပ္ဘဲေနလို႔ မရဘူး။ အခုအခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ ဆီကပဲ ႏွမ္းေတြ၀ယ္။ ဂိုေထာင္ထဲျပန္ထည့္ၿပီး Value Added လုပ္ၿပီး သူတို႔ကျပန္ထုတ္ေနတာပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔မွာ နည္းပညာနဲ႔ အရင္းအႏွီးပဲလိုတယ္။ သူ၀ယ္ပါ့မလား ဆိုၿပီး စိုးရိမ္စရာေတာ့ မလိုပါဘူး” ဟု လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ဆိုသည္။
eleven media groupမွကူးယူတင္ျပသည္

0 comments:

Post a Comment

http://api.ning.com/files/eoCpmuB3MmV7zrkygpgbV2UFBU7HkfDZWIxrhTnIGdvK*JZUBGsh5SavT88gYAk-IZ96U6xspEaGCBaNzb87akWisW0d4zlW/nayzaw0141.gif