သဇင္တဲ့။ ေတာ္၀င္ပန္း တစ္ပြင့္ရဲ႔ နာမည္ ဆိုလည္းဟုတ္။ ပရိသတ္ေတြရဲ႔ အခ်စ္ကို ရရွိၿပီး အဆိုေရာ သရုပ္ေဆာင္ ဘက္မွာပါ ေတာ္၀င္ အႏုပညာရွင္
တစ္ဦး ျဖစ္တယ္ဆိုလည္း ဟုတ္တယ္ေပါ့။
သီခ်င္းေတြနဲ႔ အႏုပညာ ေလာကထဲကို စတင္ ၀င္ေရာက္လာခဲ့ၿပီး ထင္ေပၚလုိ႔ စင္ေတာ္ေကာက္ သရုပ္ေဆာင္ ေလာကထဲမွာလည္း ေနရာတစ္ခု ယူႏိုင္ခဲ့တဲ့ သဇင္က ထိပ္ဆံုးရဲ႔ ထိပ္ဆံုးမွာ တစ္ကိုယ္ေတာ္ စီးရီးကိုလည္း သိပ္မၾကာခင္ကဘဲ ထြက္ရွိ ထားႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ သဇင္ရဲ႕ အႏုပညာ သက္တမ္းကို ျပည္လွည့္ၾကည့္မယ္ ဆိုရင္လည္း သိပ္မႏုေတာ့ တာကို ေတြ႔ၾကရမွာပါ။
ေရစီး သန္လွတဲ့ အႏုပညာ ေရစီးေၾကာင္းထဲမွာ နစ္တဲ့သူလည္းရွိ၊ ကူးခတ္ေနဆဲ သူေတြလည္း ရွိတဲ့ ၾကားထဲမွာ သဇင္ကေတာ့ ေရစီးအတုိင္း အလိုက္သင့္ စီးေမ်ာ ေနႏိုင္တဲ့ အစြမ္းရွိသူ တစ္ဦး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူမရဲ႔ အႏုပညာ အတြက္ ရွင္သန္မႈ၊ လႈပ္ရွားမႈေတြ အေၾကာင္းကို သိလိုတာေၾကာင့္ သူမနဲ႔ မိုးေတြ မရြာတဲ့ ေန႔ တစ္ေန႔မွာ ေတြ႔ဆံု ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ သဇင္ပန္း ဆုိတာ ေဆာင္းရာသီမွာ ျဖဴလြလြႏွင္းနဲ႔ အၿပိဳင္ ပြင့္လန္းတဲ့ ပန္းပါ။ နာမည္နဲ႔ လိုက္ေအာင္ ျဖဴျဖဴစင္စင္နဲ႔ အျမဲ ရယ္ျပံဳးေနတတ္သူ သဇင္ကို ေရႊအျမဳေတ အတြက္ ေတြ႔ဆုံ ေမးျဖစ္ခဲ့တဲ့ ရာသီကေတာ့ သဇင္ပန္းေတြ ပြင့္တတ္တဲ့ ရာသီေတာ့ မဟုတ္ခဲ့ပါဘူး။ ၁၂ လ ရာသီစလုံးမွာ အျမဲျပံဳးေပ်ာ္ ပြင့္လန္းေနတဲ့ အႏုပညာ ပန္းတစ္ပြင့္ သဇင္က ေရႊအျမဳေတ အလွဓာတ္ပုံေတြထဲမွာ လည္း လွပစြာပြင့္လန္း ေနတာကို ေတြ႕ၾကရမွာပါ။ သဇင္က ကုိယ္တုိင္ဖန္တီး ျပင္ဆင္တဲ့ မိတ္ကပ္၊ ဖက္ရွင္ အျပင္အဆင္ေတြနဲ႔ လွခ်င္တုိင္း လွေနခဲ့တာကို ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။
တစ္ဦး ျဖစ္တယ္ဆိုလည္း ဟုတ္တယ္ေပါ့။
သီခ်င္းေတြနဲ႔ အႏုပညာ ေလာကထဲကို စတင္ ၀င္ေရာက္လာခဲ့ၿပီး ထင္ေပၚလုိ႔ စင္ေတာ္ေကာက္ သရုပ္ေဆာင္ ေလာကထဲမွာလည္း ေနရာတစ္ခု ယူႏိုင္ခဲ့တဲ့ သဇင္က ထိပ္ဆံုးရဲ႔ ထိပ္ဆံုးမွာ တစ္ကိုယ္ေတာ္ စီးရီးကိုလည္း သိပ္မၾကာခင္ကဘဲ ထြက္ရွိ ထားႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ သဇင္ရဲ႕ အႏုပညာ သက္တမ္းကို ျပည္လွည့္ၾကည့္မယ္ ဆိုရင္လည္း သိပ္မႏုေတာ့ တာကို ေတြ႔ၾကရမွာပါ။
ေရစီး သန္လွတဲ့ အႏုပညာ ေရစီးေၾကာင္းထဲမွာ နစ္တဲ့သူလည္းရွိ၊ ကူးခတ္ေနဆဲ သူေတြလည္း ရွိတဲ့ ၾကားထဲမွာ သဇင္ကေတာ့ ေရစီးအတုိင္း အလိုက္သင့္ စီးေမ်ာ ေနႏိုင္တဲ့ အစြမ္းရွိသူ တစ္ဦး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူမရဲ႔ အႏုပညာ အတြက္ ရွင္သန္မႈ၊ လႈပ္ရွားမႈေတြ အေၾကာင္းကို သိလိုတာေၾကာင့္ သူမနဲ႔ မိုးေတြ မရြာတဲ့ ေန႔ တစ္ေန႔မွာ ေတြ႔ဆံု ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ သဇင္ပန္း ဆုိတာ ေဆာင္းရာသီမွာ ျဖဴလြလြႏွင္းနဲ႔ အၿပိဳင္ ပြင့္လန္းတဲ့ ပန္းပါ။ နာမည္နဲ႔ လိုက္ေအာင္ ျဖဴျဖဴစင္စင္နဲ႔ အျမဲ ရယ္ျပံဳးေနတတ္သူ သဇင္ကို ေရႊအျမဳေတ အတြက္ ေတြ႔ဆုံ ေမးျဖစ္ခဲ့တဲ့ ရာသီကေတာ့ သဇင္ပန္းေတြ ပြင့္တတ္တဲ့ ရာသီေတာ့ မဟုတ္ခဲ့ပါဘူး။ ၁၂ လ ရာသီစလုံးမွာ အျမဲျပံဳးေပ်ာ္ ပြင့္လန္းေနတဲ့ အႏုပညာ ပန္းတစ္ပြင့္ သဇင္က ေရႊအျမဳေတ အလွဓာတ္ပုံေတြထဲမွာ လည္း လွပစြာပြင့္လန္း ေနတာကို ေတြ႕ၾကရမွာပါ။ သဇင္က ကုိယ္တုိင္ဖန္တီး ျပင္ဆင္တဲ့ မိတ္ကပ္၊ ဖက္ရွင္ အျပင္အဆင္ေတြနဲ႔ လွခ်င္တုိင္း လွေနခဲ့တာကို ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။
သဇင္ရဲ႕ အႏုပညာ သက္တမ္းက မငယ္ေတာ့ဘူးေနာ္။ ကုိယ္ေလွ်ာက္ခဲ့တဲ့ ကာလ တစ္ေလွ်ာက္မွာ ကိုယ့္ရဲ႕ အႏုပညာ အေတြ႔အၾကံဳေတြက အမ်ားႀကီး ရရွိ ထားၿပီလုိ႔ ထင္တယ္ေနာ္။
အဓိကကေတာ့ သီခ်င္းပုိင္းပဲ ၾကည့္ၾကည့္၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ပုိင္းပဲ ၾကည့္ၾကည့္ ႏွစ္ခုစလုံးက လုပ္သက္ ၾကာလာတာနဲ႔ အမွ် ေလ့လာစရာ ပိုမ်ားလာတယ္။ ၿပီးေတာ့ မွားတာေတြေပါ့ေနာ္။ ကုိယ့္အေရွ႕မွာ မသိလုိ႔ မွားသြားတာေတြ ရွိတယ္။ အဲဒါကို ျပင္ဖုိ႔ ေတြ႔လာတယ္။ ေနာက္ ကုိယ့္အမွားေတြကို တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ျမင္လာတယ္။ တစ္ခုလုပ္ၿပီး သြားတုိင္း ျပန္ၾကည့္ရင္ အမွားေတြ ျပန္ေတြ႔ရတတ္တယ္။ ဒီေတာ့ ကိုယ္ပိုၿပီး ႀကိဳးစားရမယ္ ဆုိတဲ့ အသိစိတ္က ပိုၿပီး ၀င္လာတယ္။
ကုိယ္ရရွိခဲ့တဲ့ အေတြ႔အၾကံဳေတြ အားလုံးကေကာ ကုိယ္ေရွ႕ေလွ်ာက္မယ့္ ဘ၀ ခရီးမွာ ျပန္အသုံးခ်ဖုိ႔ အဆင္ေျပရဲ႔လား ဘယ္လုိ အပုိင္းေတြကို ျပန္ၿပီး ခ်န္လွပ္ထားခဲ့ရလဲ။
အခုဆုိရင္ သီခ်င္းပုိင္း ဆုိရင္ သမီးက တိပ္၊ စီဒီ၊ ဗီစီဒီ အကုန္လုံးကုိ အစအဆုံး ေတာက္ေလွ်ာက္ လုပ္ရတဲ့ အခါက်ေတာ့ အစအဆုံးကိုမွ ကုိယ္က တိတိက်က်ႀကီး သိေနတာေလ။ တခ်ဳိ႕အရာေတြ ဆုိရင္ နဂိုတုန္းက သီခ်င္းပဲ ဆုိလုိက္တာေလ။ ဘာမွ မသိဘူး။ အခု နဖူးေတြ႔ ဒူးေတြ႔ ကိုယ္တုိင္ လုပ္ရေတာ့မွ ဘယ္ေလာက္အထိ ပင္ပန္းတယ္၊ ဘယ္ေလာက္ ခက္တယ္ ဆုိတာကို သိတယ္။ အဓိကက အခ်ိန္ကုန္တယ္ ဆုိတာထက္ စိတ္ေရာ၊ လူေရာပင္ပန္းတာေပါ့ေနာ္။ ကုိယ့္တစ္ကုိယ္ေတာ္ေခြ လည္းျဖစ္တယ္။ သီခ်င္းတုိင္းကို ပရိသတ္ ႀကိဳက္ဖုိ႔၊ သီခ်င္းေကာင္းဖုိ႔၊ သြင္းၿပီးသြားတဲ့ အခ်ိန္မွာ Mixing ၿပီးပါ့မလား။ အဘက္ဘက္ကေပါ့ေနာ္။ ဗီစီဒီက်ေတာ့ Edit ၿပီးပါ့မလား။ ေနာက္႐ိုက္တာေတြ အဆင္ေျပပါ့မလား ေပါ့ေနာ္။ အစအဆုံး အႀကိဳက္ေတြ႔ပါ့မလား ေပါ့ေနာ္။ Photo hak ဆုိရင္ သမီးကုိယ္တုိင္ ထုိင္တယ္။ Cover design နဲ႔ တုိင္ပင္ၿပီး လုပ္တယ္။ အစအဆုံး ကုိယ္ပဲ စိတ္ပူရ တာေလ။ အဲဒီေတာ့ အဲဒီ အေတြ႔အၾကံဳကေတာ့ ေကာင္းေကာင္း ရသြားတာ ေပါ့ေနာ္။ ကိုယ္ကုိယ္တုိင္ လုပ္တဲ့ အတြက္ကို အဲဒီ အက်ဳိးေက်းဇူးက ရွင္းရွင္း ေျပာရရင္ သူမ်ား လိမ္မယ္ ဆုိရင္ေတာင္ အလိမ္ မခံရေတာ့ဘူး။ သူမ်ားထက္ သိသြားတယ္။ တတ္သြားတယ္။ ကြၽမ္းက်င္သြားတယ္။ ေနာက္ပိုင္း က်ရင္ေတာ့ သိပ္အခက္အခဲ မရွိေတာ့ဘဲ လြယ္ကူ သြားတာေပါ့။ အဲဒါမ်ဳိးေတြေပါ့။
အဓိကကေတာ့ သီခ်င္းပုိင္းပဲ ၾကည့္ၾကည့္၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ပုိင္းပဲ ၾကည့္ၾကည့္ ႏွစ္ခုစလုံးက လုပ္သက္ ၾကာလာတာနဲ႔ အမွ် ေလ့လာစရာ ပိုမ်ားလာတယ္။ ၿပီးေတာ့ မွားတာေတြေပါ့ေနာ္။ ကုိယ့္အေရွ႕မွာ မသိလုိ႔ မွားသြားတာေတြ ရွိတယ္။ အဲဒါကို ျပင္ဖုိ႔ ေတြ႔လာတယ္။ ေနာက္ ကုိယ့္အမွားေတြကို တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ျမင္လာတယ္။ တစ္ခုလုပ္ၿပီး သြားတုိင္း ျပန္ၾကည့္ရင္ အမွားေတြ ျပန္ေတြ႔ရတတ္တယ္။ ဒီေတာ့ ကိုယ္ပိုၿပီး ႀကိဳးစားရမယ္ ဆုိတဲ့ အသိစိတ္က ပိုၿပီး ၀င္လာတယ္။
ကုိယ္ရရွိခဲ့တဲ့ အေတြ႔အၾကံဳေတြ အားလုံးကေကာ ကုိယ္ေရွ႕ေလွ်ာက္မယ့္ ဘ၀ ခရီးမွာ ျပန္အသုံးခ်ဖုိ႔ အဆင္ေျပရဲ႔လား ဘယ္လုိ အပုိင္းေတြကို ျပန္ၿပီး ခ်န္လွပ္ထားခဲ့ရလဲ။
အခုဆုိရင္ သီခ်င္းပုိင္း ဆုိရင္ သမီးက တိပ္၊ စီဒီ၊ ဗီစီဒီ အကုန္လုံးကုိ အစအဆုံး ေတာက္ေလွ်ာက္ လုပ္ရတဲ့ အခါက်ေတာ့ အစအဆုံးကိုမွ ကုိယ္က တိတိက်က်ႀကီး သိေနတာေလ။ တခ်ဳိ႕အရာေတြ ဆုိရင္ နဂိုတုန္းက သီခ်င္းပဲ ဆုိလုိက္တာေလ။ ဘာမွ မသိဘူး။ အခု နဖူးေတြ႔ ဒူးေတြ႔ ကိုယ္တုိင္ လုပ္ရေတာ့မွ ဘယ္ေလာက္အထိ ပင္ပန္းတယ္၊ ဘယ္ေလာက္ ခက္တယ္ ဆုိတာကို သိတယ္။ အဓိကက အခ်ိန္ကုန္တယ္ ဆုိတာထက္ စိတ္ေရာ၊ လူေရာပင္ပန္းတာေပါ့ေနာ္။ ကုိယ့္တစ္ကုိယ္ေတာ္ေခြ လည္းျဖစ္တယ္။ သီခ်င္းတုိင္းကို ပရိသတ္ ႀကိဳက္ဖုိ႔၊ သီခ်င္းေကာင္းဖုိ႔၊ သြင္းၿပီးသြားတဲ့ အခ်ိန္မွာ Mixing ၿပီးပါ့မလား။ အဘက္ဘက္ကေပါ့ေနာ္။ ဗီစီဒီက်ေတာ့ Edit ၿပီးပါ့မလား။ ေနာက္႐ိုက္တာေတြ အဆင္ေျပပါ့မလား ေပါ့ေနာ္။ အစအဆုံး အႀကိဳက္ေတြ႔ပါ့မလား ေပါ့ေနာ္။ Photo hak ဆုိရင္ သမီးကုိယ္တုိင္ ထုိင္တယ္။ Cover design နဲ႔ တုိင္ပင္ၿပီး လုပ္တယ္။ အစအဆုံး ကုိယ္ပဲ စိတ္ပူရ တာေလ။ အဲဒီေတာ့ အဲဒီ အေတြ႔အၾကံဳကေတာ့ ေကာင္းေကာင္း ရသြားတာ ေပါ့ေနာ္။ ကိုယ္ကုိယ္တုိင္ လုပ္တဲ့ အတြက္ကို အဲဒီ အက်ဳိးေက်းဇူးက ရွင္းရွင္း ေျပာရရင္ သူမ်ား လိမ္မယ္ ဆုိရင္ေတာင္ အလိမ္ မခံရေတာ့ဘူး။ သူမ်ားထက္ သိသြားတယ္။ တတ္သြားတယ္။ ကြၽမ္းက်င္သြားတယ္။ ေနာက္ပိုင္း က်ရင္ေတာ့ သိပ္အခက္အခဲ မရွိေတာ့ဘဲ လြယ္ကူ သြားတာေပါ့။ အဲဒါမ်ဳိးေတြေပါ့။
အႏုပညာရွင္ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီ တုိင္းမွာ ေနရာ တစ္ခုရဖုိ႔ အတြက္ ပုံစံမ်ဳိးစုံ ရွိတတ္ၾကတယ္။ သဇင္ကေကာ ကုိယ့္ပုံစံကုိ ဘယ္လုိ သတ္မွတ္ခ်င္လဲ။
သမီးကေတာ့ စတက္လာကတည္းက ေဘးနားမွာ ေထာက္ပ့ံေပးမယ့္ မိဘရွိတယ္။ ၿပီးေတာ့ သင္ဆရာ၊ ျမင္ဆရာ၊ ၾကားဆရာ အားလုံးေပါ့။ ကား႐ိုက္ၾကေတာ့လည္း ကုိယ္တုိင္က မသိရင္ မသိတဲ့ အေၾကာင္းကို ေျပာျပၿပီးေတာ့ ေမးတယ္။ သီခ်င္း ဆုိရင္လည္း အားလုံးကို ေမးတယ္။ အဲဒီေတာ့ သမီးမွာ ခက္ခဲတယ္ဆုိရင္လည္း ဒီေလာက္ႀကီး ခက္ခဲတာ မရွိခဲ့ဘူး။ အကုန္လုံးက ၀ုိင္း၀န္း ပ့ံပိုးေပးတယ္။ သင္ေပးတယ္။ အဲဒီ အတြက္ကို ေရွာေရွာ႐ွဴ႐ွဴ ျဖစ္သြားတာ မ်ားတယ္။
သဇင့္ အေနနဲ႔ သီခ်င္းေတြကိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ပုိင္းကုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ကုိယ့္ရဲ႕ လူမႈဘ၀ကိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အတုိက္အခုိက္ ဆုိတာေတြကို တစ္နည္းနည္းနဲ႔ ၾကံဳခဲ့ရတာပဲ။ အဲဒီအခါမွာ သမီးက ဘယ္လုိ စိတ္ထားနဲ႔ ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ရတာလဲ။
အစပုိင္းကေတာ့ေလ သမီး အေနနဲ႔ စလုပ္ခါစလည္း ျဖစ္တယ္။ သိပ္လည္း မရင့္ က်က္ေသးဘူးေပါ့။ အသက္ အရြယ္အားျဖင့္လည္း ငယ္လည္း ငယ္ေသးတဲ့ အခါက်ေတာ့ အဲဒီ အခ်ိန္မွာ စိတ္လည္း ေတာ္ေတာ္ညစ္တယ္။ အဓိက ကေတာ့ ေဒါသေတာ္ေတာ္ ထြက္တယ္။ သမီးမွာ အက်င့္ တစ္ခု ရွိတာက ကုိယ္မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ဘာမွ ျဖစ္စရာ အေၾကာင္း မရွိဘူးေပါ့ေနာ္။ ျပန္ေတြးတယ္။ ေသခ်ာ ျပန္စဥ္းစား ၾကည့္တယ္။ ဟုတ္ၿပီ၊ အခု ေနာက္ပိုင္း အႏုပညာေတြ အားလုံး ဒီလုိပဲ ခံရတာပဲေပါ့ ေနာ္။ အတြင္းကပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ အျပင္ကပဲ ျဖစ္ျဖစ္ တုိက္ခုိက္တာမ်ဳိးေပါ့။ ကုိယ္ဒါႀကီးကို စိတ္ေရာက္ေနလုိ႔ ရွိရင္ ကုိယ့္ အလုပ္မွာလည္း အခက္အခဲ ျဖစ္မယ္။ ကုိယ့္စိတ္ထဲမွာလည္း မရွင္းေတာ့ဘူး။ ဒါဆုိရင္ အလုပ္ကိုလည္း ေကာင္း
ေကာင္း လုပ္ႏုိင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီေတာ့ သမီးက အဲဒီလုိ ျဖစ္လာရင္ ျဖစ္ခ်ိန္တန္လို႔ ျဖစ္သြားတယ္ပဲ သတ္မွတ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ပရိသတ္နဲ႔ အႏုပညာရွင္ ဆုိတာက အခု ေနာက္ပိုင္းမွာ မစိမ္းေတာ့ဘူး။ သမီးတုိ႔က အျပင္မွာလည္း သြားလာ ေနတယ္ဆုိေတာ့ ေတြ႕ဖုိ႔က မခက္ခဲေတာ့ဘူး။
ဒီေတာ့ တစ္ေန႔က်ရင္ သိမွာပဲ၊ ရွင္းစရာ မလုိဘူး ဆုိၿပီးေတာ့ သမီးက အဲဒါကို ယုံၾကည္ထားတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေဘးမွာလည္း မိဘက အျမဲ ရွိေနတဲ့ အတြက္ ဒါကလည္း အားေပါ့ေနာ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကိုယ္ ယုံၾကည္ေနတယ္။ ငါမမွားဘူး။ မွားသြားတာ ရွိရင္ ေတာင္ အမွားႀကီးမ်ဳိး မမွားဖူးတဲ့ အတြက္ကို သမီးက ထုိင္ၿပီး စိတ္ညစ္ေနတာမ်ဳိး မရွိဘူး။ အခ်ိန္ကုန္တယ္ ဆုိၿပီးေတာ့လို႔ ျပန္ေတြးၿပီး စိတ္ညစ္တာကို ရေအာင္ ေဖ်ာက္တယ္။
စိတ္ကို ရွင္းေနေအာင္ ထားတယ္။ စိတ္ညစ္စရာ ရွိရင္ေတာင္ အလုပ္ထဲကို မသယ္သြားဘူး။ ရေအာင္ပဲ ေဖ်ာက္ခဲ့တယ္။ သမီးကိုက အၾကာႀကီး စိတ္ညစ္ မေနတတ္ဘူး။ ျပႆနာ တစ္ခုျဖစ္လုိ႔ ရွိရင္ ဖြင့္ေျပာလုိက္ရမွ စိတ္ထဲမွာ ေပါ့သြားတယ္။ ကုိယ္ တုိင္လည္း မထားတတ္ဘူး။ သူမ်ား ကုိယ့္အေပၚ ထားခဲ့ရင္လည္း ဖြင့္ေမးတတ္တယ္။ အဲဒါက ေကာင္းလည္းေကာင္းတယ္။ သမီးက ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာတတ္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ႐ႈတင္ေရာက္လုိ႔ ရွိရင္ ကိုယ့္ ႐ႈတင္ထဲမွာပဲ စိတ္ႏွစ္ထားတယ္။ ဘာမွ မေတြးေတာ့ဘူး။ သမီး ထင္တယ္ေလ။ စိတ္မွာ ျဖစ္တဲ့ဟာက ႐ုပ္မွာ ေပၚတယ္။ အဓိက စိတ္ထဲမွာ ရွင္းေအာင္ထားတဲ့ အတြက္ ႐ုပ္လည္းၾကည္လင္ေနမွာပဲ။
သမီးကေတာ့ စတက္လာကတည္းက ေဘးနားမွာ ေထာက္ပ့ံေပးမယ့္ မိဘရွိတယ္။ ၿပီးေတာ့ သင္ဆရာ၊ ျမင္ဆရာ၊ ၾကားဆရာ အားလုံးေပါ့။ ကား႐ိုက္ၾကေတာ့လည္း ကုိယ္တုိင္က မသိရင္ မသိတဲ့ အေၾကာင္းကို ေျပာျပၿပီးေတာ့ ေမးတယ္။ သီခ်င္း ဆုိရင္လည္း အားလုံးကို ေမးတယ္။ အဲဒီေတာ့ သမီးမွာ ခက္ခဲတယ္ဆုိရင္လည္း ဒီေလာက္ႀကီး ခက္ခဲတာ မရွိခဲ့ဘူး။ အကုန္လုံးက ၀ုိင္း၀န္း ပ့ံပိုးေပးတယ္။ သင္ေပးတယ္။ အဲဒီ အတြက္ကို ေရွာေရွာ႐ွဴ႐ွဴ ျဖစ္သြားတာ မ်ားတယ္။
သဇင့္ အေနနဲ႔ သီခ်င္းေတြကိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ပုိင္းကုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ကုိယ့္ရဲ႕ လူမႈဘ၀ကိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အတုိက္အခုိက္ ဆုိတာေတြကို တစ္နည္းနည္းနဲ႔ ၾကံဳခဲ့ရတာပဲ။ အဲဒီအခါမွာ သမီးက ဘယ္လုိ စိတ္ထားနဲ႔ ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ရတာလဲ။
အစပုိင္းကေတာ့ေလ သမီး အေနနဲ႔ စလုပ္ခါစလည္း ျဖစ္တယ္။ သိပ္လည္း မရင့္ က်က္ေသးဘူးေပါ့။ အသက္ အရြယ္အားျဖင့္လည္း ငယ္လည္း ငယ္ေသးတဲ့ အခါက်ေတာ့ အဲဒီ အခ်ိန္မွာ စိတ္လည္း ေတာ္ေတာ္ညစ္တယ္။ အဓိက ကေတာ့ ေဒါသေတာ္ေတာ္ ထြက္တယ္။ သမီးမွာ အက်င့္ တစ္ခု ရွိတာက ကုိယ္မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ဘာမွ ျဖစ္စရာ အေၾကာင္း မရွိဘူးေပါ့ေနာ္။ ျပန္ေတြးတယ္။ ေသခ်ာ ျပန္စဥ္းစား ၾကည့္တယ္။ ဟုတ္ၿပီ၊ အခု ေနာက္ပိုင္း အႏုပညာေတြ အားလုံး ဒီလုိပဲ ခံရတာပဲေပါ့ ေနာ္။ အတြင္းကပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ အျပင္ကပဲ ျဖစ္ျဖစ္ တုိက္ခုိက္တာမ်ဳိးေပါ့။ ကုိယ္ဒါႀကီးကို စိတ္ေရာက္ေနလုိ႔ ရွိရင္ ကုိယ့္ အလုပ္မွာလည္း အခက္အခဲ ျဖစ္မယ္။ ကုိယ့္စိတ္ထဲမွာလည္း မရွင္းေတာ့ဘူး။ ဒါဆုိရင္ အလုပ္ကိုလည္း ေကာင္း
ေကာင္း လုပ္ႏုိင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီေတာ့ သမီးက အဲဒီလုိ ျဖစ္လာရင္ ျဖစ္ခ်ိန္တန္လို႔ ျဖစ္သြားတယ္ပဲ သတ္မွတ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ပရိသတ္နဲ႔ အႏုပညာရွင္ ဆုိတာက အခု ေနာက္ပိုင္းမွာ မစိမ္းေတာ့ဘူး။ သမီးတုိ႔က အျပင္မွာလည္း သြားလာ ေနတယ္ဆုိေတာ့ ေတြ႕ဖုိ႔က မခက္ခဲေတာ့ဘူး။
ဒီေတာ့ တစ္ေန႔က်ရင္ သိမွာပဲ၊ ရွင္းစရာ မလုိဘူး ဆုိၿပီးေတာ့ သမီးက အဲဒါကို ယုံၾကည္ထားတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေဘးမွာလည္း မိဘက အျမဲ ရွိေနတဲ့ အတြက္ ဒါကလည္း အားေပါ့ေနာ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကိုယ္ ယုံၾကည္ေနတယ္။ ငါမမွားဘူး။ မွားသြားတာ ရွိရင္ ေတာင္ အမွားႀကီးမ်ဳိး မမွားဖူးတဲ့ အတြက္ကို သမီးက ထုိင္ၿပီး စိတ္ညစ္ေနတာမ်ဳိး မရွိဘူး။ အခ်ိန္ကုန္တယ္ ဆုိၿပီးေတာ့လို႔ ျပန္ေတြးၿပီး စိတ္ညစ္တာကို ရေအာင္ ေဖ်ာက္တယ္။
စိတ္ကို ရွင္းေနေအာင္ ထားတယ္။ စိတ္ညစ္စရာ ရွိရင္ေတာင္ အလုပ္ထဲကို မသယ္သြားဘူး။ ရေအာင္ပဲ ေဖ်ာက္ခဲ့တယ္။ သမီးကိုက အၾကာႀကီး စိတ္ညစ္ မေနတတ္ဘူး။ ျပႆနာ တစ္ခုျဖစ္လုိ႔ ရွိရင္ ဖြင့္ေျပာလုိက္ရမွ စိတ္ထဲမွာ ေပါ့သြားတယ္။ ကုိယ္ တုိင္လည္း မထားတတ္ဘူး။ သူမ်ား ကုိယ့္အေပၚ ထားခဲ့ရင္လည္း ဖြင့္ေမးတတ္တယ္။ အဲဒါက ေကာင္းလည္းေကာင္းတယ္။ သမီးက ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာတတ္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ႐ႈတင္ေရာက္လုိ႔ ရွိရင္ ကိုယ့္ ႐ႈတင္ထဲမွာပဲ စိတ္ႏွစ္ထားတယ္။ ဘာမွ မေတြးေတာ့ဘူး။ သမီး ထင္တယ္ေလ။ စိတ္မွာ ျဖစ္တဲ့ဟာက ႐ုပ္မွာ ေပၚတယ္။ အဓိက စိတ္ထဲမွာ ရွင္းေအာင္ထားတဲ့ အတြက္ ႐ုပ္လည္းၾကည္လင္ေနမွာပဲ။
သဇင္က ေပ်ာ္ေပ်ာ္ ေ နတတ္တဲ့ သူတဲ့။ ေရာက္ေလရာမွာ ကုိယ့္လုပ္ေဖာ္ ကုိင္ဖက္ေတြနဲ႔ ရယ္စရာေတြ ေျပာၿပီး အျမဲ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ ေနတတ္တာ ေတြ႕ရတယ္။
သမီးက ဒီပုံစံက ကုိယ့္ နဂုိပုံစံ ျဖစ္ေနတာေပါ့ေနာ္။ အဓိကက မိဘေတြေပါ့။ သမီးတုိ႔မွာ သားသမီးနဲ႔ မိဘ အၾကား ငါက မိဘဆုိတဲ့ ပုံစံ မရွိၾကဘူး။ မိဘကလည္း မိဘအေလ်ာက္ တုိင္ပင္စရာ ရွိတာ တုိင္ပင္တယ္။ သူငယ္ခ်င္းေပါင္း ေပါင္းတယ္။ ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္း ေျပာတတ္ေအာင္ သင္ေပးတယ္။ ဒီေတာ့ ဘာမွ မလွ်ဳိ႕၀ွက္တတ္ဘူး။ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပဲ ေနတတ္တယ္။ လူဆုိတာက အတုိက္အခိုက္ေတာ့ ရွိတာေပါ့ေနာ္။ အဲဒီလုိ တုိက္ခုိက္တာမ်ဳိး ရွိလာရင္ ေတာင္ ကုိယ္က သူတုိ႔ကို စိတ္မေကာင္းဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ဆုိေတာ့ သူတုိ႔မွာ အဲဒီစိတ္ႀကီး ရွိေနရင္ သူတုိ႔ မ်က္ႏွာမွာ ေပၚေနေတာ့ ဘယ္လုိပဲ ၾကည့္ၾကည့္ သိသာတယ္ေလ။ ကုိယ္က ေပ်ာ္ေနေပမယ့္ သူတုိ႔ေတြက ေပ်ာ္ခ်င္မွ ေပ်ာ္ေနမွာကိုး။ ဒီေတာ့ သမီးက ကုိယ့္ဟာကုိယ္ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ေအာင္ပဲ ေနတယ္။
သဇင္က အခုဆုိရင္ အဆိုေတာ္ သီးသန္႔လည္း မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ သ႐ုပ္ေဆာင္ သီးသန္႔လည္း မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ သူ႔ပရိသတ္နဲ႔ သူလည္း ရွိေနၿပီ။ ဒီအေတာ အတြင္းမွာ ဒီအႏုပညာ ၂ ခုစလုံးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သမီးရဲ႕ ခံစားမႈနဲ႔ ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ရတဲ့ ပုံစံေလးကုိ ေျပာျပပါဦး။
သီခ်င္း ဆုိတာနဲ႔ သ႐ုပ္ေဆာင္တာက မတူဘူးေလ။ တစ္ခုစီက တစ္မ်ဳိးစီ ခက္တယ္။ သီခ်င္း ဆုိတာလည္း ဆုိလုိက္႐ုံနဲ႔ မၿပီးသြားဘူး။ ေတးေရး တစ္ေယာက္ရဲ႕ စာသားနဲ႔ မုဒ္ အေပၚထပ္ တူညီေအာင္ေပါ့။ ကုိယ္တုိင္က သီခ်င္းေတြ မေရးတတ္ဘူး ဆုိေတာ့ ေတးေရးရဲ႕ ခံစားခ်က္နဲ႔ မုဒ္၊ ဂီတဖန္တီး သူေတြရဲ႕ ပုံစံကို သူတုိ႔ပဲ သိတယ္။ ကုိယ္က ကုိယ္တုိင္ ဖန္တီးထားတာ မဟုတ္တဲ့ အတြက္ နားမလည္ႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ထပ္တူညီေအာင္ သမီး ႀကိဳးစားလုပ္တယ္။ ႐ုပ္ရွင္ပိုင္းမွာလည္း သမီးက သက္တမ္းအရ မ်ားလာတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကုိယ္မလုပ္ ဖူးေသးတဲ့ ကာ႐ိုက္တာေတြ ရွိေသးတယ္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ရွိတယ္။ မ႐ိုက္တဲ့ ကားတုိ႔ ဘာတုိ႔။ သမီးကေတာ့ အဲလုိ မရွိပါဘူး။ အေျခ အေနနဲ႔ အခ်ိန္အခါ တုိက္ဆုိင္လာရင္ ႐ိုက္တယ္။
ကုိယ့္အတြက္ အေတြ႔အၾကံဳနဲ႔ အေလ့အက်င့္ ရတာေပါ့။ သမီးက မသိဘူး ဆုိရင္လည္း ခ်က္ခ်င္းေမးတယ္။ ဘယ္သူ႔ကို မဆုိ ေမးတယ္။ ဟာသပဲ ျဖစ္ျဖစ္။ အားလုံးက ခက္ခဲတာကိုး။ သီခ်င္း ဆုိရင္လည္း ကိုယ္က လုိခ်င္တဲ့ အခ်က္ေလးေတြ ေတာ့ထုတ္ထားတယ္။ အဲဒါကိုမွ ေတးေရး ဆရာကို ျပတယ္။ ကုိယ္က သီခ်င္း ေတာ့ မေရးတတ္ဘူး။ ေရးၾကည့္ဖူးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘုရားက ကုိယ့္ကို အဲဒီ ေလာက္ထိေတာ့ ျပည့္စုံေအာင္ ဖန္ဆင္း ေပးမထားဘူးေလ။ ကုိယ္နဲ႔ ရင္းႏွီးတဲ့ ေတးေရး စုိးလင္း၊ ကိုအ႐ိုးတုိ႔ ဆုိရင္ ျပၿပီး တုိင္ပင္တယ္။ တစ္ခါတေလ အဲဒါေတြက အံ၀င္ခြင္က် ျဖစ္ၿပီး ပရိသတ္နဲ႔ အပ္စပ္သြားရင္ အရမ္း ၀မ္းသာတယ္။ သမီး ပထမဆုံး တစ္ေယာက္တည္း ဆိုတဲ့ သီခ်င္းေလး ငါ့ရည္းစားက သူ႔ရည္စား ဆုိရင္ အရမ္း စိုးရိမ္တယ္။ ပထမဆုံး ကုိယ္တစ္ေယာက္တည္း ဆုိရေတာ့ ပရိသတ္က ႀကိဳက္ပါ့မလားေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ပရိသတ္နဲ႔ သမီး ခံစားခ်က္နဲ႔ တစ္ထပ္တည္း က်ၿပီးေတာ့ ဒီသီခ်င္းေလးက ေပါက္သြားတယ္။ အရမ္း ၀မ္းသာတယ္။ ဒီ သီခ်င္းေလးက ဒီေန႔ ဒီအခ်ိန္ အထိ မဆုိမျဖစ္ ပြဲတုိင္းမွာ ဆုိရတဲ့ သီခ်င္းေလးပါ။
လမ္းေၾကာင္း ၂ ခုကို တစ္ၿပိဳင္နက္ ေလွ်ာက္ဖုိ႔၊ အလုပ္ ၂ ခုကို တစ္ၿပိဳင္နက္ လုပ္ၿပီး ေအာင္ျမင္ဖုိ႔က ခဲယဥ္းတယ္ေလ။ တစ္ခုကို ေတာ့ စြန္႔လႊတ္သင့္ စြန္႔လႊတ္ ရတယ္။ သဇင္ကေတာ့ ခုထိ show မွာလည္း သီခ်င္း ပရိ သတ္ ရွိတယ္။ သ႐ုပ္ေဆာင္ မွာလည္း ေနရာတစ္ခု ရတယ္။ ဘာေၾကာင့္လုိ႔ ေျပာခ်င္လဲ။
သမီးရဲ႕ ပရိသတ္က အဓိကေပါ့ေနာ္။ ၿပီးေတာ့ ေဘးကပ့ံပိုး ကူညီေနတဲ့ မိဘနဲ႔ ဆရာသမား အားလုံးေပါ့။ အားလုံးေကာင္းလုိ႔ သမီး ေကာင္းသြားတာပါ။ ကုိယ္တုိင္ကလည္း မသိတာ နားမလည္တာကို ေမးျမန္း ေလ့လာေတာ့ ဘာလုပ္လုပ္ အဆင္ေျပေျပေလး ျဖစ္သြားတယ္။ သမီးကေတာ့ အဲဒါေၾကာင့္လုိ႔ ထင္တယ္။
သဇင္ရဲ႕ အရင္က မွတ္တုိင္ကေကာ ၂ ခုစလုံးပဲလား။ ဒါမွမဟုတ္ ဒီ ၂ ခုထဲက ဘယ္အရာကို အျဖစ္ခ်င္ဆုံးလုိ႔ သတ္မွတ္ခဲ့ဖူးလဲ။
သမီးက ေက်ာင္းတက္တုန္းက ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ အရမ္း ၀ါသနာ ပါတယ္။ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သင္တန္း ေတာ္ေတာ္ မ်ားကိုလည္း တက္ျဖစ္တယ္။ ေႏြရာသီ ဆုိရင္ Hardware engineering,Software engineering ေတြ တက္တယ္။ အဲဒီ ၂ ခုစလုံးလည္း ေအာင္ၿပီးသြားၿပီ။ တကယ့္ တကယ္က်ေတာ့ ကုိယ္က အႏုပညာ အလုပ္ကို လုပ္ျဖစ္သြားေတာ့ အဲဒီ အပုိင္းကို မေလ့လာ ျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ႏွေျမာဖုိ႔ေတာ့ ေကာင္းတယ္။
ေရွ႕ဆက္ၿပီး ပရိသတ္ ေတြ႔ရမယ့္ သဇင္ရဲ႕ အႏု ပညာေတြကေကာ...။
သမီး ၀ါသနာ ပါတာက ႏွစ္ခု စလုံးပဲကိုး။ အဆုိ ပုိင္းေရာ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ပိုင္း ေရာပဲ။ သမီး ဟုိးငယ္ငယ္ ေလးကတည္းက ၀ါသနာပါ တာဆုိေတာ့ ဒီႏွစ္ခုကုိ သမီးက ေလာကတစ္ခုစီ သတ္သတ္ႀကီး ခြဲထားတာ မရွိဘူး။ ဟိုးအရင္တုန္းက မင္းသားႀကီး၊ မင္းသမီးႀကီးေတြ ဆုိရင္လည္း ဇာတ္၀င္ သီခ်င္းကို ကုိယ္တုိင္ ဆုိၾကတာပဲေလ။ အခု ေနာက္ပုိင္းလည္း သီခ်င္း ဆုိတဲ့လူ အကုန္လုံးက ဗီစီဒီ ႐ိုက္လာၾကတယ္။ ဒီဟာေတြသည္ သေဘာ တရားခ်င္းက အတူ တူပဲလုိ႔ သမီး ခံယူထားတယ္။ ေလာက ၂ ခုလုိ႔ မျမင္ဘူး။ ကုိယ္တုိင္ကလည္း ၀ါသနာ ပါတယ္။ အႏုပညာ လုပ္ငန္း အားလုံး အက်ဳံး ၀င္တယ္လုိ႔ သမီး ခံယူထားတယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ သမီးက ေရွ႕ဆက္ၿပီး ၂ ခုစလုံး လုပ္သြားမွာပဲ။
အႏုပညာရွင္ သဇင္သာ ျဖစ္မလာဘူး ဆုိရင္ သဇင္ ျဖစ္ေနမယ့္ တျခား ဘ၀ကေကာ...။
ကြန္ပ်ဴတာ ပညာရွင္ တစ္ေယာက္ေပါ့။
လူငယ္ သ႐ုပ္ေဆာင္၊ အဆုိေတာ္ အႏုပညာရွင္ တစ္ဦးျဖစ္တာေၾကာင့္ ပရိသတ္ စိတ္၀င္စားတဲ့ အခ်စ္ေရးက လည္း မေမးမျဖစ္ေမးရမွာပဲ ေနာ္လုိ႔ဆုိေတာ့ "ဒီအရြယ္က်မွ အၿမီးမေပါက္ရင္ ဘာေမ်ာက္ လဲေျပာ"လုိ႔ရယ္ၿပီး ေျဖပါတယ္။ ဒါဆုိ ဘယ္လုိအၿမီး ေပါက္ေနၿပီလဲလုိ႔ ဆုိေတာ့"ဘာအၿမီးမွ မဟုတ္ဘူး။ ခ်စ္သူရွိတယ္။ ေအးေဆး ပဲေလ"လုိ႔ ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။
ဒီလအတြက္ ေရႊဂီတ အလွ ဓာတ္ပုံေတြ ဖန္တီးေပးသူက Photo hak ပါ။ Photo hak က ဒီေလာကကို စ၀င္လာတာ အခ်ိန္ ဘယ္ေလာက္မွ မၾကာေသးေပမယ့္ သဇင္ရဲ႕ ေတးစီးရီး ေၾကာ္ျငာ ဘုတ္ႀကီးေတြကို လက္စြမ္း ျပထားသူ တစ္ဦးပဲျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိန္ ေပးၿပီး ႐ိုက္ကူးေပးတဲ့ Photo hak ကုိလည္း ေက်းဇူးတင္တယ္လုိ႔ ဆုိပါရေစ။
သင္းပပ
(ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း၊ ဇူလိုင္လ ၂၀၁၁) http://shweamyutay.com
သမီးက ဒီပုံစံက ကုိယ့္ နဂုိပုံစံ ျဖစ္ေနတာေပါ့ေနာ္။ အဓိကက မိဘေတြေပါ့။ သမီးတုိ႔မွာ သားသမီးနဲ႔ မိဘ အၾကား ငါက မိဘဆုိတဲ့ ပုံစံ မရွိၾကဘူး။ မိဘကလည္း မိဘအေလ်ာက္ တုိင္ပင္စရာ ရွိတာ တုိင္ပင္တယ္။ သူငယ္ခ်င္းေပါင္း ေပါင္းတယ္။ ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္း ေျပာတတ္ေအာင္ သင္ေပးတယ္။ ဒီေတာ့ ဘာမွ မလွ်ဳိ႕၀ွက္တတ္ဘူး။ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပဲ ေနတတ္တယ္။ လူဆုိတာက အတုိက္အခိုက္ေတာ့ ရွိတာေပါ့ေနာ္။ အဲဒီလုိ တုိက္ခုိက္တာမ်ဳိး ရွိလာရင္ ေတာင္ ကုိယ္က သူတုိ႔ကို စိတ္မေကာင္းဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ဆုိေတာ့ သူတုိ႔မွာ အဲဒီစိတ္ႀကီး ရွိေနရင္ သူတုိ႔ မ်က္ႏွာမွာ ေပၚေနေတာ့ ဘယ္လုိပဲ ၾကည့္ၾကည့္ သိသာတယ္ေလ။ ကုိယ္က ေပ်ာ္ေနေပမယ့္ သူတုိ႔ေတြက ေပ်ာ္ခ်င္မွ ေပ်ာ္ေနမွာကိုး။ ဒီေတာ့ သမီးက ကုိယ့္ဟာကုိယ္ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ေအာင္ပဲ ေနတယ္။
သဇင္က အခုဆုိရင္ အဆိုေတာ္ သီးသန္႔လည္း မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ သ႐ုပ္ေဆာင္ သီးသန္႔လည္း မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ သူ႔ပရိသတ္နဲ႔ သူလည္း ရွိေနၿပီ။ ဒီအေတာ အတြင္းမွာ ဒီအႏုပညာ ၂ ခုစလုံးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သမီးရဲ႕ ခံစားမႈနဲ႔ ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ရတဲ့ ပုံစံေလးကုိ ေျပာျပပါဦး။
သီခ်င္း ဆုိတာနဲ႔ သ႐ုပ္ေဆာင္တာက မတူဘူးေလ။ တစ္ခုစီက တစ္မ်ဳိးစီ ခက္တယ္။ သီခ်င္း ဆုိတာလည္း ဆုိလုိက္႐ုံနဲ႔ မၿပီးသြားဘူး။ ေတးေရး တစ္ေယာက္ရဲ႕ စာသားနဲ႔ မုဒ္ အေပၚထပ္ တူညီေအာင္ေပါ့။ ကုိယ္တုိင္က သီခ်င္းေတြ မေရးတတ္ဘူး ဆုိေတာ့ ေတးေရးရဲ႕ ခံစားခ်က္နဲ႔ မုဒ္၊ ဂီတဖန္တီး သူေတြရဲ႕ ပုံစံကို သူတုိ႔ပဲ သိတယ္။ ကုိယ္က ကုိယ္တုိင္ ဖန္တီးထားတာ မဟုတ္တဲ့ အတြက္ နားမလည္ႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ထပ္တူညီေအာင္ သမီး ႀကိဳးစားလုပ္တယ္။ ႐ုပ္ရွင္ပိုင္းမွာလည္း သမီးက သက္တမ္းအရ မ်ားလာတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကုိယ္မလုပ္ ဖူးေသးတဲ့ ကာ႐ိုက္တာေတြ ရွိေသးတယ္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ရွိတယ္။ မ႐ိုက္တဲ့ ကားတုိ႔ ဘာတုိ႔။ သမီးကေတာ့ အဲလုိ မရွိပါဘူး။ အေျခ အေနနဲ႔ အခ်ိန္အခါ တုိက္ဆုိင္လာရင္ ႐ိုက္တယ္။
ကုိယ့္အတြက္ အေတြ႔အၾကံဳနဲ႔ အေလ့အက်င့္ ရတာေပါ့။ သမီးက မသိဘူး ဆုိရင္လည္း ခ်က္ခ်င္းေမးတယ္။ ဘယ္သူ႔ကို မဆုိ ေမးတယ္။ ဟာသပဲ ျဖစ္ျဖစ္။ အားလုံးက ခက္ခဲတာကိုး။ သီခ်င္း ဆုိရင္လည္း ကိုယ္က လုိခ်င္တဲ့ အခ်က္ေလးေတြ ေတာ့ထုတ္ထားတယ္။ အဲဒါကိုမွ ေတးေရး ဆရာကို ျပတယ္။ ကုိယ္က သီခ်င္း ေတာ့ မေရးတတ္ဘူး။ ေရးၾကည့္ဖူးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘုရားက ကုိယ့္ကို အဲဒီ ေလာက္ထိေတာ့ ျပည့္စုံေအာင္ ဖန္ဆင္း ေပးမထားဘူးေလ။ ကုိယ္နဲ႔ ရင္းႏွီးတဲ့ ေတးေရး စုိးလင္း၊ ကိုအ႐ိုးတုိ႔ ဆုိရင္ ျပၿပီး တုိင္ပင္တယ္။ တစ္ခါတေလ အဲဒါေတြက အံ၀င္ခြင္က် ျဖစ္ၿပီး ပရိသတ္နဲ႔ အပ္စပ္သြားရင္ အရမ္း ၀မ္းသာတယ္။ သမီး ပထမဆုံး တစ္ေယာက္တည္း ဆိုတဲ့ သီခ်င္းေလး ငါ့ရည္းစားက သူ႔ရည္စား ဆုိရင္ အရမ္း စိုးရိမ္တယ္။ ပထမဆုံး ကုိယ္တစ္ေယာက္တည္း ဆုိရေတာ့ ပရိသတ္က ႀကိဳက္ပါ့မလားေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ပရိသတ္နဲ႔ သမီး ခံစားခ်က္နဲ႔ တစ္ထပ္တည္း က်ၿပီးေတာ့ ဒီသီခ်င္းေလးက ေပါက္သြားတယ္။ အရမ္း ၀မ္းသာတယ္။ ဒီ သီခ်င္းေလးက ဒီေန႔ ဒီအခ်ိန္ အထိ မဆုိမျဖစ္ ပြဲတုိင္းမွာ ဆုိရတဲ့ သီခ်င္းေလးပါ။
လမ္းေၾကာင္း ၂ ခုကို တစ္ၿပိဳင္နက္ ေလွ်ာက္ဖုိ႔၊ အလုပ္ ၂ ခုကို တစ္ၿပိဳင္နက္ လုပ္ၿပီး ေအာင္ျမင္ဖုိ႔က ခဲယဥ္းတယ္ေလ။ တစ္ခုကို ေတာ့ စြန္႔လႊတ္သင့္ စြန္႔လႊတ္ ရတယ္။ သဇင္ကေတာ့ ခုထိ show မွာလည္း သီခ်င္း ပရိ သတ္ ရွိတယ္။ သ႐ုပ္ေဆာင္ မွာလည္း ေနရာတစ္ခု ရတယ္။ ဘာေၾကာင့္လုိ႔ ေျပာခ်င္လဲ။
သမီးရဲ႕ ပရိသတ္က အဓိကေပါ့ေနာ္။ ၿပီးေတာ့ ေဘးကပ့ံပိုး ကူညီေနတဲ့ မိဘနဲ႔ ဆရာသမား အားလုံးေပါ့။ အားလုံးေကာင္းလုိ႔ သမီး ေကာင္းသြားတာပါ။ ကုိယ္တုိင္ကလည္း မသိတာ နားမလည္တာကို ေမးျမန္း ေလ့လာေတာ့ ဘာလုပ္လုပ္ အဆင္ေျပေျပေလး ျဖစ္သြားတယ္။ သမီးကေတာ့ အဲဒါေၾကာင့္လုိ႔ ထင္တယ္။
သဇင္ရဲ႕ အရင္က မွတ္တုိင္ကေကာ ၂ ခုစလုံးပဲလား။ ဒါမွမဟုတ္ ဒီ ၂ ခုထဲက ဘယ္အရာကို အျဖစ္ခ်င္ဆုံးလုိ႔ သတ္မွတ္ခဲ့ဖူးလဲ။
သမီးက ေက်ာင္းတက္တုန္းက ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ အရမ္း ၀ါသနာ ပါတယ္။ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သင္တန္း ေတာ္ေတာ္ မ်ားကိုလည္း တက္ျဖစ္တယ္။ ေႏြရာသီ ဆုိရင္ Hardware engineering,Software engineering ေတြ တက္တယ္။ အဲဒီ ၂ ခုစလုံးလည္း ေအာင္ၿပီးသြားၿပီ။ တကယ့္ တကယ္က်ေတာ့ ကုိယ္က အႏုပညာ အလုပ္ကို လုပ္ျဖစ္သြားေတာ့ အဲဒီ အပုိင္းကို မေလ့လာ ျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ႏွေျမာဖုိ႔ေတာ့ ေကာင္းတယ္။
ေရွ႕ဆက္ၿပီး ပရိသတ္ ေတြ႔ရမယ့္ သဇင္ရဲ႕ အႏု ပညာေတြကေကာ...။
သမီး ၀ါသနာ ပါတာက ႏွစ္ခု စလုံးပဲကိုး။ အဆုိ ပုိင္းေရာ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ပိုင္း ေရာပဲ။ သမီး ဟုိးငယ္ငယ္ ေလးကတည္းက ၀ါသနာပါ တာဆုိေတာ့ ဒီႏွစ္ခုကုိ သမီးက ေလာကတစ္ခုစီ သတ္သတ္ႀကီး ခြဲထားတာ မရွိဘူး။ ဟိုးအရင္တုန္းက မင္းသားႀကီး၊ မင္းသမီးႀကီးေတြ ဆုိရင္လည္း ဇာတ္၀င္ သီခ်င္းကို ကုိယ္တုိင္ ဆုိၾကတာပဲေလ။ အခု ေနာက္ပုိင္းလည္း သီခ်င္း ဆုိတဲ့လူ အကုန္လုံးက ဗီစီဒီ ႐ိုက္လာၾကတယ္။ ဒီဟာေတြသည္ သေဘာ တရားခ်င္းက အတူ တူပဲလုိ႔ သမီး ခံယူထားတယ္။ ေလာက ၂ ခုလုိ႔ မျမင္ဘူး။ ကုိယ္တုိင္ကလည္း ၀ါသနာ ပါတယ္။ အႏုပညာ လုပ္ငန္း အားလုံး အက်ဳံး ၀င္တယ္လုိ႔ သမီး ခံယူထားတယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ သမီးက ေရွ႕ဆက္ၿပီး ၂ ခုစလုံး လုပ္သြားမွာပဲ။
အႏုပညာရွင္ သဇင္သာ ျဖစ္မလာဘူး ဆုိရင္ သဇင္ ျဖစ္ေနမယ့္ တျခား ဘ၀ကေကာ...။
ကြန္ပ်ဴတာ ပညာရွင္ တစ္ေယာက္ေပါ့။
လူငယ္ သ႐ုပ္ေဆာင္၊ အဆုိေတာ္ အႏုပညာရွင္ တစ္ဦးျဖစ္တာေၾကာင့္ ပရိသတ္ စိတ္၀င္စားတဲ့ အခ်စ္ေရးက လည္း မေမးမျဖစ္ေမးရမွာပဲ ေနာ္လုိ႔ဆုိေတာ့ "ဒီအရြယ္က်မွ အၿမီးမေပါက္ရင္ ဘာေမ်ာက္ လဲေျပာ"လုိ႔ရယ္ၿပီး ေျဖပါတယ္။ ဒါဆုိ ဘယ္လုိအၿမီး ေပါက္ေနၿပီလဲလုိ႔ ဆုိေတာ့"ဘာအၿမီးမွ မဟုတ္ဘူး။ ခ်စ္သူရွိတယ္။ ေအးေဆး ပဲေလ"လုိ႔ ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။
ဒီလအတြက္ ေရႊဂီတ အလွ ဓာတ္ပုံေတြ ဖန္တီးေပးသူက Photo hak ပါ။ Photo hak က ဒီေလာကကို စ၀င္လာတာ အခ်ိန္ ဘယ္ေလာက္မွ မၾကာေသးေပမယ့္ သဇင္ရဲ႕ ေတးစီးရီး ေၾကာ္ျငာ ဘုတ္ႀကီးေတြကို လက္စြမ္း ျပထားသူ တစ္ဦးပဲျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိန္ ေပးၿပီး ႐ိုက္ကူးေပးတဲ့ Photo hak ကုိလည္း ေက်းဇူးတင္တယ္လုိ႔ ဆုိပါရေစ။
သင္းပပ
(ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း၊ ဇူလိုင္လ ၂၀၁၁) http://shweamyutay.com
blog.irrawaddy.org/2012/07/blog-post_3968.html
0 comments:
Post a Comment