”ဘုန္းေတာ္ႀကီးလုိ႔ သက္ေတာ္ရွည္x x xတုိ႔တစ္ေတြ ေရခ်မ္းအုိးႀကီး ..ဖလ္ျပာခြက္ နဲ႔ ေက်ာက္စက္ေရx x xအေမာေျပေအာင္ တုိက္ပါမမ”
”သုဝဏၰသြားမယ့္ဗုိက္ႀကီးသည္x x x ဘတ္(စ္)ကားေစာင့္ရတယ္…ဗုိက္ထဲက ကေလး ေလးလေျပးx x x ဘတ္(စ္)ကားက မလာေသး”
”ေဟး ပိေတာက္ေတြပြင့္ေနၿပီေဟ့၊ ပိေတာက္ေတြပြင့္ေနၿပီ” အသံကုန္ ေအာ္လုိက္သည့္အတြက္ အိပ္ရာကဖ်တ္ခနဲႏုိးသြားသည္။
”ဟား ပိေတာက္ေတြပြင့္ၿပီဆုိပါလား”
အိမ္ေရွ႕ကုိ ကမန္းကတန္းထြက္ၿပီး ပိ ေတာက္ပင္ႀကီးကုိၾကည့္လုိက္ရာ ျမစိမ္း ေရာင္ပိေတာက္ရြက္ေတြၾကားမွ ေရႊဝါေရာင္ ပိေတာက္ပြင့္ေတြ ေဝလုိ႔ ေဝလုိ႔ ေဝ…။
”ေၾသာ္ ဟုိတုန္းက ခုလုိပန္းပိေတာက္ ေတြပြင့္လွ်င္ျဖင့္..” တစ္ခုခုကုိ သတိတရ လြမ္းဆြတ္မိသလုိ ျဖစ္သြားသည္။
သတိရစရာ…
လြမ္းစရာ….
ေတြ႕ခ်င္တမ္းတစရာမ်ား…။ အားလုံးဟာအေတြးကြန္ခ်ာမွာ ရစ္ဝဲ ေရာက္ရွိလာၾကသည္။
”သုဝဏၰသြားမယ့္ဗုိက္ႀကီးသည္x x x ဘတ္(စ္)ကားေစာင့္ရတယ္…ဗုိက္ထဲက ကေလး ေလးလေျပးx x x ဘတ္(စ္)ကားက မလာေသး”
”ေဟး ပိေတာက္ေတြပြင့္ေနၿပီေဟ့၊ ပိေတာက္ေတြပြင့္ေနၿပီ” အသံကုန္ ေအာ္လုိက္သည့္အတြက္ အိပ္ရာကဖ်တ္ခနဲႏုိးသြားသည္။
”ဟား ပိေတာက္ေတြပြင့္ၿပီဆုိပါလား”
အိမ္ေရွ႕ကုိ ကမန္းကတန္းထြက္ၿပီး ပိ ေတာက္ပင္ႀကီးကုိၾကည့္လုိက္ရာ ျမစိမ္း ေရာင္ပိေတာက္ရြက္ေတြၾကားမွ ေရႊဝါေရာင္ ပိေတာက္ပြင့္ေတြ ေဝလုိ႔ ေဝလုိ႔ ေဝ…။
”ေၾသာ္ ဟုိတုန္းက ခုလုိပန္းပိေတာက္ ေတြပြင့္လွ်င္ျဖင့္..” တစ္ခုခုကုိ သတိတရ လြမ္းဆြတ္မိသလုိ ျဖစ္သြားသည္။
သတိရစရာ…
လြမ္းစရာ….
ေတြ႕ခ်င္တမ္းတစရာမ်ား…။ အားလုံးဟာအေတြးကြန္ခ်ာမွာ ရစ္ဝဲ ေရာက္ရွိလာၾကသည္။
လြန္ခဲ့သည့္ႏွစ္ ၃ဝနီးပါးက ျမန္မာျပည္ ကုိ တစ္ပါတီစနစ္ျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေနေသာကာလ။ ပါးစပ္ေပါက္ေတြအားလုံးပိတ္၊ မ်က္လုံး ေတြအားလုံးပိတ္၊ ႏုိင္ငံတကာႏွင့္ ဆက္ ဆံ ေရး တံခါးေပါက္ေတြအားလုံးပိတ္။ အားလုံး ပိတ္ခံထားရသည့္အတြက္ ဖြင့္မိဖြင့္ရာဖြင့္ခဲ့ ၾကသူမ်ားကုိ သတိရမိျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာ့႐ုိးရာယဥ္ေက်းမႈဟူသည္ ႏုိင္ငံရပ္ျခားမ်ားႏွင့္မတူျခင္းမ်ားစြာရွိေနသည္။ပိေတာက္ပြင့္ခ်ိန္သည္ ျမန္မာႏွစ္ ေဟာင္းကုန္ဆုံးၿပီး ႏွစ္သစ္ကူးေသာတန္းခူးလ အခါျဖစ္သည္။ ထုိအခ်ိန္မွာ သႀကၤန္ပြဲ ကုိ က်င္းပေလ့ရွိသည္။ ျမန္မာ့႐ုိးရာသႀကၤန္အခါ သမယ၌ ကုသုိလ္ပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ၾကသလုိ၊ ေပ်ာ္ပြဲ၊ ရႊင္ပြဲမ်ားကုိလည္းျပဳလုပ္ၾက၏။ကုသုိလ္ပြဲမ်ားမွာ သက္ႀကီးရြယ္အုိမ်ား ကုိေခါင္းေလွ်ာ္ေပးျခင္း၊ ေျခသည္းလက္ သည္းမ်ားလီွးေပးျခင္း၊ သက္ႀကီးပူေဇာ္ပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ျခင္း၊ တိရစၧာန္မ်ားကုိ ေဘးမဲ့လႊတ္ျခင္း မ်ားအျပင္ အက၊ အလွ၊ သဘာဝ၊ သံခ်ပ္ႏွင့္ စြယ္စုံဆုမ်ားေပးသည့္သံခ်ပ္ကားၿပိဳင္ပြဲ မ်ားကုိလည္း (အထူးသျဖင့္) ရန္ကုန္ တစ္ၿမိဳ႕လုံး၌ ၿမိဳ႕နယ္ ဆုေပးမ႑ပ္မ်ား၊ ပုဂၢလိက ဆုေပးမ႑ပ္မ်ားျဖင့္ ၿပိဳင္ပြဲ မ်ား က်င္းပၿပီး ထုိက္ထုိက္တန္တန္ဆုမ်ားေပးေလ့ ရွိၾကပါသည္။ပိေတာက္ႏွင့္အတူယွဥ္တြဲ၍ ေရာက္ လာေလ့ရွိေသာ ဆုေပးမ႑ပ္မ်ား၊ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ အလွျပကား၊ သံခ်ပ္ ၿပိဳင္ကားမ်ားကုိ ထင္ေယာင္၊ ျမင္ေယာင္၊ ၾကားေယာင္လာမိျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ထုိစဥ္က ေတာင္ဥကၠလာပၿမိဳ႕နယ္တြင္ ‘ျမန္မာ့႐ုိးရာ’ အလွျပသံခ်ပ္အဖြဲ႕ကုိ စတင္ ဖြဲ႕စည္း ခဲ့သူမွာ စံပယ္ဦး (ဦး)တင္စုိးျဖစ္ပါ သည္။ မွတ္မိသ၍ အဖြဲ႕ဝင္မ်ားသည္ ဖုိးသူေတာ္ဝတ္စုံမ်ားကုိ ဝတ္ဆင္ၾကၿပီး အာလူးမ်ားကုိ ပုတီးကဲ့သုိ႔သီကာ လည္တြင္ဆြဲထား ၾကပါသည္။ ထုိ႔အျပင္ တျခားအလွျပကားမ်ားမွာ ကုိတင္ေမာင္ဝင္း ဦးစီးေသာ ‘ဟုတ္ပါေပ့’။ ကုိခင္ေဇာ္၊ ကုိစုိးရတုိ႔ဦးစီးေသာ ‘ဧၿပီ ၁၃၊၁၄၊၁၅’။ ဂႏၳဝင္ေမာင္ဝုိင္း၊ ကုိျမင့္ ေအာင္(ေဗလုဝ)တုိ႔ဦးစီးေသာ ‘ေမာင္ေမာင္ ဆုိေလထီး႐ုိးရွည္’။ ကုိစုိးလြင္ႏွင့္ ကုိသံခဲတုိ႔၏ ‘ဒဲ့ဒုိး’။ကုိၾကည္တင္ႏွင့္ ကုိလွဝင္းတုိ႔၏ ‘မွန္သားထဲကမ်က္ႏွာ’။ ကုိခင္ေမာ င္ျမင့္၊ ရဲဝင္း၊ရဲလင္းတုိ႔၏ ‘တန္ခူးေရႏွင့္ေမ်ာ ေစခ်င္’။ ကုိဝင္းတင္၊ ကုိသိန္းထြန္း(ဗုိက္ႀကီး) တုိ႔၏’ဒလႅိႏၵ’။ ကုိျမင့္ လြင္(ကုိယ္ေတာ္ႀကီး)၊ ကုိျမတ္ဆုိင္ဦး၊ ကုိသန္းေအာင္ တုိ႔၏ ‘ျခင္းၾကားတုတ္ေထာက္၊ထိရာေပါက္’ ။ ဦးလူေပါ (႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္) တုိ႔၏ ‘အနႏၲစြမ္းအားရွင္’။ ကုိလွျမင့္၊ ကုိတင္ေငြ၊ ကုိစုိးျမင့္တုိ႔၏ ‘အိတ္ဖြင့္ေပးစာ’။ ကုိေဇာ္ ဝင္း ၏’ေရစက္ခ်လုိ႔အမွ်ေဝ’။ ကုိစိန္ျမင့္ (ဂ်င္မီဇ ရက္)တုိ႔၏’ဝုိးတဝါး’။ သွ်င္ေအာင္ခင္၏ ‘သႀကၤန္ပါေမာကၡ’။ဂီတစာဆုိေမာင္ေၾကးမုံ ၏ ‘သႀကၤန္မင္းသား’၊ ‘မေကာင္းသူ ထိပ္ ေကာင္းသူထိပ္’။ လူရႊင္ေတာ္ေလးေမာင္တုိ႔ ၏ ‘ျပည္သူ႕တရားရွင္’။(ဦး)ဝင္းႏုိင္ (အႏုပညာ)၊ ကုိေအာင္က်ည္စုိးျမင့္ (အ ေဖာက္)တုိ႔၏ ‘ေလမ်ိဳးရွစ္ဆယ္’။ ကုိေက်ာ္ ျမင့္ေအာင္၊ ကုိေမာင္ေမာင္ခင္တုိ႔၏’ေရႊတံ ခါးႀကီးဖြင့္ပါဦး’။ ကုိဝင္းေအာင္တုိ႔၏ ‘အႏု လုံပဋိလုံ’။ကုိသန္႔ဇင္(သုဝဏၰ)တုိ႔၏ ‘ကေလး စကား’တုိ႔အျပင္ကုိျမင့္ သိန္း(ကု သုိလ္) တုိ႔၏ ‘ၿပီးပါၿပီ’။ ဒက္ဒီဂမုန္းတုိ႔၏’ပစိပစပ္’။ ကုိေမတၱာတုိ႔၏ ‘ႏွစ္ဆယ္ရာစုမင္းသား ႀကီး’၊’ဆ.ဆရာႀကီး’။ ကုိသင္းႏုိင္၊ ကုိဆန္း ဝင္း၊ကုိေအာင္ေဘာ္တုိ႔က’သစၥာတ ရားခြင္’မွာ ၿပိဳင္ဆုိင္ၾကၿပီးမွ ကုိေအာင္ေဘာ္တုိ႔ႏွင့္တြဲကာ ‘အားနာလုိက္တာဟာ’ ကုိ ဖြဲ႕စည္းၿပိဳင္ပြဲ ဝင္ခဲ့ၾကသည္။ (ေမ့ေလ်ာ့ျခင္း၊ သတိမထားမိျခင္းစ သည့္ အေၾကာင္း မ်ားေၾကာင့္ တခ်ိဳ႕မပါဝင္ ႏုိင္သည္ကုိ ခြင့္လႊတ္ေပးေစလုိပါသည္) ထုိ႔အျပင္ ဘြာေတး၊ အေမ့သား၊ ရွားရွားပါး ပါး၊ ေတာက္တီးေတာက္တဲ့၊ မဆုိသင့္လား ဆုိသင့္လား၊ တေရးႏုိးေသာကေလးဆုိးစသည့္အဖြဲ႕မ်ားလည္းရွိပါေသးသည္။ထုိအဖြဲ႕မ်ားမွ သံခ်ပ္မ်ားကုိမွတ္မိသမွ် တင္ျပေပးလုိက္ပါသည္။ ”ဂါဝန္ဝတ္အရြယ္ငယ္ငယ္ေလး (၁၃ )ေစာင့္ပါေသး၊ ကေလးတြဲေလာင္းက် မွေတာ့ သုဝဏၰေရာက္ၿပီေပါ့” (သုဝဏၰၿမိဳ႕ သစ္သုိ႔သြားေသာကားေစာင့္ရတာၾကာေၾကာင္း ေရးသားထားေသာ သံခ်ပ္ျဖစ္သည္)
ထုိစဥ္က ရပ္ကြက္လူႀကီမ်ားကုိ ေစာင္း ခ်ိတ္ေရးထားေသာ သံခ်ပ္လည္းရွိေသးသည္။ ”ရပ္ကြက္ေဘာပြဲစပါတယ္၊ စာရင္း ေပးၾကတယ္။ ေျခတစ္ဖက္သိမ္တဲ့ ေကာ္မ တီသား စလက္ရွင္ျဖစ္လုိ႔သြား”
ထုိစဥ္က ရပ္ကြက္လူႀကီမ်ားကုိ ေစာင္း ခ်ိတ္ေရးထားေသာ သံခ်ပ္လည္းရွိေသးသည္။ ”ရပ္ကြက္ေဘာပြဲစပါတယ္၊ စာရင္း ေပးၾကတယ္။ ေျခတစ္ဖက္သိမ္တဲ့ ေကာ္မ တီသား စလက္ရွင္ျဖစ္လုိ႔သြား”
ရပ္ကြက္သမဝါယမကုိ ေစာင္းခ်ိတ္ၿပီး ေရးခဲ့ေသာသံခ်ပ္မ်ားမွာ
”ဒီႏွစ္ေဆာင္းတြင္ေအးပါတယ္၊ အခ်မ္းပုိထူးတယ္၊ အေႏြးထည္ရဖုိ႔ ေမွ်ာ္ လင့္ထား လုပ္သားျပည္သူမ်ား ဖလံထည္ စကုိ မဲနဲ႔ေဖာက္ ေမႊးဆပ္ျပာေတြေပါက္”
”သမဝါယမ အစပထမ ၾကြလာခါစ ေတာ့ ဖိန္႔ဖိန္႔တုန္ ေနာက္ေတာ့မွအဖ်ား႐ွဴး ကုန္ ဟုတ္ေလမလားယုံစားကာတည္ ရွယ္ ယာေတြဝင္ၾကသည္” ဇာတ္သဘင္နဲ႔ပတ္သ က္၍လည္း
”ဝင္းဗုိလ္၊ ဆန္းဝင္းဇာတ္ခုံထဲ အမ်ိဳး သမီးေတြႏွစ္တုိင္းကဲ… ဝင္းညီအစ္ကုိ ႏွစ္ေယာက္ဖင္ေပါက္က အမ်ိဳးသမီးေတြ ပုိးကရြ”
ထုိေခတ္က ငါးဦးေကာ္မတီေတြ စာမ တတ္သည့္အေၾကာင္းကုိ ေလွာင္ေျပာင္ရာ တြင္
”သုံးေယာက္ေပါင္းေတာင္ x x x ေလး တန္းမျပည့္တဲ့ x x xရပ္ကြက္ ေကာ္မတီငတိ ကုိယ့္နာမည္ေတာင္x x x စာလုံးေပါင္းမွန္ေအာင္ x x xမေပါင္း တတ္ခ်ာပါဘိ (ခ်ာသည္)၄ ရက္ကြက္ထဲ မရွိရင္ ေကာင္းေပသည္”
ေမာင္ေၾကးမုံ(ဟစ္တုိင္အဖြဲ႕မွ သီခ်င္း)
”(သူမ်ားရဲ႕ႏုိင္ငံေတြမွာ)၂
လကမၻာလူေတြေရာက္ ေရာက္ၾကသတဲ့ေလး
(ဒီေလာက္ေတာ့မမႈပါတယ္)၂
တုိ႔ဗမာကုိသံျဖဴက သူ႕သားကုိလုပ္လုိ႔ ေပး ဒုံးပ်ံေလးတဲ့ေလး။
(သူမ်ားရဲ႕ႏုိင္ငံေတြမွာ) ၂
ခ်ယ္ရီးပန္းကုိသဘာဝ
အလွျပထားၾကသတဲ့
ငါတုိ႔ျပည္ႏုိင္ငံမွာ ဗမာသာကီမ်ိဳးတုိ႔ လုပ္လုိက္တာ ‘ပန္းမခူးရ’ဆုိ ဘယ့္ ႏွယ္လဲေဟ့
ခူးသလားေဟ့(မခူးဘူး) ၂ ၊
မခူးဘူးလား ေဟ့ (ခူးတယ္)၂
-တုိ႔ျဖစ္သည္။
ထုိ႔ျပင္ ေဖာင္ပုံစံ၊ ေလွႀကီးပုံစံျဖင့္ ဖြဲ႕စည္း ထားေသာ အသင္းမ်ားလည္းရွိေသးသည္။ အညာဆန္ေလွပုံစံႀကီးႏွင့္ ‘ဧရာေျမမွ ေရႊညာေမာင္’။ ဝါးေဖာင္ႀကီးကဲ့သုိ႔အလွ ဆင္ထားေသာ ‘ေတာကသာဓု’။ ေဒါပုံမွ အမ်ိဳးသမီးထုကလည္း ေလွပုံစံႏွင့္ပင္’ေဒါပုံမယ္’ဟူ၍ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ခဲ့ၾကေသးသည္။ ထုိ႔အဖြဲ႕မ်ားတြင္ ထူးျခားေသာအဖြဲ႕မ်ား လည္းရွိ ပါေသးသည္။ ၄င္းအဖြဲ႕မ်ားမွာ ပိတ္ ထားေသာပါးစပ္မ်ားကုိ အတင္းဖြင့္ခဲ့ၾကေသာ အဖြဲ႕မ်ားဟု မွတ္သားခဲ့ရပါသည္။ တုိင္းျပည္ ၏ ယိုေပါက္မ်ား၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူတုိ႔၏ အမွား မ်ား၊ ဟာကြက္မ်ား၊တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔၏ လုိက္နာသင့္သည့္စည္းကမ္းမ်ား၊ ဥပေဒမ်ား ပ်က္ကြက္လွ်င္ ပ်က္ကြက္သလုိ ထင္ဟပ္ ေဖာ္ျပျခင္းမ်ားကုိ ရဲရဲဝံ့ဝံ့ေျပာၾက၊ ဆုိၾက၊ ဟစ္ေၾကြးၾကသည့္အဖြဲ႕မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ထုိအခ်ိန္က ျပည္သူ႕စာေပတစ္ေခတ္ ထူေထာင္ခဲ့ၾကေသာ ‘မုိးေဝမဂၢဇင္း’မွ ကဗ်ာ ဆရာ၊ စာေရးဆရာမ်ားျဖစ္ၾကေသာ ကုိေအာင္ၿခိမ့္၊ သခြပ္နီ၊ ကုိဟိန္းလတ္တုိ႔ ဦးစီး ၾကသည့္ ‘ေႏြဦးရင္ခုန္သံ’၊’ေႏြျပတင္းမွ အလွကဗ်ာ’ သံခ်ပ္ကားမ်ားသည္လည္း ျပည္သူ႕ရင္ခုန္သံကုိ ကုိယ္စားျပဳခဲ့ၾက သည္။ ၁၃ဝဝ ျပည့္အေရးေတာ္ပုံတုိ႔၊ ဗုိလ္ေအာင္ ေက်ာ္တုိ႔ အေၾကာင္း စပ္ဆုိထားေသာ သူတုိ႔၏ သံခ်ပ္မ်ားက ႏွလုံးေသြးမ်ားကုိ ဆူပြက္ေစသည္။ထုိအဖြဲ႕မ်ားမွာ ကုိလွျ မင့္၊ ကုိေအာင္ျမင့္ တုိ႔၏ ‘႐ႈေထာင့္’။ ကုိေအာင္တုိ႔၏ ‘အထုခံ’။ လူငယ္ၾကည္ခုိင္၊ ကုိတက္တုိးတုိ႔၏ ‘ေဝေလ ေလ’။ ကုိျမင့္၊ ကုိဝင္းလိႈင္(သမန္းက်ား)တုိ႔၏ ‘ခြပ္ေဒါင္းနီ’ႏွင့္ ဦးစိန္ဝင္း (ကုန္သြယ္ေရး-၄)၊ ကုိအုန္းျမင့္၊ ကုိကံျမင့္တုိ႔၏’ဟစ္တုိင္မွ ဟစ္လုိ႔သာရယ္လုိက္ခ်င္’။ ဆရာေဒါင္းႏြယ္ ေဆြတုိ႔ကလည္း ‘သခြပ္ပင္ကမီးတက်ီက်ီ’၊ ‘ပဒုိင္းပ င္ေပၚကအ႐ူး’ တုိ႔ကုိဖြဲ႕စည္းကာရဲဝံ့ ထိေရာက္ေသာသံခ်ပ္မ်ားျဖင့္ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ခဲ့ၾက သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တခ်ိဳ႕အဖြဲ႕မ်ားဆုိလွ်င္ စထြက္သည့္ေန႔ ပထမဆုံးေသာမ႑ပ္မွာ ၿပိဳင္ပြဲဝင္သည္ႏွင့္ အခ်ဳပ္ထဲတန္းဝင္ရသည္ မ်ားလည္း ရွိခဲ့ဖူးပါသည္။ စမ္းေခ်ာင္းမွ ကဗ်ာဆရာအုပ္စုျဖစ္ေသာ ငါးသုိင္းေခ်ာင္းဝံ သာ၊ အညာတမာတုိ႔၏ ‘ပိေတာက္ တေစၧ’ဆုိ လွ်င္လည္း အခ်ဳပ္နန္းစံခဲ့ၾကဖူးသည္။ကုိဝင္းျမင့္ (စဥ္႕ကုိင္းစဥ္႕အုိးႀကီး)တုိ႔က ‘မေျပာေတာ့ဘူး’ ဆုိေသာအမည္ျဖင့္ ၿပိဳင္ပြဲ ဝင္ခဲ့ရာ ေအာင္ျမင္ခဲ့ေသာ္လည္း ၊ ေနာက္ႏွစ္ တြင္ကုိဝင္းေရႊကတစ္ဖြဲ႕ခြဲက ‘ေျပာေတာ့မယ္’ ဟူေသာအမည္ျဖင့္ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ခဲ့၏။ ကုိျမင့္သိန္း (ကုသုိလ္)ႏွင့္ ကုိလွျမင့္တုိ႔က ‘ၿပီးပါၿပီ’ ဟူ ေသာ အမည္ျဖင့္ဟာ သဦးစားေပးၿပိဳင္ပြဲ ဝင္ခဲ့ ၾကျပန္သည္။(ကုိျမင့္သိန္း(ကုသုိလ္)၊ ေမတၱာ၊ ကုိခင္ ေဇာ္(ဒါ႐ုိက္တာမီးပြား)၊ ကုိျမင့္ေအာင္(ေဗလု ဝ)တုိ႔သည္ သႀကၤန္အလွျပကားမ်ားမွ ႐ုပ္ရွင္ ေလာကသုိ႔ေရာက္ရွိၿပီး ေအာင္ျမင္ေနၾကသူ မ်ားျဖစ္ေနၾကပါသည္။) ‘ေအာ္လုိက္ရမလား’ဟူေသာအမည္ ကုိခံယူကာ သူတုိ႔အလွျပကားရွိဆုိင္းဘုတ္ တြင္ ေရး ထားေသာ စာသားေၾကာင့္လည္း သူတုိ႔ကုိ လူသိမ်ားထင္ရွားေစခဲ့သည္။ ၄င္း မွာ… ”တုရင္းေတာင္ေပၚက ၾကည့္လုိက္ရင္ ပုဂံၿမိဳ႕တြင္းျဖစ္ပ်က္သမွ်အားလုံးကုိ ျမင္ေန ရတယ္၊ ‘ေအာ္လုိက္ရမလား’ ” သူ႕နည္းတူ ကုိခင္ေဇာ္(ဒါ႐ုိက္တာမီးပြား) ပါဝင္ခဲ့သည့္ ‘ဒိဗၺစကၡဳ’ သံခ်ပ္ကားကလည္း သူတုိ႔၏ ဒႆန ကုိေရးသားခဲ့ၾကသည္။ ”ဤေလာ ကတြင္ ငါတုိ႔မၾကားရေသာ အရာ၊ မျမင္ရေသာအရာ၊ မသိေသာအရာ ဟူ၍ ဘာဆုိဘာမွမရွိကုန္” ျဖစ္ၿပီး ‘ဧၿပီ ၁၃၊ ၁၄၊ ၁၅’ ကလည္း ”အျမင္သာမွန္ပါေစ၊ မုိးကုိမီးနဲ႔႐ိႈ႕ မယ္၊မမွန္တာဆုိရင္ ကေလးကအစ ဦးၫႊတ္ခဲ့မယ္”ဟုျဖစ္သည္။ ထုိအသံမ်ား၊ သံခ်ပ္မ်ား ေပ်ာက္ေနခဲ့ သည္မွာ ဆယ္စုႏွစ္ႏွစ္ခုပင္ေက်ာ္ခဲ့ပါၿပီ။ အလြမ္းသည္သံခ်ပ္ သံကုိျဖစ္၏။ ေတြ႕ခ်င္ေန သည္က သံခ်ပ္ၿပိဳင္ပြဲဝင္ကားမ်ားကုိျဖစ္ သည္။ ငယ္ငယ္က ေန႔ေရာညပါသြားၾကည့္ ရင္း သႀကၤန္ကုိ ျဖတ္ေက်ာ္ကုန္ဆံုးခဲ့ရဖူးသည္။ ယခုအ ခါ ထုိသုိ႔အခ်ိန္ကုန္ရန္မရွိၾက ေတာ့။သုိ႔ေသာ္ ယေန႔ေခတ္သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ တစ္ခုလုံးဒီမုိကေရစီေခတ္သစ္ဆီသုိ႔ ခ်ီတက္ ေနခ်ိန္ျဖစ္သည္။တစ္ခ်ိန္ကတစ္ပါတီအာဏာ ရွင္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သံခ်ပ္ႏွင့္အလွျပကားမ်ားကုိ ပိတ္ဆုိ႔တားဆီး ထားေသာေခတ္ မဟုတ္ပါ။ထုိ႔ေၾကာင့္ ယခင္ အခ်ိန္က ကားအလွဆင္ၿပိဳင္ပြဲဝင္ ခဲ့ၾကေသာ အလွျပကား၊ သံခ်ပ္ကားတုိ႔သည္ ယေန႔ ေခတ္၌ အင္အားစုစည္းကာ ႐ုိးရာမပ်က္ ဆက္လက္ခ်ီတက္သင့္ပါသည္။ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ အရပ္ရပ္သည္ ျပည္သူ၏ အသံကုိၾကားလုိ ၾကသည္။အသံဟုဆုိရာတြင္ ျပည္သူ႕ရင္တြင္း မွ မွန္ကန္စြာ၊ တရားမွ်တစြာတင္ျပလာေသာ အသံကုိ ပုိ၍ပင္ၾကားခ်င္ၾက လိမ့္မည္ထင္ပါ သည္။ သံခ်ပ္မ်ားသည္ေခတ္၏မီးေမာင္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ အမွန္တရားကုိ ရဲဝံ့စြာတင္ျပမႈ မ်ားလည္းျဖစ္၏။ ျပည္သူ႕အသံအစစ္လည္း ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမန္မာ့႐ုိးရာအက၊ အလွ၊ သဘာဝ၊ သံခ်ပ္ ႏွင့္စြယ္စုံအင္အား စုကုိ ၾကည့္လုိလိမ့္မည္ဟု ယူဆပါသည္။သုိ႔ျဖစ္ပါေသာေၾကာင့္ အထက္တြင္ တင္ျပခဲ့ေသာ ႐ုိးရာသႀကၤန္အက၊ အလွ၊ သဘာဝ၊ သံခ်ပ္ႏွင့္ စြယ္စုံအင္အားစုမ်ားတြင္ ပါဝင္ခဲ့သူမ်ား၊ ဦးေဆာင္ခဲ့သူမ်ားသည္ ယေန႔ အခ်ိန္တြင္ ဘဝအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ေလာကအမ်ိဳးမ်ိဳးတြင္ က်င္လည္က်က္စားေနၾကေသးေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။ ထုိမိ်ဳးဆက္ေဟာင္းမ်ားအေန ျဖင့္ ႏွစ္၂ဝေက်ာ္ ခါးျပတ္ေနၿပီျဖစ္ေသာ ျမန္မာ့႐ုိးရာကုိ ယေန႔မ်ိဳးဆက္သစ္ မ်ားဆီ လက္ဆင့္ကမ္း ေဝငွေပးေစလုိပါသည္။ ယေန႔ ေခတ္သည္ ယခင္ႏွစ္မ်ားကဲ့သုိ႔ ကားတစ္စီး ကုိအလွဆင္ရန္ အလြန္ခက္ခဲေသာေခတ္မ်ိဳး မဟုတ္ေတာ့ပါ။ ဗီႏုိင္း မ်ားျဖင့္ အလွဆင္၍ ရႏုိင္ေသာေခတ္ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ထုိ႔ျပင္ၿပိဳင္ပြဲ ဝင္မ်ားကုိ လက္ခံသည့္ မ႑ပ္မ်ားအေနျဖင့္ လည္း သင့္တင့္ေသာဆုေၾကးျဖင့္ ျပန္လည္ျပဳ လုပ္ေပးသင့္ ပါသည္။သုိ႔မွသာ အင္အားစုတုိ႔မွလည္း မိမိတုိ႔ အင္အားကုိစုစည္းကာ ျပန္လည္ေလ့က်င့္ၾက ၿပီး ေျပာေရးဆုိခြင့္ကုိစည္းထဲ၊ ေဘာင္ထဲမွ ေဖာ္ထုတ္တင္ျပရန္ အားေပးတ င္ျပလုိက္ပါ သည္။ သင္တို႔၏ သံခ်ပ္မ်ား၊ သီခ်င္းမ်ားကုိ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကေသာ ျပည္သူမ်ားႏွင့္လႊတ္ ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ား၊ ဝန္ႀကီးအဖြဲ႕ဝင္ဝန္ ႀကီးမ်ားအျပင္ ဒီမုိကေ ရစီေရွ႕ေဆာင္ႏုိင္ငံ ေတာ္သမၼႀကီးကုိယ္တုိင္ အမွန္ေျပာမည့္ သင္တုိ႔၏ သံခ်ပ္၊ သီခ်င္းမ်ားကို နားေထာင္ ရန္ ေမွ်ာ္လင့္ေနမည္ထင္ပါသည္။ ေခတ္ေျပာင္း၊ စနစ္ေျပာင္း မွာ ေခတ္ သစ္၊ စနစ္သစ္ကုိ ႀကိဳဆုိၿပီး ထူးျခားေသာ၊ ထက္ျမက္ေသာ သံခ်ပ္သံမ်ား၊ သီခ်င္းသံမ်ား သည္ ေရႊဝါေရာင္ပိေတာက္ပြင့္မ်ားႏွင့္ အတူ ျပန္လည္ႏုိးထလာသင့္ ပါၿပီ။ သႀကၤန္ဆုိလွ်င္ တြဲဖက္ျမင္ေနက် သံခ်ပ္သံမ်ား
ေဝေဝလိႈင္ေန သင့္ပါၿပီ။
အားလုံးႏုိးထၾကေလာ့၊
သံခ်ပ္သံမ်ား ျပန္လႊမ္းၾကေလာ့၊
ပိေတာက္ေရႊဝါ ထြန္းလင္းလာခ်ိန္
သံခ်ပ္ေဝဆာ ဖူးပြင့္ပါေစ။
ႏိႈးေဆာ္တပ္လွန္႔ အမွန္ေျပာၾက၊ အမွန္ဆုိၾက၊ အမွန္ေတြေရရြတ္ၾက။
အားလုံးႏုိးထၾကေလာ့။ ။
ထုိသုိ႔ေသာ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ခဲ့ၾကသူမ်ားရွိသကဲ့ သုိ႔ အထူးျခားဆုံးကား ယေန႔ေခတ္ ဒီမုိကေရ စီတုိက္ပြဲ၏ေရွ႕ေျပးဟု သတ္မွတ္ရမလုိႀကိဳ တင္ နိမိတ္ကဲ့သုိ႔ျဖစ္ခဲ့ေသာ အဖြဲ႕မွာ ‘ခြပ္ ေဒါင္းနီ’ျဖစ္သည္။ ခြပ္ေဒါင္းနီသည္ တစ္ ပါတီစနစ္ကုိၿဖိဳရန္ အားမတန္၍မာန္ေလွ်ာ့ခဲ့ရဖူးသည္။ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာေသြးတုိးစမ္းခဲ့ ေသာ္လည္း အေၾကာင္းမေအာင္ ၍ ေဒါင္း ေတာင္ကုိ ခ်ခဲ့ရဖူးသည္။လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္(၃ဝ)ေက်ာ္က ၄င္းတုိ႔၏ ေတးသြားတစ္ခုကုိ အမွတ္တရရွိသူတစ္ ေယာက္က သူမွတ္မိသမွ်ေရးေပးခဲ့သည္ကုိ ေဖာ္ျပ လုိက္ရပါသည္။
”ေဒါင္းတမာန္
(ပ်ံသာပ်ံပါခြပ္ေဒါင္းနီ
မုန္တုိင္းမုိးသက္ခ်ီ)၂
အ႐ုိင္းညစ္ေလၾကမ္း
တုိ႔ျဖတ္သန္းမည္
ေတာ္လွန္ပန္းနီနီ အသင္ဘယ္ဆီ
လူ႕အခြင့္အေရးေတြ တုိ႔ျပည္သူဆီ
အသင့္ခြန္အားကုိ တုိ႔ယုံၾကည္
သမုိင္းတစ္ေခတ္ အ႐ုဏ္ဦးဆီ
လွမ္းခဲ့ေပါ့ အေရွ႕သုိ႔ျမန္ျမန္ခ်ီ။”
လွမ္းသင့္သေလာက္လည္း လွမ္းခဲ့ၾကပါ ၿပီ၊
ေရာက္သင့္သေလာက္လည္း ေရာက္ခဲ့ ၾကပါၿပီ၊ ေရွ႕ဆက္သြားဖုိ႔ ျပည္သူ႕အသံ၊ ျပည္သူ႕ဆႏၵသည္ အေရးအႀကီးဆုံးျဖစ္ ေၾကာင္း အားလုံးလည္းသိရွိနားလည္ေနၾကၿပီ ဟု ယူဆပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေရာက္ဆဲ သကၠရာဇ္မွစၿပီး တုိ႔အသံေတြျပန္႔က်ဲသြားေအာင္ အလွျပကားေတြျပန္ဆင္ၿပီး ေခတ္သစ္ကုိ ႀကိဳဆုိၾကပါစုိ႔။ ျပည္သူမ်ားက အသံ ကုိ က်ယ္ေလာင္ ေစခ်င္သလုိ ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ တာဝန္ရွိသူမ်ား၊ ကုမၸဏီမ်ားဘက္မွလည္း ၿပိဳင္ပြဲဝင္မ႑ပ္မ်ား ကုိ ယခင္ကနည္းတူ ၿမိဳ႕နယ္အလုိက္၊ ကုမၸဏီ အလုိက္ေ ဆာက္လုပ္ၾကၿပီး သင့္တင့္ေသာ ဆုေၾကးေငြမ်ားေပးကာ ျပည္သူ႕အသံ၊ ျပည္ သူ႕ထံမွ ထြက္ေစမည့္ အဖြဲ႕မ်ားကုိ ဝုိင္းဝန္းႀကိဳ ဆုိသင့္ပါေၾကာင္း၊ ႏွစ္ေဟာင္းထား၍ ႏွစ္ သစ္သြားေသာအခါသမယ(သႀကၤန္ကာလ) တြင္ စနစ္ေဟာင္းထားကာ စနစ္ေျပာင္း သမားတုိ႔အတြက္ သံခ်ပ္ေတးသြားမ်ားျဖင့္အေလးထားတင္ဆက္ခြင့္ျပဳၾကပါရန္ တေလး တစားအေရးထားကာ ေရးသားလုိက္ရပါ ေတာ့သည္။
”သမဝါယမ အစပထမ ၾကြလာခါစ ေတာ့ ဖိန္႔ဖိန္႔တုန္ ေနာက္ေတာ့မွအဖ်ား႐ွဴး ကုန္ ဟုတ္ေလမလားယုံစားကာတည္ ရွယ္ ယာေတြဝင္ၾကသည္” ဇာတ္သဘင္နဲ႔ပတ္သ က္၍လည္း
”ဝင္းဗုိလ္၊ ဆန္းဝင္းဇာတ္ခုံထဲ အမ်ိဳး သမီးေတြႏွစ္တုိင္းကဲ… ဝင္းညီအစ္ကုိ ႏွစ္ေယာက္ဖင္ေပါက္က အမ်ိဳးသမီးေတြ ပုိးကရြ”
ထုိေခတ္က ငါးဦးေကာ္မတီေတြ စာမ တတ္သည့္အေၾကာင္းကုိ ေလွာင္ေျပာင္ရာ တြင္
”သုံးေယာက္ေပါင္းေတာင္ x x x ေလး တန္းမျပည့္တဲ့ x x xရပ္ကြက္ ေကာ္မတီငတိ ကုိယ့္နာမည္ေတာင္x x x စာလုံးေပါင္းမွန္ေအာင္ x x xမေပါင္း တတ္ခ်ာပါဘိ (ခ်ာသည္)၄ ရက္ကြက္ထဲ မရွိရင္ ေကာင္းေပသည္”
ေမာင္ေၾကးမုံ(ဟစ္တုိင္အဖြဲ႕မွ သီခ်င္း)
”(သူမ်ားရဲ႕ႏုိင္ငံေတြမွာ)၂
လကမၻာလူေတြေရာက္ ေရာက္ၾကသတဲ့ေလး
(ဒီေလာက္ေတာ့မမႈပါတယ္)၂
တုိ႔ဗမာကုိသံျဖဴက သူ႕သားကုိလုပ္လုိ႔ ေပး ဒုံးပ်ံေလးတဲ့ေလး။
(သူမ်ားရဲ႕ႏုိင္ငံေတြမွာ) ၂
ခ်ယ္ရီးပန္းကုိသဘာဝ
အလွျပထားၾကသတဲ့
ငါတုိ႔ျပည္ႏုိင္ငံမွာ ဗမာသာကီမ်ိဳးတုိ႔ လုပ္လုိက္တာ ‘ပန္းမခူးရ’ဆုိ ဘယ့္ ႏွယ္လဲေဟ့
ခူးသလားေဟ့(မခူးဘူး) ၂ ၊
မခူးဘူးလား ေဟ့ (ခူးတယ္)၂
-တုိ႔ျဖစ္သည္။
ထုိ႔ျပင္ ေဖာင္ပုံစံ၊ ေလွႀကီးပုံစံျဖင့္ ဖြဲ႕စည္း ထားေသာ အသင္းမ်ားလည္းရွိေသးသည္။ အညာဆန္ေလွပုံစံႀကီးႏွင့္ ‘ဧရာေျမမွ ေရႊညာေမာင္’။ ဝါးေဖာင္ႀကီးကဲ့သုိ႔အလွ ဆင္ထားေသာ ‘ေတာကသာဓု’။ ေဒါပုံမွ အမ်ိဳးသမီးထုကလည္း ေလွပုံစံႏွင့္ပင္’ေဒါပုံမယ္’ဟူ၍ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ခဲ့ၾကေသးသည္။ ထုိ႔အဖြဲ႕မ်ားတြင္ ထူးျခားေသာအဖြဲ႕မ်ား လည္းရွိ ပါေသးသည္။ ၄င္းအဖြဲ႕မ်ားမွာ ပိတ္ ထားေသာပါးစပ္မ်ားကုိ အတင္းဖြင့္ခဲ့ၾကေသာ အဖြဲ႕မ်ားဟု မွတ္သားခဲ့ရပါသည္။ တုိင္းျပည္ ၏ ယိုေပါက္မ်ား၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူတုိ႔၏ အမွား မ်ား၊ ဟာကြက္မ်ား၊တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔၏ လုိက္နာသင့္သည့္စည္းကမ္းမ်ား၊ ဥပေဒမ်ား ပ်က္ကြက္လွ်င္ ပ်က္ကြက္သလုိ ထင္ဟပ္ ေဖာ္ျပျခင္းမ်ားကုိ ရဲရဲဝံ့ဝံ့ေျပာၾက၊ ဆုိၾက၊ ဟစ္ေၾကြးၾကသည့္အဖြဲ႕မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ထုိအခ်ိန္က ျပည္သူ႕စာေပတစ္ေခတ္ ထူေထာင္ခဲ့ၾကေသာ ‘မုိးေဝမဂၢဇင္း’မွ ကဗ်ာ ဆရာ၊ စာေရးဆရာမ်ားျဖစ္ၾကေသာ ကုိေအာင္ၿခိမ့္၊ သခြပ္နီ၊ ကုိဟိန္းလတ္တုိ႔ ဦးစီး ၾကသည့္ ‘ေႏြဦးရင္ခုန္သံ’၊’ေႏြျပတင္းမွ အလွကဗ်ာ’ သံခ်ပ္ကားမ်ားသည္လည္း ျပည္သူ႕ရင္ခုန္သံကုိ ကုိယ္စားျပဳခဲ့ၾက သည္။ ၁၃ဝဝ ျပည့္အေရးေတာ္ပုံတုိ႔၊ ဗုိလ္ေအာင္ ေက်ာ္တုိ႔ အေၾကာင္း စပ္ဆုိထားေသာ သူတုိ႔၏ သံခ်ပ္မ်ားက ႏွလုံးေသြးမ်ားကုိ ဆူပြက္ေစသည္။ထုိအဖြဲ႕မ်ားမွာ ကုိလွျ မင့္၊ ကုိေအာင္ျမင့္ တုိ႔၏ ‘႐ႈေထာင့္’။ ကုိေအာင္တုိ႔၏ ‘အထုခံ’။ လူငယ္ၾကည္ခုိင္၊ ကုိတက္တုိးတုိ႔၏ ‘ေဝေလ ေလ’။ ကုိျမင့္၊ ကုိဝင္းလိႈင္(သမန္းက်ား)တုိ႔၏ ‘ခြပ္ေဒါင္းနီ’ႏွင့္ ဦးစိန္ဝင္း (ကုန္သြယ္ေရး-၄)၊ ကုိအုန္းျမင့္၊ ကုိကံျမင့္တုိ႔၏’ဟစ္တုိင္မွ ဟစ္လုိ႔သာရယ္လုိက္ခ်င္’။ ဆရာေဒါင္းႏြယ္ ေဆြတုိ႔ကလည္း ‘သခြပ္ပင္ကမီးတက်ီက်ီ’၊ ‘ပဒုိင္းပ င္ေပၚကအ႐ူး’ တုိ႔ကုိဖြဲ႕စည္းကာရဲဝံ့ ထိေရာက္ေသာသံခ်ပ္မ်ားျဖင့္ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ခဲ့ၾက သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တခ်ိဳ႕အဖြဲ႕မ်ားဆုိလွ်င္ စထြက္သည့္ေန႔ ပထမဆုံးေသာမ႑ပ္မွာ ၿပိဳင္ပြဲဝင္သည္ႏွင့္ အခ်ဳပ္ထဲတန္းဝင္ရသည္ မ်ားလည္း ရွိခဲ့ဖူးပါသည္။ စမ္းေခ်ာင္းမွ ကဗ်ာဆရာအုပ္စုျဖစ္ေသာ ငါးသုိင္းေခ်ာင္းဝံ သာ၊ အညာတမာတုိ႔၏ ‘ပိေတာက္ တေစၧ’ဆုိ လွ်င္လည္း အခ်ဳပ္နန္းစံခဲ့ၾကဖူးသည္။ကုိဝင္းျမင့္ (စဥ္႕ကုိင္းစဥ္႕အုိးႀကီး)တုိ႔က ‘မေျပာေတာ့ဘူး’ ဆုိေသာအမည္ျဖင့္ ၿပိဳင္ပြဲ ဝင္ခဲ့ရာ ေအာင္ျမင္ခဲ့ေသာ္လည္း ၊ ေနာက္ႏွစ္ တြင္ကုိဝင္းေရႊကတစ္ဖြဲ႕ခြဲက ‘ေျပာေတာ့မယ္’ ဟူေသာအမည္ျဖင့္ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ခဲ့၏။ ကုိျမင့္သိန္း (ကုသုိလ္)ႏွင့္ ကုိလွျမင့္တုိ႔က ‘ၿပီးပါၿပီ’ ဟူ ေသာ အမည္ျဖင့္ဟာ သဦးစားေပးၿပိဳင္ပြဲ ဝင္ခဲ့ ၾကျပန္သည္။(ကုိျမင့္သိန္း(ကုသုိလ္)၊ ေမတၱာ၊ ကုိခင္ ေဇာ္(ဒါ႐ုိက္တာမီးပြား)၊ ကုိျမင့္ေအာင္(ေဗလု ဝ)တုိ႔သည္ သႀကၤန္အလွျပကားမ်ားမွ ႐ုပ္ရွင္ ေလာကသုိ႔ေရာက္ရွိၿပီး ေအာင္ျမင္ေနၾကသူ မ်ားျဖစ္ေနၾကပါသည္။) ‘ေအာ္လုိက္ရမလား’ဟူေသာအမည္ ကုိခံယူကာ သူတုိ႔အလွျပကားရွိဆုိင္းဘုတ္ တြင္ ေရး ထားေသာ စာသားေၾကာင့္လည္း သူတုိ႔ကုိ လူသိမ်ားထင္ရွားေစခဲ့သည္။ ၄င္း မွာ… ”တုရင္းေတာင္ေပၚက ၾကည့္လုိက္ရင္ ပုဂံၿမိဳ႕တြင္းျဖစ္ပ်က္သမွ်အားလုံးကုိ ျမင္ေန ရတယ္၊ ‘ေအာ္လုိက္ရမလား’ ” သူ႕နည္းတူ ကုိခင္ေဇာ္(ဒါ႐ုိက္တာမီးပြား) ပါဝင္ခဲ့သည့္ ‘ဒိဗၺစကၡဳ’ သံခ်ပ္ကားကလည္း သူတုိ႔၏ ဒႆန ကုိေရးသားခဲ့ၾကသည္။ ”ဤေလာ ကတြင္ ငါတုိ႔မၾကားရေသာ အရာ၊ မျမင္ရေသာအရာ၊ မသိေသာအရာ ဟူ၍ ဘာဆုိဘာမွမရွိကုန္” ျဖစ္ၿပီး ‘ဧၿပီ ၁၃၊ ၁၄၊ ၁၅’ ကလည္း ”အျမင္သာမွန္ပါေစ၊ မုိးကုိမီးနဲ႔႐ိႈ႕ မယ္၊မမွန္တာဆုိရင္ ကေလးကအစ ဦးၫႊတ္ခဲ့မယ္”ဟုျဖစ္သည္။ ထုိအသံမ်ား၊ သံခ်ပ္မ်ား ေပ်ာက္ေနခဲ့ သည္မွာ ဆယ္စုႏွစ္ႏွစ္ခုပင္ေက်ာ္ခဲ့ပါၿပီ။ အလြမ္းသည္သံခ်ပ္ သံကုိျဖစ္၏။ ေတြ႕ခ်င္ေန သည္က သံခ်ပ္ၿပိဳင္ပြဲဝင္ကားမ်ားကုိျဖစ္ သည္။ ငယ္ငယ္က ေန႔ေရာညပါသြားၾကည့္ ရင္း သႀကၤန္ကုိ ျဖတ္ေက်ာ္ကုန္ဆံုးခဲ့ရဖူးသည္။ ယခုအ ခါ ထုိသုိ႔အခ်ိန္ကုန္ရန္မရွိၾက ေတာ့။သုိ႔ေသာ္ ယေန႔ေခတ္သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ တစ္ခုလုံးဒီမုိကေရစီေခတ္သစ္ဆီသုိ႔ ခ်ီတက္ ေနခ်ိန္ျဖစ္သည္။တစ္ခ်ိန္ကတစ္ပါတီအာဏာ ရွင္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သံခ်ပ္ႏွင့္အလွျပကားမ်ားကုိ ပိတ္ဆုိ႔တားဆီး ထားေသာေခတ္ မဟုတ္ပါ။ထုိ႔ေၾကာင့္ ယခင္ အခ်ိန္က ကားအလွဆင္ၿပိဳင္ပြဲဝင္ ခဲ့ၾကေသာ အလွျပကား၊ သံခ်ပ္ကားတုိ႔သည္ ယေန႔ ေခတ္၌ အင္အားစုစည္းကာ ႐ုိးရာမပ်က္ ဆက္လက္ခ်ီတက္သင့္ပါသည္။ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ အရပ္ရပ္သည္ ျပည္သူ၏ အသံကုိၾကားလုိ ၾကသည္။အသံဟုဆုိရာတြင္ ျပည္သူ႕ရင္တြင္း မွ မွန္ကန္စြာ၊ တရားမွ်တစြာတင္ျပလာေသာ အသံကုိ ပုိ၍ပင္ၾကားခ်င္ၾက လိမ့္မည္ထင္ပါ သည္။ သံခ်ပ္မ်ားသည္ေခတ္၏မီးေမာင္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ အမွန္တရားကုိ ရဲဝံ့စြာတင္ျပမႈ မ်ားလည္းျဖစ္၏။ ျပည္သူ႕အသံအစစ္လည္း ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမန္မာ့႐ုိးရာအက၊ အလွ၊ သဘာဝ၊ သံခ်ပ္ ႏွင့္စြယ္စုံအင္အား စုကုိ ၾကည့္လုိလိမ့္မည္ဟု ယူဆပါသည္။သုိ႔ျဖစ္ပါေသာေၾကာင့္ အထက္တြင္ တင္ျပခဲ့ေသာ ႐ုိးရာသႀကၤန္အက၊ အလွ၊ သဘာဝ၊ သံခ်ပ္ႏွင့္ စြယ္စုံအင္အားစုမ်ားတြင္ ပါဝင္ခဲ့သူမ်ား၊ ဦးေဆာင္ခဲ့သူမ်ားသည္ ယေန႔ အခ်ိန္တြင္ ဘဝအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ေလာကအမ်ိဳးမ်ိဳးတြင္ က်င္လည္က်က္စားေနၾကေသးေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။ ထုိမိ်ဳးဆက္ေဟာင္းမ်ားအေန ျဖင့္ ႏွစ္၂ဝေက်ာ္ ခါးျပတ္ေနၿပီျဖစ္ေသာ ျမန္မာ့႐ုိးရာကုိ ယေန႔မ်ိဳးဆက္သစ္ မ်ားဆီ လက္ဆင့္ကမ္း ေဝငွေပးေစလုိပါသည္။ ယေန႔ ေခတ္သည္ ယခင္ႏွစ္မ်ားကဲ့သုိ႔ ကားတစ္စီး ကုိအလွဆင္ရန္ အလြန္ခက္ခဲေသာေခတ္မ်ိဳး မဟုတ္ေတာ့ပါ။ ဗီႏုိင္း မ်ားျဖင့္ အလွဆင္၍ ရႏုိင္ေသာေခတ္ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ထုိ႔ျပင္ၿပိဳင္ပြဲ ဝင္မ်ားကုိ လက္ခံသည့္ မ႑ပ္မ်ားအေနျဖင့္ လည္း သင့္တင့္ေသာဆုေၾကးျဖင့္ ျပန္လည္ျပဳ လုပ္ေပးသင့္ ပါသည္။သုိ႔မွသာ အင္အားစုတုိ႔မွလည္း မိမိတုိ႔ အင္အားကုိစုစည္းကာ ျပန္လည္ေလ့က်င့္ၾက ၿပီး ေျပာေရးဆုိခြင့္ကုိစည္းထဲ၊ ေဘာင္ထဲမွ ေဖာ္ထုတ္တင္ျပရန္ အားေပးတ င္ျပလုိက္ပါ သည္။ သင္တို႔၏ သံခ်ပ္မ်ား၊ သီခ်င္းမ်ားကုိ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကေသာ ျပည္သူမ်ားႏွင့္လႊတ္ ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ား၊ ဝန္ႀကီးအဖြဲ႕ဝင္ဝန္ ႀကီးမ်ားအျပင္ ဒီမုိကေ ရစီေရွ႕ေဆာင္ႏုိင္ငံ ေတာ္သမၼႀကီးကုိယ္တုိင္ အမွန္ေျပာမည့္ သင္တုိ႔၏ သံခ်ပ္၊ သီခ်င္းမ်ားကို နားေထာင္ ရန္ ေမွ်ာ္လင့္ေနမည္ထင္ပါသည္။ ေခတ္ေျပာင္း၊ စနစ္ေျပာင္း မွာ ေခတ္ သစ္၊ စနစ္သစ္ကုိ ႀကိဳဆုိၿပီး ထူးျခားေသာ၊ ထက္ျမက္ေသာ သံခ်ပ္သံမ်ား၊ သီခ်င္းသံမ်ား သည္ ေရႊဝါေရာင္ပိေတာက္ပြင့္မ်ားႏွင့္ အတူ ျပန္လည္ႏုိးထလာသင့္ ပါၿပီ။ သႀကၤန္ဆုိလွ်င္ တြဲဖက္ျမင္ေနက် သံခ်ပ္သံမ်ား
ေဝေဝလိႈင္ေန သင့္ပါၿပီ။
အားလုံးႏုိးထၾကေလာ့၊
သံခ်ပ္သံမ်ား ျပန္လႊမ္းၾကေလာ့၊
ပိေတာက္ေရႊဝါ ထြန္းလင္းလာခ်ိန္
သံခ်ပ္ေဝဆာ ဖူးပြင့္ပါေစ။
ႏိႈးေဆာ္တပ္လွန္႔ အမွန္ေျပာၾက၊ အမွန္ဆုိၾက၊ အမွန္ေတြေရရြတ္ၾက။
အားလုံးႏုိးထၾကေလာ့။ ။
ထုိသုိ႔ေသာ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ခဲ့ၾကသူမ်ားရွိသကဲ့ သုိ႔ အထူးျခားဆုံးကား ယေန႔ေခတ္ ဒီမုိကေရ စီတုိက္ပြဲ၏ေရွ႕ေျပးဟု သတ္မွတ္ရမလုိႀကိဳ တင္ နိမိတ္ကဲ့သုိ႔ျဖစ္ခဲ့ေသာ အဖြဲ႕မွာ ‘ခြပ္ ေဒါင္းနီ’ျဖစ္သည္။ ခြပ္ေဒါင္းနီသည္ တစ္ ပါတီစနစ္ကုိၿဖိဳရန္ အားမတန္၍မာန္ေလွ်ာ့ခဲ့ရဖူးသည္။ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာေသြးတုိးစမ္းခဲ့ ေသာ္လည္း အေၾကာင္းမေအာင္ ၍ ေဒါင္း ေတာင္ကုိ ခ်ခဲ့ရဖူးသည္။လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္(၃ဝ)ေက်ာ္က ၄င္းတုိ႔၏ ေတးသြားတစ္ခုကုိ အမွတ္တရရွိသူတစ္ ေယာက္က သူမွတ္မိသမွ်ေရးေပးခဲ့သည္ကုိ ေဖာ္ျပ လုိက္ရပါသည္။
”ေဒါင္းတမာန္
(ပ်ံသာပ်ံပါခြပ္ေဒါင္းနီ
မုန္တုိင္းမုိးသက္ခ်ီ)၂
အ႐ုိင္းညစ္ေလၾကမ္း
တုိ႔ျဖတ္သန္းမည္
ေတာ္လွန္ပန္းနီနီ အသင္ဘယ္ဆီ
လူ႕အခြင့္အေရးေတြ တုိ႔ျပည္သူဆီ
အသင့္ခြန္အားကုိ တုိ႔ယုံၾကည္
သမုိင္းတစ္ေခတ္ အ႐ုဏ္ဦးဆီ
လွမ္းခဲ့ေပါ့ အေရွ႕သုိ႔ျမန္ျမန္ခ်ီ။”
လွမ္းသင့္သေလာက္လည္း လွမ္းခဲ့ၾကပါ ၿပီ၊
ေရာက္သင့္သေလာက္လည္း ေရာက္ခဲ့ ၾကပါၿပီ၊ ေရွ႕ဆက္သြားဖုိ႔ ျပည္သူ႕အသံ၊ ျပည္သူ႕ဆႏၵသည္ အေရးအႀကီးဆုံးျဖစ္ ေၾကာင္း အားလုံးလည္းသိရွိနားလည္ေနၾကၿပီ ဟု ယူဆပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေရာက္ဆဲ သကၠရာဇ္မွစၿပီး တုိ႔အသံေတြျပန္႔က်ဲသြားေအာင္ အလွျပကားေတြျပန္ဆင္ၿပီး ေခတ္သစ္ကုိ ႀကိဳဆုိၾကပါစုိ႔။ ျပည္သူမ်ားက အသံ ကုိ က်ယ္ေလာင္ ေစခ်င္သလုိ ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ တာဝန္ရွိသူမ်ား၊ ကုမၸဏီမ်ားဘက္မွလည္း ၿပိဳင္ပြဲဝင္မ႑ပ္မ်ား ကုိ ယခင္ကနည္းတူ ၿမိဳ႕နယ္အလုိက္၊ ကုမၸဏီ အလုိက္ေ ဆာက္လုပ္ၾကၿပီး သင့္တင့္ေသာ ဆုေၾကးေငြမ်ားေပးကာ ျပည္သူ႕အသံ၊ ျပည္ သူ႕ထံမွ ထြက္ေစမည့္ အဖြဲ႕မ်ားကုိ ဝုိင္းဝန္းႀကိဳ ဆုိသင့္ပါေၾကာင္း၊ ႏွစ္ေဟာင္းထား၍ ႏွစ္ သစ္သြားေသာအခါသမယ(သႀကၤန္ကာလ) တြင္ စနစ္ေဟာင္းထားကာ စနစ္ေျပာင္း သမားတုိ႔အတြက္ သံခ်ပ္ေတးသြားမ်ားျဖင့္အေလးထားတင္ဆက္ခြင့္ျပဳၾကပါရန္ တေလး တစားအေရးထားကာ ေရးသားလုိက္ရပါ ေတာ့သည္။
ထုိစဥ္ကသံခ်ပ္စာအုပ္မ်ားကုိ အမ်ားဆုံး႐ုိက္ ႏိွပ္ေပးခဲ့ေသာ ဦးေအာင္ခင္’သိန္းသန္း’ ပုံႏွိပ္ တုိက္၊ ‘သီတာ စန္း’ပုံႏွိပ္တုိက္တုိ႔မွ အလွျပကားတခ်ိဳ႕၏ မေပးတစ္ခါ၊ အေၾကြးတစ္လီျဖင့္ ႐ုိက္ခုိင္း ခဲ့သမွ်ကုိ အ႐ႈံးခံၿပီး တုိင္းျပဳျပည္ ျပဳသံခ်ပ္မ်ား ေပၚထြက္လာေစေရးအတြက္ကူညီခဲ့သည္မ်ားကုိ မွတ္တမ္းတင္ ဂုဏ္ျပဳအပ္ပါသည္။
ဤေဆာင္းပါးေရးျဖစ္ရန္အတြက္မိမိတုိ႔သိ သမွ်ကုိ ေျပာျပ၊ဆုိျပ၊ေရးျပေပးခဲ့ၾကေသာဦးျမင့္ဦး၊ဦး ေအာင္ျမင့္ႏွင့္ကုိသူတုိ႔အား အထူးေက်းဇူးတင္ရွိပါ သည္။
သံခ်ပ္တစ္ေခတ္ျပန္လည္ဆန္းသစ္ႏုိင္ပါေစ သမုိင္းတြင္ http://popularmyanmar.com/mpaper/archives/39783
ဤေဆာင္းပါးေရးျဖစ္ရန္အတြက္မိမိတုိ႔သိ သမွ်ကုိ ေျပာျပ၊ဆုိျပ၊ေရးျပေပးခဲ့ၾကေသာဦးျမင့္ဦး၊ဦး ေအာင္ျမင့္ႏွင့္ကုိသူတုိ႔အား အထူးေက်းဇူးတင္ရွိပါ သည္။
သံခ်ပ္တစ္ေခတ္ျပန္လည္ဆန္းသစ္ႏုိင္ပါေစ သမုိင္းတြင္ http://popularmyanmar.com/mpaper/archives/39783
0 comments:
Post a Comment