မႏၱေလးအေၾကာင္းေတြ ေျပာျဖစ္ၾကတိုင္း ေစ်းခ်ိဳေတာ္ ေျမာက္ဘက္ေပါက္က ၿမီးရွည္၊ ခ်ိန္တန္ၿပီ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္၊ ခါသႀကၤန္အဆိုအကနဲ႔ သႀကၤန္ညမ်ားစသည္ျဖင့္ ေဒါင့္စံုေအာင္ စကား၀ိုင္းေတြထဲ ၀င္ ေျပာျဖစ္တာမို႔ ရင္းႏွီးတဲ့ မိတ္ေဆြတဦးက လြန္ခဲ့တဲ့ရက္ပိုင္းကပဲ ခင္ဗ်ားက ရန္ကုန္က ပါ၊ ဘယ္လိုလုပ္ မႏၱေလးသား ျဖစ္သြားတာလဲ လို႔ တအံ့တၾသ ေမးပါတယ္။ သူ ေျပာသလိုပါပဲ ၀င္းလိုက္ ရုပ္ရွင္ရံု၊ မႏၱေလးေတာင္၊ ဆိုင္းတန္း၊ ဘုရားႀကီး၊ ေရႊက်ီးျမင္၊ အိမ္ေတာ္ရာ၊ ေပပင္လက္ၾကား၊ လူထုတိုက္၊ မႏၱေလးရဲ့ နာမည္ႀကီး မီးေဘးႀကီး ႏွစ္ခု စသည္ျဖင့္လည္း ကိုယ္က သိေနျပန္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဦးက်ားႀကီး မီးဆိုရင္ ဦးက်ားႀကီး၀င္း၊ ၃၅ လမ္း ဆိုင္ထဲက ပစၥည္းေတြ မီးထဲပါသြားတာ အမွတ္ရမိလိုက္သလို ဘူတာႀကီးအေနာက္ဘက္က အမ်ိဳးေတြအိမ္ မီးထဲ ပါသြားၿပီလားဆိုၿပီး ေျပးသြားခဲ့တာကိုလည္း သတိတရ ရွိေနဆဲ ပါ။ ဘာ့ေၾကာင့္ဆိုေတာ့ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က တႏွစ္တေခါက္ဆိုသလို မႏၱေလး ေရာက္ေနတတ္ၿပီး သႀကၤန္ဆိုရင္ ရန္ကုန္သႀကၤန္ထက္ မႏၱေလးသႀကၤန္ကို ပိုၿပီး ခုံမင္တတ္လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ တခါတရံေတာ့လည္း မႏၱေလးမွာ ႏွစ္ေပါက္ေအာင္ ေနျဖစ္ပါတယ္။ မႏၱေလးသႀကၤန္ကို ရန္ကုန္သႀကၤန္ထက္ ပို ႏွစ္သက္ျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္းတခုကေတာ့ မႏၱေလးသႀကၤန္ဟာ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမွဳနဲ႔ ပိုၿပီး နီးစပ္တယ္လို႔ ခံစားမိတဲ့အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး သႀကၤန္အကေတြ၊ သႀကၤန္ကားေတြကို မိုးလင္း ေလွ်ာက္ပတ္ၾကည့္တာ၊ ေန႔ခင္းပိုင္း ကားနဲ႔ လည္၊ ညပိုင္းက်ေတာ့ မ႑ပ္ေလွ်ာက္ဆိုသလို သြားျဖစ္ခဲ့တာေတြဟာ ဘယ္ေတာ့မွ ေမ့ႏိုင္မွာ မဟုတ္တဲ့အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ မႏၱေလးသႀကၤန္နဲ႔ ကိုယ္နဲ႔ ေ၀းခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ နီးပါး ျဖစ္ေနၿပီး ရန္ကုန္သႀကၤန္နဲ႔ မဆံုျဖစ္တာလည္း ၁၅ ႏွစ္ေလာက္ ရွိေရာေပါ့။ ဒီဇင္ဘာ ၃၁ ရက္ေန႔ ည ၁၂ နာရီေရာက္တိုင္း Happy New Year လို႔ ေအာ္ၾကတဲ့ ခံစားမွဳနဲ႔ သႀကၤန္ကာလ ေရပက္တဲ့၊ ေရပက္ခံ ထြက္တဲ့၊ သံခ်ပ္ေတြကို နားေထာင္တဲ့၊ သႀကၤန္အကေတြ လိုက္ၾကည့္တဲ့ ခံစားမွဳနဲ႔ကေတာ့ အေတာ့္ကို ကြဲျပား ျခားနားပါတယ္။ ဒ့ါေၾကာင့္လည္း အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ကမၻာႀကီးရဲ့ ဘယ္ေနရာကိုပဲ ေရာက္ေန ေရာက္ေန ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြရဲ့ ႏွလံုးသားမွာ သႀကၤန္ဆိုတာ ထာ၀ရ ကိန္းေအာင္းေနျဖစ္တာပါ။ တေန႔တခ်ိန္က်ရင္ေတာ့ အဲဒီသႀကၤန္ကို ျပန္ ႀကံဳရလိမ့္ဦးမယ္လို႔ မွိတ္မွိတ္သံုသံု ယံုၾကည္ေနသလို မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြရဲ့ သႀကၤန္အေပ်ာ္ေတြကို သူတို႔နဲ႔အတူ မွ်ေ၀ ခံစား ျဖစ္ေနဦးမွာပါ။ ဒီႏွစ္မွာေတာ့ ထူးထူးျခားျခားဆိုသလို SKY NET ရဲ့ အစီအစဥ္နဲ႔ ျမန္မာသႀကၤန္ကို အခ်ိန္နဲ႔ တေျပးညီ ၾကည့္ရပါတယ္။ ကမၻာႀကီးရဲ့ တိုးတက္မွဳေတြကို အခ်ိန္နဲ႔အမွ် ခံစားေနၾကရစဥ္ ဒို႔ ဗမာျပည္ကေတာ့ ေနာက္မွာ က်န္ေနဆဲပဲလို႔ ခံစားေနဆဲ အခုလို တိုက္ရိုက္ ထုတ္လႊင့္မွဳေတြ ၾကည့္ရေတာ့ ဒို႔ေတြဆီမွာလည္း တိုးတက္မွဳေတြ ရွိလာပါၿပီဆိုတဲ့ ခံစားမွဳ ျဖစ္ေပၚလာတာမို႔ နည္းနည္းေလးေတာ့ သက္ေတာင့္သက္သာ ျဖစ္သြားမိပါတယ္။ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္မ်ားက MRTV 3 အစီအစဥ္ေတြကို အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုမွာ ၾကည့္ရွဳႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္း စီစဥ္ၾကတာေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။ အစီအစဥ္ေတြက ၀ါဒျဖန္႔မွဳကို ဦးစားေပးလြန္းတာနဲ႔ နည္းပညာကလည္း ဒီကေန႔ေလာက္အထိ တိုးတက္မလာေသးတာေၾကာင့္ ျမန္မာစစ္အစိုးရ ေမွ်ာ္မွန္းသေလာက္ မေအာင္ျမင္ခဲ့ပါဘူး။ အင္တာနက္ ဆက္သြယ္မွဳႏွဳန္းေတြ ျမင့္သထက္ ျမင့္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ဆဲကာလ၊ ရုပ္သံလိုင္းေတြကို အင္တာနက္ထဲကေန ကြန္ျပဴတာထဲေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနၾကတဲ့ အခ်ိန္တုန္းက အင္တာနက္ ဆက္ေၾကာင္းေတြထဲ ရုပ္သံလိုင္းေတြ ေရာက္လာတဲ့တေန႔က်ရင္ေတာ့ ဒို႔ေတြရဲ့ ေရႊျမန္မာျပည္က ရုပ္သံေတြ တ၀ႀကီး ၾကည့္ရေကာင္းရဲ့ လို႔ တိတ္တခိုး ေတြးမိပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း အားလံုးကို စစ္အာဏာရွင္ေတြ ထိမ္းခ်ဳပ္ထားခဲ့တဲ့ ကာလေတြကို ျဖတ္သန္းစဥ္တုန္းက အဲဒီ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ အရာမထင္ခဲ့ေသာ္လည္း အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ ျမန္မာ့ရုပ္သံကို အင္တာနက္ ဖန္သားျပင္မွာ စတင္ ျမင္လာရပါၿပီ။ ေနာက္ေနာင္ကာလမ်ားမွာေတာ့ အခုထက္ ပိုမိုေကာင္းမြန္ ျပတ္သားတဲ့ ျမန္မာ့ရုပ္သံေတြကို ႏိုင္ငံတကာကေန ျမင္ေတြ႕ၾကရေတာ့မယ္ ထင္ပါရဲ့။ အခုလို ျမန္မာျပည္က ပံုရိပ္ေတြကို ျမင္ရေတာ့ ႏွစ္သက္တာေတြလည္း ရွိရဲ့၊ သေဘာမေတြ႕တာေတြလည္း ရွိရဲ့လို႔ ခံစားမိပါတယ္။ သႀကၤန္မွာ မူးတာလည္း ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္သလုိ အပ်ိဳ၊ လူပ်ိဳေပါက္ေတြ ခ်စ္ႀကိဳက္ၾက၊ ျပႆနာျဖစ္ၾကတာေတြကိုလည္း ျမင္ရမွာပါ။ ကိုယ္ ခ်စ္တဲ့သူကို ေရပက္ခ်င္တာတို႔၊ ခ်စ္သူခ်င္းကလည္း ေတြ႕ခ်င္၊ မိဘေတြ သိမွာကလည္း စိုးတဲ့ အျဖစ္ေတြကိုလည္း ျဖတ္သန္းဖူးၾကမွာပါ။ သႀကၤန္ေရာက္လာတဲ့အခါ ငယ္စဥ္ကာလ ၆ တန္း၊ ၇ တန္းေလာက္ကစလို႔ သႀကၤန္ေရပက္တဲ့ အုန္းလက္မ႑ပ္ကို ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ ေဆာက္ၿပီး ေရပက္တာက အစ၊ ႀကီးလာေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေတြ၊ ညီေတြ စုေပါင္းၿပီး ေရပက္မ႑ပ္ ထိုး၊ ေရကစားၾကတာက အဆံုး မွတ္မိေနမိပါတယ္။ (အခုေတာင္ သူတို႔ေတြ ေရပက္မ႑ပ္ ေဆာက္ၾကဦးမယ္နဲ႔ တူပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေတြကေတာ့ ေဆာက္ျဖစ္ၾကတယ္လို႔ ေျပာရဲ့။) နည္းနည္း အရြယ္ေရာက္လာ၊ ေသာက္ခ်င္ စားခ်င္ၾကတဲ့အခါက်ေတာ့ ေသာက္မယ္ဆိုရင္ တရက္ သီးသန္႔ တေနရာမွာ ေသာက္ၾက၊ အမေတြ ညီမေတြ ေရကစားၾကတာကိုလည္း အေႏွာက္အယွက္ မျဖစ္ေနၾကနဲ႔လို႔ ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ ထိမ္းၾကရတာေတြ ရွိခဲ့သလို သူငယ္ခ်င္းေတြ၊ ညီေတြရဲ့ ရန္ပြဲေတြ ထိမ္းရတာလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။ အခုအခါမွာ မိန္းကေလးေတြ ေဘာင္းဘီ၀တ္ၿပီး ေရေဆာ့ၾက၊ ေရပက္ခံ ထြက္ၾကေတာ့ အရင္တုန္းက လံုခ်ည္ေတြနဲ႔ ေရပက္ၾက၊ ေရပက္ခံထြက္ၾကတုန္းက ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိတဲ့ ကိစၥတခ်ိဳ႕ေတာ့ အနည္းအက်ဥ္း ရွင္းသြားၾကမယ္ ထင္ပါရဲ့။ သႀကၤန္တခုမွာေတာ့ လူပ်ိဳကာလသားေတြ ျဖစ္လာၾကတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြက သူတို႔ ႏွစ္သက္တဲ့ သူေတြကို ေရပက္ခ်င္ၾက၊ သူတို႔ ေရပက္ခ်င္သူေတြကလည္း သူငယ္ခ်င္းေတြရဲ့ ညီမေတႊ၊ အစ္မေတြ ျဖစ္ေန၊ ႀကံရာမရ ျဖစ္ေနၾကေတာ့ ကိုယ္က ဦးေဆာင္ၿပီး တအိမ္တက္ ဆင္း၊ ေရလိုက္ေလာင္းမယ္ဆိုၿပီး စီစဥ္လိုက္ရတာ၊ ေနာက္တခါ အၾကတ္ေန႔၊ အတက္ေန႔ေတြမွာ မုန္႔လံုးေရေပၚ လုပ္ၾကမယ္ဆိုၿပီး ေသာက္တတ္တဲ့၊ ေသာက္ခ်င္တဲ့ ညီေတြကိုလည္း ထိမ္းၿပီးသား ျဖစ္၊ အပ်ိဳေတြကို ငမ္းခ်င္တဲ့ လူပ်ိဳေပါက္စေတြလည္း အဆင္ေျပေစ လုပ္ၾကရင္း အိမ္နီးနားခ်င္း အန္တီေတြ၊ အေဒၚေတြကိုလည္း တခါထဲ မုန္႔လံုးေရေပၚအတြက္ စီစဥ္ေပးဖို႔ အကူအညီ ေခၚျဖစ္တာက အစျပဳလုိ႔ ေနာက္ႏွစ္ေတြမွာ အဲဒီ အစီအစဥ္က ရိုးရာစဥ္ဆက္ ျဖစ္သြားၾကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မ႑ပ္နဲ႔ မုန္႔လံုးေရေပၚ၀ိုင္းက ရပ္ကြက္ထဲမွာ အစည္ကားဆံုး ျဖစ္သြားခဲ့ျပန္ပါတယ္။ ဒီကေန႔ ျမင္ရတဲ့ သႀကၤန္ပံုရိပ္ေတြကို ၾကည့္ရတဲ့အခါ ဘုရားေက်ာင္းကန္ သြားၿပီး ဥပုသ္သီတင္း ေဆာက္တည္သူေတြ ေတြ႕ရသလို အစဥ္အလာအတိုင္း မုန္႔လံုးေရေပၚ လုပ္ၾကတာ၊ ေဖ်ာ္ရည္ေတြ အေအးေတြနဲ႔ ဧည့္ခံၾကတာကို ေတြ႔ရေတာ့ ၾကည္ႏူူးစရာ ပါ။ တခ်ိဳ႕ပံုေတြထဲမွာ အတိုင္းထက္အလြန္ ျဖစ္ေနၾကတာေတြ ျမင္ရေတာ့ စိတ္ထဲမွာ တမ်ိဳး ျဖစ္မိပါတယ္။ ဒီကေန႔လို ေခတ္ႀကီးထဲမွာ ကိုယ့္အိမ္နား အမွတ္မထင္ ျဖစ္တဲ့ ျဖစ္ရပ္တခုက အင္တာနက္ထဲ မိနစ္ပိုင္းအတြင္း ျပန္႔သြားႏိုင္ေတာ့ ဒီလိုကိစၥေတြကေတာ့ ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ပဲ ထိမ္းၾကရမယ္ ထင္ပါရဲ့။ သႀကၤန္ ေဖ်ာ္ေျဖမွဳေတြမွာ မန္းေတာင္ရိပ္ခို (အခ်ိဳ႕က မွားၿပီး ျမနႏၵာလို႔ ေျပာေနၾကဆဲ ပါ။) သီခ်င္းက အစ၊ ေနကာမ်က္မွန္ေလးနဲ႔ တို႔၊ ဘိုဘိုဟန္၊ ေဇာ္၀င္းထြဋ္ေခတ္က သီခ်င္းေတြအလယ္၊ ဟစ္ေဟာ့၊ ရက္ပ္ေတြအဆံုး ဂီတသံစဥ္မ်ိဳးစံု၊ အကမ်ိဳးစံုကို ေတြ႕ရပါတယ္။ မႏၱေလးက သႀကၤန္သီခ်င္းအခ်ိဳ႕မွာ မႏၱေလးဟန္၊ မႏၱေလးသ႑ာန္ကို ထိမ္းႏိုင္ဆဲ ရွိတာကိုလည္း သတိထားမိပါတယ္။ သားစိုးကေတာ့ သူ႔ဟန္၊ သူ႔့ပံုစံကို ျမန္မာအကေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္ထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ေခတ္ေပၚအကမ်ိဳးစံုကိုလည္း ဒီကေန႔ စင္ျမင့္ေတြမွာ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒီလို ေတြ႕တဲ့အထဲမွာ ဘ၀င္မက်တဲ့ အခ်က္ ႏွစ္ခ်က္ ရွိပါတယ္။ ပထမအခ်က္ကေတာ့ ေခတ္ေပၚအက ကေနသူေတြဟာ သံစဥ္ေတြထဲ စီးေမ်ာနစ္၀င္မေနဘဲ အရုပ္ေတြကို လွဳပ္ခိုင္းထားသလို ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ခံစားရတဲ့ ခံစားခ်က္နဲ႔ မႏၱေလးၿမိဳ႕ေတာ္၀န္မ႑ပ္က ျမန္မာအက တခ်ိဳ႕နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ခံစားခ်က္ ပါ ပဲ။ ေခတ္ေပၚအကေတြကို ၾကည့္ရတဲ့အခါ လူငယ္ေတြကို စင္ေပၚတင္၊ ဟိုလို လွဳပ္၊ ဒီလို လွဳပ္ဆိုၿပီး ခိုင္းထားတဲ့အတိုင္း လွဳပ္ေနၾကတယ္လို႔ ခံစားမိတာကေတာ့ အေနာက္ႏိုင္ငံက ခံစားခ်က္နဲ႔ ကေန၊ သရုပ္ေဖာ္ေနတာေတြကို ခံစားမိလ်က္သားျဖစ္ေနလုိ႔ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ သို႔ေသာ္လည္း မႏၱေလးၿမိဳ႕ေတာ္၀န္မ႑ပ္က အကေတြထဲ သတိထားမိတဲ့ ကကြက္ ႏွစ္ကြက္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ခံစားရတာကေတာ့ အဲဒီလို ဟုတ္ဟန္မတူပါဘူး။ သတိထားမိတဲ့ ကကြက္ ႏွစ္ကြက္အနက္ တခုမွာက မိန္းကေလးငယ္ေတြကို စင္ေပၚမွာ ဟိုေလွ်ာက္သည္ေလွ်ာက္ လုပ္၊ လက္ထဲက ပုသိမ္ထီးကို လွည့္ လို႔ ေျပာထားသလိုပါပဲ။ ျမန္မာအကလည္း မဟုတ္၊ ေခတ္ေပၚအကလည္း မျမည္၊ ၾကည့္ရတာ ဘယ္လိုမွ အံမ၀င္ပါဘူး။ ေနာက္ကကြက္တခုမွာလည္း ေရဖလားကို ကိုင္ထားခိုင္းၿပီး လွဳပ္ခိုင္းေနတာ၊ စင္ေပၚမွာ ဟိုသြားသည္သြား သြားခိုင္းတာလို႔ ထင္မွတ္မိပါတယ္။ ျမန္မာအကဆိုရင္လည္း ျမန္မာလို ပီပီသသ သႀကၤန္အက က။ ဒါမွမဟုတ္ ေခတ္ေပၚအကဆိုရင္လည္း ေခတ္ေပၚအကလို က၊ အဲဒီလို သီးသီးျခားျခား ဖန္တီးတာက အခုလို ဗံုမဟုတ္၊ ပတ္မဟုတ္ လုပ္တာထက္ ပိုေကာင္းမလားလို႔ စဥ္းစားမိပါတယ္။ ၾကပ္ေျပးေနျပည္ေတာ္က သားစိုးရဲ့ အစီအစဥ္မွာေတာ့ ကတဲ့သူေတြက ဇာတ္ထဲက ျဖစ္မယ္ထင္ရဲ့၊ ဟစ္ေဟာ့သံစဥ္နဲ႔ ျမန္မာအကကို စည္းခ်က္ မက်၊ က်ေအာင္ ကေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီေခတ္ႀကီးထဲ တိုင္းျပည္ စီးပြားေရး ခၽြတ္ခ်ံဳက်ခဲ့ေသာ္လည္း သႀကၤန္ကာလဆို အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းေက်ာင္းသူေတြ သႀကၤန္အကေတြ ကၾကေတာ့ ဘယ္လိုျဖစ္ျဖစ္ အစ္မေတြ၊ ညီမေတြအေနနဲ႔ အနည္းဆံုး သႀကၤန္အက၊ ကဗ်ာလြတ္ေလာက္ေတာ့ သိၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းမွာဆို အကသင္တဲ့ ဆရာ ရွိပါတယ္။ သူက ေက်ာင္းသင္ခန္းစာကို သင္ေသာ္လည္း ျမန္မာအကရဲ့ အေျခခံကို သိေတာ့ ျမန္မာအကကို ေကာင္းေကာင္း သင္ေပးတတ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ့ သူငယ္ခ်င္း မိန္းကေလးေတြ ေခတ္ဆန္ဆန္ ၀တ္စား ဆင္ယင္ေနထိုင္ၾကေပမယ့္ ျမန္မာ့ရိုးရာအကရဲ့ အေျခခံကိုေတာ့ တီးမိေခါက္မိ ရွိၾကတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ အခုလိုကာလ ျမန္မာျပည္မွာ ေဒၚလာသန္းနဲ႔ခ်ီ ခ်မ္းသာ ၾကြယ္၀သူေတြ ရွိေနေလေတာ့ အစိုးရက မတတ္ႏိုင္ဘူးဘဲ ထား၊ အနည္းဆံုး ၿမိဳ႕ႀကီးေတြက အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းေက်ာင္းက မ်ိဳးဆက္သစ္ သမီးပ်ိဳေတြကို တႏွစ္တခါ သႀကၤန္မွာ ျဖစ္ျဖစ္ ျမန္မာအကေလးေတြ သင္ၾကားေပးႏိုင္မယ္ဆိုရင္ တျခားယဥ္ေက်းမွဳေတြကို သူတို႔ေတြ စိတ္၀င္စားလင့္ကစား ျမန္မာ့ရိုးရာကိုလည္း အနည္းဆံုး အတန္အသင့္ေတာ့ ခံုမင္သြားၾကမွာပါ။ ဒီ ေဆာင္းပါးကို ဘာ့ေၾကာင့္ ေရးျဖစ္သလဲဆိုေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ရက္ပိုင္းအတြင္းက စကားေျပာျဖစ္တဲ့ ဆရာေတာ္တပါးက ဒီမိုကေရစီ ေခတ္ေျပာင္းတာကေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ၊ ျမန္မာမွဳေတြ ပ်က္ကုန္ရင္ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္သလဲလို႔ မိန္႔ၾကားတာနဲ႔ ဆက္စပ္ေနလို႔ ပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြရဲ့ ရုပ္သံေတြကေန ကိုရီးယား ယဥ္ေက်းမွဳ အပါအ၀င္ အျခားႏိုင္ငံက ယဥ္ေက်းမွဳေတြကို ထုတ္လႊင့္ေနၿပီး ေခတ္ကာလ လူငယ္ေတြကလည္း အျခားယဥ္ေက်းမွဳေတြနဲ႔ လြယ္လင့္တကူ ဆက္စပ္ေနခ်ိန္မွာ အခု ဒီမိုကေရစီေခတ္ေျပာင္းမွ မဟုတ္ပါ၊ ၿပီးခဲ့တဲ့ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကတည္းက ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမွဳဟာ ပ်က္သေလာက္ ျဖစ္ေနၿပီလို႔ ေျပာရင္ အဆိုးျမင္ရာ က်ေနမလား မသိ ပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္မို႔လည္း ျမန္မာ့ရိုးရာ ဆို က ေရး တီး ၿပိဳင္ပြဲႀကီး ၿခိမ့္ၿခိမ့္သဲ က်င္းပတာထက္ ျမန္မာမ်ိဳးဆက္သစ္ေတြရဲ့ ႏွလံုးသားထဲဆီ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမွဳကို အေရာက္ ပို႔သင့္တယ္လို႔ ျမင္မိတဲ့အတြက္ အခု ေဆာင္းပါးကို ေရးျဖစ္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္လိုျဖစ္ျဖစ္ အခုလို သႀကၤန္ပံုရိပ္ေတြ ႏွလံုးသားထဲကို တခုၿပီးတခု တိုး၀င္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ “ပန္းတိုင္း ပြင့္ၿပီး ပြင့္ေသာ ပန္းတိုင္း လန္းဆန္းေစကာ မိမိ ရိုးရာယဥ္ေက်းမွဳေတြကို ထိမ္းသိမ္းတတ္တဲ့ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြကို ေမြးထုတ္ၾကရမွာကေတာ့ အခုအခ်ိန္ မိဘေတြေနရာကို ေရာက္ေနၾကတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ့ သမိုင္းေပးတာ၀န္တရပ္ပဲ မဟုတ္ပါလား“ လို႔ ေတြးေနျဖစ္ပါတယ္။
burmatoday.net/news.php?news_ID=28
0 comments:
Post a Comment