http://api.ning.com/files/eoCpmuB3MmV7zrkygpgbV2UFBU7HkfDZWIxrhTnIGdvK*JZUBGsh5SavT88gYAk-IZ96U6xspEaGCBaNzb87akWisW0d4zlW/nayzaw0141.gif
က်ေနာ္ဘေလာေလးကုိယ္သတင္းေတြလာေရာက္ဖတ္႐ႈအားေပးၾကတဲ့မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းမ်ားအားလံုးရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ

28 May 2012

အ ဆ င့္ျမင့္ ေမာ္ေ တာ္ ယာဥ္ ဆား ဗစ္ စင္ တာ မ်ား ေပၚေပါက္ ဖို႔ လို အပ္ေ နျပီ

အဆင့္ျမင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဆားဗစ္ စင္တာမ်ား ေပၚေပါက္ဖို႔ လိုအပ္ေနျပီမည္သည့္ ပစၥည္းကိုမဆို တီထြင္ ထုတ္လုပ္ၿပီးသည္ႏွင့္ ၎၏ေနာက္မွ အရိပ္ပမာ ကပ္၍ လိုက္လာသည္မွာ Servicing ေခၚ ၀န္ေဆာင္မႈ ျပဳျပင္ေရး လုပ္ငန္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ျပည္ပမွ တင္သြင္းလာသည့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ား သည္လည္း အသစ္ ပင္ျဖစ္ေစ၊ တစ္ပတ္ ရစ္ (Good Second Hand) ပင္ျဖစ္ေစ၊ Servicing လုပ္ငန္းမ်ားသည္ အေရးပါ သည့္က႑ တစ္ရပ္တြင္ တည္ရွိေနေပ သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံ မ်ား အထူးသျဖင့္ ေဒသတြင္း အာဆီယံ ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ႏႈိင္းယွဥ္လွ်င္ပင္ ကားစီးႏိုင္ သူဦးေရမွာ လူ ၁၀၀၀လွ်င္ ၇ဦးႏႈန္းသာ ျဖစ္ေပ ရာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္ မ်ားကို အဆင့္လိုက္ေလွ်ာ့ခ်ေပးသြား မည္ျဖစ္ေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ကူးသန္းေရာင္း ၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီး ဦး၀င္းျမင့္က ေနျပည္ေတာ္တြင္ ျပဳလုပ္သည့္သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ တြင္ ထည့္သြင္းေျပာၾကားသြား ခဲ့သည္။
ထိုကဲ့သို႔ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားကို ေမာ္ဒယ္အျမင့္မ်ားအထိ တင္သြင္းခြင့္ ျပဳျခင္းသည္ ကိုယ္ပိုင္လုပ္ငန္းအတြက္ ကားသံုးစြဲလိုသူမ်ား၊ ယခင္က လက္ လွမ္းမမီ၍ ဆႏၵရွိေသာ္လည္း ကား တစ္စီး ၀ယ္မစီးႏိုင္သည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ သားမ်ားအတြက္ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႔ သည့္ လမ္းေၾကာင္း တစ္ခုကို ခင္းေပး လုိက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္ သြင္းမႈပမာဏသည္ယခင္ကထက္ ပိုမို မ်ားျပားလာမည္မွာအမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္တင္သြင္းလ်က္ရွိသည့္ ကားမ်ား၊ ထပ္မံတင္သြင္းလာသည့္ကားမ်ားသည္ ေမာ္ဒယ္အသစ္စက္စက္ကားမ်ားပါ၀င္ မွာ ျဖစ္သကဲ့သို႔ တစ္ပတ္ရစ္ ေလလံ က်ကားမ်ားလည္း ပါ၀င္လာမည္မွာ အေသအခ်ာပင္ျဖစ္သည္။ ကားအသစ္မ်ားတင္သြင္းသည္ျဖစ္ ေစ ေလလံက်ကားမ်ားတင္သြင္းသည္ ျဖစ္ေစ အဆိုပါကားမ်ားသည္ သတ္ မွတ္ကီလိုႏႈန္းေမာင္းႏွင္ၿပီး ပါက Servicing သို႔မဟုတ္ Maintenance လုပ္ရမည္မွာအမွန္ပင္။ အထူးသျဖင့္ ေလလံက်ကားမ်ားသည္ယင္းႏိုင္ငံတြင္ ကာလ တစ္ခု ေမာင္းႏွင္ၿပီးျဖစ္ရာ ၎ ကားမ်ားကို ၀ယ္ယူသူမ်ားအေနျဖင့္ ပထမဦးစြာ Servicing လုပ္ရေပမည္။ ထိုကဲ့သို႔ Servicing လုပ္ရာတြင္ တင္ သြင္းလာသည့္ကားမ်ားသည္ ေမာ္ဒယ္ အျမင့္ကားမ်ားျဖစ္ေပရာ ျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္ လက္ရွိေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည့္ ကား Service Center မ်ားမွာအဆင့္ ျမင့္ Service Center မ်ားမဟုတ္သည့္ အတြက္ အခက္အခဲေတြ႔ၾကရမည္ပင္ ျဖစ္သည္။
ထိုအခက္အခဲမ်ားကို တစ္စိတ္ တစ္ပိုင္း ေျဖရွင္းသည့္အေနျဖင့္ ေန ျပည္ေတာ္ ေဘာဂသီရိယာဥ္ျပင္အလုပ္ ႐ံုမ်ား ဖြင့္ပြဲကို ေမ ၂၄ ရက္က က်င္းပခဲ့သည္။ အဆုိပါေဘာဂသီရိ ယာဥ္ျပင္အလုပ္႐ုံမ်ားတြင္ ေရႊေတာင္ ကုမၸဏီလီမိတက္၏အဆင့္ျမင့္ယာဥ္ျပင္ အလုပ္႐ုံ၊ AMA ကားအမ်ဳိးမ်ဳိးျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းေရးအဆင့္ျမင့္ ယာဥ္ျပင္ အလုပ္႐ုံ၊ ေအာင္ေပၚအဆင့္ျမင့္ယာဥ္ ျပင္အလုပ္႐ုံ၊ King Horse Power Co., Ltd. အဆင့္ျမင့္ယာဥ္ျပင္အလုပ္႐ုံ၊ Hummer Auto Mobile Service အဆင့္ျမင့္ယာဥ္ျပင္အလုပ္႐ုံ၊ ေရႊနန္း ေတာ္အဆင့္ျမင့္ယာဥ္ျပင္အလုပ္႐ုံ၊ UD Group အဆင့္ျမင့္ယာဥ္ျပင္အလုပ္ ႐ုံ၊ ေရႊနဂါး စက္မႈလက္မႈ အဆင့္ျမင့္ ယာဥ္ျပင္အလုပ္႐ုံစသည့္အလုပ္႐ုံ ၈ ႐ုံ ကို ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ တင္သြင္းလာ မည့္ တင္သြင္းလ်က္ရွိသည့္ ကားမ်ား အတြက္အဆင့္ျမင့္ကား Service Center မ်ား အနည္းငယ္သာ ရွိေသးသည့္ အတြက္ အဆင့္ျမင့္ Service Center မ်ား ျမန္မာျပည္အႏွံ႔ေပၚေပါက္ေရး အတြက္ ၀ုိင္း၀န္းႀကိဳးစားရမည္ျဖစ္ သည္။ အဆင့္ျမင့္ကား၀ပ္ေရွာ့မ်ား၊ Service Centerမ်ား ေပၚထြန္းလာေရးအတြက္ အဆုိပါကား၀ပ္ေရွာ့မ်ားတြင္ အသံုးျပဳရမည့္ ေခတ္မီပစၥည္း ကိရိယာ မ်ားလိုအပ္ေၾကာင္းကို Aung Thein Than Services & Agency Limited မွ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးသန္႔ဇင္က ေျပာၾကားခဲ့ သည္။
"အဆင့္ျမင့္ကား၀ပ္ေရွာ့ေတြေပၚ ထြန္းဖို႔အတြက္ အဲဒီအဆင့္ျမင့္၀ပ္ေရွာ့ ေတြမွာ အသံုးျပဳရတဲ့ေခတ္မီပစၥည္းကိ ရိယာေတြလိုအပ္ပါတယ္။ အဆင့္ျမင့္ ကိရိယာ ဆိုတာက ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တစ္ စီးမွာသတ္မွတ္ထားတဲ့မိုင္ႏႈန္းေမာင္းႏွင္ ၿပီးရင္ အင္ဂ်င္၀ိုင္လဲရတယ္၊ ေအာ္တို ဆီလဲရတယ္၊ အဲဒီလိုလဲတာေတာင္မွ ကားရဲ႕ Function ေတြက မမွန္ တတ္ ဘူး။ အဲဒီလိုမမွန္တဲ့အခါက်ေတာ့ Scanner လို႔ေခၚတဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ရဲ႕ ကြန္ပ်ဴတာ Box ကေနဆက္ၿပီးေတာ့ ယာဥ္ရဲ႕လက္ရွိျဖစ္ေပၚေနတဲ့ အေျခ အေနကို ၾကည့္႐ႈႏိုင္တဲ့ ကိရိယာရွိပါ တယ္။ အဲဒါနဲ႔ၾကည့္ရင္ ဘယ္အပိုင္းက ခ်ဳိ႕ယြင္းေနတယ္ဆိုတာကိုသိႏိုင္ပါတယ္။ အရင္ေခတ္ကဆိုရင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တစ္စီးကို ျပင္ဆင္တဲ့အခါမွာ စမ္းတ ၀ါး၀ါးနဲ႔ျပင္ဆင္ရတယ္။ အခုဆိုရင္ခ်က္ ျခင္းသိႏိုင္ပါၿပီ။ ျဖစ္တဲ့ေနရာကို Point Out လုပ္လို႔ရႏိုင္ေနၿပီ"ဟု ၎က ေျပာ ၾကားခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ယင္းကဲ့ သို႔ ကားတစ္စီး၏ျဖစ္ပ်က္မႈမွန္သမွ်ကို တစ္ခ်ိန္တည္းတစ္ၿပိဳင္နက္တည္းသိရွိ ႏိုင္သည့္အဆင့္ျမင့္ပစၥည္း ကိရိယာမ်ား တပ္ဆင္ထားသည့္ ကား၀ပ္ေရွာ့မ်ား မ်ားမ်ားစားစားမရွိေသးသည္ကို၎က- "အဆင့္ျမင့္၀ပ္ေရွာ့ဆိုတာကေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ မ်ားမ်ားစားစား မရွိေသး ပါဘူး။ အင္မတန္မွနည္းပါးေနပါေသး တယ္''ဟု ဆိုသည္။ တိုယိုတာကားဆားဗစ္စင္တာမွ ဆားဗစ္မန္ေနဂ်ာ ဦးဟန္ရွိန္က "ေလလံ နဲ႔၀ယ္လာတဲ့ကားေတြဆိုရင္ဒီကိုေရာက္ တာနဲ႔ Maintenance လုပ္ဖို႔အေရးႀကီး ပါတယ္။ ဒီမွာက ကား၀ယ္ၿပီးရင္မပ်က္ မခ်င္းစီးေနၾကတာ။ Maintenance လုပ္ဖို႔ကို မသိၾကဘူး။ သတ္မွတ္ထား တဲ့ကီလိုကိုေမာင္းႏွင္ၿပီးၿပီဆိုရင္ ကားကို Maintenance လုပ္ဖို႔လိုပါတယ္။ အဲဒါ ဟာတကယ့္ကိုအေရးႀကီးတဲ့အခ်က္ပါ''ဟု Maintenance ပိုင္း၏အေရးႀကီးပံုကို လည္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။
အဆင့္မီကား၀ပ္ေရွာ့မ်ားေပၚထြန္း လာဖို႔အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ မကၠင္းနစ္ ပညာရွင္မ်ားအေနျဖင့္ ေခတ္ႏွင့္အညီ လိုက္ႏိုင္ေအာင္ႀကိဳးစား ၾကရမည္ျဖစ္ သည္။ ထို႔ျပင္ ေနာက္ခံဘက္ဂေရာင္း လည္းလိုအပ္ေၾကာင္းကို တိုယိုတာကား ဆားဗစ္စင္တာမွ ဦးဟန္ရွိန္က ေျပာ ၾကားခဲ့သည္။ "အဆင့္မီ၀ပ္ေရွာ့ေတြေပၚေပါက္ လာဖို႔အတြက္ လိုက္ႏိုင္ေအာင္ႀကိဳးစား ဖို႔လိုတယ္။ေငြအား လူအားေတြ သာ မက Background လိုအပ္ပါတယ္။ ဥပမာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ တိုယိုတာ ဆား ဗစ္ စင္တာဆိုရင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ တိုယိုတာ ကားကုမၸဏီက Background ယူထားပါ တယ္။ သူ႔ရဲ႕ ကိုယ္စားလွယ္အေနနဲ႔လုပ္ တဲ့ အခါက်ေတာ့ နည္းပညာပိုင္းမွာ အခက္အခဲ မရွိေတာ့ဘူးေပါ့။ မစ္ဆု ဘီရွီတို႔နစ္ဆန္းတို႔ဆိုရင္ ဒီမွာ ကိုယ္စား လွယ္မရွိတဲ့အတြက္ နည္းပညာပိုင္းမွာ အခက္အခဲေတြ ရွိႏိုင္တယ္'' "နည္းပညာပိုင္းလို႔ဆိုုရာမွာ စက္ ပစၥည္းပိုင္းမွာျပႆနာမရွိေပမယ့္ Electronic Control ပိုင္းမွာအခက္အခဲ ရွိတယ္။ Circuit ပိုင္းရဲ႕အျပစ္ကိုရွာတဲ့ အခါက်ေတာ့ အခက္အခဲေတြရွိတတ္ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ နည္းပညာပိုင္းကို မရ ထားရင္ ဒီလိုျပႆနာမ်ဳိးကိုေျဖရွင္းရ တာ ခက္ခဲတတ္ပါတယ္''ဟု တိုယိုတာ ကားဆားဗစ္စင္တာမွဆားဗစ္မန္ေနဂ်ာ ဦးဟန္ရွိန္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏လတ္တေလာအေျခ အေနတြင္ ကားမ်ားကိုသာ မ်ားမ်ားစား စားတင္သြင္းေနၾကေသာ္လည္း ယင္း ၏ေနာက္ဆက္တြဲအဓိကက် သည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အပိုပစၥည္းမ်ားတင္သြင္းေရး၊ ကိစၥကိုမူ စဥ္းစားထားၾကျခင္းမရွိေသး သည္ကို ေတြ႔ရွိရသည္။ တင္သြင္းလာ သည့္ကားမ်ားသည္ အမ်ဳိးအစားစံုလင္ လွေပရာ တင္သြင္းသူမ်ားအေနျဖင့္ လည္း မည့္သည့္ကားအမ်ဳိးအစား၏ အပိုပစၥည္း Spare Parts ကို တင္သြင္း ရမည္မသိျဖစ္ေနသည္ကိုလည္း သိရွိ ရသည္။ "ကားေတြကိုေတာ့ အၿပိဳင္အဆိုင္ ေတြတင္သြင္းေနၾကတယ္။ ကားေတြက မ်ားလာတာနဲ႔အမွ် Service လုပ္ဖို႔ကိစၥ Spare Parts ကိစၥေတြ ဟာ တကယ့္ကို အေရးႀကီးတဲ့ကိစၥျဖစ္လာပါၿပီ။ တခ်ဳိ႕ ကားေတြဆိုရင္ Spare Parts မရွိရင္ ရပ္ သြားမယ့္အေနအထားမ်ဳိးမွာေတာင္ ရွိ ေနတဲ့ကားေတြရွိတယ္''ဟု ေအာင္သိန္း သန္းကုမၸဏီမွ ဦးသန္႔ဇင္ကပင္ ဆက္ လက္ေျပာၾကားခဲ့သည္။ အဆင့္ျမင့္၀ပ္ေရွာ့မ်ား၊ ကားဆား ဗစ္စင္တာမ်ားေပၚထြန္းလာရန္အတြက္ ႀကိဳးစားၾကမည့္နည္းတူ တင္သြင္းလာ မည့္ကားမ်ားႏွင့္ လုိက္ေလ်ာညီေထြရွိ မည့္ကားအပိုပစၥည္းမ်ားကိုလည္း တင္ သြင္းၾကဖို႔လိုအပ္လွေပသည္။ ယင္းအခက္အခဲမ်ားကိုသိရွိသည့္ စင္ကာပူအေျခစိုက္ဂ်ပန္ကုမၸဏီတစ္ခု မွ ကားအပိုပစၥည္းမ်ားေရာင္းခ်သည့္ ကုမၸဏီတစ္ခုကို ျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္ လာ ေရာက္ဖြင့္လွစ္ရန္ ေဆြးေႏြးစံုစမ္းလ်က္ ရွိေၾကာင္း ေအာင္သိန္းသန္း ကုမၸဏီမွ ဦးသန္႔ဇင္က ဆက္လက္ ေျပာၾကားခဲ့ သည္။
"ကြၽန္ေတာ္တို႔ဒီႏိုင္ငံမွာ ကားေတြ ကိုသာတင္သြင္းေနတယ္။ အဲဒီကား ေတြနဲ႔လိုက္ေလ်ာညီေထြရွိတဲ့ကားအပို ပစၥည္းေတြကိုတင္သြင္းမယ့္ သူမရွိေသး ဘူး။ အဲဒါကို  သိတဲ့စင္ကာပူ အေျခစိုက္ ဂ်ပန္ကုမၸဏီတစ္ခုက ကားအပိုပစၥည္း ေတြကို တင္သြင္းဖုိ႔ လက္ရွိေစ်းကြက္ ကို သူတို႔ေလ့လာပါတယ္။ လက္ရွိမွာ အမ်ားဆံုး တင္သြင္းေနတဲ့ ကားေတြရဲ႕ ခ်က္ဆီနံပါတ္ေတြကို ယူပါတယ္။ေနာက္ ႏွစ္လအတြင္းမွာ သူတို႔ေတြ ဒီ မွာလာၿပီး ယာဥ္အပိုပစၥည္းေရာင္းတဲ့ ဆုိင္ဖြင့္ပါမယ္ လို႔ေျပာသြားခဲ့တယ္'' ဟု ယာဥ္အပိုပစၥည္းမ်ား တင္သြင္းေရးကိစၥ ႏွင့္ပတ္သက္ ၍ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
တန္ခ်ဳိဂ႐ု(ပ္)ႏွင့္ျမန္မာႏိုင္ငံ
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အဆင့္ျမင့္၀ပ္ ေရွာ့မ်ား မ်ားမ်ားစားစားမရွိရေသး သည့္အေၾကာင္းမွာ နည္းပညာကြၽမ္း က်င္မႈလိုအပ္ခ်က္သည္ အဓိကက႑ တစ္ခုအျဖစ္ရပ္တည္လ်က္ ရွိသည္ကို ေတြ႔ရွိရသည္။ ထိုနည္းပညာအား ရယူ ႏိုင္ရန္အတြက္ ႏုိင္ငံျခားမွ ကားဆားဗစ္ စင္တာမ်ား လာေရာက္ဖြင့္လွစ္ျခင္းမွ ရယူႏိုင္သလို ျမန္မာကြၽမ္းက်င္ပညာရွင္ မ်ားအား ႏိုင္ငံရပ္ျခားသို႔ ပို႔လႊတ္၍ နည္းပညာမ်ားအားသင္ ယူေစျခင္းနည္းလမ္း တို႔ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္သည္။ ယခုအခါတြင္ မေလးရွားႏိုင္ငံရွိ ပ႐ိုတြန္ကားမ်ားကို ထုတ္လုပ္လ်က္ရွိ သည့္တန္ခ်ဳိဂ႐ု(ပ္)ကုမၸဏီမွျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္ အဆင့္ျမင့္ ကား၀ပ္ေရွာ့ႏွင့္ဆား ဗစ္စင္တာတစ္ခုဖြင့္လွစ္ရန္ ေဆာင္ရြက္ လ်က္ရွိေၾကာင္း ဦးသန္႔ဇင္က ထုတ္ ေဖာ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။
''အခုဆိုရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို မေလး ရွားႏိုင္ငံ တန္ခ်ဳိဂ႐ု(ပ္)ကုမၸဏီက ကား ဆားဗစ္စင္တာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး လာေရာက္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ ဖို႔ ေျမေနရာရွာေန တယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ အဲဒီ ကုမၸဏီက Servicing ကို အဓိကထားၿပီးလုပ္ ေဆာင္သြားမယ္လို႔ သိရပါတယ္''ဟု ဆိုသည္။ ေခတ္မီအဆင့္ျမင့္ကားမ်ားကို အၿပိဳင္အဆိုင္ တင္သြင္းလာမႈႏွင့္ အတူ ျမန္မာႏိုင္ငံအႏွံ႔အဆင့္ျမင့္ကား၀ပ္ေရွာ့ မ်ား၊ Service Center မ်ားေပၚထြန္းလာ ေစေရး၊ကြၽမ္းက်င္သူပညာရွင္မ်ား ေပၚ ထြက္လာေစေရးအတြက္ ၀ိုင္း၀န္း ႀကိဳး စားလုပ္ေဆာင္ၾကရမည္ျဖစ္ေပသည္။ 
www.yoyarlay.com/index.php/biz/biz/local-biz/26548-2012-05-28-10-51-24

0 comments:

Post a Comment

http://api.ning.com/files/eoCpmuB3MmV7zrkygpgbV2UFBU7HkfDZWIxrhTnIGdvK*JZUBGsh5SavT88gYAk-IZ96U6xspEaGCBaNzb87akWisW0d4zlW/nayzaw0141.gif