http://api.ning.com/files/eoCpmuB3MmV7zrkygpgbV2UFBU7HkfDZWIxrhTnIGdvK*JZUBGsh5SavT88gYAk-IZ96U6xspEaGCBaNzb87akWisW0d4zlW/nayzaw0141.gif
က်ေနာ္ဘေလာေလးကုိယ္သတင္းေတြလာေရာက္ဖတ္႐ႈအားေပးၾကတဲ့မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းမ်ားအားလံုးရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ

28 May 2012

ကားေဈး ကြက္ အေန အ ထားႏွင့္ အေျခ ခံ လူ တန္း စား

ျမန္ဆန္ေသာ မူဝါဒ အေျပာင္းအလဲ ကားေဈးကြက္ အေနအထားႏွင့္ အေျခခံ လူတန္းစားရွစ္လတာ ကာလ အတြင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္ မူဝါဒေျခာက္ ႀကိမ္ ေျပာင္းလဲ ခဲ့ၿပီးေနာက္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံအတြင္း ခရီးသြားလာေရးႏွင့္ ျပည္သူ လူထု စီးပြားေရး အေျခ အေန ေျပာင္းလဲ တိုးတက္မႈ အေျခအေနမ်ား ထူးျခားခဲ့ျခင္း မရွိသည့္ အျပင္ လက္ရွိ ဝယ္ေရာင္း အျမင့္ကား ေဈးကြက္မွာ ႐ုတ္တရက္ရပ္တန္႔ သြားခဲ့သည္။
ေမ ၇ ရက္က ေနာက္ဆံုး ထုတ္ျပန္ လိုက္သည့္ ႏိုင္ငံျခားေငြ ဘဏ္စာရင္း ရွိသူတိုင္း ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္တင္သြင္းခြင့္ျပဳလိုက္သည့္ မူဝါဒအရအျမင့္ကား လက္ဝယ္ရွိသူ ဝယ္ေရာင္း လုပ္ကိုင္သူမ်ား အတြက္ ေဈးကစားႏိုင္မည့္ အေျခအေန မရွိ ေတာ့ဘဲ၊ ေအာက္ေဈး (အနိမ့္ေဈး) ျဖင့္ ျပန္လည္ ေရာင္းခ် ရမည့္ အေျခ အေနသို႔ ေရာက္ရွိသြားမည္ဟု ဝါ ရင့္ ကားဝယ္ေရာင္း လုပ္ကိုင္သူ အခ်ိဳ႕ကေျပာသည္။
"အခုခ်မွတ္လိုက္တဲ့ပံုစံအရ က ၂၀ဝ၇ အထက္ေမာ္ဒယ္ေတြကို ႏိုင္ငံျခားေငြဘဏ္စာရင္းရွိမယ္ ဆိုရင္ တင္သြင္းခြင့္ရွိတယ္ဆိုမွ ေတာ့ လက္ရွိေဈးကြက္ထဲမွာရွိတဲ့ အျမင့္ကားေတြ၊ အဝယ္ေအးသြား တာေပါ့။ ဒီပံုစံအတိုင္းဆိုရင္ ဆက္ ၿပီးေအးေနဦးမွာပါပဲ"ဟု ဦးေ႒းကဆိုသည္။
မူဝါဒအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ေျပာင္းလဲ ခ်မွတ္ေနသည့္ ရွစ္လတာအေန အထားအရ ေဈးကြက္အေနအ ထား ပ်က္ယြင္းမႈမ်ား ရွိေနသကဲ့သို႔ လက္ဝယ္တြင္း ကားေဟာင္း ရွိေနသူ မ်ားႏွင့္ ပါမစ္ရရွိၿပီး သူမ်ား၏ အေျခ အေနမွာလည္း ေကာင္းေသာဘက္ သို႔ေျပာင္းလဲႏိုင္မည့္ အေျခအေနမရွိ ႏိုင္ဟု စီးပြားေရးပညာရွင္အခ်ိဳ႕က သံုးသပ္ သည္။
ပထမ ကားေဟာင္းအပ္၊ ကား သစ္တင္သြင္းခြင့္အရ ကားအ ေဟာင္းေဈးမ်ားျမင့္လာျခင္းေၾကာင့္ ယာဥ္အို၊ ယာဥ္ေဟာင္းပိုင္ဆိုင္သူ မ်ားသည္ အခြန္ ေပးသြင္း ရျခင္းႏွင့္ ပါမစ္ထုတ္ျခင္း၊ အေထြေထြဝန္ ေဆာင္မႈမ်ားအား ေရွာင္လႊဲကာ ေငြရင္းရွိသူမ်ားအား ျပန္လည္ ေရာင္းခ်လိုက္ျခင္းျဖင့္ ယာဥ္ပိုင္ဆိုင္ ႏိုင္ျခင္းမရွိသည့္ အေျခအေနသို႔ ေရာက္ရွိသြားၾကသည္။
"ကားေဟာင္းေတြအပ္ရမယ္၊ ကားသစ္သြင္းခြင့္ ပါမစ္ခ်ထားေပး မယ္ဆိုေပမယ့္ ကားအပ္ကားပါ မစ္ထုတ္တာ၊ ကားသြင္းရင္အခြန္ ေပးရမွာေတြမတတ္ႏိုင္ေတာ့၊ ေဈး ေကာင္းေလးနဲ႔ ေရာင္းလိုက္တယ္။ ျပန္မဝယ္ျဖစ္တာနဲ႔လက္ရွိက လက္ မဲ့ျဖစ္သြားတယ္"ဟု စီးပြားေရးအ ေျခအေနအရ ကားေဟာင္းေရာင္းတာ ျပန္လည္ ဝယ္ယူျခင္း မျပဳႏိုင္ခဲ့ သူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းတြင္ ကားမ်ား တန္းစီေနသည္။ မႏၱေလးတြင္ ကားေတြျပည့္က်ပ္ေနသည္။ အိမ္ စီးကားသည္ လူတိုင္းစီးႏိုင္ေသာ ကားမဟုတ္သျဖင့္ ကားသြင္းခြင့္ျပဳ ျခင္း၊ မျပဳျခင္းသည္ လူတိုင္းႏွင့္ မသက္ဆိုင္၊ သို႔ေသာ္ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔ျခင္း၊ လမ္းခရီးၾကန္႕ၾကာျခင္း ကေတာ့ လူတိုင္းႏွင့္သက္ဆိုင္ေန သည္။ ေရွးဦးစြာ ကားေဟာင္းအပ္ ႏွံကားသစ္ျပန္သြင္းမူဝါဒႏွင့္ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္ေမာ္ဒယ္မွ ၂၀ဝ၆ ေမာ္ဒယ္ အထိ ျပင္ဆင္သတ္မွတ္လိုက္ျခင္း ႏွင့္ ကားအမ်ိဳးအစားအလိုက္ေဈး ႏႈန္းသတ္မွတ္လိုက္ျခင္းမူအရ ပထမအသုတ္ကားမ်ားေရာက္လာ သည္။
ေငြေၾကးေတာင့္တင္းသူႏွင့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္အခ်ိဳ႕လက္ ဝယ္ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ရရွိသြားသည္။ တစ္ဖန္အခြန္ထမ္းေဆာင္ထား သူမ်ားအား ေၾကာ္ျငာထားသည့္ အတိုင္းပါမစ္အားခြင့္ျပဳမေပးဘဲ အစီးေရ ၃၀ဝ၀ ကို တစ္သုတ္ႏႈန္း ျဖင့္ခြဲကာ တင္သြင္းခြင့္သတ္မွတ္ ခ်က္ျပင္ဆင္လိုက္ရာ အခြန္ထမ္း ေဆာင္ထားၿပီး ျပည္ပအလုပ္လုပ္ ကိုင္ေနသူအခ်ိဳ႕ႏွင့္ သေဘၤာသား အခ်ိဳ႕ပါမစ္မရရွိမႈမ်ားရွိေနေၾကာင္း လက္ေတြ႕ ႀကံဳေတြ႕ရသူတစ္ဦး၏ေျပာၾကားခ်က္အရသိရသည္။
ယာ ယီမွတ္ပံုတင္ေၾကး ေျပာင္းလဲျပင္ ဆင္သတ္မွတ္ျခင္း၊ အင္ဂ်င္ပါဝါအ လိုက္ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းမွ ၁၂၀ ရာ ခိုင္ႏႈန္းအထိခြဲျခားသတ္မွတ္ျခင္း တို႔ေၾကာင့္လည္း နစ္နာမႈမ်ားရွိခဲ့ ေၾကာင္း ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္း အပ္ႏွံသူအခ်ိဳ႕ကေျပာသည္။
ၾကာျမင့္မႈ မရွိေသာ ကာလ အတြင္း သတ္မွတ္ခ်က္ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ျပင္ဆင္ခ်မွတ္ကာ လုပ္ကိုင္ေနျခင္း သည္ စီးပြားေရးအရ လုပ္ငန္းႀကီး မ်ား လုပ္ကိုင္ေနသူမ်ားကို ထိခိုက္ နစ္နာေစသည္ဟု ကားအေရာင္း စင္တာတစ္ခုမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦး က ဆိုသည္။
"သတ္မွတ္ခ်က္ ေတြကို အခု တစ္မ်ိဳး၊ ေတာ္ၾကာတစ္မ်ိဳးခ်ေန ေတာ့အဲဒီအေပၚလိုက္လုပ္ရတဲ့သူ ေတြ ခက္ခဲတာေပါ့၊ တစ္ဆယ္၊ ႏွစ္ ဆယ္နဲ႔ လည္ပတ္ေနရတဲ့ လုပ္ငန္း မ်ိဳးေတြလည္းမဟုတ္ဘူး" ဟု အဆို ပါ တာဝန္ရွိသူက ဆိုသည္။
ဆက္ လက္၍ေမ ၇ ရက္တြင္ ခ်မွတ္လိုက္ သည့္ မူဝါဒအရႏိုင္ငံျခားေငြဘဏ္ စာရင္းရွိသူတိုင္းလူစီးအိမ္သံုးကား တင္သြင္းႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ အျမင့္ ကားမ်ား ေဈးျပဳတ္က်၊ ကားအ ေရာင္းအဝယ္ ရပ္တန္႔သြားသည္၊ ထိုသို႔ ေဈးျပဳတ္က်သြားျခင္းသည္ လူလတ္တန္းစားႏွင့္ အေျခခံလူတန္းစားမ်ားအတြက္ ထူးျခားစြာ အေျပာင္းအလဲျဖစ္လာႏိုင္မည္ မဟုတ္ဟု အလတ္တန္းစားလုပ္ငန္း ရွင္တစ္ဦးက ေျပာသည္။
"လူလတ္တန္းစားနဲ႔ အေျခခံ လူတန္းစားေတြအတြက္က လိုင္း ကားစီးၾကတာပါ။ အျမင့္ကားေတြ သိန္း ၁၀ဝ ေလာက္အထိျပဳတ္က် ေနလည္း ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္မႈ အေဝးႀကီး ပါ။ အေရးႀကီးတာကအမ်ားစီးႏိုင္ တဲ့ ဘတ္စ္ေတြေခ်ာင္ေခ်ာင္ခ်ိခ်ိစီး ႏိုင္ဖို႔ပဲ" ဟု အဆိုပါလုပ္ငန္းရွင္က ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။
"သက္တမ္းလြန္ ယာဥ္မ်ား အစားထိုးလဲလွယ္ျခင္း၊ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္သစ္မ်ား တင္သြင္းခြင့္ျပဳျခင္း ႏွင့္ျပည္သူမ်ား ေဈးႏႈန္းမွန္မွန္ ကန္ ကန္ကားစီးႏိုင္ေရးအတြက္ ကား အေရာင္းစင္တာေတြ ဖြင့္ေပးခဲ့ပါ တယ္။ သြင္းကုန္ထုတ္ကုန္လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ကုမၸဏီေတြ၊ ႏိုင္ငံ ျခားမွာအလုပ္လုပ္ေနတဲ့သူေတြ၊ ဟိုတယ္ႏွင့္ ခရီးသြားလုပ္ငန္း လုပ္ ကိုင္ေနတဲ့လုပ္ငန္းရွင္မ်ား၊ ႏိုင္ငံျခား မွာတာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနတဲ့ဝန္ ထမ္းမ်ားအား၊ လူစီးေမာ္ေတာ္ ယာဥ္မ်ား စိစစ္တင္သြင္းေပးခဲ့ တယ္။
၂၀ဝ၇ ခုႏွစ္အထက္ ေမာ္ ေတာ္ယာဥ္ (ခရီးသည္တင္ဘတ္စ္ ကားမွအပ)ဘယ္ေမာင္း၊ ညာ ေမာင္းမခြဲဘဲ၊ လြတ္လပ္စြာတင္ သြင္းခြင့္ျပဳမွာျဖစ္ပါတယ္။ မသိသူ ေက်ာ္သြား၊ သိသူေဖာ္စား ဆိုတဲ့စ နစ္မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး" ဟုျပည္ ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဝင္းျမင့္က ေနျပည္ေတာ္ရွိ စီးပြားေရးႏွင့္ကူးသန္း ေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန တြင္ ျပဳလုပ္ေသာ မီဒီယာမ်ားႏွင့္ေတြ႕ဆံုပြဲ တြင္ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ယင္းသို႔လြတ္လပ္စြာတင္သြင္း ခြင့္ျပဳမည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားမွာ အိမ္စီးယာဥ္မ်ားသာျဖစ္သည့္ အတြက္ ေငြေၾကးရွိသူရာခိုင္ႏႈန္း နည္း လူတန္းစားအတြက္အခြင့္အ လမ္းသာျဖစ္ေၾကာင္း စီးပြားေရး ပညာရွင္အခ်ိဳ႕ကသံုးသပ္သည္။
"မသိသူေက်ာ္သြား၊ သိသူ ေဖာ္စားဆိုတဲ့စနစ္မဟုတ္ေတာ့ေပ မယ့္၊ သိေပမယ့္မေဖာ္စားႏိုင္တဲ့သူ ေတြအမ်ားႀကီးပါ" ဟုကုမၸဏီဝန္ ထမ္းအခ်ိဳ႕ကေျပာသည္။ လက္ရွိ လိုအပ္ေနျခင္းသည္ လိုင္းကားစီး ခရီးသည္မ်ားအတြက္ လြယ္ကူ၊ သက္သာအဆင္ေျပစြာသြားလာႏိုင္ မယ့္၊ ခရီးသည္တင္ဘတ္စ္မ်ားႏွင့္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈ ေျဖေလွ်ာ့ေပး ႏိုင္မယ့္လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ပံုမွန္အလုပ္သြားအ လုပ္ျပန္ လုပ္ကိုင္ေနၾကသူမ်ားက ေျပာၾကားသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ MCC ခန္းမတြင္ ဒုတိယအႀကိမ္ ေျမာက္ ကားျပပြဲႀကီးကို ေမ ၁၂ရက္ တြင္ စတင္ျပဳလုပ္ခဲ့ရာပထမအႀကိမ္ ျပပြဲႀကီးေလာက္စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္ မႈမရွိခဲ့ဘဲ၊ ဝယ္ေရာင္း လုပ္ကိုင္သူ အ ခ်ိဳ႕ကလက္ရွိ ေျပာင္းလဲလိုက္ေသာ မူဝါဒအရ စိတ္ဝင္စားမႈအားနည္း ကာ အျမင့္ကားစီးႏိုင္သူ ေငြေၾကး ရွိသူမ်ားကလည္း ေစာင့္ၾကည့္ဦး မည့္ အေနအထားရွိေနေပဦးမည္။ 
www.yoyarlay.com/index.php/book/book/article/26133-2012-05-16-09-20-09

0 comments:

Post a Comment

http://api.ning.com/files/eoCpmuB3MmV7zrkygpgbV2UFBU7HkfDZWIxrhTnIGdvK*JZUBGsh5SavT88gYAk-IZ96U6xspEaGCBaNzb87akWisW0d4zlW/nayzaw0141.gif