http://api.ning.com/files/eoCpmuB3MmV7zrkygpgbV2UFBU7HkfDZWIxrhTnIGdvK*JZUBGsh5SavT88gYAk-IZ96U6xspEaGCBaNzb87akWisW0d4zlW/nayzaw0141.gif
က်ေနာ္ဘေလာေလးကုိယ္သတင္းေတြလာေရာက္ဖတ္႐ႈအားေပးၾကတဲ့မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းမ်ားအားလံုးရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ

9 Mar 2013

“စီမံကိန္းကို ဆက္လုပ္ခ်င္တယ္”




သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိခိုက္ပ်က္စီးျခင္း၊ စီမံကိန္း ဧရိယာရွိ ေဒသခံမ်ားကို အတင္းအဓမၼ ေျပာင္းေရႊ႔ ေနရာခ်ထားျခင္း၊ ေျမမ်ားကို အဓမၼသိမ္းယူျခင္း စသည့္အခ်က္မ်ားေၾကာင့္ စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး၊ မံု႐ြာျမိဳ႕ အနီးရွိ လက္ပံေတာင္းေတာင္ ေၾကးနီစီမံကိန္းအား ပိတ္သိမ္းပစ္ရန္ ေတာင္းဆိုသည့္ ဆႏၵျပပြဲမ်ား ျဖစ္ပြားခဲပ႔ါသည္။ ဆႏၵျပျပည္သူမ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရက ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ႏွိမ္နင္းခဲ႔သျဖင့္ လူထုအံုႂကြမႈမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့ပါသည္။
လက္ပံေတာင္းေတာင္ ေၾကးနီစီမံကိန္းသည္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံအေျခစိုက္ သတၱဳတူးေဖၚေရး ကုမၸဏီ တခုျဖစ္သည့္ ၀မ္ေပါင္ ကုမၸဏီ ႏွင့္ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ပိုင္ အဖြဲ႔အစည္းတခုျဖစ္သည့္ ျမန္မာ့စီးပြားေရးဦးပိုင္လီမီတက္တို႔ ဖက္စပ္လုပ္ကိုင္ေနသည့္ စီမံကိန္းျဖစ္၏။ ၀မ္ေပါင္ကုမၸဏီသည္ လက္နက္ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်သည့္ ေနာ္ရင္ကို ကုမၸဏီ၏ လက္ေအာက္ခံ ကုမၸဏီ တခုျဖစ္သည္။
လက္ပံေတာင္း သတၱဳတြင္းစီမံကိန္းသည္ မံု႐ြာေၾကးနီသတၱဳတြင္းစီမံကိန္း၏ အစိတ္အပိုင္းတခုျဖစ္၏။ မံုရြာ သတၱဳတြင္းစီမံကိန္းသည္ စပယ္၊ ေၾကးစင္၊ လက္ပေဒါင္းအစရွိသည့္ သတၱဳသိုက္(၄)ခု ပါ၀င္ျပီး မံု႐ြာေဒသ၌ တည္ရွိသည္။
ဦးျမင့္သိန္းဟု လူသိမ်ားသည့္ မစၥတာ ေဒါင္ယြန္ေဖသည္ ၀မ္ေပါင္ ေၾကးနီတူးေဖၚထုတ္လုပ္ေရး ကုမၸဏီ၊ ရန္ကုန္႐ံုးခြဲမွ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ မန္ေနဂ်ာျဖစ္သည္။ ဧရာ၀တီသတင္းေထာက္ ေက်ာ္ၿဖိဳးသာ ႏွင့္ မစၥတာေဒါင္ တို႔ ၀မ္ေပါင္ ကုမၸဏီ၏ စီမံကိန္းအေပၚထားရွိသည့္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္၊ စီမံကိန္းေၾကာင့္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိခိုက္မႈ ျဖစ္သည္ဟု ျပည္သူတို႔ အုတ္ေအာ္ေသာင္းတင္း ျဖစ္ေနျခင္းအေပၚ ကုမၸဏီ၏ ေျဖရွင္းပံု ေျဖရွင္းနည္း စသည္တို႔ကို ေဆြးေႏြးခဲ႔ၾကသည္။
ေမး။     ။ လက္ပံေတာင္း ္ သတၱဳတြင္းစီမံကိန္းကို လံုး၀ပိတ္ပစ္ဖို႔ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ေတာင္းဆိုတာေတြ ရွိပါတယ္။ အဲဒီကိစၥကို ခင္ဗ်ား ဘယ္လို တုန္႔ျပန္ခ်င္သလဲခင္ဗ်။
ေျဖ။     ။ စီမံကိန္းကို လံုး၀ပိတ္ပစ္ဖို႔ဆိုတာကို က်ေနာ္တို႔ လက္မခံႏိုင္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ ဒီစီမံကိန္းဟာ ျမန္မာအစိုးရနဲ႔ တ႐ုတ္အစိုးရ အၾကား စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုထားတဲ႔ စီမံကိန္း ျဖစ္ေနလို႔ပါ။ လိုအပ္တဲ႔ ဥပေဒပိုင္းဆိုင္ရာ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြကိုလဲ က်ေနာ္တို႔ လိုက္နာေဆာင္႐ြက္ပါတယ္။ စီမံကိန္းကို အေကာင္အထည္ ေဖၚေဆာင္ရြက္တဲ့ အခါမွာလည္း ဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္ေတြအတိုင္း က်ေနာ္တို႔ တဆင့္ျပီးတဆင့္ လိုက္နာေဆာင္႐ြက္ပါတယ္။ ဒီစီမံကိန္းအတြက္ က်ေနာ္တို႔ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၆၀၀ ေက်ာ ္ရင္းႏွီးထားတယ္။ ဒီေတာ့ စီမံကိန္းကို လံုး၀ပိတ္ပစ္ပါလို႔ ဆႏၵျပေတာင္းဆိုရံုနဲ႔ စီမံကိန္းကို က်ေနာ္တို႔ မပိတ္သိမ္းႏိုင္ပါဘူး။
ဘယ္လိုအေျခအေနနဲ႔ ပဲ ႀကံဳ ႀကံဳ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာသမၼတႀကီးရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို လိုက္နာေဆာင္ရြက္ မွာပါဗ်ာ။ က်ေနာ္တို႔ စီမံကိန္း နဲ႔ ပတ္တ္သက္တဲ့ စံုစမ္းေတြ႔ရွိခ်က္ေတြကို စံုစမ္းစစ္ေဆးေရးေကာ္မတီက သမၼတႀကီး ဆီကို တင္ျပအစီရင္ခံပါလိမ့္မယ္။ ဒီေတာ့ သမၼတၾကီး ဘယ္လို ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်မလဲဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ ေစာင့္ျပီး နားေထာင္႐ံုေပါ့ဗ်ာ။ က်ေနာ္တို႔ ကေတာ့ စီမံကိန္းကို ဆက္လုပ္ခ်င္တာေပါ့။
ေမး။     ။ သတၱဳတြင္းစီမံကိန္းကို လံုး၀ပိတ္ပစ္ဖို႔ လူေတြ အခု ေတာင္းဆိုေနၾကတယ္ေလ။
ေျဖ။     ။ က်ေနာ့္ကို ေမးခြင့္ျပဳပါဗ်ာ။ စီမံကိန္းကို လံုး၀ပိတ္ပစ္ဖို႔ ေတာင္းဆိုေနတဲ့ လူေတြဆိုတာ ဘယ္သူေတြလဲ ခင္ဗ်။ ဒီလိုေတာင္းဆိုေနတဲ့လူ ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲ။ ေၾကးစင္ေတာင္နဲ႔ စပယ္ေတာင္ မိုင္းေတြမွာ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳး ၁၆၀၀ ေက်ာ္ကို အလုပ္ခန္႔ထားပါတယ္။ လက္ပံေတာင္းေတာင္ မွာလဲ က်ေနာ္တို႔ အလုပ္သမား ၁၀၀၀ ေက်ာ္ ငွားရမ္း အသံုးျပဳထားပါတယ္။ ဒီအထဲက အမ်ားစုဟာ ေဒသခံေတြပါ။ စီမံကိန္းတခု လုပ္မယ္ဆိုရင္ ေထာက္ခံတဲ႔လူရွိသလို ကန္႔ကြက္တဲ့ သူေတြလည္း ရွိတာပဲေလ။ စီမံကိန္းကို ကန္႔ကြက္တဲ့လူ ဘယ္နွစ္ေယာက္ရွိသလဲဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ ေမးခြန္းထုတ္သင့္တာေပါ့ ခင္ဗ်ာ။ ကန္႔ကြက္သူေတြကေတာ့ စီမံကိန္းကို ဖ်က္သိမ္းေပးဖို႔ဆိုတာ ျပည္သူေတြရဲ႕ဆႏၵလို႔ ေျပာၾကမွာပဲဗ်။
ေမး။     ။ ခင္ဗ်ားတို႔ စီမံကိန္းကို ကန္႔ကြက္တဲ့သူက ေထာက္ခံတဲ့သူထက္ ပိုမ်ားမယ္လို႔ ခင္ဗ်ား မထင္ဘူးလား။
ေျဖ။     ။ က်ေနာ္တို႔စီမံကိန္းကို ကန္႔ကြက္တဲ႔သူေတြနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ညွိႏိႈင္းေဆြးေႏြးရမွာပဲခင္ဗ်။ စီမံကိန္းကို ဘာျဖစ္လို႔ ဆန္႔က်င္ရတာလဲလို႔ သူတို႔ကို ေမးရမယ္ေလ။ က်ေနာ္တို႔ ေလ်ာ္ေၾကးေပးတာကို သူတို႔ မေက်နပ္ဘူးလား။ က်ေနာ္တို႔ကို ဆန္႔က်င္တဲ႔လူေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕ေရရွည္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းမႈ ကို စဥ္းစားမလား။ ဒါမွမဟုတ္ သူတို႔ရဲ႕ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြအတြက္ စဥ္းစားမလားလို႔ ေမးခြန္းထုတ္ရမွာပဲ။ က်ေနာ္တို႔စီမံကိန္းကို ကန္႔ကြက္တဲ့ လူတေယာက္ရွိရင္ေတာင္ အဲဒီလူနဲ႔ က်ေနာ္ တို႔ ညွိႏိႈင္းေဆြးေႏြးမွာပဲ ခင္ဗ်။ ဘာလုပ္မယ္ဆိုတဲ႔ အစီအမံေတြ က်ေနာ္တို႔မွာရွိပါတယ္။ ျပည္သူေတြရဲ႕ ေထာက္ခံမႈကို ရရွိဖို႔ ဖြံ႔ျဖိဳးေရးလုပ္ငန္းေတြကို က်ေနာ္လုပ္ေနပါတယ္။ စီမံကိန္းေဒသ အနီးတ၀ိုက္မွာရွိတဲ႔ လူေတြအတြက္ က်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္မႈ လုပ္ငန္းကို ေလာေလာဆယ္ က်ေနာ္တို႔ ေဆာင္ရြက္ေနတယ္ခင္ဗ်။
ေမး။     ။ တကယ္လို႔ သမၼတၾကီးက ျမစ္ဆံုေရအားလွ်ပ္စစ္စီမံကိန္း ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်သလို ဆံုးျဖတ္လိုက္ရင္ ခင္ဗ်ားတို႔ စီမံကိန္း ဘာျဖစ္သြားမလဲခင္ဗ်။
ေျဖ။     ။ အစိုးရရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို က်ေနာ္တို႔ေလးစားလိုက္နာမယ္လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ သမၼတႀကီးက ျငင္းပယ္လိုက္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဧရာမ ဆံုး႐ံႈးမႈႀကီးနဲ႔ ေတြ႔ရမွာပဲ။ ဒီလိုအေျခအေန မ်ိဳး ကိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ မေမွ်ာ္လင့္ပါဘူးဗ်ာ။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ စီမံကိန္းကို ေရွ႕ဆက္ခ်ီတက္ခ်င္ပါတယ္။
ေမး။     ။ ခင္ဗ်ားတို႔စီမံကိန္းကို သမၼတႀကီးက “ဟင့္အင္း” လို႔ေျပာလိုက္မွာကို ဘာျဖစ္လို႔ ခင္ဗ်ား မလိုလားတာလဲ။
ေျဖ။     ။ က်ေနာ္တို႔ လုပ္ကိုင္ေဆာင္႐ြက္ေနတာေတြက အမွန္ေတြေလ။ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ကာကြယ္ထိန္းသိမ္းေရးကိစၥ၊ ေလ်ာ္ေၾကးကိစၥ၊ စာခ်ဳပ္စာတမ္း စတဲ႔ ကိစၥရပ္အားလံုးမွာ က်ေနာ္တို႔ လုပ္သမွ်အားလံုး အမွန္ေတြခ်ည္းပဲ။ က်ေနာ္တို႔ ဘာတခုမွ အမွားမလုပ္ခဲ့ဘူးလို႔ က်ေနာ္တို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဒီစီမံကိန္းကို မဖ်က္သင့္ဘူးလို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားတာပါဗ်ာ။
ေမး။     ။ သတၱဳမိုင္းက စြန္႔ပစ္လိုက္တဲ႔ အက္ဆစ္ေတြေၾကာင့္ သူတို႔ေဒသရဲ႕ ေျမေပၚေျမေအာက္ ေရေတြ  ညစ္ညမ္းကုန္ျပီလို႔ ေဒသခံေတြ ေျပာေနၾကတယ္ဗ်။
ေျဖ။     ။ က်ေနာ္တို႔ စီမံကိန္းက ညစ္ညမ္းမႈသိပ္မျဖစ္ပါဘူး။ ေၾကးစင္ေတာင္နဲ႔ စပယ္ေတာင္ဆိုတာ အခုမရွိေတာ့ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ အဲဒီေတာင္ေတြမွာရွိတဲ႔ ေၾကးနီသတၱဳ႐ိုင္းေတြကို က်ေနာ္ တို႔ ထုတ္ယူလိုက္လို႔ပါ။ အက္ဆစ္ေတြ စြန္႔ပစ္လိုက္လို႔ ျဖစ္တဲ့ ညစ္ညမ္းမႈဆိုတာ မရွိပါဘူးဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားတို႔ အဲဒီကို ကိုယ္တိုင္သြားၿပီး ေလ႔လာႏိုင္ပါတယ္။ သူတို႔ေျပာေနၾကတဲ႔ ညစ္ညမ္းမႈဆိုတာလည္း အဲဒီက ႐ြာသားေတြ ေၾကးနီသတၱဳ႐ိုင္းေတြကို သန္႔စင္ေအာင္လုပ္ဖို႔ သံုးေနတဲ့ အက္ဆစ္ေတြေၾကာင့္ ျဖစ္တာပါ။ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ အက္ဆစ္သံုးဖို႔ လိုအပ္လာရင္ သိပ္သည္းဆမ်ားတဲ့ ပိုလီအက္သလင္းအုပ္ထားတဲ့ အခင္းေတြကို သံုးပါတယ္။ အဲဒီလိုသံုးေတာ့ ညစ္ညမ္းေရေတြ ေျမႀကီးထဲကို စီးမသြားေတာ့ဘူးေလ။ အဲဒီအခင္းေတြ က်ေနာ္တို႔ ျပန္သံုးပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အက္ဆစ္ေတြကို ဘယ္တုန္းကမွ စြန္႔မပစ္ပါဘူး။ သူတို႔တေတြစြပ္စြဲသလို က်ေနာ္တို႔ေၾကာင့္ ညစ္ညမ္းမႈေတြ ျဖစ္ရတယ္ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ က်ေနာ္ က်ိန္ေျပာရဲပါတယ္။
ေမး။     ။ ခင္ဗ်ားတို႔ ကုမၸဏီ နဲ႔ စစ္အစိုးရ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္တုန္းက သေဘာတူစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆို လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ႔ ၾကတယ္ေနာ္။ အဲဒီလိုလက္မွတ္ေရးထိုးတဲ႔ အခ်ိန္တုန္းက အခုလက္ရွိခင္ဗ်ားတို႔ ႀကံဳေနရတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးနဲ႔ ႀကံဳရမယ္၊ ရင္ဆိုင္ရမယ္ဆိုတာကို ခင္ဗ်ားစဥ္းစားမိသလား။
ေျဖ။     ။ မစဥ္းစားမိဘူး ခင္ဗ်။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ျမန္မာနဲ႔ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံတို႔ဟာ ဟိုး ေရွးပေ၀သဏီ ကထည္းက ဆက္ဆံေရး ေကာင္းခဲ႔လို႔ပါ။ အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ ကေန႔ ရင္ဆိုင္ေနရတဲ႔ ျပႆနာမ်ိဳးနဲ႔ ႀကံဳရမယ္လို႔ မထင္ခဲ့ပါဘူး။ စီမံကိန္းရဲ႕ အက်ိဳးအျမတ္ကိုသာ က်ေနာ္တို႔ အာ႐ံုစိုက္ခဲ့ၾကတာပါ။ လက္မွတ္ေရးထိုးတဲ့ အခ်ိန္က က်ေနာ္ ၀မ္ေပါင္ ကုမၸဏီမွာ အလုပ္မလုပ္ေသးပါဘူး။ အခုေတာ့ ကုမၸဏီမွာ ထိပ္တန္းအရာရွိၾကီးအျဖစ္ တာ၀န္ယူထားပါတယ္။ စီမံကိန္း စကတည္းက သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိခိုက္မႈမရွိေအာင္ လူမႈပတ္၀န္းက်င္မထိခိုက္ရေအာင္ က်ေနာ္တို႔ ေဆာင္႐ြက္ထားပါတယ္။ အခုအခ်ိန္ထိလည္း သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိခိုက္မႈ နည္းႏိုင္သမွ်နည္းေအာင္ ႀကိဳးစားေနပါတယ္။
ေမး။     ။ ခင္ဗ်ားတို႔ ခ်ဳပ္ဆိုထားတဲ့ စာခ်ဳပ္အေၾကာင္းေျပာျပႏိုင္မလား။
ေျဖ။     ။ ဒီစီမံကိန္းဟာ တိုင္းျပည္အတြက္ေကာင္းတဲ႔ စီမံကိန္းတခုပါ။ စာခ်ဳပ္ပါ စည္းကမ္းခ်က္ေတြကို ေျပာရရင္ ျမန္မာအစိုးရက အက်ိဳးအျမတ္ အမ်ားဆံုးရရွိပါမယ္။ ၁၇ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ရပါမယ္။ နမူနာ အျဖစ္ က်ေနာ္ေျပာျပပါမယ္။ ေၾကးနီစီမံကိန္းက ေၾကးနီ တန္ ၁၀၀ ထုတ္ရင္ ျမန္မာအစိုးရက ၁၇ တန္၊ က်ေနာ္တို႔ ကုမၸဏီက ၁၂ တန္၊ ျမန္မာ့စီးပြားေရးဦးပိုင္လီမီတက္က ၁၃ တန္ အသီးသီး ရရွိပါမယ္။ က်န္တဲ႔ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းက ထုတ္လုပ္မႈကုန္က်စရိတ္ ျဖစ္သြားပါမယ္။ ဒီစီမံကိန္းအတြက္ ၀မ္ေပါင္ ကုမၸဏီက ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံထားရပါတယ္။
ေမး။     ။ ဒီစီမံကိန္းႀကီးေဆာင္႐ြက္ဖို႔ ခင္ဗ်ားတို႔ ေျမေတြသိမ္းရတယ္။ အဲဒီအသိမ္းခံရတဲ႔ ေျမေတြအတြက္ ခင္ဗ်ားတို႔ ေလ်ာ္ေၾကးေပးတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ ေလ်ာ္ေၾကးေပးေပမယ့္ ဒီေငြေတြရလို႔ သူတို႔ မေပ်ာ္ႏိုင္ပါဘူးလို႔ ေဒသခံေတြေျပာေနၾကတယ္။ အဲဒီကိစၥကို ခင္ဗ်ား ဘယ္လိုေျပာခ်င္သလဲ ခင္ဗ်။
ေျဖ။     ။ ျပႆနာရွိရင္ ေျဖရွင္းတဲ့နည္းလမ္း ရွိတာေပါ့ဗ်ာ။ လုပ္ငန္းသံုးေ၀ါဟာရကို အသံုးျပဳျပီး ေလ်ာ္ေၾကးလို႔ က်ေနာ္သံုးလိုက္တာပါ။ သူတို႔ ရဲ႕ မေက်နပ္မႈေတြက ႏိုင္ငံေရးကို အေျခခံရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ လိုက္မမီ ဘူးေလ။ ဥပမာေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဒီစီမံကိန္းကို လံုး၀ ပိတ္ပစ္ရမယ္ဆိုတာမ်ိဳးေပါ့။ လုပ္ငန္းသေဘာ၊ အလုပ္သေဘာ ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ သူတို႔ကို အၿမဲတန္း လက္ကမ္းႀကိဳေနပါ့မယ္။ အခ်ိန္တိုင္း ႀကိဳဆို ေနပါ့မယ္။
ေမး။     ။ ခင္ဗ်ားတို႔ စီမံကိန္းကို မေက်နပ္လို႔ ဆႏၵျပေနတဲ့ ဆႏၵေဖၚထုတ္သူေတြကို အစိုးရက ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ႏွိမ္နင္းခဲ႔တယ္ေလ။ အဲဒီ ႏို၀င္ဘာ ၂၉ ရက္ေန႔ ႏွိမ္နင္းမႈဟာ ခင္ဗ်ားတို႔ ကုမၸဏီရဲ႕ ဥပစာမွာ ျဖစ္ခဲ့တာပါ။ အဲဒီအေၾကာင္း ခင္ဗ်ား ဘာေျပာခ်င္လဲ။
ေျဖ။     ။ အဲဒီကိစၥအတြက္ က်ေနာ္တို႔ အလြန္၀မ္းနည္းမိပါတယ္ဗ်ာ။ သံဃာေတာ္ေတြလဲ ထိခိုက္ဒါဏ္ရာ ရသြားတယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ သိရပါတယ္။ အဲဒီလိုေတာ့ မျဖစ္သင့္ပါဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက လံုျခံဳေရး အေၾကာင္းေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ ႐ံုးထဲမွာပဲ ေနပါတယ္။ အျပင္မထြက္ရဲပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ အစိုးရက ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ႏွိမ္နင္းတာကို က်ေနာ္တို႔ မသိလိုက္ပါဘူး။
ေမး။     ။ အဲဒီလိုျပင္းျပင္းထန္ထန္ ႏွိမ္နင္းတာဟာ ၀မ္ေပါင္ ကုမၸဏီ နဲ႔ တနည္းနည္းနဲ႔ ပတ္သက္ေနမလား။
ေျဖ။     ။ လံုး၀ မပတ္သက္ပါဘူး ခင္ဗ်ာ။
ေမး။     ။ ဒီ စီမံကိန္းဟာ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြကို တရုတ္ဆန္႔က်င္ေရး စိတ္ဓါတ္ေတြ ပိုမ်ားလာေစတယ္လို႔ လူအခ်ိဳ႕က ေျပာေနၾကတယ္။ အဲဒါကို ခင္ဗ်ားဘယ္လိုထင္လဲ။
ေျဖ။     ။ အဲဒီလို မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူးဗ်ာ။ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ပိုျပီး မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ျမန္မာနဲ႔ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံဟာ ခိုင္မာတဲ့ဆက္ဆံေရးရွိခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကထည္းကပါ။ တဖက္နဲ႔တဖက္ နားလည္မႈ လြဲတာေတြ ျဖစ္ခဲ့ရင္လည္း က်ေနာ္တို႔ ညွိႏိႈင္းေဆြးေႏြးရမွာေပါ့ ခင္ဗ်ာ။
(‘We Want the Project to Continue’: Wanbao ကို ဆီေလ်ာ္ေအာင္ တင္ေမာင္ယု ဘာသာျပန္ဆိုသည္) 
http://burma.irrawaddy.org/archives/35055

0 comments:

Post a Comment

http://api.ning.com/files/eoCpmuB3MmV7zrkygpgbV2UFBU7HkfDZWIxrhTnIGdvK*JZUBGsh5SavT88gYAk-IZ96U6xspEaGCBaNzb87akWisW0d4zlW/nayzaw0141.gif