အေနာက္ ေျမာက္ပိုင္း ေဒသရွိ တမူး -ကေလးဝ ေမာ္ေတာ္ကား၊ အေဝးေျပးလမ္း စီမံကိန္း ေပၚတြင္ တံတား ၇၀ေက်ာ္ တည္ေဆာက္ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆိုင္ရာ အိႏၵိယ သံအမတ္ႀကီး ေဒါက္တာဗီ အက္ ဆက္ရွာဒရီကေျပာေၾကာင္း မဏိပူရျပည္နယ္ထုတ္ သတင္းစာ တစ္ေစာင္တြင္ ေဖာ္ျပသည္။
ရန္ကုန္ရွိ အိႏိၵယ သံ႐ံုးသို႔ မဏိပူရ အေဝးေျပးကား လုပ္ငန္းအဖြဲ႕ ႏွင့္ေတြ႕ဆံုစဥ္ သံအမတ္ႀကီးက အ ေဝးေျပးလမ္းစီမံကိန္းႏွင့္ တံတား တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ၿပီးစီးမႈ အေျခအေနႏွင့္ လာမည့္သံုးႏွစ္ မွ ေလးႏွစ္အတြင္း ၿပီးစီးမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွ အိႏိၵယသို႔ ကမ္းလွမ္းလာသည့္ အခ်က္မ်ား အေပၚ တြင္ ေဒါက္တာ ဆက္ရွာဒရီက မဏိပူရ အပါအဝင္ အိႏိၵယ အေရွ႕ ေျမာက္ပိုင္း ျပည္နယ္မ်ား စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး လုပ္ေဆာင္ေရး အတြက္ အေလးထားရန္ႏွင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ သြင္းကုန္/ ထုတ္ကုန္လုပ္ငန္း မ်ား တိုးတက္ လာေစရန္ ယင္းအဖြဲ႕ ကို တိုက္တြန္းခဲ့သည္။
" ႏွစ္ႏိုင္ငံလံုးက အမ္ဖဲလ္(amphal)-မႏၱေလး ကားလမ္း အေပၚ အထူးပဲ စိတ္အား ထက္သန္ေနၾက ပါတယ္" ဟု သံအမတ္ႀကီးက ယင္း ကားအသင္းကို ေျပာသည္။
သို႔ရာတြင္ မဏိပူရျပည္နယ္ ႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံၾကားေကာင္းမြန္ျခင္း မရွိေသးသည့္ အေဝးေျပးလမ္းပိုင္း မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ မဏိပူရ အေဝး ေျပးကားအဖြဲ႕ကေထာက္ျပခဲ့ၿပီး မဏိပူရ အစိုးရသည္ အမ္ဖဲလ္ (amphal) -မႏၱေလးကားလမ္းစီမံ ကိန္းအတြက္ လႊတ္ေတာ္တြင္ ၂၀ဝ၉ ခုႏွစ္ကတည္းက ဖိအားေပး ေနေၾကာင္းသိရသည္။
အမ္ဖဲလ္ (amphal) မွမႏၱေလး သို႔ဆက္သြယ္မည့္ အေဝးေျပးလမ္း မသည္ ကီလိုမီတာ ၆၀ဝ နီးပါးရွည္ လ်ားၿပီး ၁၁၀ ကီလိုမီတာအရွည္ တမူး- ကေလးဝ- မံုရြာကားလမ္း ပိုင္းသည္ ျပဳျပင္ၿပီးစီးျဖစ္ေသာ္ လည္း ၁၈၄ ကီလိုမီတာအရွည္ရွိ ကေလးဝ-မံုရြာ ကားလမ္းပိုင္းမွာ ျပဳျပင္ရျခင္း မရွိေသးေၾကာင္းသိ ရသည္။
ယင္းေၾကာင့္အမ္ဖဲလ္ (amphal) -မႏၱေလးကားလမ္းသည္ ေႏြရာသီသာ အသံုးျပဳႏိုင္ ေၾကာင္း သိရသည္။ အကယ္၍ ယင္းအမ္ ဖဲလ္(amphal) -မႏၱေလးလမ္းမ စီမံ ကိန္းႀကီးေအာင္ျမင္ပါက အိႏိၵယအ ေရွ႕ေျမာက္ပိုင္း ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ နည္းသည့္ ေဒသမ်ားႏွင့္ ကုန္သြယ္ ေရးလမ္းေၾကာင္း ေကာင္းမြန္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနာက္ေျမာက္ပိုင္းရွိ မံုရြာ၊ တမူး၊ ကေလးဝ စသည္ၿမိဳ႕ မ်ား ပိုမိုဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာ မည္ျဖစ္ ေၾကာင္း မႏၱေလးႏွင့္မံုရြာရွိ ကုန္ သည္ႀကီးမ်ားက မွတ္ခ်က္ေပး သည္။ http://www.yoyarlay.com/local-news
ရန္ကုန္ရွိ အိႏိၵယ သံ႐ံုးသို႔ မဏိပူရ အေဝးေျပးကား လုပ္ငန္းအဖြဲ႕ ႏွင့္ေတြ႕ဆံုစဥ္ သံအမတ္ႀကီးက အ ေဝးေျပးလမ္းစီမံကိန္းႏွင့္ တံတား တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ၿပီးစီးမႈ အေျခအေနႏွင့္ လာမည့္သံုးႏွစ္ မွ ေလးႏွစ္အတြင္း ၿပီးစီးမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွ အိႏိၵယသို႔ ကမ္းလွမ္းလာသည့္ အခ်က္မ်ား အေပၚ တြင္ ေဒါက္တာ ဆက္ရွာဒရီက မဏိပူရ အပါအဝင္ အိႏိၵယ အေရွ႕ ေျမာက္ပိုင္း ျပည္နယ္မ်ား စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး လုပ္ေဆာင္ေရး အတြက္ အေလးထားရန္ႏွင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ သြင္းကုန္/ ထုတ္ကုန္လုပ္ငန္း မ်ား တိုးတက္ လာေစရန္ ယင္းအဖြဲ႕ ကို တိုက္တြန္းခဲ့သည္။
" ႏွစ္ႏိုင္ငံလံုးက အမ္ဖဲလ္(amphal)-မႏၱေလး ကားလမ္း အေပၚ အထူးပဲ စိတ္အား ထက္သန္ေနၾက ပါတယ္" ဟု သံအမတ္ႀကီးက ယင္း ကားအသင္းကို ေျပာသည္။
သို႔ရာတြင္ မဏိပူရျပည္နယ္ ႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံၾကားေကာင္းမြန္ျခင္း မရွိေသးသည့္ အေဝးေျပးလမ္းပိုင္း မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ မဏိပူရ အေဝး ေျပးကားအဖြဲ႕ကေထာက္ျပခဲ့ၿပီး မဏိပူရ အစိုးရသည္ အမ္ဖဲလ္ (amphal) -မႏၱေလးကားလမ္းစီမံ ကိန္းအတြက္ လႊတ္ေတာ္တြင္ ၂၀ဝ၉ ခုႏွစ္ကတည္းက ဖိအားေပး ေနေၾကာင္းသိရသည္။
အမ္ဖဲလ္ (amphal) မွမႏၱေလး သို႔ဆက္သြယ္မည့္ အေဝးေျပးလမ္း မသည္ ကီလိုမီတာ ၆၀ဝ နီးပါးရွည္ လ်ားၿပီး ၁၁၀ ကီလိုမီတာအရွည္ တမူး- ကေလးဝ- မံုရြာကားလမ္း ပိုင္းသည္ ျပဳျပင္ၿပီးစီးျဖစ္ေသာ္ လည္း ၁၈၄ ကီလိုမီတာအရွည္ရွိ ကေလးဝ-မံုရြာ ကားလမ္းပိုင္းမွာ ျပဳျပင္ရျခင္း မရွိေသးေၾကာင္းသိ ရသည္။
ယင္းေၾကာင့္အမ္ဖဲလ္ (amphal) -မႏၱေလးကားလမ္းသည္ ေႏြရာသီသာ အသံုးျပဳႏိုင္ ေၾကာင္း သိရသည္။ အကယ္၍ ယင္းအမ္ ဖဲလ္(amphal) -မႏၱေလးလမ္းမ စီမံ ကိန္းႀကီးေအာင္ျမင္ပါက အိႏိၵယအ ေရွ႕ေျမာက္ပိုင္း ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ နည္းသည့္ ေဒသမ်ားႏွင့္ ကုန္သြယ္ ေရးလမ္းေၾကာင္း ေကာင္းမြန္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနာက္ေျမာက္ပိုင္းရွိ မံုရြာ၊ တမူး၊ ကေလးဝ စသည္ၿမိဳ႕ မ်ား ပိုမိုဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာ မည္ျဖစ္ ေၾကာင္း မႏၱေလးႏွင့္မံုရြာရွိ ကုန္ သည္ႀကီးမ်ားက မွတ္ခ်က္ေပး သည္။ http://www.yoyarlay.com/local-news
0 comments:
Post a Comment