http://api.ning.com/files/eoCpmuB3MmV7zrkygpgbV2UFBU7HkfDZWIxrhTnIGdvK*JZUBGsh5SavT88gYAk-IZ96U6xspEaGCBaNzb87akWisW0d4zlW/nayzaw0141.gif
က်ေနာ္ဘေလာေလးကုိယ္သတင္းေတြလာေရာက္ဖတ္႐ႈအားေပးၾကတဲ့မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းမ်ားအားလံုးရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ

12 Apr 2012

ေရႊဥ ယူမလား ငန္းယူမလား


ဂ်ာမဏီ တြင္ အေျခစုိက္ေသာ ကုမၸဏီၾကီး တစ္ခုမွ ယေန. အေၾကာင္းျပန္စာ ေရာက္လာ သည္။ ရက္သတၱပတ္ သုံးပတ္မွ် ၾကာျမင္.မည္. ၎ ၏ စီးပြားမိတ္ဖက္မ်ားအတြက္ ေက်းဇူး တုံ.ျပန္သည္. အေနႏွင္. ေမ
တၱာျဖင္.  စီစဥ္ေပး ေသာ ခရီးစဥ္  (Incentive Tour) တစ္ခု ပတ္သတ္၍ အေၾကာင္းျပန္ျခင္းျဖစ္သည္။  ခရီးသည္ အေရအတြက္ ၈၀ ခန္. ျမန္မာႏွင္.ဗီယက္နမ္ တစ္ႏုိင္ငံ မဟုတ္ တစ္ႏုိင္ငံ သြားေရာက္ လည္ပတ္ရန္ျဖစ္သည္။ ထုိခရီးစဥ္ႏွင္. ပတ္သတ္၍ ေဆြးေႏြးညွိႏွဳိင္း ေနခဲ.သည္မွာ လြန္ခဲ. ေသာ တစ္လေလာက္ကတည္းက ျဖစ္ျပီး ယေန. အေၾကာင္းျပန္သည္ မွာ ယင္းအာမခံ ကုမၸဏီ၏ အမွဳေဆာင္အဖြဲ.သည္ ျမန္မာ ႏွင္. ဗီယက္နမ္ ႏွစ္ႏုိင္ငံအနက္ ဗီယက္နမ္ ကုိ သြားေရာက္ လည္ပတ္ရန္ ေရြးခ်ယ္လုိက္သည္. အေၾကာင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ဗီယက္နမ္ ကုိ ေရြးခ်ယ္ရသည္. အေၾကာင္းအရင္းမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင္. ယွဥ္လုိက္လွ်င္ ခရီးစဥ္ေစ်းႏွဳန္းမ်ား အလြန္အမင္း သက္သာ ေသာေၾကာင္. ျဖစ္သည္ဟု ဆုိသည္။ ထုိ.ထက္ပုိ၍ ေလးနက္ေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္မွာ  “Value for Money”  ျဖစ္သည္. ေပးရသည္. ပုိက္ဆံႏွင္. ျပန္ရေသာ တန္ဖုိး ၊ ၀န္ေဆာင္မွဳ အရည္အေသြး ၊ စိတ္ေက်နပ္မွဳ တုိ.တြင္ ဗီယက္နမ္ က ျမန္မာ ထက္ မ်ားစြာ သာသည္ ဟူ၍ျဖစ္ေလသည္။

အျခားႏုိင္ငံမ်ားထက္ေစ်းပုိ

ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ ခရီးစဥ္ေစ်းႏွုန္းမ်ားသည္ မလုိလား အပ္ေသာ Transction Cost မ်ားေၾကာင္. ယခင္ႏွစ္မ်ား ကတည္းက ပင္ ေဒသတြင္း ႏုိင္ငံမ်ားႏွင္. ယွဥ္ပါက မ်ားစြာၾကီးျမင္.လွ်က္ ရွိေနခဲ.ျပီးျဖစ္သည္။ ေစ်းႏွဳန္းမ်ား ၾကီးျမင္.ေသာ္ လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ႏုိင္ငံျခားသား ခရီးသည္မ်ား အတြက္ ၀န္ေဆာင္မွဳ အေကာင္းဆုံးႏုိင္ငံဟု နာမည္မေက်ာ္ၾကားခဲ. ၊ ခရီးသြားလုပ္ငန္းအတြက္ အေျခခံအေဆာက္အအုံ မ်ား (Tourism Infracture) ျပည္.စုံေကာင္းမြန္ လြန္းေသာ ႏုိင္ငံ  ဟူ၍လည္း နာမည္မေက်ာ္ၾကားခဲ. ၊ ႏုိင္ငံျခားသား ကမၻာလွည္. ခရီးသည္မ်ားအတြက္  လြယ္ကူ၍ အဆင္ေျပလြယ္ကူစြာ သြားလာႏုိင္ ၍ ျပည္၀င္ခြင္. ရယူရာတြင္ အလြယ္ကူဆုံးႏုိင္ငံတစ္ခု ဟု မေက်ာ္ၾကားခဲ. ၊  အားမနာတမ္းေျပာရလွ်င္ ၊ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ား ရွဳပ္ေထြးေပြလီ၍ ကမၻာ.အလယ္တြင္ နားလည္ရအခက္ခဲဆုံး ႏုိင္ငံ ဟူ၍သာ ေက်ာ္ၾကားခဲသည္။ ခရီးသြားလုပ္ငန္းကုိ အေထာက္အပံ.ေပးေသာအဂၤါရပ္မ်ား (Tourism Facility) အပုိင္းကုိ ၾကည္.လွ်င္လည္း လြန္စြာအားနည္း သည္မွာ အားလုံးအသိ ပင္ျဖစ္သည္။၊  ခရီးသြားလုပ္ငန္းတြင္ အသုံးျပဳေသာ ကားမ်ားသည္ အျခား ႏုိင္ငံမ်ား မွ အသုံးျပဳျပီးေသာ ကားေဟာင္းမ်ားျဖစ္သည္။ ဟုိတယ္အမ်ားစုမွာ ႏုိင္ငံတကာအဆင္.အတန္းမမီၾက ၊ အထူးသျဖင္. သက္တမ္း ဆယ္စုႏွစ္ႏွစ္စု ရွိလုနီးပါး ရန္ကုန္ျမိဳ.ရွိ ဟုိတယ္ၾကီးအမ်ားစုမွာ အုိမင္းေဟာင္းႏြမ္းေနၾကသည္။ အခ်ိဳ.ဟုိတယ္မ်ား၏ နံရံမ်ားသည္ အက္ကြဲေနၾကသည္။ အခ်ိဳ. ဟုိတယ္မ်ား၏ ပရိေဘာဂမ်ား သည္ အေရာင္ျပယ္လြင္.၍ပ်က္စီးလုနီးပါးျဖစ္ ေနၾကသည္။ သုိ.ေသာ္ ယင္းတုိ.သည္ အျခားႏုိင္ငံမ်ားထက္ ပုိေသာေစ်းႏွုန္းကုိ ယူထားၾကသည္။

ကုိင္းကြ်န္းမွီ ကြ်န္းကိုင္းမီွ

ယခင္ ႏွစ္မ်ားစြာကတည္းက ၾကီးျမင္.ခဲ.ေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ခရီးစဥ္ေစ်းႏွဳန္းတုိ. သည္ ယခု အခါ ေဒသတြင္း ႏုိင္ငံမ်ား က ပ်က္ရယ္ျပဳ သည္.အေျခအေနထိ ေရာက္ရွိေအာင္ ထပ္မံျမင္.မားလွ်က္ရွိေနေလသည္။ လြန္ခဲ.သည္. လ အနည္းငယ္ခန္.မွ စ၍ ဟုိတယ္အမ်ားအျပား၏ ခရီးသြားကုမၸဏီမ်ား ႏွင္.ခ်ဳပ္ဆုိေသာ စာခ်ဳပ္မ်ား တြင္ အခန္းခမ်ား၏ ေစ်းႏွဳန္းသည္ ၄၀ ရာခုိင္ႏွဳန္းမွ ၁၀၀ ရာခုိင္ႏွဳန္း အထိ ျမင္.တက္လာၾကသည္။ အခ်ိဳ. ဟုိတယ္ၾကီးမ်ားသည္ ယခုအခ်ိန္ထိ ခရီးသြားကုမၸဏီမ်ား ႏွင္.စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆုိျခင္းမရွိေပ။ ရာသီအလုိက္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆုိ ၍ ေစ်းႏွဳန္းသေဘာတူထားရေသာ ခရီးသြား လုပ္ငန္းမ်ားသုိ. ဟုိတယ္အခန္းမေရာင္းခ်င္ သည္.သေဘာကုိ အတိအလင္း ေသာ္လည္းေကာင္း သြယ္၀ုိက္၍ ေသာ္လည္းေကာင္း ေဖာ္ျပလာၾကသည္။
တစ္ခ်ိန္က ျမန္မာ. ႏုိင္ငံေရး ၊ စီးပြားေရး ၊ လူမွဳေရး အေျခအေနမ်ားအရ ခရီးသြားလုပ္ငန္းမ်ား ကုိသာလွ်င္ အဓိက မွီခုိအားထား ၍ ရွင္သန္ခဲ.ရေသာ ဟုိတယ္မ်ားသည္ ၊ ယခု အစုိးရသစ္လက္ထက္ ႏုိင္ငံ၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမွဳမ်ား ၊ တုိးတက္လာမွဳ မ်ားေၾကာင္. ၊ တစ္ဟုန္ထုိး တက္ရိပ္ျပလာေသာ ေကာ္ပုိရိတ္ေစ်းကြက္ (Corporate Segment)  ကုိ အားကုိးအားထားျပဳလာၾကသည္။ Corporate Segment အားမေကာင္းခင္ အခ်ိန္က ခရီးသြားလုပ္ငန္းမ်ား ကုိ “အခန္းသုံးေပးပါဦး” ဟု ဟုိတယ္မ်ား၏ ေတာင္းဆိုေသာ ေလသံမ်ားသည္ ယခု အခါ “အခန္းမေပးႏုိင္ဘူး” ဟု ျငင္းပယ္ ေသာ ေလသံမ်ားအျဖစ္ရုတ္ခ်ည္း ေျပာင္းလဲသြားၾကသည္။ ဟုိတယ္မ်ား၏ ေစ်းကြက္အပုိင္းအျခား အလုိက္ အခန္းေနရာခ်ထား မွဳမ်ားတြင္ (Rooms Allotment by Segment) ခရီးသြားကုမၸဏီမ်ား အတြက္ အရည္အတြက္ အနည္းဆုံးသုိ. ေလွ်ာ.ခ်ထားၾကျပီး ၊ ဟုိတယ္သုိ. တုိက္ရုိက္၀င္ေရာက္ေသာ ဧည္.သည္မ်ား (Walk in Guests) ၊ Online မွ တုိက္ရုိက္၀ယ္ေသာ ဧည္.သည္မ်ား ႏွင္. ေကာ္ပုိရိတ္ ေစ်းကြက္ (Corporate Segment) မွ ဧည္.သည္ မ်ားအတြက္သာ Allotment မ်ားမ်ား ခ်န္ထားျခင္းမ်ား ရွိလာၾကသည္။ ခရီးသြားကုမၸဏီ မ်ား မွ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ထားေသာေစ်းႏွဳန္းျဖင္. အခန္းလုိခ်င္လွ်င္ မရ ေသာ္လည္း ၊ Online မွ တဆင္. အင္တာနက္ ေစ်းႏွုန္းျဖင္. ၀ယ္လွ်င္ အခန္းရမည္ျဖစ္သည္အထိ ေျပာလာၾကသည္။ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ထားေသာ ေစ်းႏွင္. အင္တာနက္ေစ်းႏွဳန္းမွာ ၁၀၀ ရာခုိင္ႏွဳန္း သုိ.မဟုတ္ ႏွစ္ဆခန္. ကြာသည္။ တစ္ခ်ိန္က ခရီးသြားလုပ္ငန္းမ်ား အတြက္ ကုိင္းကြ်န္းမွီ ၊ ကြ်န္းကုိင္းမွီ အလုပ္လုပ္ခဲ.ၾကေသာ ၊  အရင္းႏွီးဆုံးမိတ္ေဆြမ်ားဟု ယုံၾကည္ခဲ.ေသာ ဟုိတယ္အမ်ားစုသည္ လုိလွ်င္ေပါင္း မလုိလွ်င္မေပါင္းေတာ.သည္. Fair-Weather Friend မ်ားျဖစ္သြားျပီလား ဟုေမးစရာရွိလာပါေတာ.သည္။

ေရရွည္ဖြံ.ျဖိဳးတုိးတက္မွဳ က အေရးအၾကီးဆုံး

ဟုိတယ္ တစ္လုံးအတြက္ အဓိကေရာင္းကုန္ျဖစ္သည္. အခန္းမ်ားသည္ ယေန. ဧည္.သည္ မ၀င္၍မေရာင္းရလွ်င္ ယင္းအခန္းမ်ား ၏ ယေန.၀င္ေငြ ဆုံးရွဳံးမည္ (Perishable ) ျဖစ္၍ ၊ Yield Management သုိ.မဟုတ္ Revenue Management ဟုေခၚေသာ ၊ ဟုိတယ္တြင္ရွိသည္. အခန္းအေရအတြက္ ၊ ဧည္.သည္ ၀င္ေရာက္မွဳ အေျခအေန ၊ ေစ်းကြက္အပုိင္းအျခား ၊ အခန္းခေစ်းႏွဳန္း စသည္. အခ်က္မ်ား အေပၚမူတည္၍ အျမတ္အစြန္းအမ်ားႏုိင္ဆုံးမ်ားမ်ား  ရေအာင္ စြမ္းေဆာင္သည္. စီမံခန္.ခြဲမွဳ ပညာသည္ မရွိမျဖစ္လုိအပ္ သည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ အဆုိပါ ဟုိတယ္မ်ားသည္ Yield Management ကုိ အေကာင္းဆုံးအသုံးခ်ေနသည္ ယုံမွားသံသယ ျဖစ္စရာမလုိေပ။ ဟုိတယ္ မ်ားအတြက္ Yield Management ၏ အဓိကအခ်က္ သည္ မိမိေရာင္းကုန္မ်ား (အခန္းမ်ား) ကုိ အသင္.ေတာ္ဆုံးအခ်ိန္ (Right Time ) တြင္ အသင္.ေတာ္ဆုံး ၀ယ္သူ (Right Customer) အား အသင္.ေတာ္ဆုံးေသာ ေစ်းႏွဳန္း (Right Price ) ႏွင္. ေရာင္းခ်ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ Right Time ဆုိသည္မွာ ေစ်းကြက္၏ ၀ယ္လုိအားအမ်ားဆုံးအခ်ိန္ ၊ Right Customer ဆုိသည္မွာ ေစ်းႏွဳန္းအျမင္.ဆုံးေပးေသာသူ ၊ Right Price ဆုိသည္မွာ အျမင္.ဆုံးေသာေစ်းႏွဳန္း ဟု ေယဘုယ် ယူဆႏုိင္ေသာ္လည္း ထုိထက္ပုိ၍ ေလးနက္ပါသည္။ ယင္းဟုိတယ္တည္ရွိေသာ  တုိင္းျပည္ ၏ ႏုိင္ငံေရး ၊ စီးပြားေရး ၊ လူမွဳေရး အေျခအေန ၊ ေစ်းကြက္၏ လားရာ (Market Trend) ၊ စီးပြားဖက္ မ်ား ႏွင္. ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး (Relationships) ၊ Industry တစ္ခုလုံး၏ ေရရွည္တုိးတက္မွဳ (Sustainability)  စသည္အခ်က္မ်ား ေပၚတြင္မူတည္၍ ေစ်းႏွဳန္း သတ္မွတ္ရသည္. အခါမ်ားလည္းရွိပါသည္။ အျမဲတမ္းေစ်းႏွဳန္း တက္ေနျခင္းမဟုတ္ဘဲ ေစ်းႏွဳန္းမ်ား ကုိ ခ်ေပးရသည္. အခါမ်ားလည္းရွိပါေသးသည္။  ၀င္ေငြ (Revenue) အမ်ား ဆုံးရရွိရန္ စြမ္းေဆာင္ ၾကျခင္း သည္ ဟုိတယ္ မ်ား အတြက္ ရပုိင္ခြင္. သုိ. လုပ္ပုိင္ခြင္. (Right) တစ္ခုျဖစ္ေသာ္လည္း ကုိယ္ရဖုိ.တစ္ခုတည္း အတြက္ ၾကည္.ေနလွ်င္ သင္.ေလ်ာ္သည္ဟု မဆုိႏုိင္ေပ။ Industry တစ္ခုလုံး၏ အက်ိဳးစီပြားကို လည္း ၾကည္.ရန္လုိအပ္ပါေသးသည္။ မိမိလုပ္ငန္းအဖြဲ.အစည္းတြင္ လုပ္ကိုင္ေနေသာ ၀န္ထမ္းမ်ား ၊ ဧည္.သည္မ်ား ၊ ခရီးသြားကုမၸဏီကဲ.သုိ.ေသာ  စီးပြားဖက္မ်ား စသျဖင.္ ပါ၀င္ပတ္သတ္သမွ် Stake Holders အားလုံး၏ အက်ိဳး ကုိၾကည္.ရန္လုိအပ္ပါေသးသည္။ ဘယ္သူေသေသငေတမာ စိတ္ဓါတ္မ်ိဳးျဖင္. ေရရွည္ဖြံ.ျဖိဳးတုိးတက္ေသာ ခရီးသြားလုပ္ငန္းတစ္ခု ျဖစ္လာရန္မလြယ္ကူေပ။  ျမန္မာျပည္ရွိဟုိတယ္မ်ားသည္ အခြင္.အေရးေလး ရခုိက္ ေရွ.ေနာက္မစဥ္းစားမဆင္ျခင္ ၊ တစ္ညီတစ္ညြတ္တည္း ညာသံေပး၍ ေစ်းတက္လုိက္ၾကသည္မွာ ေဒသတြင္းႏုိင္ငံမ်ားအျပင္ ကမၻာ.အလယ္တြင္ ပ်က္ရယ္ျပဳခ်င္စရာျဖစ္ေနလွ်င္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ခရီးသြားလုပ္ငန္း မွာ အစေကာင္းလိမ္.မည္မဟုတ္ပါေခ်။

ခရီးသြားလုပ္ငန္းတြင္ အစုိးရ၏ပါ၀င္ပတ္သတ္မွဳ

တစ္ဖက္မွ ၾကည္.လွ်င္ ဟုိတယ္လုပ္ငန္းရွင္မ်ားသည္ စီးပြားေရးသမားမ်ားျဖစ္ရာ အျမတ္အစြန္းကုိ ၾကည္.၍ အလုပ္လုပ္ၾကသည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင္. ေစ်းႏွဳန္းျမင္.တက္ မွဳမ်ားအတြက္ ယင္းတုိ.ကုိခ်ည္း အျပစ္တင္ေနရန္ မသင္.ေတာ္ေခ်။ အဓိကျပႆနာမွာ အေျခခံအေဆာက္အအုံ မလုံေလာက္မွဳေၾကာင္.ဟု ဆုိလွ်င္မွားလိမ္.မည္ဟုတ္ပါ။ စီးပြားေရးသမားမ်ားအေနႏွင္.  ၀ယ္လိုအားမ်ား၍ ေရာင္းကုန္နည္းလွ်င္ ေစ်းႏွုန္းတက္မည္ မွာ ဓမၼတာ တစ္ခုလည္းျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ ရွိ ဟုိတယ္မ်ားအတြက္ ၀ယ္လုိအားနည္း၍ ေရာင္းကုန္မ်ား မစြံ (Over Capacity, Depressed Demand) ျဖစ္ခဲ.ေသာ ကာလ ကုန္လြန္သြားျပီး ျဖစ္သည္ မွာလည္း သိသာေနေပသည္။ ထုိ.ေၾကာင္. တုိးတက္လာ ေသာ ၀ယ္လုိအား (Demand)  မ်ား ကုိျဖည္.ဆည္း ႏုိင္ရန္အတြက္ ဟုိတယ္အမ်ားအျပား ေပၚေပါက္လာရန္ လုိအပ္ေပသည္။ ႏုိင္ငံ၏ စီးပြားေရး ဖြံ.ျဖိဳးတုိးတက္ မွဳ အတြက္ လြတ္လပ္ေသာ စီးပြားေရး ေစ်းကြက္ (Liberal Economy) တြင္ ျဖစ္ေပၚလာသည္. ေစ်းကြက္ အတုိင္း လြတ္လပ္ခြင္.ေပး ရသည္ ဆုိေသာ္လည္း ၊ အစုိးရ က တစ္ေထာင္.တစ္ေနရာ မွ ပါ၀င္ ပတ္သတ္ ေရးသည္လည္း တစ္စိတ္တစ္ပုိင္း အေရးပါလွပါသည္။ ယခု ျဖစ္ေပၚေနသည္. ဟုိတယ္ အခန္းခမ်ား ေစ်းတက္ျခင္း ၊ ခရီးစဥ္ေစ်းႏွုန္းမ်ား ျမင္.တက္ေနျခင္းတုိ.ကုိ အစုိးရအေနႏွင္. အခ်ိန္မီ ၀င္ေရာက္ေျဖရွင္းေပးသင္. ၊ ေပးႏုိင္ ပါသည္။ ေဒသတစ္ခု၏ ခရီးသြားလုပ္ငန္း ဖြံ.ျဖိဳးတုိးတက္ရန္ အဓိက အရင္းအျမစ္ၾကီး သုံးခု ဟု သတ္မွတ္ၾကသည္. ေအသုံးလုံး ဖြံျဖိဳးတုိးတက္ေရး အတြက္ (Accessibility (အဆင္ေျပလြယ္ကူေခ်ာေမြ.စြာ ၀င္ထြက္သြားလာႏုိင္မွဳ) ၊ Accommodation ( စားေသာက္နားခုိရန္ ေနရာထုိင္ခင္း ဟုိတယ္ ၊ မုိတယ္ ), Attraction (သဘာ၀အလွအပ ၊ သြားေရာက္လည္ပတ္ရန္ ေဒသ ၊ အေဆာက္အဦး ၊ ျပတုိက္ စသည္)) အစုိးရ၏ အခန္းက႑သည္မပါမျဖစ္ အေရးၾကီးပါသည္။ ျမန္မာ ႏုိင္ငံတစ္၀ွမ္းလုံးရွိ ျမိဳ.ေပါင္း (၄၆) ျမိဳ.၌ ဟုိတယ္အလုံးေပါင္း (၆၉၁) လုံး ၊ အခန္းေပါင္း (၂၇၀၀၀) သာရွိ၍ ႏုိင္ငံသားခရီးသြား ဧည္.သည္မ်ား သန္းႏွင္.ခ်ီ၍ တစ္ရွိန္ထုိး ၀င္ေရာက္လာလွ်င္ အခန္းမေလာက္ငွႏုိင္သည္မွာ ေဗဒင္ေမးစရာေတာင္လုိမည္ မဟုတ္ပါ။ ထုိေၾကာင္. ေဒသအသီးသီးတြင္ ဟုိတယ္ မုိတယ္ အသစ္မ်ား ၊ အမ်ားအျပား ေပၚထြက္လာေရးအတြက္ လ်င္အျမန္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေရး ၊  တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ အျခားအျခားေသာ Tourism Infracture မ်ား ဖြံ.ျဖိဳးေရးအတြက္ ၀န္ၾကီးဌာနမ်ား အခ်င္းခ်င္း ညွိႏွိဳင္း၍ အလ်င္အျမန္ ဦးစားေပး ေဆာင္ရြက္ရန္မွာ အစုိးရ၏ အလြန္အေရးၾကီးေသာ ကိစၥတစ္ရပ္ျဖစ္ေလသည္။ ယခုအခါ ႏုိင္ငံ၏ လတ္တစ္ေလာ အက်ိဳးမျဖစ္ထြန္းေသးေသာ ၀န္ၾကီးဌာန အသီးသီး၏ စီမံကိန္းမ်ားစြာ ကုိ ရပ္ဆုိင္းလုိက္ျပီ ျဖစ္ေသာေၾကာင္. ခရီးသြားလုပ္ငန္း အပါအ၀င္ အမွန္တကယ္ လုိအပ္ေသာ ၊ တုိင္းျပည္အတြက္ ၀င္ေငြရွာေဖြ ေပးႏုိင္ေသာ စီမံကိန္း မ်ားစြာ ကုိ စတင္သင္.ျပီ ျဖစ္ပါသည္။ ဥပမာ ကမ္းေျခေဒသမ်ား တြင္ လွ်ပ္စစ္မီး ရရွိေအာင္ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းျဖင္. မိမိကုိယ္ပုိင္ မီးစက္ျဖင္. လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အား သုံးစြဲေနရေသာ ယင္း ကမ္းေျခေဒသမ်ား ရွိ ဟုိတယ္မ်ား ၏ အပုိကုန္က်စရိတ္ကုိ မ်ားစြာေလွ်ာ.ခ်ႏုိင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ အက်ိဳးဆက္အားျဖင္. တည္းခုိခမ်ား ၊ ခရီးစဥ္ေစ်းႏွဳန္းမ်ား ေလ်ာ.က်သြားႏုိင္ပါသည္။ ထုိ.အတူ ေလယာဥ္ကြင္းမ်ားကုိ  ႏုိင္ငံတကာ ေလေၾကာင္းလုိင္းမ်ား တုိက္ရုိက္ဆင္းသက္ႏုိင္ေအာင္ အဆင္.ျမွင္. တင္ေပးျခင္း အားျဖင္. ႏုိင္ငံျခားသား ခရီးသည္မ်ား ၀င္ေပါက္တစ္ခုတည္းမွ စုျပဳံ၀င္ေရာက္ေနျခင္းကုိ ေရွာင္လႊဲ ႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ အက်ိဳးဆက္အားျဖင္. ရန္ကုန္ကဲ. သုိ. အဓိကေလေၾကာင္း ၀င္ေပါက္ ကုိ အေျခခံ၍ ေရးဆြဲ ေနရ ေသာ ခရီးစဥ္မ်ား ေနရာ တြင္ အျခား ေဒသ မ်ား ကုိအေျခခံ ၍ ေရးဆြဲေသာ ခရီးစဥ္မ်ား ျဖင္. အစားထုိးႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ ထုိအခါ ရန္ကုန္ ရွိ ဟုိတယ္မ်ား တြင္ ဧည္.သည္မ်ား စုျပဳံေနျခင္း လည္း အထုိက္အေလ်ာက္ ေလ်ာ.က်သြားမည္ျဖစ္သည္။ ပုဂံ ၊ မႏၱေလး ၊ ေနျပည္ေတာ္ တုိ.တြင္ ႏုိင္ငံတကာ ေလေၾကာင္းလုိင္းမ်ား တုိက္ရုိက္ ဆင္းသက္ႏုိင္ ထြက္ခြာႏုိင္ခဲ.လွ်င္ ၊ ႏုိင္ငံျခားသား ခရီးသည္မ်ား သည္ ထုိမွ တဆင္. အျခား ျမန္မာျပည္ အႏွံ.အျပားသုိ. သြား ႏုိင္လွ်င္ ရန္ကုန္ ကုိ မျဖစ္မေန ၀င္ရျခင္း ၊ ညအိပ္ရျခင္း ၊ ရန္ကုန္ မွ သာ ျပန္လည္ထြက္ခြာ ရျခင္း စသည္တုိ.ကုိ ေရွာင္လႊဲ ႏုိင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ ပင္ ႏွစ္ခါကုန္က်သည္. သယ္ယူပုိ.ေဆာင္ေရးစရိတ္ ၊ ဟုိတယ္ခ ၊ စားစရိတ္ စသည္တုိ. သက္သာသြားေသာ ေၾကာင္. ခရီးစဥ္ေစ်းႏွဳန္းမ်ား လည္း ေလ်ာ.သြား ႏုိင္ပါသည္။ ျပည္တြင္ေလေၾကာင္းလုိင္းမ်ား အေပၚရုိက္ခတ္မွဳ ရွိႏုိင္ေသာ္လည္း ေရရွည္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းၾကီးတစ္ခုလုံးအတြက္ ပုိမုိေကာင္းမြန္ႏုိင္ပါသည္။ ထုိ.ေၾကာင္. တာ၀န္ရွိသူမ်ားအေနျဖင္. စာရြက္ထဲတြင္ ေရးသားထားေသာ မူ၀ါဒမ်ား ၊ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကုိ ယခုအခ်ိန္တြင္ အမွန္တကယ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သင္.ေနျပီျဖစ္ပါသည္။   ေျဖးေျဖးေႏွးေႏွး သြားရန္အခ်ိန္ မဟုတ္ေတာ.ပါ။၊ ျမန္မာ.ခရီးသြားလုပ္ငန္း နာမည္မပ်က္မီ အခ်ိန္မီ အင္တုိက္အားတုိက္ ေဆာင္ရြက္သင္. ပါသည္။ တာ၀န္ရွိသူမ်ားသည္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းအတြက္ အေထာက္အကူျဖစ္ေစရန္ ဟူ၍ တစ္ပြဲႏွင္.တစ္ပြဲ ရက္ (၂၀) သာ ျခားေသာ Miss Tourism ေရြးခ်ယ္ပြဲ ႏွင္. Miss Myanmar International ေရြးခ်ယ္ပြဲမ်ား ကုိ အားသြန္ခြန္စုိက္ အင္တုိက္အားတုိက္ က်င္းပခဲ.ျခင္း အရွိန္ကုိ ဆက္လက္ထိန္းသိမ္း၍ အျခား က႑ ႏွင္. လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားတြင္ လည္း အရွိန္အဟုန္ ႏွင္. အားၾကိဳးမာန္တက္ ေဆာင္ရြက္သင္.ပါသည္။

ပန္းေကာင္းေလး အညြန္.မက်ိဳးေစဖုိ.

ယခုလုိ အကူးအေျပာင္းကာလ (Transitional Period) သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြက္ အနည္းငယ္မွ် အမွားမခံႏုိင္ေသာ အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ယခုျဖစ္ေနေသာ ဟုိတယ္အခန္းမလုံေလာက္မွဳ ႏွင္. ေစ်းႏွဳန္းမ်ားျမင္.တက္မွဳ ျပႆနာသည္ ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံမွဳမ်ား ၊ ဟုိတယ္အုပ္စုၾကီးမ်ား ၀င္ေရာက္လာလွ်င္ ေျပလည္သြားမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ယင္းအခ်ိန္သုိ. မေရာက္မီမွာပင္ ျမန္မာ.ခရီးသြားလုပ္ငန္း၏ နာမည္ဂုဏ္သတင္း ညွိဳးႏြမ္းသြားဖြယ္ရာရွိပါသည္။  ယခုအခ်ိန္သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံအေနျဖင္. မည္သည္.က႑တြင္မဆုိ ဂုဏ္သတင္းညွိဳးႏြမ္းရမည္. အခ်ိန္မဟုတ္ပါ။ ကမၻာအလယ္တြင္ နာမည္ေကာင္းတစ္ခု ရယူရန္အခ်ိန္ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ခရီးသြားလုပ္ငန္းသည္ အပ်ိဳျဖန္းေလး ဟုဆုိလွ်င္ ထုိအပ်ိဳျဖန္းေလး ေခ်ာေၾကာင္း လွေၾကာင္း အက်င္.စာရိတၱေကာင္းမြန္ေၾကာင္း စသည္. ေကာင္းျခင္းအျဖာျဖာႏွင္.  နာမည္ေကာင္းျဖင္. ေက်ာ္ၾကားရန္ လုိအပ္သည္။ ပြင္.ဖူးစအပ်ိဳျဖုန္းေလး ပန္းေကာင္းေလး အညြန္.မက်ိဳးဖုိ. ၊ နာမည္မပ်က္ဖုိ. ကာကြယ္ရန္မွာ အစုိးရ အပါအ၀င္ Stake Holders အားလုံး၏ တာ၀န္ျဖစ္ပါသည္။   အထူးသျဖင္. ႏုိင္ငံျခားပုိင္ ဟိုတယ္ၾကီးမ်ား၌ အလြန္အေရးၾကီးေသာ ထိပ္တန္း စီမံခန္.ခြဲေရး တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနသူ ျမန္မာႏုိင္ငံသားမ်ား အေနႏွင္.လည္း မိမိမ်က္ႏွာရေရးတစ္ခုတည္း မၾကည္.မိရန္ အထူးလုိအပ္ပါသည္။ အရိပ္ေနေန ၊ အခက္ခ်ိဳးခ်ိဳး ဆုိသလုိ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ားမွ ကုိယ္.ေဒသ ကုိယ္ေရေျမေပၚတြင္ အက်ိဳးအျမတ္ကုိရယူသြားျပီး ၊ကုိယ္.ႏုိင္ငံသာ နစ္နာေစခဲ.ျခင္းမ်ိဳးမ်ားကုိ အားေပးအားေျမာက္ မျပဳမိေစရန္ ေရွာင္ရွားရမည္ျဖစ္ပါသည္။

ေရႊဥ ယူမလား ငန္းယူမလား

မီးခုိးမထြက္စက္ရုံ (Smokeless Industry) ဟုတင္စားေခၚေ၀ၚၾကသည္. ခရီးသြားလုပ္ငန္း သည္ ႏုိင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ ႏုိင္ငံ. ၀င္ေငြရွာေဖြေပး သည္. ေနရာ၌ ထိပ္တန္းေနရာရွိၾကသည္မွာ အားလုံးအသိပင္ျဖစ္သည္။ သဘာ၀ေဘး အႏၱရာယ္မ်ား စြာကုိ ကုိယ္.ႏုိင္ငံထက္ ၾကဳံေတြ.ခဲ.ရေသာ ေဒသတြင္း အိမ္နီးခ်င္း ႏုိင္ငံျဖစ္သည္. ထုိင္းႏုိင္ငံ သည္ ၂၀၁၁ အတြက္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းမွ စံခ်ိန္တင္ ၀င္ေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၄ ဘီလီယံခန္. ရရွိခဲ.သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္လည္း ထုိင္းႏုိင္ငံ ကဲ.သုိ. အခြင္.အေရးမ်ား ရလာပါလိမ္.ဦးမည္ ၊ ခရီးသြားလုပ္ငန္းမွ အျမတ္အစြန္းမ်ားစြာ ရရွိလာပါလိမ္.ဦးမည္ ၊  အခြင္.အေရးသည္ လက္တစ္ကမ္းတြင္ သာ ရွိေနပါေတာ.သည္။ ယခုပင္လွ်င္ ျမန္မာ.ခရီးသြားလုပ္ငန္းႏွင္. ပတ္သတ္၍ သတင္းေကာင္းမ်ား လည္း ၾကားလာရသည္။ ဟယ္လာရီကလင္တန္ ျမန္မာႏုိ္ငငံသုိ. လာေရာက္ အျပီး CNN က ကမၻာေပၚတြင္ သြားေရာက္ လည္ပတ္ရန္အေကာင္း ဆုံး တတိယ ေနရာ၍ ျမန္မာ ဟု ေဖာ္ျပခဲ.သည္။ Lonely Planet Magazine က ၂၀၁၂ ခုႏွစ္အတြက္  သြားေရာက္ လည္ပတ္ရန္ အေကာင္းဆုံး ၁၀ ႏုိင္ငံအနက္ ျမန္မာ ႏုိင္ငံကုိ ဒုတိယေနရာတြင္ ေဖာ္ျပခဲ.သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံဟုိတယ္ႏွင္. ခရီးသြား၀န္ၾကီးဌာနမွလည္း  ယခုႏွစ္ ၂၀၁၂ တြင္ ခရီးသည္ ၁ သန္းေက်ာ္ ၀င္မည္ဟု ခန္.မွန္းထားေသးသည္။ တစ္ဖန္ ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ.လာေရာက္ေသာ ႏုိင္ငံျခားသား  ခရီးသည္မ်ားအတြက္ မၾကာမီ E-Visa စတင္ထုတ္ေပးသြားမည္ဟု ၾကားသိရသည္။ ခရီးစဥ္မ်ား ေစ်းႏွုန္း ၾကီးျမင္.လာမွဳ ႏွင္. ဟုိတယ္ခမ်ား ေစ်းတက္သည္. သတင္းကလြဲ၍ အားလုံး အားလုံး သတင္းေကာင္းမ်ားခ်ည္။ ျဖစ္ၾကသည္။ ထုိ.ေၾကာင္. ျခဳံငုံ၍ သုံးသပ္ရလွ်င္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ခရီးသြားလုပ္ငန္း သည္ မၾကာမီ အခ်ိန္အတြင္း ဖြံ.ျဖိဳးတုိးတက္လာမည္မွာ ဧကန္မလြဲပင္ျဖစ္သည္ ။ ဟုိတယ္မ်ား အေနႏွင္. ၊ သယ္ယူပုိ.ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားအေနႏွင္. လည္း မိမိတုိ.၏ စ်းႏွဳန္းမ်ား ကုိ ျမွင္.တင္လုိက္ျခင္းျဖင္. ရရွိမည္. အက်ိဳးအျမတ္ ႏွင္. ခရီးစဥ္တစ္ခုလုံး ေစ်းႏွဳန္းျမင္.မားလြန္းေသာေၾကာင္. ကုိယ္.ႏုိင္ငံကုိ မေရြးဘဲ အျခားႏုိင္ငံမ်ားသုိ. သြားေရာက္လည္ပတ္ရန္ ေရြးခ်ယ္လိုက္ေသာအခါ ျဖစ္ေပၚလာမည္. Opportunity Cost ႏွစ္ခုအၾကား မည္သည္. အရာကုိ ေရြးမည္နည္းဟု ေတြးေတြးဆဆျဖင္. ခ်ိန္ထုိးတတ္ရန္ သာ လုိအပ္ပါေတာ.သည္။  ဥပမာေဆာင္ရေသာ္ ျမန္မာ.ခရီးသြားလုပ္ငန္းသည္ ေရႊဥ အုေပးမည္. ငန္းတစ္ေကာင္ျဖစ္သည္။ ထုိ.ေၾကာင္. ေရႊဥအုေပးမည္. ငန္းကုိ တစ္နပ္စာခ်က္ မစားမိရန္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ရွိ ဟုိတယ္မ်ား အပါအ၀င္ ၊ အျခား က႑အစုံမွ Supplier မ်ားႏွင္. Tourism Industry တစ္ခုလံုံး၏ Stake Holders မ်ားမွ အထူးဂရုျပဳသင္.လွ ေပသည္။

ဇာနည္ဦး
၂၆ ၊ မတ္လ ၊ ၂၀၁၂
www.thithtoolwin.com

0 comments:

Post a Comment

http://api.ning.com/files/eoCpmuB3MmV7zrkygpgbV2UFBU7HkfDZWIxrhTnIGdvK*JZUBGsh5SavT88gYAk-IZ96U6xspEaGCBaNzb87akWisW0d4zlW/nayzaw0141.gif