http://api.ning.com/files/eoCpmuB3MmV7zrkygpgbV2UFBU7HkfDZWIxrhTnIGdvK*JZUBGsh5SavT88gYAk-IZ96U6xspEaGCBaNzb87akWisW0d4zlW/nayzaw0141.gif
က်ေနာ္ဘေလာေလးကုိယ္သတင္းေတြလာေရာက္ဖတ္႐ႈအားေပးၾကတဲ့မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းမ်ားအားလံုးရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ

25 Apr 2012

ဒုကၡသည္တို႔ နားခိုရာ ဂႏၶာလရာဇ္ နယ္စပ္မွ အျပန္



အလွဴရွင္မ်ားႏွင့္ သံၿပိဳင္သီခ်င္းဆိုခဲ့သည့္ ဒုကၡသည္ကေလးမ်ား
ငယ္ငယ္ကတည္းက ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ခဲ့ေသာ စိုင္းဆိုင္ေမာဝ္၏ ‘မူဆယ္နမ့္ခမ္းလမ္း’သီခ်င္းထဲက ေျမာက္ပိုင္းလမ္း။ အေဝးကသာ ေငးေမာခဲ့ရေသာ ရွမ္းေတာင္တန္း။ စိတ္ကူးႏွင့္ အႀကိမ္ႀကိမ္ သြားခဲ့ဖူးသည္။ လက္ေတြ႕ေတာ့ မေရာက္ျဖစ္ခဲ့။ ယခု စိတ္ကူး အိပ္မက္ေတြ တကယ္ျဖစ္လာၿပီ။
အဆိုေတာ္ အယ္လ္ခြန္းရီ ဦးေဆာင္ေသာ မေနာအလွ ဂီတည၊ တက္လမ္းေဆာက္လုပ္ေရးမွ ဦးရွိန္ဝင္းႏွင့္ ဦးေဇာ္ဝင္းေအာင္တို႔ ဦးေဆာင္ေသာ ေရႊပါရမီ က်န္းမာေရး ေဖာင္ေဒးရွင္း။ ယမ္ယမ္ေခါက္ဆြဲ အလွဴရွင္စသူတို႕ သြားေရာက္ေသာ ရွမ္းျပည္နယ္ေျမာက္ပိုင္း၊ ကခ်င္ျပည္နယ္ႏွင့္ တ႐ုတ္ျပည္နယ္စပ္တို႔ရွိ ကခ်င္စစ္ေျပး ဒုကၡသည္ မ်ားသို႔ ကူညီေထာက္ပံ့ေရး အစီအစဥ္ျဖင့္ ေရာက္ရွိ ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဧၿပီလ ၃ ရက္ေန႔မွ ၈ ရက္ေန႔အထိ ယင္းခရီးစဥ္သည္ စိတ္ကူးထဲက ေမာတို႔ဌာေန မဟုတ္သလို သတင္းသမား တစ္ေယာက္ ၏ ခရီးစဥ္အျဖစ္လည္း မပီျပင္ခဲ့။
ေမာေျမအစ ႀကံဳသမွ်
ရန္ကုန္မွ ဧၿပီ ၃ ရက္ မြန္းလြဲ တစ္နာရီေက်ာ္ခန္႔က စတင္ခဲ့ေသာ ခရီးစဥ္သည္ လမ္းခရီးတစ္ေလွ်ာက္ရွိ အလြန္ေတြ႕ခ်င္ခဲ့ေသာ ရွမ္းေတာင္တန္းမ်ား၊ ဂုတ္ထိပ္တံတားႏွင့္ ဝင္းဦး၏ ‘ေက်ာက္မဲအက်ဥ္းသား’ထဲက ကားလမ္းႏွင့္ မီးရထား ခုံးေက်ာ္တံတား ဘာမွျမင္ေတြ႕ခြင့္မရ။ ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕ထြက္ကတည္းက အေမွာင္ႀကီးစိုးသည့္ လမ္း တစ္ေလွ်ာက္ တစ္ညလုံး အိပ္၍သာလိုက္ခဲ့ရသည္။
ဧၿပီ ၄ ရက္ေန႔ နံနက္ ၅ နာရီခြဲအခ်ိန္ခန္႔တြင္ အိပ္ရာႏိုးလာေတာ့ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္က လာေနေသာ ကုန္တင္ကားေပါင္းမ်ဳိးစုံ။ ေဘးဘီက အလင္းေရာင္ဝိုးတဝါး ေအာက္က ရွမ္းေတာင္တန္းမ်ား။ မၾကာမီ ေအးရွားေဝါတံဆိပ္ တပ္ထားသည့္လမ္းတံတားေၾကးေကာက္ ခံေသာ ဂိတ္တစ္ခုသို႔ ေရာက္ရွိရာ ကားဆရာႏွင့္ ဂိတ္ေၾကးေကာက္ခံ သူတုိ႔ အေတာ္ၾကာ စကားေျပာေန ၾကသျဖင့္ ဆာေသာဗိုက္တို႔က စိတ္မရွည္ခ်င္ေတာ့။ ထိုမွ်ႏွင့္ပင္ မၿပီး။ ကားကို ေျပာင္းျပန္ျပန္ဝင္၍ တန္ခ်ိန္ကတၱားႏွင့္ပါ ခ်ိန္သည္။ ကုန္တင္ ကားမ်ား ဥဒဟိုသြားလာ ေနေသာလမ္းတြင္ လူစီးကားကို ဒီလိုလုပ္၍ ဂိတ္ေၾကးေကာက္သူတို႔ ကို ေစ့စပ္သူတို႔လို႔ ဆိုရမည္လား။ ခ်ိန္လိုက္ေတာ့ စီးလာေသာကားက တန္ခ်ိန္ေက်ာ္ေန၍ က်ပ္တစ္ေသာင္းသုံးေထာင္ ဒဏ္ေဆာင္ လိုက္ရသည္တဲ့။ ဒုကၡသည္ေတြကို သြားလွဴမယ့္ အလွဴပစၥည္းေတြလို႔ မေျပာဘူးလားဟု ကားဆရာကို ေမးမိေတာ့ ေျပာလည္းမရပါဘူး။ ေပးရမွာပါပဲဟုသာ ျပန္ေျဖသည္။ ဒီေလာက္မ်ားျပားစြာ သြားေနေသာလမ္းတြင္ ယခုလို တန္ပိုတင္ေသာ ကားတစ္ေန႔လွ်င္ ဘယ္ႏွစီး ရွိေလမည္လဲ။ ေပးေဆာင္ေသာ ဒဏ္ေၾကးက ဘယ္ေနရာကို ေရာက္သလဲ။ ႏိုင္ငံေတာ္က ဘယ္ေလာက္ရလို႔ ကုမၸဏီက ဘယ္လိုရသလဲ။ ရွည္ရွည္ေဝးေဝး စဥ္းစားေနစဥ္ ‘ရႊင္ လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ ကြတ္ခိုင္ၿမိဳ႕’ ဆိုေသာ ဆုိင္းဘုတ္ကိုေက်ာ္သြားသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္ ၂ဝ ဝန္းက်င္ခန္႔က အေဝးမွ လြမ္းေမာစြာၾကည့္ခဲ့ရေသာ စိမ္းစိမ္းညိဳ႕ညိဳ႕ ရွမ္းေတာင္တန္းမွာ ဘာသစ္ပင္မွ မရွိေသာ ေတာင္ကတုံးမွ်သာ။ ထို႔ေနာက္ ၁ဝ၅ မိုင္ ကုန္သြယ္ေရးစခန္း။ ထိုမွတစ္ဆင့္ မူဆယ္ၿမိဳ႕။

မေနာအလွအဖဲြ႔မွ အလွဴေငြေပးအပ္
ေရာက္ၿပီေပါ့မူဆယ္
မူဆယ္ၿမိဳ႕သည္ တ႐ုတ္ျပည္ ႏွင့္ နယ္စပ္ခ်င္း ထိစပ္လ်က္ရွိသည့္ ၿမိဳ႕ျဖစ္၍ တ႐ုတ္နံပါတ္ႏွင့္ကားမ်ား၊ တ႐ုတ္စာမ်ား ေရးသားခ်ိတ္ဆြဲထားသည့္ ဆိုင္ႏွင့္ အေဆာက္အဦ မ်ားက ျမန္မာအေငြ႕အသက္ႏွင့္ တိုင္းရင္းသား႐ိုးရာ မရွိသေလာက္ ရွားသည္။ အခ်ိန္က ေနမြန္းတည့္ခ်ိန္ ေရာက္ေနၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း ခရီးစဥ္အရ ေရႊလီသို႔သြား၍ နယ္စပ္ျဖတ္ကူးရမည္မို႔ ၾကယ္ေခါင္သို႔သြားကာ နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ ပတ္စ္ပို႔လုပ္ရန္ အရင္သြားေရာက္ခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ထမင္းစားေသာက္ၿပီး တည္းခိုရန္ ေနရာျဖစ္ သည့္ မူဆယ္ၿမိဳ႕ေစ်းအနီး ရွမ္း ႏွစ္ျခင္းအသင္းေတာ္ေက်ာင္းသို႔ ေရာက္သည္။ ေက်ာင္း၌ ေခတၱအပန္းေျပေစၿပီး ေရမိုးခ်ဳိးကာ မူဆယ္ၿမိဳ႕တြင္း ေလွ်ာက္လည္ျဖစ္ခဲ့သည္။ စားေသာက္ဆုိင္မ်ားႏွင့္ ကုန္ပစၥည္း အေရာင္းဆုိင္မ်ားတြင္ ေျပာဆိုဆက္ ဆံခဲ့ရသည္မ်ားအရ တ႐ုတ္သံဝဲေသာ ရွမ္းလား၊ ရွမ္းသံဝဲေသာ တ႐ုတ္လား ေဝခြဲမရသည္က မ်ားခဲ့ သည္။ အေတာ္အတန္ လည္ပတ္ ၿပီးၿပီျဖစ္၍ နားခုိရာ ရွမ္းေက်ာင္းသို႔ ျပန္၍ ရန္ကုန္မွ ေလယာဥ္ျဖင့္လိုက္ လာမည္ျဖစ္ေသာ အန္တီ အယ္လ္ ခြန္းရီ၊ ဦးရွိန္ဝင္းႏွင့္ ဦးေဇာ္ဝင္း ေအာင္တို႔အလာသာ ေစာင့္ေနၾက ရသည္။
သတင္းသမားႏွင့္ အဆီးအတားမ်ား
သူတုိ႔ ေရာက္လာခ်ိန္တြင္ စစ္ေျပးဒုကၡသည္အေရး ကူညီလုပ္ေဆာင္ ေပးေနသူမ်ား၊ သက္ဆုိင္ရာ ခ႐ိုင္အာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ေတြ႕၍ ခရီးစဥ္ႏွင့္ သက္ဆုိင္သည္မ်ား ေဆြးေႏြးၾကရသည္။ ေဆြးေႏြးၿပီး အေျဖထြက္လာသည္က ရွမ္းျပည္နယ္ နမ့္ခမ္းၿမိဳ႕အနီး ေက်းရြာမ်ားရွိ ဒုကၡသည္စခန္းမ်ားႏွင့္ ကခ်င္ျပည္နယ္ မန္စီၿမိဳ႕နယ္ မန္ဝိန္းႀကီး ရွိ ဒုကၡသည္ စခန္းမ်ားသာ မီဒီယာသမားမ်ား လိုက္ပါသတင္းယူႏိုင္ၿပီး ေရႊလီဘက္ျခမ္းမွ လွည့္ဝင္ရမည္ျဖစ္ေသာ တ႐ုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္ရွိ ဒုကၡသည္ စခန္းမ်ားသို႔ လိုက္ပါျခင္းမျပဳရ ဆိုျခင္းပင္။ အစက သိထားသည္မွာ ယင္းနယ္စပ္ခရီးစဥ္တြင္ ဒုကၡသည္ ေလးေထာင္ေက်ာ္ ရွိေသာေနရာသို႔ လိုက္လိုက ဓာတ္ပုံမ႐ိုက္ရ၊ အင္တာဗ်ဴး မလုပ္ရဟုသာ သတ္မွတ္ထားၿပီး တကယ့္တကယ္ လက္ေတြ႕တြင္ေတာ့ ခရီးစဥ္ကို ဦးေဆာင္သူမ်ား၏ ဝန္ခံကတိေပးခ်က္ကိုပင္ လက္မခံေတာ့။ ေလ့လာခြင့္ေတာင္ မရေတာ့သျဖင့္ ပါလာေသာ မီဒီယာသမား ငါးဦးမွာ သတင္းမလိုက္ရ၍ ဘာလုပ္ရမည္ပင္ ေဝခြဲမရ။
သူတုိ႔ ရွင္းျပေျပာဆိုခ်က္ကို အျပည့္အဝ နားမလည္ေသာ္လည္း ”ခင္ဗ်ားတို႔ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ လိုက္လိုက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔က အယုံအၾကည္မရွိဘူး။ တကယ္ဒုကၡေရာက္မွာ အဲဒီမွာရွိေနတဲ့ ဒုကၡသည္ေတြပဲ”ဟု ေဒသခံဒုကၡသည္အေရး ကူညီေပးေနသူဆိုသူက ေလသံျပတ္ျပတ္ႏွင့္ ေျပာ၍ ဘာမွျပန္မေျပာေတာ့ဘဲ ေက်ာင္းေပၚတက္ ညအိပ္ လိုက္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ဦးေဇာ္ဝင္းေအာင္ ဦးေဆာင္ေသာ ေရႊပါရမီ က်န္းမာေရး ေဖာင္ေဒးရွင္း ဆရာဝန္အဖြဲ႕က ပစၥည္းမ်ားက တစ္လမ္း၊ လူက ေရႊလီဘက္ကူး၍ ညအိပ္မည္ဟု ဆိုကာ ညတြင္းခ်င္း ထြက္ခြာသြားၿပီ ျဖစ္သည္။ အိပ္ရာထက္မ်က္လုံးမ်ား မွိတ္ထားေသာ္လည္း လြန္ခဲ့ေသာ ေအဒီ ၈ဝဝ ခန္႔က ပ်ဴအႏုပညာသံ အဖြဲ႕ တ႐ုတ္ျပည္သို႔ သြားေရာက္၍ ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးမႈ တည္ေဆာက္ခဲ့ ပုံကို ျပန္လည္စဥ္းစားမိရင္း ေလာေလာဆယ္ နယ္စပ္က ဒုကၡသည္ အေရးကို စိတ္စႏိုး စေနာင့္ ျဖစ္မိ သည္။
ကိုယ္ေတြ႔ ရင္တြင္းအနာမ်ား
ဧၿပီ ၅ ရက္ေန႔တြင္ မူဆယ္ ၿမိဳ႕မွ နမ့္ခမ္းၿမိဳ႕ရွိ ဒုကၡသည္စခန္း မ်ားသို႔ သြားသည္။ ဒုကၡသည္စခန္း မ်ားမသြားမီ နမ့္ခမ္းၿမိဳ႕ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး မွဴး႐ုံးသို႔ဝင္ကာ ဒုကၡသည္ စခန္း မ်ားအေျခအေနႏွင့္ လမ္းခရီး အေၾကာင္းေမးရာ နမ့္ခမ္းၿမိဳ႕အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးမွဴးက နယ္ေျမစိတ္မခ်ရဟု ဆိုၿပီး ရဲကားတစ္စီး ထည့္ေပးလိုက္သည္။ ပထမဦးဆုံးေရာက္သည့္ ဒုကၡသည္ စခန္းက နမ့္ခမ္းၿမိဳ႕အနီးရွိ ရာျပည့္ (ေဂ်ာ္) ဒုကၡသည္ စခန္း။ အသက္ ၁၈ ႏွစ္အထက္ ၁၅၁ဦးႏွင့္ ၁၈ ႏွစ္ ေအာက္ ၂၁၁ ဦးရွိေသာ ေက်းရြာ ၁၇ ရြာမွ ကခ်င္စစ္ေျပး ဒုကၡသည္ မ်ား။ ကေလးငယ္ႏွင့္ အမ်ဳိးသမီး မ်ားသာမ်ားၿပီး နာမက်န္း သက္ႀကီး ရြယ္အို ေယာက်္ားသား အနည္း အက်ဥ္းသာရွိေသာ ေနရာ။ ဘာေၾကာင့္ကေလးငယ္ႏွင့္အမ်ဳိးသမီး မ်ားသာ ရွိေနရသည္လဲ။ အဘိုးအို တစ္ဦးကိုေမးေတာ့ ေယာက်္ား ေတြအားလုံး ေတာမွာေနၾကတယ္ ဟု တစ္ခြန္းသာ ေျဖသည္။
ထိုေမးခြန္းႏွင့္ ဆက္စပ္သည္ မ်ား ထပ္ခါထပ္ခါ ေမးေတာ့ သူ၏ မ်က္ဝန္းတို႔ ေဝ့လည္လာသည္။ ႏႈတ္က ဘာစကားမွ ထြက္မလာဘဲ ဆုိ႔နင့္ေသာ မ်က္ဝန္းေၾကာင့္ မာန္ ေလွ်ာ့ခဲ့ရသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ယင္း ေနရာအနီး ပေလာင္အမ်ဳိးသား ပါတီ႐ုံး၌ဖြင့္လွစ္ထားေသာ ပေလာင္ တိုင္းရင္းသား ကခ်င္စစ္ေျပးဒုကၡ သည္မ်ား။ အမ်ားစုက ျမန္မာလို မေျပာတတ္ၾက။ ရာဂဏန္းမွ်ရွိေသာ ပေလာင္တိုင္းရင္းသူ တိုင္းရင္းသား မ်ား။ ကခ်င္အဆိုေတာ္ ေဒါင္းလြန္း ႏွင့္ ေရဗကၠဝင္းတုိ႔၏ ကခ်င္လို ေတးသံမ်ားကိုေတာ့ နားလည္သည္။ ယင္းေနာက္ အနီးရွိေတာင္ ကုန္းေပၚမွ စိန္႔ေသာမတ္(၂)ဘုရား ေက်ာင္းရွိ စစ္ေျပးဒုကၡသည္ ၂၆ဝ ခိုလႈံရာေနရာ။ ထိုဘုရားေက်ာင္း၌ ထူးျခားသည္မွာ ဘုရားေက်ာင္းနံရံ ၌ ဒုကၡသည္မ်ားအား ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ ျခင္း၊ အင္တာဗ်ဴးျခင္း မျပဳလုပ္ပါ ရန္ႏွင့္ ကေလးေမြးစားလိုျခင္း၊ အလုပ္လုပ္ရန္ ေခၚယူျခင္းမျပဳလုပ္ ပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံခ်က္ ေရးသား ခ်ိတ္ဆြဲထားေသာ္လည္း အလွဴရွင္ ႏွင့္ပါလာသူမ်ားအား ဓာတ္ပုံမ႐ိုက္ ပါႏွင့္ဟုေတာ့ မတားျမစ္ၾကေပ။
တဒဂၤအေမာေျပေစတနာအလင္းမ်ား
ထို႔ေနာက္ ကခ်င္ျပည္နယ္ ဘက္အျခမ္းရွိ မန္ဝိန္းႀကီးဒုကၡသည္ စခန္းႏွစ္ခုသို႔ ဆက္လက္ထြက္ခြာခဲ့ ၾကသည္။ လမ္း၌ အတူပါလာ ေသာ ေရွ႕ေျပးလုံၿခံဳေရးရဲကားတစ္စီး မွာ အစက ရွမ္းျပည္နယ္ႏွင့္ ကခ်င္ျပည္နယ္ နယ္စပ္ရွိ ေရႊလီျမစ္ကူး ႀကိဳးတံတားအထိသာ လိုက္ပို႔မည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း ကခ်င္ျပည္နယ္ မန္ဝိန္းႀကီးအထိ လိုက္လာ ခဲ့သည္။ လုံၿခံဳေရးအရ မသြားဖို႔တားျမစ္ေသာ မန္ဝိန္းႀကီးကို ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ သြားမည္ဟု ေျပာေသာ အန္တီအယ္လ္ခြန္းရီႏွင့္ ရန္ကုန္ကလာေသာအဖြဲ႕ကုိ စိတ္ မခ်ေတာ့၍ ျဖစ္မည္ထင္သည္။
မန္ဝိန္းႀကီးရွိ ကခ်င္ႏွစ္ျခင္း အသင္းေတာ္၌ စစ္ေျပးဒုကၡသည္ ေပါင္း ၄၃ဝ ဦးရွိၿပီး အမ်ားစုမွာ ယင္းေနရာႏွင့္ ေျခာက္မိုင္ခန္႔အကြာ ေတာင္ေပၚမွ ကခ်င္တိုင္းရင္းသား မ်ားျဖစ္သည္။ အန္တီအယ္လ္ခြန္းရီ ဦးေဆာင္ေသာ မေနာအလွအဖြဲ႕က ေငြႏွင့္အသုံးအေဆာင္ပစၥည္းမ်ား၊ တက္လမ္းေဆာက္လုပ္ေရးမွ ဦးရွိန္ ဝင္းက တည္းခိုေနထိုင္စရာ အ ေဆာက္အဦေဆာက္ဖို႔ ေငြလွဴ သည္။ ယမ္ယမ္ေခါက္ဆြဲေျခာက္ အလွဴရွင္က ေခါက္ဆြဲေျခာက္မ်ား လွဴသည္။ ကခ်င္အဆိုေတာ္မ်ား ျဖစ္သည့္ အန္တီေကဂ်ာႏူး၊ အယ္လ္ လြန္းဝါ၊ ေဒါင္းလြန္း၊ ေရဗကၠဝင္းႏွင့္ အမ္ဆိုင္းလာတို႔က သီခ်င္းမ်ားျဖင့္ စစ္ေျပးဒုကၡသည္မ်ား၏ ေသာက အေမာမ်ား ေျပေစသည္။
ယင္းေနာက္ မန္ဝိန္းႀကီးရွိ စိန္႔ ပက္ထရစ္ဘုရားေက်ာင္းရွိ စစ္ေရွာင္ ဒုကၡသည္ ၁ဝဝဝ ေက်ာ္ရွိေသာ ေနရာသို႔ သြားေရာက္ရျပန္သည္။ ေက်ာင္းေဆာင္ထဲ ဝင္သြား ခ်ိန္တြင္ ဒုကၡသည္စခန္းတိုင္း၌ ေထာက္ပံ့ ပစၥည္းႏွင့္ အလွဴေငြမ်ားေပးကာ သီဆိုေဖ်ာ္ေျဖမႈေပးသည့္ မေနာအလွ ဂီတအဖြဲ႕ကို ဒုကၡသည္ကေလးငယ္ မ်ားက သီခ်င္းမ်ားဆုိ၍ ခရီးဦးႀကိဳ ျပဳေတာ့ ေျပာမျပတတ္ေသာ ခံစားမႈ တုိ႔ရသည္။ ထိုမွ အျပန္ခရီးတြင္ ပီတိကိုစား႐ုံႏွင့္ အားမျဖစ္၍ မူဆယ္ ထိ မျပန္ႏိုင္ဘဲ နမ့္ခမ္းၿမိဳ႕၌ပင္ ထမင္း ဝင္စားၾကသည္။ ထုိမွတစ္ဆင့္ မူဆယ္ၿမိဳ႕သို႔မျပန္ဘဲ ကြတ္ခိုင္ၿမိဳ႕ႏွင့္ မူဆယ္ၿမိဳ႕ၾကားရွိ ဒုကၡသည္ ၂၃၈ ဦးရွိေသာ နမ့္ဖက္ကာရြာ ဒုကၡသည္ စခန္းသို႔ ဆက္လက္သြားေရာက္ သည္။ ယင္းခရီးသည္ ညေန ၃ နာရီေက်ာ္ကတည္းက ထြက္လာ ခဲ့ေသာ္လည္း လမ္း၌ လမ္းျပင္ေန ေသာေၾကာင့္ ကားမ်ားပိတ္ကာ နမ့္ ဖက္ကာ ေရာက္ခ်ိန္တြင္ ဒုကၡသည္ စခန္းရွိ လူအခ်ဳိ႕ အိပ္ရာဝင္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။ မူဆယ္ၿမိဳ႕ ျပန္ေရာက္ခ်ိန္ တြင္ေတာ့ ၿမိဳ႕ေနလူအမ်ားစုပင္ အိပ္ေမာက်ေနေပၿပီ။
မဟာဂႏၶာလရာဇ္ သို႔မဟုတ္ နံရံတစ္ဖက္ဆီသို႔
ဧၿပီ ၆ ရက္ေန႔။ ထိုေန႔တြင္ လုပ္ထားေသာ နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ လက္မွတ္ အလဟႆမျဖစ္ေအာင္ ေရႊလီၿမိဳ႕သို႔ သြားလည္ရန္ ျပင္ဆင္ၾကသည္။ ဧၿပီ ၄ ရက္ ညေနပိုင္း ကတည္းက ဦးေဇာ္ဝင္းေအာင္ ဦးေဆာင္ေသာ ေရႊပါရမီက်န္းမာေရး ေဖာင္ေဒးရွင္းက ထြက္ခြာသြားေသာ္ လည္း ဧၿပီ ၆ ရက္ေန႔ေရာက္မွ အန္တီအယ္လ္ခြန္းရီႏွင့္အဖြဲ႕က ေနာက္မွ လိုက္သြားျခင္းျဖစ္သည္။
မိမိအပါအဝင္ မီဒီယာအဖြဲ႕မွာ ျပည္နယ္ အား/ကာမွဴး၏ စီစဥ္ေပးမႈ ျဖင့္ မူဆယ္ အား/ကာမွ သီဟသူရ ပပဝင္းတို႔ အကူအညီျဖင့္ ေရႊလီၿမိဳ႕ တြင္လည္ပတ္ခြင့္ရသည္။ အား/ ကာ မိသားစုအေနျဖင့္ လုပ္ထားေသာ နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ပတ္စ္ပို႔က တစ္ႏွစ္ သက္တမ္းရွိၿပီးဂိတ္ဝင္ေၾကးသုံးရာက်ပ္ ေပးရသည္မွအပ ဘာျပႆနာမွ မရွိ။ သို႔ေသာ္ ေန႔စဥ္ ေရႊလီဘက္ အလုပ္ သြားလုပ္သူမ်ားမွာေတာ့ ေခါက္ခ်ဳိး ကတ္ေလးမ်ားျဖင့္ တစ္ေန႔လွ်င္ က်ပ္တစ္ေထာင္ေပး၍ နယ္စပ္ျဖတ္ ေက်ာ္ရသည္ဟု သိရသည္။ ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အဆင္ေျပ၍ တြက္ေျခကိုက္ လို႔ သြားလုပ္ေနသည္ပဲ ထင္ပါသည္။
အဆိုပါ နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ ဂိတ္ကို ေက်ာ္လြန္လိုက္သည္ႏွင့္ အရာရာသည္ ေျပာင္းလဲသြားသည္။ လမ္းေတြရဲ႕ အေနအထား၊ အ ေဆာက္အအုံပုံစံ။ ၿခံစည္း႐ိုးေလး သာ ျခားထားေသာ္လည္း မူဆယ္ ႏွင့္ ၾကယ္ေခါင္သည္ ဘာမွတစ္ေျပး ညီမဟုတ္ေတာ့။ မူဆယ္မွ ၁ဝ၅ မိုင္အထိ။ မူဆယ္မွ ကခ်င္ျပည္နယ္ အထိ တ႐ုတ္အကၡရာႏွင့္ကားမ်ား ဝင္ထြက္သြားလာ ေနသည္မွာမ်ား စြာေတြ႕ခဲ့ရေသာ္လည္း ၾကယ္ေခါင္ဘက္ ကူးလိုက္သည္ႏွင့္ ျမန္မာအကၡရာႏွင့္ကား မ်ားမ်ားစားစား မေတြ႕ေတာ့။ အေၾကာင္းစုံ ေမးၾကည့္ေတာ့ ၾကယ္ေခါင္ႏွင့္ေရႊလီၾကားက ေရႊလီျမစ္ကူးတံတားလြန္၍ ျမန္မာကားမ်ား မဝင္ရဟု ေျပာသည္။ စာထဲႏွင့္ ေလ့လာထားသည္မွာလည္း ေရႊလီျမစ္သည္ ျမန္မာႏွင့္ တ႐ုတ္ တစ္ျခမ္းစီပိုင္သည္ဟုသာ ေလ့လာခဲ့ဖူးသည္။ ယခုေတာ့ ေရႊလီျမစ္သည္ ၾကယ္ေခါင္ႏွင့္ ေရႊ လီၾကား ၿမိဳ႕လယ္ေခါင္ျဖစ္ေနသည္။
ေရႊလီၿမိဳ႕သည္ ျမန္မာနံပါတ္ အကၡရာကား အဝင္မခံေသာ္လည္း ဝင္မိေသာ ေစ်းဆိုင္တိုင္း၌ ျမန္မာ စကားေျပာတတ္ေသာ ဝန္ထမ္းမ်ား သာ ေတြ႕ရသည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ရန္ကုန္ထက္စာလွ်င္ ပစၥည္းေတြက ေစ်းေပါသည္။ တစ္ယြမ္တန္ပစၥည္းမွ ယြမ္ ၅ဝ တန္ေလာက္အထိ ကိုယ့္ပါသည့္ပိုက္ဆံႏွင့္ ျမည္းစမ္း ႐ုံေလာက္ေတာ့ ဝယ္ႏိုင္ခဲ့သည္။
ဧၿပီ ၇ ရက္ေန႔တြင္ ယမန္ေန႔ ညေနပိုင္းကတည္းက ရြာထားေသာ မိုးေၾကာင့္ ရာသီဥတု မသာမယာ ျဖစ္ေနသည္။ ထိုေန႔၌ မူဆယ္ ၿမိဳ႕အနီး ေရႊလီျမစ္ဝန္းက်င္ရွိ သာ ယာလွပ ေျမၾသဇာေကာင္းသည့္ စိုက္ခင္းမ်ား ဓာတ္ပုံ႐ိုက္မည္ဟု တြက္ဆထား ခဲ့ေသာ္လည္း တ႐ုတ္ -ျမန္မာနယ္စပ္သို႔ ေထာက္ပံ့ေရး ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ေဆးကုသြားေသာ ဆရာဝန္အဖြဲ႕က မန္ဝိန္းႀကီးဘက္မွ ျပန္ဝင္လာသည္။ မီဒီယာသမားမ်ားပါ လိုက္ခဲ့၍ လာႀကိဳပါရန္ေျပာ၍ တက္သုတ္႐ိုက္လိုက္သြားခဲ့ရသည္။
မန္ဝိန္းႀကီးသို့ ဒုတိယအႀကိမ္
ပထမတစ္ေခါက္ မန္ဝိန္းႀကီးသြားစဥ္က ေအာင္ျမင္ျဖစ္ထြန္း ေကာင္းမြန္သည့္စိုက္ခင္းမ်ားအၾကား က ျဖတ္သြားေသာ ျမန္မာျပည္ အေနာက္ဘက္ျခမ္း ရခိုင္ျပည္နယ္ မွ တ႐ုတ္ျပည္အထိ သြယ္တန္းထားသည့္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ပိုက္ လိုင္းႀကီးအား အတူသြားသည့္အဖြဲ႕ အားနာ၍ စိတ္ႀကိဳက္ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ ခြင့္မရေသာ္လည္း ယခု ႐ိုက္ခြင့္ရ သည္။ လမ္းခရီးတစ္ေလွ်ာက္ လိုခ်င္ေသာပုံမ်ားကို ကားရပ္ခိုင္း၍ ဓာတ္ပုံ႐ိုက္သည္။ ႀကီးမားေသာ ပိုက္လံုးႀကီး ႏွစ္ခုျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕မ်ား တ႐ုတ္ျပည္သို႔ သြယ္တန္းေရာင္းခ်ေနေသာ္လည္း မူဆယ္ၿမိဳ႕ အလင္းေရာင္ရရွိဖို႔ တ႐ုတ္ျပည္မွ လွ်ပ္စစ္မီးတစ္ယူနစ္ ယြမ္တစ္ရာေက်ာ္ေပးကာ ျပန္ဝယ္ရသည္ဟု ေဒသခံတစ္ဦးက ေျပာေတာ့ မ်က္စိလည္ရျပန္သည္။ မန္ဝိန္းႀကီးေရာက္ခ်ိန္တြင္ မေနာအလွအဖြဲ႕ႏွင့္ ေရႊပါရမီ က်န္းမာေရး ေဖာင္ေဒးရွင္းမွ ဒုကၡသည္ မိသားစု ဝင္မ်ားကို က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈ ေပးေနသည္။ သြားဆရာဝန္က သြားႏွင့္ပတ္သက္တာ၊ မ်က္စိ ဆရာဝန္က မ်က္စိ၊ နားႏွာေခါင္း လည္ေခ်ာင္း၊ အေရျပားေရာဂါကု၊ အျခား အေထြေထြကုအားလုံး တက္တက္ၾကြၾကြပင္။ ထိုအခ်ိန္၌ မူဆယ္မွ ကူညီေပးေသာ ဆရာဝန္ အခ်ဳိ႕က ဓာတ္ပုံမ႐ိုက္ရဟု ဆို၍ မီဒီယာသမား ငါးဦးစလုံးမွာ တုိင္ ပင္ျခင္း မရွိၾကဘဲ အားလုံးၿပိဳင္တူ ေဆးကုသေဆာင္ အျပင္ဘက္ထြက္ခြာ ခဲ့ၾကသည္။
ေကာင္းေသာထြက္ခြာလာခဲ့ ျခင္း ျဖစ္သည္။ အန္တီအယ္လ္ခြန္းရီႏွင့္ အဆိုေတာ္ အမ္ဆိုင္းလာတုိ႔က ျမန္မာ-တ႐ုတ္နယ္စပ္ သူတို႔ အဖြဲ႕သြားေရာက္ခြင့္ရေသာ ဒုကၡ သည္စခန္းမ်ားအေၾကာင္း ရွင္းျပသည္။ ဒုကၡသည္မ်ား၏ အေနအစား ဆင္းရဲပုံ၊ ေထာက္ပံ့ေရးပစၥည္းမရေသာ အျဖစ္၊ လမ္းခရီးတစ္ေလွ်ာက္ တ႐ုတ္ဘက္အျခမ္း၌ ရွိေသာ သစ္ပင္မ်ားခုတ္ပါက ျမင့္မားေသာဒဏ္ ေငြတပ္ထားပုံႏွင့္ ျမန္မာသစ္တုံးမ်ားကို တ႐ုတ္အကၡရာ တပ္ကားမ်ားျဖင့္ သယ္ေနသည့္ျမင္ကြင္း အေၾကာင္းစုံ ရွင္းျပ သည္။ ထိုခရီးကို မီဒီယာသမားမ်ား လိုက္ႏိုင္က ပိုအက်ဳိးရွိမည္ဟု အန္တီအယ္လ္ခြန္းရီက ေျပာေတာ့ မီဒီယာတစ္ဖြဲ႕လုံး မခ်င့္မရဲ ျဖစ္ၾကရေသးသည္။
ထို႔ေနာက္ တဲတန္းအတြင္းရွိ ဒုကၡသည္မ်ားႏွင့္ ေအးေအးေဆးေဆး စကားေျပာခြင့္ရကာ သူတို႔၏ ခံစားခ်က္မ်ား၊ သူတို႔၏ဆႏၵမ်ား သိခြင့္ရခဲ့သည္။ ထိုသို႔ေျပာဆိုရင္း ခုခ်ိန္မွာ ဘာအျဖစ္ခ်င္ဆုံးလဲ ေမးေတာ့ ေတာင္ေပၚမွာရွိတဲ့ ကိုယ့္ရြာေလးကို ျပန္ခ်င္သည္တဲ့။ ေသခ်ာပါသည္ မိမိသည္ပင္လွ်င္ အိမ္မွ ထြက္လာသည္မွာ ငါးရက္ပင္ ရွိေသးသည္ သမီးႏွင့္ဇနီးကို လြမ္းေနသည္။
၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၉ ရက္ ေန႔ကတည္းက ကခ်င္ျပည္နယ္တြင္ ေကအိုင္ေအႏွင့္ အစိုးရတပ္ၾကား တိုက္ပြဲမ်ားျဖစ္ေပၚခဲ့ရာ လြန္ခဲ့ေသာ ၆ လခန္႔ကတည္းက သူတို႔ အိုးပစ္ အိမ္ပစ္နဲ႔ ဒီေနရာ ေရာက္ခဲ့သည္။ စိုးရိမ္ထိတ္လန္႔မႈႏွင့္ မၿငိမ္းခ်မ္းမႈေတြ ခံစားခဲ့ရသည္မွာ ၁၁လပင္ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ။ သူတုိ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းခ်င္မွာ ေသခ်ာသည္။
ဧၿပီ ၈ ရက္ေန႔ နံနက္ပိုင္း အိမ္အျပန္လမ္းတြင္ ရွမ္းေတာင္တန္းေတြ ၾကည့္ရင္းစိုင္းဆုိင္ေမာ့ဝ္၏ ‘မူဆယ္နမ့္ခမ္းလမ္း’ သီခ်င္းဖြင့္ထားေသာ္လည္း မန္ဝိန္းႀကီး ဒုကၡသည္ စခန္းက အမ်ဳိးသားေလးဦး ကခ်င္လို ဟစ္ေၾကြးေနေသာ ‘ေတာင္ေပၚက ေအးခ်မ္းတဲ့ တစ္ခ်ိန္ကဘဝေလး တို႔ျပန္လိုခ်င္တယ္’ သီခ်င္းသံက ပဲ့တင္ထပ္ေနသည္။ 
popularmyanmar.com/mpaper/archives/41139

0 comments:

Post a Comment

http://api.ning.com/files/eoCpmuB3MmV7zrkygpgbV2UFBU7HkfDZWIxrhTnIGdvK*JZUBGsh5SavT88gYAk-IZ96U6xspEaGCBaNzb87akWisW0d4zlW/nayzaw0141.gif