http://api.ning.com/files/eoCpmuB3MmV7zrkygpgbV2UFBU7HkfDZWIxrhTnIGdvK*JZUBGsh5SavT88gYAk-IZ96U6xspEaGCBaNzb87akWisW0d4zlW/nayzaw0141.gif
က်ေနာ္ဘေလာေလးကုိယ္သတင္းေတြလာေရာက္ဖတ္႐ႈအားေပးၾကတဲ့မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းမ်ားအားလံုးရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ

16 Mar 2012

စာမသင္ယူႏိုင္တာ ၀မ္းနည္းပါတယ္ ဟားဗတ္က ဆရာႀကီးေရ

(မိတ္ဆက္။ ကမၻာေက်ာ္ ဟားဗတ္တကၠသုိလ္က ေက်ာင္းသား ၇၀ ဟာ ၿပီးခဲ႔တဲ႔ ႏို၀င္ဘာလတုန္းက Economics 10 စာသင္ခ်ိန္ကို ေက်ာခုိင္းခဲ့ၾကပါတယ္။ Economics 10 ကို သင္တဲ့ ပါေမာကၡ Greg Mankiw ဟာ အရင္းရွင္စနစ္ရဲ႕ ဖခင္ႀကီး အဒမ္စမစ္ (Adam Smith) ရဲ႕ စီးပြားေရး သီအိုရီေတြကိုပဲ အသားေပးသင္ၿပီး၊ အဒမ္စမစ္သီအုိရီနဲ႔ အၿပိဳင္ Keynes သီအိုရီလို စီးပြားေရး သီအုိရီေတြကိုက်ေတာ့ သင္မေပးဘဲဲ၊ ဘက္လုိက္တာေၾကာင့္လို႔ ဆုိပါတယ္။ အတန္းမတက္ရတဲ့အေၾကာင္းကို ေက်ာင္းသားေတြက ပါေမာကၡ Greg Mankiw ဆီကုိ ေအာက္ပါအတုိင္း အိတ္ဖြင့္ေပးစာတေစာင္ ေရးလုိက္ၾကပါတယ္)
သို႔
ေလးစားရပါေသာ ပါေမာကၡ Mankiw
ယေန႔မွာ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ အတန္းမတက္ၾကေတာ့ပါ။ အေၾကာင္းမွာ ဆရာသင္ၾကားေသာ Economics 10 ၏ စီးပြားေရးဘာသာရပ္ မိတ္ဆက္သင္ရိုညြန္းတန္းတြင္ ပါ၀င္ေနသည့္ ဘက္လုိက္မွႈမ်ားအေပၚ ကြ်ႏု္ပ္တို႔၏ မေက်နပ္ေၾကာင္း ျပသလိုရင္းျဖစ္ပါသည္။ အဆုိပါ ဘက္လုိက္မွႈ၏ အက်ဳိးသက္ေရာက္မွႈႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ကြ်ႏု္ပ္တို႔သည္ ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္သာမက၊ တကၠသိုလ္အတြက္၊ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြက္ပါ စိုးရိမ္မိပါသည္။
ဟားဗက္တကၠသိုလ္၏ ဘြဲ႔ႀကိဳေမာင္မယ္မ်ားျဖစ္သည့္ ကြ်ႏု္ပ္တို႔အေနျဖင့္ Economics 10 အခ်ိန္မ်ားတြင္ က်ယ္ျပန္႔ေသာ စီးပြားေရးမိတ္ဆက္သေဘာတရားမ်ားကို သင္ၾကားခြင့္ရမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ၿပီး၊ ထုိမွတဆင့္ ကြ်ႏု္ပ္တို႔၏ အသီးသီး၏ အထူးျပဳဘာသာရပ္မ်ားျဖစ္သည့္ စီးပြားေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ဆုိင္ရာ သိပံၸဘာသာရပ္၊ လူမွႈေရးရာ မူ၀ါဒ စသျဖင့္ ဘာသာရပ္အသီးသီးတြင္ အေထာက္အကူျပဳႏုိင္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ၾကပါသည္။
သို႔ေသာ္လည္း အမွန္တကယ္ သင္ၾကားရေသာအခါ သင္ရိုးသည္ ယေန႔ ကြ်ႏု္ပ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္း စီးပြားေရးမညီမွွ်မွႈမ်ားႏွင့္ ျပသနာမ်ားကို သက္ဆိုးရွည္ေစသည္ဟု ကြ်ႏု္ပ္တို႔ ယံုၾကည္သည့္ စီးပြားေရး အယူအဆဘက္ကိုသာ အထူးေဇာင္းေပး ရပ္ခံထားၿပီး၊ ယင္းအယူအဆတြင္ပင္ ေဘာင္သတ္ထားသည္ကို ေတြ႔ရွိရပါသည္။
သဘာ၀က်ေသာ၊ ပညာရပ္ဆန္ဆန္ ေဘာဂေဗဒဘာသာရပ္ ေလ့လာေရးဟူသည္ အက်ဳိးဘက္သာမက၊ စီးပြားေရးပံုစံ အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔၏ အားနည္းခ်က္မ်ားအေပၚမွာလည္း ေ၀ဘန္ဆန္းစစ္ေဆြးေႏြးမွႈမ်ဳိးျဖစ္ရေပမည္။သို႔ေသာ္လည္း ကြ်ႏု္ပ္တို႔၏ စာသင္ခ်ိန္မ်ားတြင္ က်မ္းရင္းမ်ားကို မသင္ရံုသာမကႏွင့္ ပညာရပ္ဆုိင္ရာ စာေစာင္မ်ားမွ ေဆာင္းပါးမ်ားလည္း ႀကံဳေတာင့္ႀကံဳခဲျဖစ္ေနၿပီး၊ ေခတ္ၿပိဳင္ ေအာ္တာေနးတစ္ျဖစ္ေသာ ခ်ဥ္းကပ္မွႈမ်ားကို မသင္ရသေလာက္ျဖစ္ေနပါသည္။ အဒမ္စမစ္ (Adam Smith) ၏ စီးပြားေရးသီအုိရီသည္ မွန္ကန္ေၾကာင္း၊ အေျခခံက်ေၾကာင္း၊ သင္ၾကားေပးသည္ကလြဲ၍ ကိန္း (Keynes) ၏ သီအိုရီကို ကြ်ႏု္တို႔အား သင္ၾကားေပးျခင္းမရွိပါ။
အထူးသျဖင့္ ေက်ာင္းသား ၇၀၀ ၏ စီးပြားေရးေလ့လာမွႈတြင္ အေျခခံျဖစ္လာမည့္ စီးပြားေရးဘာသာရပ္မိတ္ဆက္ သင္ရိုး ညြန္းတမ္းတရပ္သည္ တဘက္ေစာင္းနင္း သင္ၾကားမွႈမ်ဳိးျဖစ္မသြားေစရန္ အေလးဂရုျပဳရန္ လိုအပ္ပါသည္။ ဟားဗတ္ေက်ာင္းသား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသည္ Economics 10 အတန္းႏွင့္ ေရွာင္လြဲ၍မရႏိုင္ပါ။ စီးပြားေရး ဘာသာရပ္ႏွင့္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ဆုိင္ရာ သိပံၸဘာသာရပ္၊ လူထုေရးရာေပၚလစီတို႔ကို ေလ့လာလုိက္စားသူမ်ားအတြက္ လိုအပ္သလုိ၊ လူမွဳေရးဆုိင္ရာ ဘာသာရပ္ ေက်ာင္းသားမ်ားလည္း စီးပြားေရးမိတ္ဆက္ သင္ရိုးကို သင္ၾကားရပါသည္။
အရင္ႏွစ္ေတြက ပါေမာကၡ Steven Margolin သင္ၾကားခဲ့ေသာ စီးပြားေရးဘာသာရပ္အေပၚ ေ၀ဖန္ေရးအျမင္ Critical Perspectives on Economics အတန္းခ်ိန္လည္း ကြ်ႏု္တို႔ ႏွစ္တြင္မွ မရွိေတာ့ပါ။ တျခား ဘာသာရပ္ အသီးသီးကို ေလ့လာလုိက္စားေနၾကသည့္ ေက်ာင္းသား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလည္း သက္ဆုိင္ရာ ဘာသာရပ္မ်ား၏ အစိတ္အပုိင္းတရပ္အျဖစ္ စီးပြားေရးဘာသာရပ္အေပၚ ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ေသာအျမင္အားျဖင့္ နားလည္မွႈမ်ဳိးကိုပဲ လိုလားၾကပါသည္။
ထုိ္႔အျပင္ Economics 10 သင္ရိုးတြင္ တျခားသင္ရိုုးမ်ားကို ခ်ဲ႕ထြင္ၿပီး က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ အေျခခုိင္ေအာင္ သင္ၾကားမေပးဘဲ တဘက္သတ္အျမင္တခုတည္းကို အတင္းအက်ပ္ရုိက္ သြင္းထားသည္ျဖစ္၍ ေနာက္ဆက္တြဲ သင္ယူရမည့္ စီးပြားေရးပညာရပ္မ်ားကို ထိထိေရာက္ေရာက္ သင္ၾကားႏိုင္ေရး အခက္ေတြ႔ႏုိ္င္ပါသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားဘက္မွ မေက်နပ္ခ်က္ကို ျပသျခင္းသည္ Economics 10 အတန္းခ်ိန္ကို မတက္ခ်င္၍မဟုတ္သလုိ၊ စီးပြားေရး ဘာသာရပ္ တခုလံုးကို မသင္ခ်င္၍လည္း မဟုတ္ပါ။
ဟားဗတ္ဘြဲ႔ရမ်ားသည္ ကမၻာတလႊားတြင္ ဘ႑ာေရးဆုိင္ရာအဖြဲ႔အစည္းမ်ားတြင္ အေရးပါ သူမ်ားျဖစ္လာၿပီး၊ အစိုးရေပၚလစီမ်ားကို ပံုေဖာ္သူမ်ားျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ဟားဗက္ တကၠသိုလ္ႀကီးက ေက်ာင္းသားမ်ားကို က်ယ္ျပန္ေသာ၊ ဆင္ျခင္တံုတရားႏွင့္ စီးပြားေရးပညာရပ္မ်ားကို သင္ၾကားမေပးခဲ့လွ်င္ သူတို႔၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားသည္ ကမၻာ့ဘ႑ာေရးစနစ္တခုလံုးအေပၚ ဒုကၡေပးႏုိင္ပါသည္။ စီးပြားေရး၀ရုန္းသုန္းကား ေနာက္ဆံုး ၅ ႏွစ္တာကာလက ယင္းအခ်က္၏ လံုေလာက္ေသာ သက္ေသပင္ျဖစ္သည္။
ယေန႔တြင္ကြ်ႏု္ပ္တို႔သည္ စာသင္ခန္းမွ ထြက္ၿပီးသကာလ အဆင့္ျမင့္ပညာေရးေပၚ ေကာ္ပိုေရးရွင္းေတြက လက္၀ါးႀကီးအုပ္ထားမွႈကို ဆန္႔က်င္သည့္အေနျဖင့္ ကမၻာလံုးခ်ီျဖစ္ေနေသာ (Occupy) လွႈပ္ရွားမွႈ၏ တစိတ္တပုိင္းအျဖစ္ ေဘာ္စတြန္တၿမိဳ႕စာ က်ယ္ျပန္႔ေသာ ဆႏၵျပသမားမ်ားႏွင့္ သြားေရာက္ပူးေပါင္းၾကပါမည္။
အီကိုေနာ့မစ္ ၁၀ ၏ တဖက္ေစာင္းနင္းျဖစ္မွႈသည္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၏ စီးပြားေရး မညီမွွ်မွႈ၏ သေကၤတ၊ အားေပးအားေျမွာက္ျပဳေနသျဖင့္ စီးပြားေရး သီအိုရီမ်ားကို ဆရာစားခ်န္သည့္ အတြက္ေရာ၊ စီးပြားေရးမညီမွ်မွႈအေပၚ ဆႏၵျပသူမ်ားကို ေထာက္ခံေၾကာင္းျပသသည့္အေနျဖင့္ ယေန႔မွာ အတန္းမွာခြာၿပီး ဆႏၵျပသမားမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းၾကပါေတာ့မည္။
ပါေမာကၡ Mankiw ခင္ဗ်ာ၊ ရွင္႔
ကြ်ႏု္ပ္တို႔၏ စိုးရိမ္ေသာကႏွင့္ အတန္းမတက္ရသည့္ကိစၥအေပၚ အေလးအနက္ထားဖို႔ ေတာင္းဆုိ အပ္ပါသည္။
တည္ၾကည္စြာျဖင့္
Economics 10 ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ား
ဟားဗတ္တကၠသုိလ္                                 http://www.maukkha.org/index.php

0 comments:

Post a Comment

http://api.ning.com/files/eoCpmuB3MmV7zrkygpgbV2UFBU7HkfDZWIxrhTnIGdvK*JZUBGsh5SavT88gYAk-IZ96U6xspEaGCBaNzb87akWisW0d4zlW/nayzaw0141.gif