“သံေဝဇနိေယသု ဌာေနသု သံေဝေဂါနာမ ဘဝိတေဗၺာ”
သံေဝဇနိေယသု= သံေဝဂျဖစ္သင့္ကုန္ေသာ ၊ဌာေနသု= အရာဌာနတုိ႔၌၊ သံေဝေဂါနာမ= ေၾကာက္လန္႔ တုန္လွဳပ္ထိတ္လန္႔ျခင္း သံေဝဂမည္သည္ကုိ၊ ဘဝိတေဗၺာ= ျဖစ္သင့္၏။ဟု ဘုရားရွင္ ေဟာေတာ္မူအပ္ေသာ ေဒသနာေတာ္အရ မိမိတုိ႔ အသိဥာဏ္ကပ္ သတိခ်ပ္ျပီး သံေဝဂယူသင့္တဲ့အရာကုိ သံေဝဂယူ အသိဥာဏ္ျဖစ္ ပြားဖုိ႔ လုိပါတယ္။
ၾကိဳတင္စဥ္းစားေတြးေခၚ ေျမာ္ျမင္ျပီး သံေဝဂယူ၊ အသိဥာဏ္ျဖစ္ပြားထားရင္ ေလာကဓံအေၾကာင္းတစ္ခုခုနဲ႔ ေတြ႔ၾကဳံရင္ဆုိင္ ထိပ္တုိက္ေတြ႔လာတဲ့အခါ အလြန္အက်ြံ တစ္ဖက္ေစာင္းနင္းမျဖစ္ေအာင္ ထိန္းနုိင္ သိမ္းနုိင္ၾက ပါတယ္။လူရယ္လုိ႔ျဖစ္လာျပီဆုိရင္ သတၱဝါရယ္လုိ႔ျဖစ္လာရင္ ဇာတိဓမၼရတယ္လုိ႔ဆုိရပါမယ္။ ဇာတိဆုိတဲ့ ေမြးဖြားျခင္းခႏၶာရလာျခင္းဟာ မရဏဓမၼလုိ႔ေခၚတဲ့ ေသဆုံးျခင္း မွာအဆုံးသတ္မွာပါ။ သံေဝဂျဖစ္ဖုိ႔အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ေဟာၾကားထားတဲ့ “ျမင္းလိမၼာေလးေကာင္”တရားေလးကုိ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။
ျမင္းလိမၼာယဥ္ေက်းေအာင္ဆုံးမသြန္သင္ေပးတတ္တဲ့ ျမင္းထိန္ဆရာၾကီးတစ္ေယာက္ရွိပါတယ္။ ထုိျမင္းထိန္း ဆရာၾကီးက တစ္ေန႔ေတာ့ လိမၼာယဥ္ေက်းေအာင္ သြန္သင္ဆုံးမဖုိ႔အတြက္ ျမင္းတစ္ေကာင္ကုိ ဆြဲထုတ္ ေခၚေဆာင္ လာခဲ့ပါတယ္။ ေခၚလာျပီး သူ႔လက္ထဲမွာ အဆင္သင့္ပါလာတဲ့ ၾကိမ္နဲ႔ရုိက္ဆုံးမဖုိ႔ ၾကိမ္ကုိရြယ္လုိက္ တဲ့အခါ ၾကိမ္ရိပ္ကုိျမင္ရုံနဲ႔ ေခၚေဆာင္လာတဲ့ ျမင္းကေလးဟာ “ေၾသာ္ ငါရဲ့ သခင္ဟာ ငါ့ကုိ တကယ္ရုိက္ ေတာ့မွာပါလားဆုိတဲ့”အသိဥာဏ္ဝင္လာျပီး အစစအရာရာ ယဥ္ေက်းေအာင္သိမ္ေမြ႔ေအာင္ ေနသြားပါတယ္။ အဲဒီျမင္းေလးကုိ ဆာယာဒိ႒ ျမင္းလိမၼာလုိ႔ေခၚဆုိရပါတယ္။ တကယ္မရုိက္ရေသးဘဲ ရြယ္လုိက္တဲ့ အရိပ္ကုိ ျမင္ရုံနဲ႔ အလိမၼာဝင္ အသိ ဥာဏ္ရွိျပီး ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔သြားတဲ့ ျမင္းကေလးလုိ႔ မွတ္သားထားရပါမယ္။
ေနာက္ထပ္ျမင္းတစ္ေကာင္ကုိ ျမင္းထိန္းဆရာၾကီးက ဆြဲထုတ္ေခၚေဆာင္လာျပန္တယ္။ ဒုတိယအၾကိမ္ ေခၚေဆာင္လာတဲ့ျမင္းက်ေတာ့ အရွင္သခင္ ရုိက္ရန္ရြယ္တဲ့ ၾကိမ္ရိပ္ကုိျမင္ရုံနဲ႔လည္းပဲ အသိဥာဏ္ဝင္ လိမၼာ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔ျခင္းမရွိပါဘူး။ ဆုိးျမဲဆုိးတုန္း မုိက္ျမဲ မုိက္တုန္း ပါပဲ။ ဒါနဲ႔ အရွင္သခင္က တစ္ဆင့္တုိးျပီး ျမင္းရဲ့ အေမႊးေတြက်ြတ္ေအာင္ ရုိက္ဆုံးမတဲ့အခါက်မွ အသိဥာဏ္ဝင္လာတယ္။ “ေၾသာ္ ငါ့ရဲ့အရွင္သခင္ဟာ မညွာမတာ ငါ့ကုိ အေမႊးက်ြတ္ေအာင္ ရုိက္ဆုံးမတာက ငါမလိမၼာလုိ႔ ငါမယဥ္ေက်းလုိ႔ မသိမ္ေမြ႔လုိ႔ လိမၼာ ယဥ္ေက်းေအာင္ သိမ္ေမြ႔ေအာင္ ငါ့အေပၚေစတနာ ေမတၱာထားျပီး ဆုံးမတာပါလား”လုိ႔ အသိဥာဏ္ဝင္ ယဥ္ေက်း သိမ္ေမြ႔ လိမၼာသြား တဲ့ျမင္းကုိ “ေလာမေဝဓ” ျမင္းလိမၼာလုိ႔ေခၚတယ္။ အေမႊးက်ြတ္ေအာင္ ရုိက္ဆုံးမမွ လိမၼာတဲ့ ျမင္းကေလးလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။
တတိယျမင္းကုိလည္းဆြဲထုတ္လာျပန္တယ္။ ၾကိမ္ရိပ္ျပဆုံးမတယ္။ မလိမၼာဘူး၊အေမႊးက်ြတ္ေအာင္ ရုိက္ဆုံးမ တယ္။မလိမၼာဘူး။ ဒါနဲ႔တစ္ဆင့္တက္ျပီး အေရစုတ္ျပတ္ေအာင္ ရုိက္ဆုံးမတဲ့အခါက်မွ သတိရ အသိဥာဏ္ဝင္ ကာ ငါရဲ့ အရွင္သခင္ဟာ ငါ့အေပၚ ယခုလုိ မညွာမတာရက္ရက္စက္စက္ အေရစုတ္ျပတ္ေအာင္ ရုိက္ေလျခင္း ယခုလုိရုိက္ကလည္း ငါမလိမၼာလုိ႔ ရုိက္တာပါလား။ ငါလိမၼာရင္ သူရုိက္ဖုိ႔ ဘယ္လုိပါ့မလဲ။ ငါမလိမၼာလုိ႔ လိမၼာ ေအာင္ သူရုိက္ဆုံးမတာပဲလုိ႔ အသိဥာဏ္ဝင္ လိမၼာသြားတဲ့ ျမင္းရဲ့နာမည္ကုိေတာ့ “စမၸေဝဓ”ျမင္းလိမၼာလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ အေရစုတ္ျပတ္ေအာင္ရုိက္မွ လိမၼာတဲ့ျမင္းလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။
စတုတၳျမင္းတစ္ေကာင္းကုိ ဆုံးမရန္ ေခၚလာျပန္ပါတယ္။ ေရွးျမင္းမ်ားနည္းတူ ၾကိမ္ရိပ္ျပဆုံးမတယ္။ မလိမၼာဘူး။ အေမႊးက်ြတ္ေအာင္ ရုိက္ဆုံးမတယ္။ မလိမၼာျပန္ဘူး။ အေရစုတ္ျပတ္သတ္ေအာင္ဆုံးမတယ္။ မလိမၼာျပန္ဘူး။ ေနာက္ဆုံး အရုိးကြဲေအာင္ ဆုံးမလုိက္မွ လိမၼာသြားတဲ့ ယဥ္ေက်းသြားတဲ့ ျမင္းရဲ့နာမည္ကုိေတာ့ “အ႒ိေဝဓ” ျမင္းလိမၼာေလးလုိ႔ ေခၚဆုိရပါမယ္။ အရုိးကြဲေအာင္ရုိက္ဆုံးမမွ လိမၼာတဲ့ျမင္းကေလးေပါ့။
ထုိနည္းတူစြာ ေလာကၾကီးထဲမွာလည္း ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ ေသဆုံးသူတစ္ေယာက္နဲ႔ၾကဳံလုိက္တယ္ဆုိရင္ပဲ သူဘာေၾကာင့္ေသဆုံး သြား တာလဲ လုိ႔ စဥ္းစားၾကည့္လုိက္တယ္ဆုိရင္ပဲ ေအာ္ ဘဝခႏၶာရလာလုိ႔ ဘဝခႏၶာရရင္ ေသရမွာ အမွန္ပဲ။ သူမွဘဝခႏၶာရတာမဟုတ္ဘူး။ ငါလည္းဘဝခႏၶာရထားတာတဲ့ပုဂၢဳိလ္ျဖစ္ေနေတာ့ တစ္ေန႔က်ရင္ သူ႔လုိပဲ မုခ်ေသရမွာပဲ။ ဒီေတာ့ မေသခင္ၾကိဳတင္ျပီးေတာ့ လုပ္စရာရွိတဲ့ ဒါန သီလ သမထ ဝိပႆနာတရားေတြကုိ ၾကိဳတင္ၾကိဳးစားလုပ္ထားမွျဖစ္မယ္လုိ႔ သတိဝင္ ဥာဏ္ယွဥ္ သံေဝဂထင္သြားတဲ့ပုဂၢဳိလ္ ကုိ ေသတာကုိ ၾကားသိရရုံနဲ႔ သံေဝဂထင္သြားတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ပထမ ဆာယာဒိ႒ိ ျမင္းလိမၼာနဲ႔တူပါ တယ္။
ေနာက္ပုဂၢဳိလ္တစ္ေယာက္က်ေတာ့ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ ကြယ္လြန္ေသဆုံးသြားသူတစ္ေယာက္ကုိ ၾကားလုိက္ၾကဳံလုိက္ေပမယ့္ သံေဝဂထင္ သတိမရေသးဘူး။ သြားျမဲ လာျမဲ အလုပ္အကုိင္မပ်က္ ဆက္လက္ သူ႔ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတုိင္ လွမ္းကုိင္နုိင္ရန္ ခ်ီတက္ေနတုန္းပါပဲ။ ဒါနဲ႔ တစ္ေန႔ေတာ့ မေမ်ွာ္လင့္ဘဲ သူ႔ လုပ္ေဖာ္ ကုိင္ဖက္တစ္ေယာက္ သူနဲ႔အတူ အလုပ္သြားရင္း သူ႔ေရွ့မွာ ကားတုိက္ေသဆုံးသြားပါတယ္။ ေသြးသံရဲရဲ အရွင္လတ္လတ္ ဘာေရာဂါမ်ွမရွိဘဲ ရုတ္တရက္ ေကာက္ခါငင္ခါ ေသဆုံးသြားတာကုိ သူေျပာ ငါေျပာ သတင္း ၾကားတာမဟုတ္ဘဲ လက္ေတြ႔ သူကုိယ္တုိင္ျမင္လုိက္ေတာ့မွ ေၾကာက္လန္႔တုန္လွဳပ္သြားပါတယ္။ ေအာ္… ေသတယ္ဆုိတာ သူေျပာ ငါေျပာ တစ္ဆင့္စကား ၾကားရတာ မဟုတ္ဘူး။ ငါ့ေရွ့မွာ လတ္တေလာ ေသဆုံးသြား တာကုိ ငါ့ကုိယ္တုိင္ေတြ႔ျမင္ရပါလား။ ေစာေစာက ငါ့အထင္မွာ အသက္ၾကီးမွ ေရာဂါရမွ တျဖည္းျဖည္း ေသတယ္ထင္တာ။ ယခုေတာ့ ေကြးေသာလက္ မဆန္႔မီ ဆန္႔ေသာလက္ မေကြးမီ အခ်ိန္နာရီပုိင္းအတြင္းမွာ လတ္တေလာ ခ်က္ခ်င္း ေသနုိင္ပါလား။ယခုငါေသသြားရင္ ဒါနလည္းမရွိ သီလလည္းမရွိ ဘာဝနာ ဝိပႆနာလဲ မရွိ။ဒီအတုိင္းသာေသသြားရင္ အပါယ္ ဒုကၡ လမ္းေၾကာင္းမိမွာ ေသခ်ာတယ္။ ဒီေတာ့ ငါမေသခင္မွာ ဒါန သီလ ဘာဝနာ ဝိပႆနာတရားမ်ားကုိ အတတ္နုိင္ဆုံး ျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္သြားတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ကေတာ့ ဒုတိယေလာမ ေဝဓ ျမင္းလိမၼာနဲ႔ အလားသ႑ာန္ တူပါတယ္။ ကုိယ္တုိင္ေသျခင္းတရားကုိ ၾကုံေတြ႔ ၿမင္ရမွ သံေဝဂရသူလုိ႔ ဆုိလုိပါတယ္။
တတိယပုဂၢဳိလ္က်ေတာ့ သူမ်ားေသတာ ၾကားရရုံနဲ႔လည္း သတိသံေဝဂ မရေသးဘူး။ သူ႔ေရွ့မွာ ဗုန္းခနဲ ေသသြားတာကုိ ေတြ႔ျမင္ရုံနဲ႔လည္း သံေဝဂ မရေသးဘူး။ ေလာကၾကီးထဲ ေပ်ာ္လုိ႔ ပါးလုိ႔ေကာင္းတုန္း။ ဒါနဲ႔ တစ္ေန႔ေတာ့ သူ႔ရဲ့ မိသားစုထဲမွ ပုဂၢဳိလ္တစ္ေယာက္ေယာက္ မက်န္းမမာျဖစ္ကာ ေသဆုံးသြားပါတယ္။ သူရဲ့ မိသားစုထဲက တစ္ေယာက္ေယာက္ေသဆုံးသြားပါမွ ထိတ္လန္႔တုန္လွဳပ္သြားပါတယ္ ။ ေအာ္..ေသတယ္ေျပာ ေနၾကတယ္။ ၾကားေနရတယ္။ ေတြ႔ေနရတယ္။ ေစာေစာကေသတာ သူစိမ္းပုဂၢဳိလ္ေတြ ေသေနၾကတာကုိ ေတြ႔ရ ၾကဳံရတယ္။ အခုေတာ့ ငါရဲ့ ေသြးသားထဲက အရင္းႏွီးဆုံး အနီးကပ္ဆုံးသူ ေသဆုံးသြားျခင္းပါလား။ သူစိမ္းေတြတုန္းက ငါ့စိတ္ေတြ ဘာမွမတုန္လွဳပ္ခဲ့ဘူး။ ယခုေတာ့ ေသြးသားေတာ္စပ္သူမုိ႔ ငါ့စိတ္ေတြ တုန္လွဳပ္ ေၾကာက္လန္႔လာတယ္။ သူတုိ႔ေသသလုိ ငါလည္း တစ္ခ်ိန္က်ရင္ မုခ်ဧကန္ မလြဲေသရမွာပါလားလုိ႔ အေတြး ေပါက္ သံေဝဂဥာဏ္ေရာက္ျပီး လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္တဲ့ တရားဘာဝနာမ်ားကုိ အခ်ိန္ရွိခုိက္ လုံးလစိုက္ျပီး အားထုတ္ခဲ့ပါတယ္။ ကုိယ္အမူအရာ ႏွဳတ္အမူရာ နဴးညံ့သိမ္ေမြ႔ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီပုဂၢဳိလ္က်ေတာ့ တတိယ စမၸေဝဓ ျမင္းလိမၼာႏွင့္တူတယ္လုိ႔ ဆုိရမွာပါ။
စတုတၳပုဂၢဳိလ္က်ေတာ့ သူမ်ားေသတာ ၾကားရုံနဲ႔လည္း သတိသံေဝဂ မရဘူး။ ကုိယ့္ေရွ့မွာ ဗုန္းခနဲလဲ ေသသြား တာေတြ႔လည္း သတိ သံေဝဂ မရေသးဘူး။ သူရဲ့ေသြးသားထဲက တစ္ေယာက္ေယာက္ ေသဆုံးသြားလည္း သတိသံေဝဂမရေသးဘူး။ သူမ်ားေသတာ ငါေသတာ မဟုတ္ဟုဆုိျပီး ေပ်ာ္လုိ႔ ပါးလုိ႔ေကင္းတုန္း။ ေသာက္လုိ႔ စားလုိ႔ေကာင္းတုန္း။စည္းစိမ္ခံစားလုိ႔ေကာင္းတုန္း။ ဒါနဲ႔ တစ္ေန႔ေန႔က်ေတာ့ သူကုိယ္တုိင္ ေရာဂါျဖစ္ျပီး အိပ္ယာထဲလဲျပီး အားအင္ေတြဆုတ္ေလ်ာ့ ေျခမသယ္နုိင္ လက္မသယ္နုိင္ အစာေရစာ မဝင္ ရွိလာတဲ့အခါ သတိသံေဝဂ ဝင္လာတယ္။ စဥ္းစားမိလာတယ္။ ေအာ္..ေသျခင္းတရားဆုိတာ တကယ္အရွိတရားပါလား။
အဟုတ္တကယ္ေသပါလား။အဟုတ္တကယ္ နာပါလား။ အဟုတ္တကယ္ အုိပါလား။သူမ်ားေတြ ဘဝခႏၶာရလုိ႔ အုိတဲ့အခါ နာတဲ့ အခါ ေသတဲ့ အခါ ငါဘာမွ သံေဝဂ မရခဲ့ပါလား။ သတိမထားမိခဲ့ပါလား။ ယခုေတာ့ ငါကုိယ္တုိင္ ဘဝခႏၶာရထားတဲ့အတုိင္း အုိေနရ နာေနရ ပါလား။ မၾကာခင္ကာလမွာ ငါကုိယ္တုိင္ မုခ်ဧကန္ ေသရေတာ့မွာပါလား။ ဒီေတာ့ မေသခင္ကာလေလးမွာ လုပ္နုိင္သမ်ွ ပြားမ်ား ရွဳမွတ္သင့္တာေတြကုိ ရွဳမွတ္ ဆင္ျခင္အားထုတ္မွပဲဆုိျပီးသံေဝဂဥာဏ္ျဖစ္ျပီး ခႏၶာမွာ ေပၚလာသမ်ွ တရားဓမၼမ်ားကုိ ရွုမွတ္ဆင္ျခင္ သံေဝဂ ဥာဏ္ထင္လာေအာင္ အားထုတ္က်င့္ၾကံ ရွုမွတ္နုိင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီပုဂၢဳိလ္က်ေတာ့ စတုတၳ အ႒ိေဝဓ ျမင္းလိမၼာနဲ႔ တူတယ္လုိ႔ ဆုိရမွာပါ။
ယခုေဖာ္ျပလုိက္တဲ့ ျမင္းလိမၼာေလးေကာင္နဲ႔ ပုဂၢဳိလ္ေလးမ်ဳိးထဲမွာ ဘယ္နံပါတ္ထဲပါေနသလဲဆုိတာ စဥ္းစား ေတြးေခၚၾကည့္ျပီး အေကာင္းဆုံးျဖစ္တဲ့ နံပတ္(၁) ျမင္းလိမၼာေလးနဲ႔ပုဂၢဳိလ္ျဖစ္ေအာင္ အခ်ိန္ရွိခုိက္ လုံးလစုိက္ ျပီး အုိျခင္းတရား နာျခင္း တရား ေသျခင္း တရား အေပၚ သံေဝဂယူျပီး လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္တဲ့ ဒါန သီလ ဘာဝနာ ဝိပႆနာတရားမ်ားကုိ ၾကိဳးစားအားထုတ္ပါလုိ႔ တုိက္တြန္း လုိက္ရပါသည္။
စာဖတ္သူအားလုံး သက္ရွည္က်န္းမာစိတ္ခ်မ္းသာ၍ လုိရာဆႏၵမ်ား တစ္လုံးတစ္ဝတည္း ျပည့္စုံၾကပါေစ။
အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ္ အိႏၵိယနုိင္ငံ)
http://newworldnanda.ning.com/profiles/blogs/
သံေဝဇနိေယသု= သံေဝဂျဖစ္သင့္ကုန္ေသာ ၊ဌာေနသု= အရာဌာနတုိ႔၌၊ သံေဝေဂါနာမ= ေၾကာက္လန္႔ တုန္လွဳပ္ထိတ္လန္႔ျခင္း သံေဝဂမည္သည္ကုိ၊ ဘဝိတေဗၺာ= ျဖစ္သင့္၏။ဟု ဘုရားရွင္ ေဟာေတာ္မူအပ္ေသာ ေဒသနာေတာ္အရ မိမိတုိ႔ အသိဥာဏ္ကပ္ သတိခ်ပ္ျပီး သံေဝဂယူသင့္တဲ့အရာကုိ သံေဝဂယူ အသိဥာဏ္ျဖစ္ ပြားဖုိ႔ လုိပါတယ္။
ၾကိဳတင္စဥ္းစားေတြးေခၚ ေျမာ္ျမင္ျပီး သံေဝဂယူ၊ အသိဥာဏ္ျဖစ္ပြားထားရင္ ေလာကဓံအေၾကာင္းတစ္ခုခုနဲ႔ ေတြ႔ၾကဳံရင္ဆုိင္ ထိပ္တုိက္ေတြ႔လာတဲ့အခါ အလြန္အက်ြံ တစ္ဖက္ေစာင္းနင္းမျဖစ္ေအာင္ ထိန္းနုိင္ သိမ္းနုိင္ၾက ပါတယ္။လူရယ္လုိ႔ျဖစ္လာျပီဆုိရင္ သတၱဝါရယ္လုိ႔ျဖစ္လာရင္ ဇာတိဓမၼရတယ္လုိ႔ဆုိရပါမယ္။ ဇာတိဆုိတဲ့ ေမြးဖြားျခင္းခႏၶာရလာျခင္းဟာ မရဏဓမၼလုိ႔ေခၚတဲ့ ေသဆုံးျခင္း မွာအဆုံးသတ္မွာပါ။ သံေဝဂျဖစ္ဖုိ႔အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ေဟာၾကားထားတဲ့ “ျမင္းလိမၼာေလးေကာင္”တရားေလးကုိ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။
ျမင္းလိမၼာယဥ္ေက်းေအာင္ဆုံးမသြန္သင္ေပးတတ္တဲ့ ျမင္းထိန္ဆရာၾကီးတစ္ေယာက္ရွိပါတယ္။ ထုိျမင္းထိန္း ဆရာၾကီးက တစ္ေန႔ေတာ့ လိမၼာယဥ္ေက်းေအာင္ သြန္သင္ဆုံးမဖုိ႔အတြက္ ျမင္းတစ္ေကာင္ကုိ ဆြဲထုတ္ ေခၚေဆာင္ လာခဲ့ပါတယ္။ ေခၚလာျပီး သူ႔လက္ထဲမွာ အဆင္သင့္ပါလာတဲ့ ၾကိမ္နဲ႔ရုိက္ဆုံးမဖုိ႔ ၾကိမ္ကုိရြယ္လုိက္ တဲ့အခါ ၾကိမ္ရိပ္ကုိျမင္ရုံနဲ႔ ေခၚေဆာင္လာတဲ့ ျမင္းကေလးဟာ “ေၾသာ္ ငါရဲ့ သခင္ဟာ ငါ့ကုိ တကယ္ရုိက္ ေတာ့မွာပါလားဆုိတဲ့”အသိဥာဏ္ဝင္လာျပီး အစစအရာရာ ယဥ္ေက်းေအာင္သိမ္ေမြ႔ေအာင္ ေနသြားပါတယ္။ အဲဒီျမင္းေလးကုိ ဆာယာဒိ႒ ျမင္းလိမၼာလုိ႔ေခၚဆုိရပါတယ္။ တကယ္မရုိက္ရေသးဘဲ ရြယ္လုိက္တဲ့ အရိပ္ကုိ ျမင္ရုံနဲ႔ အလိမၼာဝင္ အသိ ဥာဏ္ရွိျပီး ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔သြားတဲ့ ျမင္းကေလးလုိ႔ မွတ္သားထားရပါမယ္။
ေနာက္ထပ္ျမင္းတစ္ေကာင္ကုိ ျမင္းထိန္းဆရာၾကီးက ဆြဲထုတ္ေခၚေဆာင္လာျပန္တယ္။ ဒုတိယအၾကိမ္ ေခၚေဆာင္လာတဲ့ျမင္းက်ေတာ့ အရွင္သခင္ ရုိက္ရန္ရြယ္တဲ့ ၾကိမ္ရိပ္ကုိျမင္ရုံနဲ႔လည္းပဲ အသိဥာဏ္ဝင္ လိမၼာ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔ျခင္းမရွိပါဘူး။ ဆုိးျမဲဆုိးတုန္း မုိက္ျမဲ မုိက္တုန္း ပါပဲ။ ဒါနဲ႔ အရွင္သခင္က တစ္ဆင့္တုိးျပီး ျမင္းရဲ့ အေမႊးေတြက်ြတ္ေအာင္ ရုိက္ဆုံးမတဲ့အခါက်မွ အသိဥာဏ္ဝင္လာတယ္။ “ေၾသာ္ ငါ့ရဲ့အရွင္သခင္ဟာ မညွာမတာ ငါ့ကုိ အေမႊးက်ြတ္ေအာင္ ရုိက္ဆုံးမတာက ငါမလိမၼာလုိ႔ ငါမယဥ္ေက်းလုိ႔ မသိမ္ေမြ႔လုိ႔ လိမၼာ ယဥ္ေက်းေအာင္ သိမ္ေမြ႔ေအာင္ ငါ့အေပၚေစတနာ ေမတၱာထားျပီး ဆုံးမတာပါလား”လုိ႔ အသိဥာဏ္ဝင္ ယဥ္ေက်း သိမ္ေမြ႔ လိမၼာသြား တဲ့ျမင္းကုိ “ေလာမေဝဓ” ျမင္းလိမၼာလုိ႔ေခၚတယ္။ အေမႊးက်ြတ္ေအာင္ ရုိက္ဆုံးမမွ လိမၼာတဲ့ ျမင္းကေလးလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။
တတိယျမင္းကုိလည္းဆြဲထုတ္လာျပန္တယ္။ ၾကိမ္ရိပ္ျပဆုံးမတယ္။ မလိမၼာဘူး၊အေမႊးက်ြတ္ေအာင္ ရုိက္ဆုံးမ တယ္။မလိမၼာဘူး။ ဒါနဲ႔တစ္ဆင့္တက္ျပီး အေရစုတ္ျပတ္ေအာင္ ရုိက္ဆုံးမတဲ့အခါက်မွ သတိရ အသိဥာဏ္ဝင္ ကာ ငါရဲ့ အရွင္သခင္ဟာ ငါ့အေပၚ ယခုလုိ မညွာမတာရက္ရက္စက္စက္ အေရစုတ္ျပတ္ေအာင္ ရုိက္ေလျခင္း ယခုလုိရုိက္ကလည္း ငါမလိမၼာလုိ႔ ရုိက္တာပါလား။ ငါလိမၼာရင္ သူရုိက္ဖုိ႔ ဘယ္လုိပါ့မလဲ။ ငါမလိမၼာလုိ႔ လိမၼာ ေအာင္ သူရုိက္ဆုံးမတာပဲလုိ႔ အသိဥာဏ္ဝင္ လိမၼာသြားတဲ့ ျမင္းရဲ့နာမည္ကုိေတာ့ “စမၸေဝဓ”ျမင္းလိမၼာလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ အေရစုတ္ျပတ္ေအာင္ရုိက္မွ လိမၼာတဲ့ျမင္းလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။
စတုတၳျမင္းတစ္ေကာင္းကုိ ဆုံးမရန္ ေခၚလာျပန္ပါတယ္။ ေရွးျမင္းမ်ားနည္းတူ ၾကိမ္ရိပ္ျပဆုံးမတယ္။ မလိမၼာဘူး။ အေမႊးက်ြတ္ေအာင္ ရုိက္ဆုံးမတယ္။ မလိမၼာျပန္ဘူး။ အေရစုတ္ျပတ္သတ္ေအာင္ဆုံးမတယ္။ မလိမၼာျပန္ဘူး။ ေနာက္ဆုံး အရုိးကြဲေအာင္ ဆုံးမလုိက္မွ လိမၼာသြားတဲ့ ယဥ္ေက်းသြားတဲ့ ျမင္းရဲ့နာမည္ကုိေတာ့ “အ႒ိေဝဓ” ျမင္းလိမၼာေလးလုိ႔ ေခၚဆုိရပါမယ္။ အရုိးကြဲေအာင္ရုိက္ဆုံးမမွ လိမၼာတဲ့ျမင္းကေလးေပါ့။
ထုိနည္းတူစြာ ေလာကၾကီးထဲမွာလည္း ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ ေသဆုံးသူတစ္ေယာက္နဲ႔ၾကဳံလုိက္တယ္ဆုိရင္ပဲ သူဘာေၾကာင့္ေသဆုံး သြား တာလဲ လုိ႔ စဥ္းစားၾကည့္လုိက္တယ္ဆုိရင္ပဲ ေအာ္ ဘဝခႏၶာရလာလုိ႔ ဘဝခႏၶာရရင္ ေသရမွာ အမွန္ပဲ။ သူမွဘဝခႏၶာရတာမဟုတ္ဘူး။ ငါလည္းဘဝခႏၶာရထားတာတဲ့ပုဂၢဳိလ္ျဖစ္ေနေတာ့ တစ္ေန႔က်ရင္ သူ႔လုိပဲ မုခ်ေသရမွာပဲ။ ဒီေတာ့ မေသခင္ၾကိဳတင္ျပီးေတာ့ လုပ္စရာရွိတဲ့ ဒါန သီလ သမထ ဝိပႆနာတရားေတြကုိ ၾကိဳတင္ၾကိဳးစားလုပ္ထားမွျဖစ္မယ္လုိ႔ သတိဝင္ ဥာဏ္ယွဥ္ သံေဝဂထင္သြားတဲ့ပုဂၢဳိလ္ ကုိ ေသတာကုိ ၾကားသိရရုံနဲ႔ သံေဝဂထင္သြားတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ပထမ ဆာယာဒိ႒ိ ျမင္းလိမၼာနဲ႔တူပါ တယ္။
ေနာက္ပုဂၢဳိလ္တစ္ေယာက္က်ေတာ့ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ ကြယ္လြန္ေသဆုံးသြားသူတစ္ေယာက္ကုိ ၾကားလုိက္ၾကဳံလုိက္ေပမယ့္ သံေဝဂထင္ သတိမရေသးဘူး။ သြားျမဲ လာျမဲ အလုပ္အကုိင္မပ်က္ ဆက္လက္ သူ႔ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတုိင္ လွမ္းကုိင္နုိင္ရန္ ခ်ီတက္ေနတုန္းပါပဲ။ ဒါနဲ႔ တစ္ေန႔ေတာ့ မေမ်ွာ္လင့္ဘဲ သူ႔ လုပ္ေဖာ္ ကုိင္ဖက္တစ္ေယာက္ သူနဲ႔အတူ အလုပ္သြားရင္း သူ႔ေရွ့မွာ ကားတုိက္ေသဆုံးသြားပါတယ္။ ေသြးသံရဲရဲ အရွင္လတ္လတ္ ဘာေရာဂါမ်ွမရွိဘဲ ရုတ္တရက္ ေကာက္ခါငင္ခါ ေသဆုံးသြားတာကုိ သူေျပာ ငါေျပာ သတင္း ၾကားတာမဟုတ္ဘဲ လက္ေတြ႔ သူကုိယ္တုိင္ျမင္လုိက္ေတာ့မွ ေၾကာက္လန္႔တုန္လွဳပ္သြားပါတယ္။ ေအာ္… ေသတယ္ဆုိတာ သူေျပာ ငါေျပာ တစ္ဆင့္စကား ၾကားရတာ မဟုတ္ဘူး။ ငါ့ေရွ့မွာ လတ္တေလာ ေသဆုံးသြား တာကုိ ငါ့ကုိယ္တုိင္ေတြ႔ျမင္ရပါလား။ ေစာေစာက ငါ့အထင္မွာ အသက္ၾကီးမွ ေရာဂါရမွ တျဖည္းျဖည္း ေသတယ္ထင္တာ။ ယခုေတာ့ ေကြးေသာလက္ မဆန္႔မီ ဆန္႔ေသာလက္ မေကြးမီ အခ်ိန္နာရီပုိင္းအတြင္းမွာ လတ္တေလာ ခ်က္ခ်င္း ေသနုိင္ပါလား။ယခုငါေသသြားရင္ ဒါနလည္းမရွိ သီလလည္းမရွိ ဘာဝနာ ဝိပႆနာလဲ မရွိ။ဒီအတုိင္းသာေသသြားရင္ အပါယ္ ဒုကၡ လမ္းေၾကာင္းမိမွာ ေသခ်ာတယ္။ ဒီေတာ့ ငါမေသခင္မွာ ဒါန သီလ ဘာဝနာ ဝိပႆနာတရားမ်ားကုိ အတတ္နုိင္ဆုံး ျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္သြားတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ကေတာ့ ဒုတိယေလာမ ေဝဓ ျမင္းလိမၼာနဲ႔ အလားသ႑ာန္ တူပါတယ္။ ကုိယ္တုိင္ေသျခင္းတရားကုိ ၾကုံေတြ႔ ၿမင္ရမွ သံေဝဂရသူလုိ႔ ဆုိလုိပါတယ္။
တတိယပုဂၢဳိလ္က်ေတာ့ သူမ်ားေသတာ ၾကားရရုံနဲ႔လည္း သတိသံေဝဂ မရေသးဘူး။ သူ႔ေရွ့မွာ ဗုန္းခနဲ ေသသြားတာကုိ ေတြ႔ျမင္ရုံနဲ႔လည္း သံေဝဂ မရေသးဘူး။ ေလာကၾကီးထဲ ေပ်ာ္လုိ႔ ပါးလုိ႔ေကာင္းတုန္း။ ဒါနဲ႔ တစ္ေန႔ေတာ့ သူ႔ရဲ့ မိသားစုထဲမွ ပုဂၢဳိလ္တစ္ေယာက္ေယာက္ မက်န္းမမာျဖစ္ကာ ေသဆုံးသြားပါတယ္။ သူရဲ့ မိသားစုထဲက တစ္ေယာက္ေယာက္ေသဆုံးသြားပါမွ ထိတ္လန္႔တုန္လွဳပ္သြားပါတယ္ ။ ေအာ္..ေသတယ္ေျပာ ေနၾကတယ္။ ၾကားေနရတယ္။ ေတြ႔ေနရတယ္။ ေစာေစာကေသတာ သူစိမ္းပုဂၢဳိလ္ေတြ ေသေနၾကတာကုိ ေတြ႔ရ ၾကဳံရတယ္။ အခုေတာ့ ငါရဲ့ ေသြးသားထဲက အရင္းႏွီးဆုံး အနီးကပ္ဆုံးသူ ေသဆုံးသြားျခင္းပါလား။ သူစိမ္းေတြတုန္းက ငါ့စိတ္ေတြ ဘာမွမတုန္လွဳပ္ခဲ့ဘူး။ ယခုေတာ့ ေသြးသားေတာ္စပ္သူမုိ႔ ငါ့စိတ္ေတြ တုန္လွဳပ္ ေၾကာက္လန္႔လာတယ္။ သူတုိ႔ေသသလုိ ငါလည္း တစ္ခ်ိန္က်ရင္ မုခ်ဧကန္ မလြဲေသရမွာပါလားလုိ႔ အေတြး ေပါက္ သံေဝဂဥာဏ္ေရာက္ျပီး လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္တဲ့ တရားဘာဝနာမ်ားကုိ အခ်ိန္ရွိခုိက္ လုံးလစိုက္ျပီး အားထုတ္ခဲ့ပါတယ္။ ကုိယ္အမူအရာ ႏွဳတ္အမူရာ နဴးညံ့သိမ္ေမြ႔ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီပုဂၢဳိလ္က်ေတာ့ တတိယ စမၸေဝဓ ျမင္းလိမၼာႏွင့္တူတယ္လုိ႔ ဆုိရမွာပါ။
စတုတၳပုဂၢဳိလ္က်ေတာ့ သူမ်ားေသတာ ၾကားရုံနဲ႔လည္း သတိသံေဝဂ မရဘူး။ ကုိယ့္ေရွ့မွာ ဗုန္းခနဲလဲ ေသသြား တာေတြ႔လည္း သတိ သံေဝဂ မရေသးဘူး။ သူရဲ့ေသြးသားထဲက တစ္ေယာက္ေယာက္ ေသဆုံးသြားလည္း သတိသံေဝဂမရေသးဘူး။ သူမ်ားေသတာ ငါေသတာ မဟုတ္ဟုဆုိျပီး ေပ်ာ္လုိ႔ ပါးလုိ႔ေကင္းတုန္း။ ေသာက္လုိ႔ စားလုိ႔ေကာင္းတုန္း။စည္းစိမ္ခံစားလုိ႔ေကာင္းတုန္း။ ဒါနဲ႔ တစ္ေန႔ေန႔က်ေတာ့ သူကုိယ္တုိင္ ေရာဂါျဖစ္ျပီး အိပ္ယာထဲလဲျပီး အားအင္ေတြဆုတ္ေလ်ာ့ ေျခမသယ္နုိင္ လက္မသယ္နုိင္ အစာေရစာ မဝင္ ရွိလာတဲ့အခါ သတိသံေဝဂ ဝင္လာတယ္။ စဥ္းစားမိလာတယ္။ ေအာ္..ေသျခင္းတရားဆုိတာ တကယ္အရွိတရားပါလား။
အဟုတ္တကယ္ေသပါလား။အဟုတ္တကယ္ နာပါလား။ အဟုတ္တကယ္ အုိပါလား။သူမ်ားေတြ ဘဝခႏၶာရလုိ႔ အုိတဲ့အခါ နာတဲ့ အခါ ေသတဲ့ အခါ ငါဘာမွ သံေဝဂ မရခဲ့ပါလား။ သတိမထားမိခဲ့ပါလား။ ယခုေတာ့ ငါကုိယ္တုိင္ ဘဝခႏၶာရထားတဲ့အတုိင္း အုိေနရ နာေနရ ပါလား။ မၾကာခင္ကာလမွာ ငါကုိယ္တုိင္ မုခ်ဧကန္ ေသရေတာ့မွာပါလား။ ဒီေတာ့ မေသခင္ကာလေလးမွာ လုပ္နုိင္သမ်ွ ပြားမ်ား ရွဳမွတ္သင့္တာေတြကုိ ရွဳမွတ္ ဆင္ျခင္အားထုတ္မွပဲဆုိျပီးသံေဝဂဥာဏ္ျဖစ္ျပီး ခႏၶာမွာ ေပၚလာသမ်ွ တရားဓမၼမ်ားကုိ ရွုမွတ္ဆင္ျခင္ သံေဝဂ ဥာဏ္ထင္လာေအာင္ အားထုတ္က်င့္ၾကံ ရွုမွတ္နုိင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီပုဂၢဳိလ္က်ေတာ့ စတုတၳ အ႒ိေဝဓ ျမင္းလိမၼာနဲ႔ တူတယ္လုိ႔ ဆုိရမွာပါ။
ယခုေဖာ္ျပလုိက္တဲ့ ျမင္းလိမၼာေလးေကာင္နဲ႔ ပုဂၢဳိလ္ေလးမ်ဳိးထဲမွာ ဘယ္နံပါတ္ထဲပါေနသလဲဆုိတာ စဥ္းစား ေတြးေခၚၾကည့္ျပီး အေကာင္းဆုံးျဖစ္တဲ့ နံပတ္(၁) ျမင္းလိမၼာေလးနဲ႔ပုဂၢဳိလ္ျဖစ္ေအာင္ အခ်ိန္ရွိခုိက္ လုံးလစုိက္ ျပီး အုိျခင္းတရား နာျခင္း တရား ေသျခင္း တရား အေပၚ သံေဝဂယူျပီး လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္တဲ့ ဒါန သီလ ဘာဝနာ ဝိပႆနာတရားမ်ားကုိ ၾကိဳးစားအားထုတ္ပါလုိ႔ တုိက္တြန္း လုိက္ရပါသည္။
စာဖတ္သူအားလုံး သက္ရွည္က်န္းမာစိတ္ခ်မ္းသာ၍ လုိရာဆႏၵမ်ား တစ္လုံးတစ္ဝတည္း ျပည့္စုံၾကပါေစ။
အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ္ အိႏၵိယနုိင္ငံ)
http://newworldnanda.ning.com/profiles/blogs/
0 comments:
Post a Comment