http://api.ning.com/files/eoCpmuB3MmV7zrkygpgbV2UFBU7HkfDZWIxrhTnIGdvK*JZUBGsh5SavT88gYAk-IZ96U6xspEaGCBaNzb87akWisW0d4zlW/nayzaw0141.gif
က်ေနာ္ဘေလာေလးကုိယ္သတင္းေတြလာေရာက္ဖတ္႐ႈအားေပးၾကတဲ့မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းမ်ားအားလံုးရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ

11 May 2012

မႏၲေလး က လူ ထု ရင္ ဖြင့္ သံ

မႏၲေလးၿမိဳ႕ျပ လူေနမႈ အေျပာင္းအလဲ၊ မႏၲေလးၿမိဳ႕သားမ်ား၊ ဌာေနဖြား တ႐ုတ္လူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ အသစ္ဝင္လာေသာ တ႐ုတ္မ်ား၏ ဆက္ဆံေရးအေနအထား၊ အသစ္ဝင္ေရာက္ ေနရာယူလာသည့္ တ႐ုတ္မ်ား၏ လႊမ္းမိုးမႈႏွင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ခံတို႔၏ သေဘာထား၊ ျမစ္ဆံုစီမံကိန္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကိုယ္တိုင္သြားေရာက္ေလ့လာမႈမ်ား၊ ေတြ႔ရွိခဲ့မႈမ်ားကို ဧရာဝတီမဂၢဇင္းက စာေရးဆရာ ညီပုေလးႏွင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ရွိ လူထုစာအုပ္တိုက္တြင္ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းခဲ့ပါသည္။
စာေရးဆရာ ညီပုေလးႏွင့္ ဧရာဝတီ အယ္ဒီတာ ကိုေအာင္ေဇာ္ (ဓာတ္ပံု - ဧရာဝတီ)
လူထုဦးလွႏွင့္ လူထုေဒၚအမာတို႔၏ ပဥၥမေျမာက္ သားအငယ္ဆံုးျဖစ္သူ စာေရးဆရာ ညီပုေလးသည္ ၁၉၈၅ ခုႏွစ္ထုတ္ စံပယ္ျဖဴမဂၢဇင္းတြင္ “လ်က္ဆားတတို႔” ဝတၳဳကို စတင္ေရးသားခဲ့သည္။ “လူအ အိပ္မက္ ဝတၳဳတိုမ်ား”၊ “လီဒို ဟူးေကာင္း မင္ျခစ္မွတ္စုမ်ား” စသည့္ စာအုပ္တို႔မွာ ထင္ရွားသည္။ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္တြင္ “ၿငိမ္သက္တစ္မိနစ္ႏွင့္ အျခားဝတၳဳတိုမ်ား” စာအုပ္ျဖင့္ မိုးကုတ္ၿမိဳ႕ သဟာယစာၾကည့္တိုက္၏ သဟာယစာေပဆု၊ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ “တတိယၿမိဳ႕ေတာ္သားရဲ႕ အလြမ္း” ဝတၳဳတိုျဖင့္ ေတာ္ဘုရားေလး (ေအာင္ေဇ) စာေပဆုမွ ဝတၳဳတိုဆုတို႔ကို ရရွိခဲ့သည္။
ေမး ။    ။ မႏၲေလးရင္ခုန္သံ ဘယ္ေလာက္ေျပာင္းလဲသြားတယ္။ မႏၲေလးမ်က္ႏွာစာ ဘယ္လို ေျပာင္းလဲသြားတယ္ဆိုတာ မႏၲေလးသားျဖစ္တဲ့ ဆရာ ညီပုေလးက အသိဆံုးျဖစ္မွာပါ။ မႏၲေလးၿမိဳ႕ႀကီးရဲ႕ အေျပာင္းအလဲေတြကို က်ေနာ္တို႔ကို ေျပာျပႏိုင္မလား။
ေျဖ ။     ။ ေျပာင္းေနတာေတာ့ ၁၉၈၄ ဦးက်ားႀကီး၀င္း မီးေလာင္ၿပီးေနာက္ တျဖည္းျဖည္းခ်င္းေျပာင္းတယ္။ ဒီလိုပဲ မီးေလာင္ၿပီးတုိင္း ျမန္မာေတြက ၿမိဳ႕သစ္ကို ဆုတ္ဆုတ္ေပးရတယ္။ က်ေနာ္တို႔ မႏၲေလးသူ၊ မႏၲေလးသားေတြ အေျပာနဲ႔ဆိုရင္ ႂကြက္နဖားေတာင္ေျခ ေရာက္ေတာ့မယ္လို႔ ေျပာတယ္။ မႏၲေလးသားစစ္စစ္ေတြက ခ်ဲ႕စရာ ဟိုဘက္ပဲရွိိေတာ့ ဟိုဘက္ပဲခ်ဲ႕ရတယ္။
က်ေနာ္ မွတ္ပံုတင္ေပ်ာက္ရင္ အသစ္ျပန္လုပ္ဖို႔ ခက္ႏုိင္တယ္။ သုိ႔ေသာ္ မွတ္ပံုတင္ကို လြယ္လြယ္ကူကူ လုပ္လို႔ရတဲ့သူေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီလူေတြက ၀င္လာၾကတယ္။ သူတို႔က ဌာေန၊ ဒီမွာေပါက္တဲ့ ဟိုးတုန္းက တ႐ုတ္ေတြနဲ႔ မတူဘူး။ သူတိုု႔က ပိုက္ဆံ ဘယ္ေလာက္ခ်မ္းသာလဲေတာ့ မသိဘူး။ သို႔ေသာ္ ဌာေနတ႐ုတ္ေတြနဲ႔ ေနာက္ေရာက္လာတဲ့ တ႐ုတ္ေတြနဲ႔ ဆက္ဆံေရးကိုက တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ မတူဘူး။ က်ေနာ္တို႔အေပၚမွာ မဟုုတ္ဘူးေနာ္၊ သူတို႔အခ်င္းခ်င္းကို မတူတာ။ က်ေနာ္တုိ႔အေပၚမွာ ဆိုေတာ့ ပိုၿပီးမတူတာေပါ့။
ေမး ။    ။ ဆရာ ညီပုေလး ေျပာေနတာက ေျမာက္ပုိင္းကေနၿပီး တေျဖးေျဖးနဲ႔ဖိလာေနတဲ့ တ႐ုတ္ေတြကိုေျပာတာေပါ့။ က်ေနာ္တုိ႔ ေနာက္ပိုင္းသိသေလာက္က ယူနယ္နဲ႔ အျပင္ဘက္ စီခြ်မ္ဘက္ကေတာင္မွ တ႐ုတ္လူမ်ိဳးေတြ ဒီဘက္ကို ၀င္လာတယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔သိရတယ္။ ခုနကေျပာတဲ့ လူ၀င္မႈႀကီးၾကပ္ေရး မွတ္ပံုတင္ကအစ ၀ယ္ရတာ လြယ္တယ္ေပါ့ေနာ္။ ဆရာ ညီပုေလး ေျပာသြားတဲ့ ဌာေနတ႐ုတ္လူမ်ိဳးေတြနဲ႔ ေနာက္ေရာက္တဲ့ တ႐ုတ္အသစ္ေတြက မတူဘူးလို႔ ၾကားတယ္။
ေျဖ ။    ။ ဟုတ္ကဲ့ မတူပါဘူးဗ်။ ဟိုလူေတြက က်ေနာ္တုု႔ိ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြလိုပဲ မိသားစုု၀င္ေတြလို ျဖစ္ၿပီးေတာ့ သာမႈနာမႈလည္း ကူညီတယ္။ ႏွစ္အိမ့္တအိမ္ အ၀င္အထြက္ရွိတယ္။ ေတာ္ေတာ္ျမန္မာဆန္တယ္။ သူတို႔ပြဲလမ္းေတြ က်ေနာ္တို႔ကို ဖိတ္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ပြဲလမ္းေတြ အကူအညီလိုလို႔ အလႉသြားခံရင္ ရတယ္။ ဟိုလူေတြက ဒီလိုစ႐ိုက္မရွိဘူး။
ေမး ။   ။ ဘယ္လိုကြာလဲ။
ေျဖ ။    ။ သူတုုိ႔က သူတိုု႔ကိုယ္သူတို႔ ပိုက္ဆံရိွတယ္ဆိုၿပီး ၿခံႀကီး၀င္းႀကီးနဲ႔ အလံုေနၿပီးေတာ့ ျမန္မာစကား သိပ္မတတ္ၾကဘူး။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မတတ္ၾကဘူး။ က်ေနာ္ ၀တၳဳတပုဒ္ေရးဖူးတယ္။ စာအုပ္ဆိုင္ကို လာေမးတဲ့ ကေလးက မႏၲေလးေျမပံု ျမန္မာျပည္ေျမပံုကို တ႐ုတ္ဘာသာနဲ႔ ႐ိုက္ထားတာရွိလားတဲ့။ က်ေနာ္ စိတ္ကူးယဥ္ မဟုတ္ဘူး၊ အဲဒါ တကယ္အေတြ႔အႀကံဳကို ေရးထားတာ။
ေမး ။   ။ ခုေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ေျပာၾကတယ္။ ခုနက ဆရာ ညီပုေလး ေျပာသလို ေျမပံုလာေမးသလိုမ်ိဳးေပါ့။ အခု မႏၲေလးမွာ လမ္းေတြမွာ တ႐ုတ္စာနဲ႔ေရးရမယ္၊ ဟိုတယ္ေတြမွာ တ႐ုတ္စာနဲ႔ေရးရမယ္ဆိုတဲ့ အတိုင္းအတာမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီ မႏၲေလးရဲ႕လူထုေတြအေပၚမွာ၊ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားေတြအေပၚမွာ အရင္ ဌာေနေတြအေပၚမွာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္မွ ၾသဇာလြမ္းမိုးမႈက ႀကီးေနၿပီလဲ။
ေျဖ ။    ။ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားေတြအေပၚမွာတင္ မဟုုတ္ဘူးဗ်။ က်ေနာ္ေျပာဦးမယ္။ ဟိုတယ္ေတြေပါ့၊ အမ်ားနဲ႔ဆိုင္တဲ့ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ တ႐ုတ္စာက ထိုးေဖာက္စျပဳေနၿပီ။ ဥပမာ ရန္ကုုန္-မႏၲေလး သြားမယ္ဆိုရင္ ကားက မၾကာခင္မွာ ဘယ္စခန္းမွာ ရပ္ပါမယ္ဆိုတာ ျမန္မာလိုေၾကညာ၊ ၿပီးရင္ တ႐ုတ္လိုေၾကညာတဲ့ ကားေတြရွိေနၿပီ။ ဒီကားက ဘယ္ႏွနာရီ မႏၲေလးက ထြက္ပါမယ္၊ ဘယ္မွာ ရပ္ပါမယ္၊ ရန္ကုန္ကို ဘယ္ေတာ့ေရာက္ပါမယ္၊ အဲဒီလို ေၾကညာတာကအစ တ႐ုတ္လိုေၾကညာတဲ့ ကားေတြရွိေနၿပီ။ အာရပ္နဲ႔ ကုလားအုပ္ေတြလိုပဲ တေရြ႕တေရြ႕နဲ႔ေတာ့ လာေနၿပီ၊ သတိမမူ ဂူမျမင္ၾကတာ။
ေမး ။   ။ ဟုတ္ကဲ့၊ သတိမမူ ဂူမျမင္ဆိုရင္ ဒါေတြကို ဌာေနဖြား ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြ အစ္ကိုတို႔လို လူမ်ိဳးေတြက သိျမင္နားလည္ သေဘာေပါက္လာေအာင္ ဘယ္ေလာက္လုပ္ေပးတာရွိလဲ။
ေျဖ ။      ။ ရွိတာေပါ့။ တေလာက မႏၲေလးေက်ာက္၀ိုင္းမွာ ျဖစ္တဲ့ ျပႆနာမ်ိဳးဆိုရင္ က်ေနာ္မေရာက္ပါဘူး၊ သို႔ေသာ္ ျပန္ၾကားရတာ၊ ျမင္ရတာ၊ ဖတ္ရတာေပါ့။ က်ေနာ္တို႔လူမ်ိဳး တေယာက္နဲ႔တေယာက္ အေရးႀကီးရင္ ေသြးစည္းပါတယ္၊ ကူညီပါတယ္။ ႏုုိင္ငံေတာ္သီခ်င္းေတြ ဆိုၾကတယ္၊ ဇာတိမာန္သီခ်င္းေတြ ဆိုၾကတယ္။ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ဆန္႔က်င္တဲ့ အျပဳအမူေတြ ျပၾကတယ္။ အဲဒါမ်ိဳးဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔လူမ်ိဳးကို က်ေနာ္ ခ်စ္မိတာေပါ့ေနာ္၊ မဟုုတ္ရင္ မခံခ်င္ဘူး၊ အထူးသျဖင့္ ေနာက္ေပါက္ေတြေပါ့ေနာ္။ အဲဒီဟာေတြအေပၚမွာ သူတိုု႔ ခံစားခ်က္ ေတာ္ေတာ္ျပင္းပါတယ္။
ေမး ။      ။ တ႐ုတ္ရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈက ခုနက ကားေတြမွာ တ႐ုတ္လို ေၾကညာတာမ်ိဳး အဲဒါက ဘယ္ေလာက္အထိရွိလဲ။
ေျဖ ။ ။ သူတို႔ ၀တ္ပုံစားပံုက ဌာေနတ႐ုတ္ေတြနဲ႔ မတူဘူး။ ၀တ္ပံုစားပံု နည္းနည္း ရဲတင္းလြန္းတယ္။ ကာလသားစကားေျပာရင္ မေဖာ္ျပသင့္တဲ့ေနရာကို ေဖာ္ျပတယ္။ ကေလးေတြ ေဘာင္းဘီအတိုေလးေတြ ၀တ္ၾကတယ္။ ပူအိုက္လို႔၀တ္တာ။
က်ေနာ္တုိ႔က Global warming ဆိုၿပီးေတာ့ အစိမ္းေရာင္ေတာ္လွန္ေရး လုပ္တဲ့အေနနဲ႔ သစ္ပင္ေတြစိုက္ၾက။ အဲဒီေတာ့ လူေတြက ကဲ့ရဲ႕ၾကတယ္။ “ေဟ့ေကာင္ … ဘာျဖစ္လုုိ႔ သစ္ပင္ေတြ စိုက္ၾကတာတုန္း၊ ဒီအတိုင္းလြတ္ထားလိုက္ပါ၊ ဒါမွ ငါတုိ႔က ဒီထက္တိုတာကို ျမင္ရမွာ၊ ငါတုိ႔က မင္းတို႔သစ္ပင္ေတြကို ငါဆြဲႏုုတ္ပစ္လိုက္မွာေနာ္” ဆိုၿပီး။ အဲဒီေတာ့ “သစ္ရြက္ကပ္တဲ့ေခတ္ကို ေရာက္ခ်င္လား၊ မင္းတို႔က ဒုကၡပါပဲကြာ” ေပါ့။ “ကမာၻဦးကို ျပန္ေရာက္ခ်င္တာ၊ အာဒံ ဧ၀လို သစ္ရြက္ေလးနဲ႔ေနတဲ့ခတ္ကို ျပန္ေရာက္ခ်င္ေနၾကတာ။ မင္းတို႔ကေလွ်ာက္ၿပီး သစ္ပင္စိုက္ေတာ့ ၾကည့္မရဘူးကြာ” ဆိုတာမ်ိဳးေပါ့။
ေမး ။    ။ သူတိုု႔ယဥ္ေက်းမႈက ဆရာတို႔ မႏၲေလးယဥ္ေက်းမႈကို လႊမ္းမိုးလာတဲ့သေဘာလား။
ေျဖ ။    ။ လူအမ်ားစုကို လႊမ္းမိုးလာတာေပါ့။
ေမး ။   ။ အဲဒါဆိုရင္ ဒီတ႐ုတ္ဆန္႔က်င္ေရး လူမ်ိဳးျခားဆန္႔က်င္ေရး စိတ္ဓာတ္ေတြ ဘယ္ေလာက္အထိ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္ကို စိုးရိမ္စရာရွိမယ္လို႔ထင္လဲ။ က်ေနာ္တို႔မွာ တ႐ုတ္-ဗမာ အေရးခင္းဆိုတာလည္း ျဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဒီလုိမ်ိဳး ေသြးထြက္သံယို ကိစၥေတြမျဖစ္ေအာင္ ျပည္တြင္းမီဒီယာေတြ၊ ေနာက္ၿပီးဆရာတုိ႔ စာေရးဆရာေတြက ဘယ္လိုမ်ိဳးေတြ ပညာေပးမႈေတြ လုပ္တာမ်ိဳးေတြရွိလဲ။ ဘယ္ေလာက္အထိ ေရးသားခြင့္ရွိလဲ။
ေျဖ ။  ။ အဲဒါေတာ့ မသိဘူးဗ်။ မရွိသေလာက္ဘဲ။ က်ေနာ္တို႔ေရးရင္ ကိုယ့္အမ်ိဳးကိုယ္ ခ်စ္ဖို႔ေလာက္ပဲ ေရးလို႔ရတယ္။ တဖက္ရန္အေၾကာင္း ေရးတာနည္းပါတယ္။ မရွိသေလာက္ပါပဲ။
ေမး ။   ။ ေရးခြင့္မရတာလား၊ မေရးတာလား။
ေျဖ ။   ။ မေရးတာလည္း ျဖစ္ႏုိင္တယ္။ ေရးခြင့္မရတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။
ေမး ။ ။ ခုနက ေက်ာက္၀ိုင္းကိစၥေတြ ျဖစ္လာေတာ့ အဲဒါကို ဒီဌာေနမွာေနတဲ့ တ႐ုတ္လူေဟာင္းက ဘယ္ေလာက္စိုးရိမ္မႈရွိလဲ။ တ႐ုတ္အသစ္ေတြကေရာ ဘယ္ေလာက္စိုးရိမ္မႈရွိလဲ။ တင္းမာမႈ (Tension) က ဘယ္ေလာက္ႀကီးလဲ။ အခုထိ အဲဒီ Tension က ရွိေသးလား။
ေျဖ ။  ။ က်ေနာ္အဲဒါက မေျဖႏုုိင္ဘူးဗ်။ မေျဖႏုုိ္င္ဘူးဆိုတာ နံပါတ္ တစ္က က်ေနာ္မေရာက္တာ။ အဲဒီကြင္းထဲကို မေရာက္တာ။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ္စိတ္ထဲမွာေတာ့ အေရးႀကီးလို႔ရွိရင္ က်ေနာ္တို႔အခ်င္းခ်င္း ေသြးနီးတယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ကေလးေတာ့ရွိတယ္။ ျမစ္ဆံုကိစၥတုန္းက မိတ္ေဆြတေယာက္က Facebook မွာေရးတာ စြဲေနတယ္ က်ေနာ့္ႏွလံုးသားမွာ။ အဲဒါဘာလဲဆိုေတာ့၊ ဒီတခါ တ႐ုတ္-ဗမာ အေရးခင္း မျဖစ္ခ်င္ေတာ့ဘူးဗ်ာ၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔လမ္းထဲမွာ ဗမာအိမ္ဆိုလို႔ သံုး၊ ေလး အိမ္ပဲ က်န္ေတာ့တယ္။ ေၾကာက္စရာႀကီး။ သူေျပာတာ သူကေတာ့ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ေရးတာေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒါက ကဗ်ာလိုက်ေတာ့ ေတာ္ေတာ္အနက္ပါတဲ့ ဥပမာေပါ့ဗ်ာ။
ေမး ။   ။ အဲဒီ အခု အိမ္ သံုး၊ ေလးအိမ္ပဲ ရွိေတာ့တယ္။ က်ေနာ္တို႔ ေလာေလာဆယ္ သိရသေလာက္ကေတာ့ ဒီမနက္နဲ႔ ညဆိုရင္ မ်က္ႏွာေတြ ညိဳးႏြမ္းေနတဲ့ ျမန္မာအလုပ္သမားေတြ ဆင္းရဲတဲ့ ျမန္မာေတြကေနၿပီးေတာ့ စက္ဘီးေလးေတြကိုယ္စီနဲ႔ အလုပ္လာလုပ္ၾကတယ္။ ျပန္ၾကတယ္ အဲဒီျမင္ကြင္းေလးေတြက က်ေနာ္တကယ့္ကို ေန႔စဥ္ျမင္ေနရတဲ့ ႐ိုးအီေနတဲ့ ျမင္ကြင္းေတြေပါ့။ က်ေနာ္သိခ်င္တာက မႏၲေလးမွာရွိတဲ့ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြကို၊ ဘယ္လုပ္ငန္းေတြကုိ လူမ်ိဳးျခား တ႐ုတ္လူမ်ိဳးေတြက ခ်ဳပ္ကိုင္ထားလဲ။ သူတို႔က ဘာေတြလုပ္ကိုင္ေနၾကလဲ။ အဲဒါမ်ိဳးေရာ ဆရာတို႔မွာ ဘယ္လိုျမင္လဲ။
ေျဖ ။   ။ က်ေနာ္ လူမ်ိဳးျခား ခ်ဳပ္ကိုင္ထားတဲ့ စီးပြားေရးအေၾကာင္း မေျပာႏုိင္ဘူးဗ်။ ဆရာ ေက်ာ္ရင္ျမင့္တို႔ေတာ့ ေျပာႏုုိင္ေကာင္းေျပာႏိုုင္လိမ့္မယ္။ သို႔ေသာ္ ျမင္ေနရတာေပါ့ေနာ္၊ ခင္ဗ်ားတို႔ ႀကံဳရင္ တ႐ုတ္မဂၤလာေဆာင္၊ တ႐ုတ္ထမင္းစားပြဲေတြ ႀကံဳေစ့ခ်င္တယ္။ ကားေတြကားေတြဆိုတာ အေကာင္းအစားေတြ ျပည့္ညပ္ေနတယ္။ အဲဒါမ်ိဳးကို ျမင္ေစ့ခ်င္တယ္။ ေနာက္တခါ အိမ္ႀကီးအိမ္ေကာင္းေတြ၊ နန္းေတာ္တမွ်ေပါ့။ က်ေနာ္တို႔ ေခါင္းေပါင္း ကြ်တ္ေလာက္ေအာင္ ေမာ့ၾကည့္ရတဲ့ အိမ္ႀကီးေတြ သူတို႔ပဲ ပိုင္တာ။ တခ်ိဳ႕ရပ္ကြက္မွာ ရ၀တ ကေတာင္ ကိုယ့္ရပ္ကြက္ထဲေနတဲ့ လူေတြရဲ႕ နာမည္အျပည့္အစံုကိုေတာင္ မသိႏိုင္ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ သူတို႔က ျမန္မာနာမည္မွ မဟုတ္တာ။ ဒါမ်ိဳးအေျခအေန ျဖစ္ေနတယ္။
ေမး ။   ။ ဆိုေတာ့ ကိုယ့္ထီးကိုယ့္နန္းကို က်ေနာ္တို႔က ဒီနန္းၿမိဳ႕က ၿဗိတိသွ်လက္ထဲကို က်သြားတယ္ဆိုၿပီး က်ေနာ္တို႔က ေရးသားခဲ့ၾကတယ္။ အၿမဲတမ္း ဒါကိုလည္း အရင္ ျမန္မာစစ္အစိုးရ၊ အခုု လက္ရွိအစိုးရက ယခုအထိ ကိုုယ္လိုနီနယ္ခ်ဲ႕လက္သစ္ေတြ၊ လက္ေဟာင္းေတြ ဆိုၿပီး အၿမဲတမ္းေျပာေလ့ရွိတယ္။ အခုက်ေရာ။
ေျဖ ။   ။ အဲဒါလည္း က်ေနာ္ Facebook က ေရးသားခ်က္တခုကို ကိုးကားၿပီးေျပာရမွာပဲဗ်။ ျမစ္ဆံုမွာ ဆည္ႀကီးတည္လိုက္ရင္ ေကာင္းတာေပါ့ကြာ၊ နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္ေတြ မႏၲေလးၿမိဳ႕ကို ဧရာ၀တီျမစ္အတိုင္းတက္ၿပီး မသိမ္းႏိုုင္ေတာ့ဘူးတဲ့။ အဲလိုေရးတယ္။ အဲဒါကို လူတေယာက္က ၀င္ေရးတယ္၊ မင္းမသိဘူးလား မင္း တ႐ုတ္က အထက္ကေန သိမ္းေနၿပီလို႔ ၀င္ေရးတယ္။ မွတ္ခ်က္၀င္ေရးတယ္။ အဲဒီလိုေျပာရမွာပဲ။
ေမး ။  ။ ဆရာ မႏၲေလးကစၿပီးေတာ့ ျမစ္ဆံုအထိ သြားၿပီးေလ့လာခဲ့တယ္လို႔ သိရတယ္။ အခု အဲဒီျမစ္ဆံုကို ျပန္ၿပီးစဖို႔ တ႐ုတ္ကုမၸဏီေတြက ႀကိဳးစားေနတယ္ ေျပာဆိုေနတယ္လို႔ ၾကားရတယ္။ အဲဒီအေပၚမွာေရာ ဘာမ်ားေျပာခ်င္သလဲ။
ေျဖ ။  ။ ေျပာခ်င္တာေပါ့။ သူတို႔အခု စာအုပ္ထုတ္ၿပီး ေ၀တယ္လို႔ၾကားရပါတယ္ သူတို႔လုပ္တာ တရားတယ္၊ မွန္တယ္၊ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ မထိခုိက္ပါဘူး ဆိုတာမ်ိဳး ႀကိဳးစားေနတယ္လို႔ ၾကားတယ္။ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္က သူ႔သက္တမ္းမွာ မလုပ္ဘူးဆိုတာ ဒါ ပြဲၿပီးတာမဟုတ္ဘူး၊ ခတၱရပ္ဆိုင္းၿပီး Half-time ေပးထားတာဆိုၿပီး လူေတြက ကဲ့ရဲ႕ၾကတယ္။ ဆိုေတာ့ သေရပြဲေတာ့ မျဖစ္ဘူး၊ က်ေတာ္တို႔က အႏိုင္ကန္ခ်င္တာ။ ျမစ္ဆံုမွ မဟုတ္ဘူး၊ အထက္မွာ ဆည္ ၆ ခု ၇ ခုေလာက္ရွိေသးတယ္။ အဲဒီဟာေတြကလည္း ဆိုးေမြေတြ လာဦးမယ္။ ကခ်င္လူမ်ိဳးေတြက သူတို႔မွာ ပထ၀ီက ေပးထားတဲ့ အေမြအႏွစ္အေနနဲ႔ ဒီျမစ္ဆံုပဲရွိတာေလ။ က်ေနာ္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္၊ ပ်က္စီးစျပဳေနပါၿပီ။ က်ေနာ္တုိ႔သြားေတာ့ သစ္ပင္ေတြ ဘာေတြ ခုတ္ၿပီး လမ္းေတြေဖာက္ေနၿပီ။ ၀န္ထမ္းတန္းလ်ားေတြေဆာက္ ေျမေတြ စဖို႔ေနၿပီ။ တမံ ပိတ္ခါနီးဆဲဆဲေလးမွာ က်ေနာ္တို႔က ေရာက္သြားတာေပါ့။ စိတ္မခ်မ္းသာဘူး။ က်ေနာ္ဒီေနရာေတြ ေရာက္ဖူးတယ္ေလ။ လွတာကိုး။ အဲဒါအျပင္ အဲဒီပတ္၀န္းက်င္ရြာက လူေတြပါ ေရႊ႕ရတာဆိုေတာ့ မေရႊ႕ရေစခ်င္ဘူး။ သူတို႔ ေရႊ႕တဲ့ေနရာက လုပ္ကိုင္စားလို႔မွ မရတာ။
ေနရာေရႊ႕တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ့္မွာ ေျပာစရာေတြအမ်ားႀကီး ရွိတယ္။ ေျပာျပဦးမယ္။ အထက္ကိုေရာက္တဲ့အခါ၊ အထက္ဆိုတာ ကြ်န္းလွၿမိဳ႕နယ္ထဲမွာ သဖန္းဆိပ္ဆည္ ဆိုတာ ရွိတယ္။ ကန္႔ဘလူထဲမွာေပါ့။ ေက်းရြာအုပ္စု ၆၅ အုပ္စုေနာ္၊ ကြ်န္းလွၿမိဳ႕အပါအ၀င္ ေရႊ႕ေပးခဲ့ရတယ္။
က်ေနာ္ေထာင္ထဲမွာ ေနခဲ့တာဗ်။ က်ေနာ့္ကို ၁၀ ႏွစ္ခ်တယ္။ က်ေနာ္သိတယ္၊ ၁၀ ႏွစ္ေနၿပီး အိမ္ျပန္ရမယ္ဆိုတာ သိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေထာင္ထဲေနတဲ့ အခ်ိန္မွာကိုပဲ က်ေနာ့္ကို ဒီအေဆာင္ကေန ဟိုအေဆာင္ေရႊ႕ပါဆို မေရႊ႕ခ်င္ဘူး။ က်ေနာ္ ဒီမွာ က်ေနာ့္ရဲေဘာ္ေတြနဲ႔ ဒီ့ျပင္ အက် (ရာဇဝတ္မႈနဲ႔ ေထာက္က်သူ) ေတြနဲ႔ က်ေနာ္ အသားက်ေနၿပီဗ်။ မေရႊ႕ခ်င္ဘူး။ ဒါေထာင္ပဲရွိေသးတာ။ အဲဒီလိုပဲ။ ဒီတုိက္ကေန ဟိုတုိက္ ေျပာင္းပါဆို မေျပာင္းခ်င္ဘူး။ လူ႔သဘာ၀၊ က်ေနာ့္စိတ္ေနာ္။ ကြ်န္းလွကလူေတြ၊ သံဖရဲရြာကလူေတြ ေရႊ႕ရမယ္ဆို သူတို႔ခံစားခ်က္ကို က်ေနာ္နားလည္တယ္။ သူတို႔ ဘယ္ေျပာင္းခ်င္ပါ့မလဲ၊ အကုန္လံုးထားပစ္ခဲ့ရတာ။
ေမး ။   ။ ေရႊ႕ရမယ္ဆို သူတို႔ဘ၀ေတြ ဘယ္လိုျဖစ္သြားမွာလဲ။
ေျဖ ။   ။ ကႀကီးက ျပန္စရမွာ။ စလို႔ရခ်င္မွ ရမွာ။ ဒီေခတ္ထဲမွာေနာ္ ကႀကီးကစေပမယ့္ ဆြဲလိုက္တဲ့ ႏွစ္ခုစလံုး ကႀကီးျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္မယ္။ ဂငယ္ေလာက္ မျဖစ္တျဖစ္နဲ႔လည္း သူ႔ဘ၀က ရပ္ရင္ရပ္သြားႏုိင္တာပဲ။ အဲဒီေတာ့ အဲဒီ ေရႊ႕တဲ့ေျပာင္းတဲ့ကိစၥေတြကို စိတ္ပ်က္တယ္။ ႏွလံုးနာတယ္။ ျမစ္ဆံုလည္း သဘာ၀အတိုင္းရွိရတာ ေကာင္းပါတယ္။
ေမး ။  ။ ဆရာ ညီပုေလးကို ေမးခ်င္ပါတယ္။ ခုနက ျမစ္ဆံုကိစၥနဲ႔ ႏႊယ္ၿပီး တုိင္းရင္းသားကိစၥေလးေတြ ပါလာတယ္။ အထူးသျဖင့္ ရွမ္း၊ ကခ်င္။ အဲဒီေနရာ ႏွစ္ခုမွာရွိတဲ့ သယံဇာတေတြကို လက္၀ါးႀကီး အုပ္ၿပီးေတာ့ ထုတ္ေရာင္းခဲ့တာကေတာ့ ခ႐ိုနီေတြနဲ႔ စစ္တပ္ကပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆုိေတာ့ သူတို႔ေတြပဲ ခ်မ္းသာသြားတယ္။ တုိင္းရင္းသားေတြရဲ႕ ခံစားခ်က္ေတြ က်ေနာ္တို႔ ၾကားရတာေတြရွိတယ္။ ဆရာ ဘာေတြ ေတြ႔ခဲ့ ၾကားခဲ့ ျမင္ခဲ့တာေတြ ရွိလဲ။
ေျဖ ။  ။ သဘာ၀ အရင္းျမစ္ကေတာ့ သူတို႔ စားသံုးသြားတာပဲ၊ အဲဒီအရင္းအျမစ္ရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲ အက်ိဳးဆက္ျဖစ္တဲ့ ဆိုးေမြကေတာ့ ငါတို႔ခံစားရမွာပဲ၊ လူေတြက အဲလိုျမင္တယ္။ တကယ္ပဲ ေျမာင္းေတြ ေခ်ာင္းေတြ ပံုမွန္ မစီးဆင္းေတာ့ဘူးဗ်။ ေနာက္ၿပီးသူတုိ႔ (ေဒသခံေတြ) မသိပါဘူး၊ ဒီအထဲမွာ အာဆင္းနစ္ (အဆိပ္) ေတြ မ်ားတယ္၊ ေနာက္ ျပဒါးမ်ားတယ္၊ ငရဲမီးဓာတ္ေတြမ်ားတယ္။ ဒါေတြကို (ေဒသခံေတြ) နားမလည္ေသးဘူး၊ သို႔ေသာ္ အရင္လို ငါးမေပါတာပဲ သူတို႔သိတယ္။ သိပၺံနည္းက်ေတာ့ လတ္တေလာ မသိေသးဘူးေပါ့။ ၿမိဳ႕က ပညာေပးတဲ့လူေတြ ေျပာလို႔သာ ၾကားတယ္ေပါ့။ သို႔ေသာ္ ဌာေနငါးေတြ မရွိေတာ့ဘူး။ သူတို႔မိေနက် ငါးေတြ မရွိေတာ့ဘူးဆိုတာပဲ သူတုိ႔သိတယ္။ 
burma.irrawaddy.org/archives/9666

0 comments:

Post a Comment

http://api.ning.com/files/eoCpmuB3MmV7zrkygpgbV2UFBU7HkfDZWIxrhTnIGdvK*JZUBGsh5SavT88gYAk-IZ96U6xspEaGCBaNzb87akWisW0d4zlW/nayzaw0141.gif