လိုင္းကားမ်ားေပၚတြင္ ယာဥ္စီးခကိုႀကိဳးမဲ့စနစ္ျဖင့္ ေငြေပးသြင္းႏိုင္သည့္ ipay စနစ္ကို ၂၀၁၂ ခုႏွစ္မတ္လ ၁၅ ရက္ေန႔တြင္ ဗႏၶဳလသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးယာဥ္လိုင္းမ်ားတြင္ စတင္အသံုးျပဳမည္ဟု သတင္းရရွိသည္။ စတင္အသံုးျပဳမည့္ယာဥ္မ်ားမွာ ဗႏၶဳလသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးယာဥ္လိုင္းမွ သမိုင္း၊ လွည္းတန္း၊ ေျမနီကုန္း၊ ဆူးေလသို႔သြားသည့္ ပါရမီအဓိပတိအျပာယာဥ္လိုင္းကားမ်ားျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။
“ဒီကတ္ကိုအသံုးျပဳျခင္းအားျဖင့္ ေငြစကၠဴမလိုဘူး။ ၿပီးေတာ့ လိုင္းကားစီးတဲ့အခါမွာ အဓိကျဖစ္ေနတဲ့ အေႂကြမအမ္းလို႔၊ အေႂကြမရွိလို႔ဆိုတဲ့ ျပႆနာေတြမရွိေတာ့ဘူး။ ဒီကတ္စနစ္က ႀကိဳးမဲ့စနစ္ျဖစ္ၿပီး ေငြေပးေခ်တဲ့အခါ ၀.၁ စကၠန္႔သာၾကာမယ္။ ေဆာ့ဖ္၀ဲကိုေတာ့ အိႏၵိယနဲ႔ျမန္မာက ပညာရွင္ေတြေရးထားပါတယ္။ လုိင္းကားေတြေပၚမွာ အလကားတပ္ဆင္ေပးမွာပါ။ စက္ရဲ႕တန္ဖိုးက ေလးသိန္းေလာက္ရွိတယ္။ ကတ္တန္ဖိုးက ငါးေဒၚလာေလာက္ရွိတယ္။ ကတ္ကို တစ္ကတ္သံုးရာက်ပ္နဲ႔ေရာင္းမယ္။ ၿပီးရင္ကတ္ထဲကို အနည္းဆံုးတစ္ေထာင္က်ပ္ကေန အမ်ားဆံုးတစ္သိန္းထိ သြင္း ထားႏိုင္တယ္။ ေငြေပးေခ်တဲ့အခါတိုင္း ေငြလက္ခံျဖတ္ပိုင္းတစ္ခုရရွိမယ္။ အဲဒီကေန ေပးေခ်လိုက္တဲ့ေငြပမာဏကိုသိႏိုင္မယ္။ ၃၀၀ ခရီးဆို ၃၀၀ ျဖတ္မယ္။ ၂၀၀ ခရီးဆို ၂၀၀ ျဖတ္မယ္။ ၅၀ ခရီးဆို ၅၀ ျဖတ္မယ္။ အေႂကြအခက္အခဲမရွိေတာ့ဘူး” ဟု ipay ပိုက္ဆံကတ္စနစ္ကိုျပဳလုပ္မည့္ ကစၦပနဒီမွ Project Manager ကိုေအာင္ေက်ာ္ကေျပာသည္။ အဆိုပါစနစ္အသံုးျပဳရာတြင္ အဆင္ေျပေစရန္အတြက္ ယာဥ္ေနာက္လိုက္မ်ားကို Training ေပးမည္ဟုသိရသည္။ မိမိကတ္အတြင္း လက္က်န္ပိုက္ဆံနည္းေနပါက ကစၦပနဒီမွဖြင့္လွစ္ထားသည့္ ႐ံုးခြဲမ်ားတြင္ ထပ္မံျဖည့္သြင္းႏိုင္ရန္ စီစဥ္ေပးထားသည္ဟုလည္း သိရသည္။ ထုိ႔အျပင္ မိမိကတ္ကို တျခားလူမ်ားအသံုးမျပဳႏိုင္ရန္ လံုၿခံဳေရးစနစ္ကိုလည္း ျပဳလုပ္ေပးထားသည္သိရသည္။ ကစၦပနဒီအေနျဖင့္ အဆိုပါ ipay ပိုက္ဆံစနစ္အသံုးျပဳမႈကို လိုင္းကားမ်ားတြင္သာမက ရထားစီးျခင္း၊ Taxi စီးျခင္း၊ သေဘၤာစီးျခင္း စသည့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား၊ ထမင္း၀ယ္စားျခင္း၊ ေစ်း၀ယ္ျခင္းစသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ပါ အသံုးျပဳႏိုင္ရန္ ေဆြးေႏြးလ်က္ရွိသည္ဟုသိရသည္။ “အဲဒီလိုကတ္နဲ႔ ကိုယ္သြားခ်င္တဲ့ခရီးကို အတိအက်ေပးႏိုင္တဲ့စနစ္ျဖစ္လာရင္ ေကာင္းပါတယ္။ ကားခအေႂကြကိစၥကို လိုက္ေျပာစရာမလိုေတာ့ဘူး။ ဒီစနစ္ႀကီးေအာင္ျမင္ပါေစလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္” ဟု ကုမၸဏီတစ္ခုတြင္ အလုပ္လုပ္ေနေသာ ကိုေအာင္မ်ဳိးသူကဆိုသည္။
http://www.myanmarinternetjournal.com
“ဒီကတ္ကိုအသံုးျပဳျခင္းအားျဖင့္ ေငြစကၠဴမလိုဘူး။ ၿပီးေတာ့ လိုင္းကားစီးတဲ့အခါမွာ အဓိကျဖစ္ေနတဲ့ အေႂကြမအမ္းလို႔၊ အေႂကြမရွိလို႔ဆိုတဲ့ ျပႆနာေတြမရွိေတာ့ဘူး။ ဒီကတ္စနစ္က ႀကိဳးမဲ့စနစ္ျဖစ္ၿပီး ေငြေပးေခ်တဲ့အခါ ၀.၁ စကၠန္႔သာၾကာမယ္။ ေဆာ့ဖ္၀ဲကိုေတာ့ အိႏၵိယနဲ႔ျမန္မာက ပညာရွင္ေတြေရးထားပါတယ္။ လုိင္းကားေတြေပၚမွာ အလကားတပ္ဆင္ေပးမွာပါ။ စက္ရဲ႕တန္ဖိုးက ေလးသိန္းေလာက္ရွိတယ္။ ကတ္တန္ဖိုးက ငါးေဒၚလာေလာက္ရွိတယ္။ ကတ္ကို တစ္ကတ္သံုးရာက်ပ္နဲ႔ေရာင္းမယ္။ ၿပီးရင္ကတ္ထဲကို အနည္းဆံုးတစ္ေထာင္က်ပ္ကေန အမ်ားဆံုးတစ္သိန္းထိ သြင္း ထားႏိုင္တယ္။ ေငြေပးေခ်တဲ့အခါတိုင္း ေငြလက္ခံျဖတ္ပိုင္းတစ္ခုရရွိမယ္။ အဲဒီကေန ေပးေခ်လိုက္တဲ့ေငြပမာဏကိုသိႏိုင္မယ္။ ၃၀၀ ခရီးဆို ၃၀၀ ျဖတ္မယ္။ ၂၀၀ ခရီးဆို ၂၀၀ ျဖတ္မယ္။ ၅၀ ခရီးဆို ၅၀ ျဖတ္မယ္။ အေႂကြအခက္အခဲမရွိေတာ့ဘူး” ဟု ipay ပိုက္ဆံကတ္စနစ္ကိုျပဳလုပ္မည့္ ကစၦပနဒီမွ Project Manager ကိုေအာင္ေက်ာ္ကေျပာသည္။ အဆိုပါစနစ္အသံုးျပဳရာတြင္ အဆင္ေျပေစရန္အတြက္ ယာဥ္ေနာက္လိုက္မ်ားကို Training ေပးမည္ဟုသိရသည္။ မိမိကတ္အတြင္း လက္က်န္ပိုက္ဆံနည္းေနပါက ကစၦပနဒီမွဖြင့္လွစ္ထားသည့္ ႐ံုးခြဲမ်ားတြင္ ထပ္မံျဖည့္သြင္းႏိုင္ရန္ စီစဥ္ေပးထားသည္ဟုလည္း သိရသည္။ ထုိ႔အျပင္ မိမိကတ္ကို တျခားလူမ်ားအသံုးမျပဳႏိုင္ရန္ လံုၿခံဳေရးစနစ္ကိုလည္း ျပဳလုပ္ေပးထားသည္သိရသည္။ ကစၦပနဒီအေနျဖင့္ အဆိုပါ ipay ပိုက္ဆံစနစ္အသံုးျပဳမႈကို လိုင္းကားမ်ားတြင္သာမက ရထားစီးျခင္း၊ Taxi စီးျခင္း၊ သေဘၤာစီးျခင္း စသည့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား၊ ထမင္း၀ယ္စားျခင္း၊ ေစ်း၀ယ္ျခင္းစသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ပါ အသံုးျပဳႏိုင္ရန္ ေဆြးေႏြးလ်က္ရွိသည္ဟုသိရသည္။ “အဲဒီလိုကတ္နဲ႔ ကိုယ္သြားခ်င္တဲ့ခရီးကို အတိအက်ေပးႏိုင္တဲ့စနစ္ျဖစ္လာရင္ ေကာင္းပါတယ္။ ကားခအေႂကြကိစၥကို လိုက္ေျပာစရာမလိုေတာ့ဘူး။ ဒီစနစ္ႀကီးေအာင္ျမင္ပါေစလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္” ဟု ကုမၸဏီတစ္ခုတြင္ အလုပ္လုပ္ေနေသာ ကိုေအာင္မ်ဳိးသူကဆိုသည္။
http://www.myanmarinternetjournal.com
0 comments:
Post a Comment