http://api.ning.com/files/eoCpmuB3MmV7zrkygpgbV2UFBU7HkfDZWIxrhTnIGdvK*JZUBGsh5SavT88gYAk-IZ96U6xspEaGCBaNzb87akWisW0d4zlW/nayzaw0141.gif
က်ေနာ္ဘေလာေလးကုိယ္သတင္းေတြလာေရာက္ဖတ္႐ႈအားေပးၾကတဲ့မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းမ်ားအားလံုးရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ

16 May 2012

ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္ တင္ သြင္းခြင့္ႏွင့္ ဆိုင္ေသာ အ ထူး သ တင္း

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္ႏွင့္ ဆိုင္ေသာ အထူးသတင္း၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေမလ ၇ ရက္ေန႔ ၀၉း၀၀ နာရီအခ်ိန္တြင္ ေနျပည္ေတာ္ ရွိ ႐ံုးအမွတ္ (၃)၊ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္း ေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန အစည္း အေ၀းခန္းမ၌ စီးပြားေရးႏွင့္ကူးသန္း ေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီး ဦး၀င္းျမင့္၊ ဒုတိယ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာပြင့္ဆန္းႏွင့္ ၀န္ႀကီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ား၊ အေကာက္ခြန္ဦးစီး ဌာန၊ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံျခားကုန္သြယ္မႈ ဘဏ္၊ ျမန္မာ့ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႏွင့္ ကူး သန္း ေရာင္း၀ယ္ေရး ဘဏ္ႏွင့္ ကုန္းလမ္းပို႔ ေဆာင္ေရးၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနတို႔မွ တာ၀န္ရွိ သူမ်ားက Consignment စနစ္ျဖင့္ ကားမ်ားတင္သြင္းေရာင္းခ် လ်က္ရွိသည့္ အေရာင္းစင္တာမ်ားမွ လုပ္ငန္းရွင္ ၇၀ ဦးႏွင့္ ေတြ႕ ဆံုေဆြးေႏြး ခဲ့ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦး၀င္းျမင့္မွ ေဆြးေႏြးေျပာၾကားရာ၌ အစိုးရသစ္ လက္ထက္တြင္ အနာဂတ္ ကာလ၌ ျပည္သူ ျပည္သားမ်ားအေနႏွင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အေရာင္းျပခန္းမ်ားမွျဖစ္ ေစ၊ ႏိုင္ငံျခားမွ မွာယူတင္သြင္း ၍ျဖစ္ေစ၊ မိမိ တတ္ႏိုင္သည့္ ေငြေၾကးႏွင့္ လြတ္လပ္စြာ၀ယ္ယူသံုးစြဲႏိုင္ သည္အထိ ေဆာင္ရြက္သြား ရန္၊ ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ ရင္ ေဘာင္တန္းႏိုင္ေရးႏွင့္ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံ မ်ားႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္ေရးအတြက္ ကား တင္သြင္းမႈမ်ား ခြင့္ျပဳခဲ့ေၾကာင္း၊ ယခင္ က ကားတင္သြင္းမႈ လံုး၀ပိတ္ပင္ထား ရာမွ ယခုကဲ့သို႔ တင္သြင္းခြင့္ကို တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ ေဆာင္ရြက္ရာမွာ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား ရွင္းလင္းလြယ္ကူစြာ လုပ္ကိုင္ႏိုင္ေရးေဆာင္ရြက္ေနေၾကာင္း၊ ပထမအဆင့္အေနႏွင့္၂၀၁၁ ခုႏွစ္ စက္ တင္ဘာ ၁၁ ရက္တြင္ ယာဥ္အိုယာဥ္ ေဟာင္းမ်ား အစားထုိးလဲလွယ္ တင္ သြင္းေစခဲ့ေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ေၾကညာ ခ်က္အရ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၁၆ရက္စြဲပါ စာအမွတ္ျဖင့္ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ ေနျပည္ေတာ္၌ ကုန္သြယ္ေရး ၫႊန္ ၾကားမႈဦးစီးဌာန၊ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ ေရးၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန၊ အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာန၊ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံျခားကုန္သြယ္မႈ ဘဏ္ႏွင့္ ျမန္မာ့ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႏွင့္ ကူး သန္းေရာင္း၀ယ္ေရးဘဏ္တို႔မွ ကိုယ္ စားလွယ္မ်ားပါ၀င္ေသာ အထူးသြင္း ကုန္ ပါမစ္ထုတ္ေပးေရး ပူးေပါင္းအဖြဲ႕ (OSS) ဖြဲ႕စည္းၿပီး၊ အစားထုိးယာဥ္တင္ သြင္းခြင့္ကို ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ လ ၁၉ ရက္ေန႔မွစတင္ၿပီး ေန႔ခ်င္း ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ေၾကာင္း၊ ယာဥ္အို ယာဥ္ေဟာင္းလဲလွယ္မႈ အစီအစဥ္အရ အစားထိုး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ျပည္ပမွ တင္သြင္းရာမွာ တင္သြင္းသူမ်ားအေန ျဖင့္ အခက္အခဲမ်ားျဖစ္ေပၚျခင္း၊ လုပ္ ငန္းမကြၽမ္းက်င္မႈေၾကာင့္ ျပည္သူမ်ား လိမ္လည္ခံရျခင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚလာ သည္ကို သိရသည့္အတြက္ ကားတင္ သြင္းသူ၊ ကားေဟာင္းလဲလွယ္သူမ်ား ပိုမိုအဆင္ေျပေစေရးအတြက္ ေမာ္ ေတာ္ယာဥ္ အေရာင္းစင္တာ (Used Car Sale Centre) မ်ားဖြင့္လွစ္ျခင္းႏွင့္ ျပည္ပမွ ကားတင္သြင္းခြင့္ပါမစ္ ထုတ္ ေပးျခင္းဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ား ႀကီးၾကပ္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေစရန္အတြက္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၂၈ ရက္ေန႔စြဲ ပါ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာျဖင့္ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္တင္သြင္းခြင့္ဆိုင္ရာ ႀကီးၾကပ္ေရး ေကာ္မတီကို စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္း ေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ျပည္ ေထာင္စု၀န္ႀကီးမွ ဥကၠ႒၊ ၀န္ႀကီးဌာန ၈ ခုမွ ဒုတိယ၀န္ႀကီးမ်ားမွ အဖြဲ႕၀င္၊ မိမိတို႔ဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီးမွ အတြင္း ေရးမွဴးႏွင့္ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရးၫႊန္ ၾကားမႈဦးစီးဌာန ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ တို႔မွ တြဲဖက္အတြင္းေရးမွဴးအျဖစ္ ပါ၀င္ ဖြဲ႕စည္းခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ဒုတိယ အဆင့္အေနျဖင့္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ ဘာလ ၁ ရက္ေန႔တြင္ႏိုင္ငံျခားသေဘၤာ သားမ်ား၊ ျပည္ပတြင္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ ေနသည့္ အလုပ္သမားမ်ား၊ ႏိုင္ငံျခား ေရး၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ထမ္းမ်ား၊ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ ကုမၸဏီမ်ားအတြက္ လူစီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္၂၂၀၀၀ စီးထိတင္သြင္း ခြင့္ျပဳရန္ လ်ာထားခဲ့ၿပီး ဘယ္ေမာင္း၊ ညာေမာင္း မခြဲျခားဘဲ လြန္ခဲ့ေသာ ၅ ႏွစ္အတြင္းထုတ္လုပ္သည့္ ကားမ်ားကို အုပ္စုအလိုက္ တင္သြင္း ခြင့္ ျပဳခဲ့ပါ ေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။
၀န္ႀကီးမွ ဆက္လက္၍ လူေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ား ကားစီးႏိုင္ေစရန္ ရည္ ရြယ္၍ တျဖည္းျဖည္း ေျဖေလွ်ာ့မႈမ်ား ျပဳလုပ္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ရထားပို႔ ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ကုန္းလမ္းပို႔ ေဆာင္ေရးၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနအေန ႏွင့္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၂ ရက္စြဲပါ အမိန္႔အမွတ္ျဖင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အမ်ဳိး အစားအလိုက္ မူလတန္ဖိုးအေပၚ မွတ္ ပံုတင္ခေကာက္ခံျခင္းကိုလည္း ျပင္ ဆင္ခဲ့သည္ကို အားလံုးအသိပင္ျဖစ္ ပါေၾကာင္း၊ ထို႔အျပင္ ဧၿပီလ ၂၅ ရက္ စြဲပါစာအမွတ္ႏွင့္လည္း ခရီးသည္တင္ ဘတ္စ္ကားမ်ားကို ခရီးသည္ အဆင္း အတက္ အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေစေရး အတြက္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ႏွင့္အထက္ ဘယ္ ေမာင္းယာဥ္ေတြကိုသာခြင့္ျပဳၿပီး၊ ကုန္ တင္ယာဥ္ (Truck) မ်ားအတြက္ ဘယ္ ေမာင္း၊ ညာေမာင္း ခြဲျခားျခင္းမျပဳဘဲ ခြင့္ျပဳရန္ ခရီးသည္တင္ ဘတ္စ္ကား မ်ားကို ၂၀ ေယာက္စီးႏွင့္အထက္ကို လြန္ခဲ့ေသာ ၅ ႏွစ္အတြင္း ထုတ္လုပ္ သည့္ ဘယ္ေမာင္းယာဥ္မ်ား တင္သြင္း ခြင့္ျပဳခဲ့ပါေၾကာင္း ေျပာၾကားပါသည္။ ဆက္လက္၍ ယခု တတိယ အဆင့္အေနျဖင့္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံျခားကုန္ သြယ္မႈဘဏ္ႏွင့္ ျမန္မာ့ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႏွင့္ ကူးသန္းေ ရာင္း၀ယ္ေရးဘဏ္မ်ားတြင္ ႏိုင္ငံျခားေငြစာရင္း ဖြင့္လွစ္ထားသည့္ ႏိုင္ငံသားမ်ားကို ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ႏွင့္ အထက္ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား(ခရီးသည္ တင္ဘတ္စ္ကားမွအပ) ဘယ္ေမာင္း၊ ညာေမာင္းမခြဲဘဲ လြတ္လပ္စြာ တင္ သြင္းခြင့္ျပဳခဲ့ေၾကာင္း၊ ထို႔အျပင္ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ေတာ္အပါအ၀င္ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားမွာ ၿမိဳ႕ေတာ္အငွားယာဥ္မ်ား၏ ၀န္ေဆာင္ မႈပိုမိုေကာင္းမြန္ေစေရးအတြက္ အငွား ယာဥ္မ်ားကို အလားတူ ဘယ္ေမာင္း၊ ညာေမာင္း မခြဲဘဲ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ႏွင့္ အထက္ယာဥ္မ်ားကို သက္ဆိုင္ရာတိုင္း ေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႕၏ စိစစ္ ေထာက္ခံေသာ အေရအတြက္အလိုက္ ကုမၸဏီလုပ္ငန္းရွင္မ်ားကို စီစဥ္ေဆာင္ ရြက္ေပးမွာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထိုကဲ့သို႔ တိုင္းေဒသႀကီးမ်ား၏ ေထာက္ခံခ်က္ရယူရျခင္းမွာ သက္ဆိုင္ ရာ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ၿမိဳ႕မ်ား၏ လမ္း အေျခအေနအရ စိစစ္ခြင့္ျပဳႏိုင္ရန္ျဖစ္ ပါေၾကာင္း၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းမႈ ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ား၏ လူဦးေရႏွင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အခ်ဳိး ကိုၾကည့္လ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အနည္းဆံုး ျဖစ္ေနေသးသည္ကို ေတြ႕ရေၾကာင္း၊ အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ားအတြင္း တစ္ဦးခ်င္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ပိုင္ဆိုင္မႈ ဒုတိယ အနည္းဆံုးျဖစ္ေသာ လူဦးေရ ၁၀၀၀ လွ်င္ ၁၃ စီး ပိုင္ဆိုင္သည့္ ဗီယက္နမ္ ႏိုင္ငံကဲ့သို႔ျဖစ္ရန္ ႏွစ္ဆနီးပါး ကား စီးေရ ၃ ဒသမ ၈ သိန္းခန္႔ တင္သြင္း ရမွာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံ သားတိုင္း Showroom မ်ားမွ စိတ္ ႀကိဳက္ကားသစ္ကို ၀ယ္ယူႏိုင္သည့္ အဆင့္အထိေရာက္ေအာင္ တစ္ဆင့္ၿပီး တစ္ဆင့္ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္သြား ရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္းေျပာၾကားပါသည္။
ထို႔ေနာက္ ဆက္လက္ေျပာၾကား ရာတြင္ ယခုလို တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ ေျဖေလွ်ာ့မႈမ်ား လုပ္ေပးသည့္အတြက္ အခ်ဳိ႕ေသာပုဂၢိဳလ္မ်ား မွာ ထိခိုက္နစ္ နာမႈ အခ်ဳိ႕လည္း ရွိလာႏိုင္ပါေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္လည္း အမ်ားျပည္သူအက်ဳိး ရွိ ေအာင္ေဆာင္ရြက္ သည့္ကိစၥျဖစ္၍ ေရရွည္တြင္ ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ လိုက္ေလ်ာ ညီေထြျဖစ္သည့္ အေျခအေန မ်ား ေပၚ ေပါက္လာမွာျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ တင္သြင္း မႈအပိုင္းအျပင္ က်န္သည့္ Infrastructure ၊ စက္သံုးဆီ ကိစၥမ်ားကိုလည္း သက္ဆိုင္ရာ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား အလိုက္ ျဖည့္ဆည္းစီမံ ေဆာင္ရြက္သြားၾကမွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ျဖစ္ေပၚလာသည့္အေျခ အေနအလိုက္ ျပည္သူလူထုအသံကို နားေထာင္ၿပီး စီမံေဆာင္ရြက္သြား မွာျဖစ္ေၾကာင္း ေဆြးေႏြးေျပာၾကားပါ သည္။ ထို႔ေနာက္ဒုတိယ၀န္ႀကီး ေဒါက္ တာပြင့္ဆန္းမွ ရွင္းလင္းေဆြးေႏြး ရာတြင္ ကားအေရာင္းစင္တာမ်ား၏ လက္ရွိအေျခအေနႏွင့္ စာရင္းဇယား မ်ားတင္ျပသြားမွာျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ကား အေရာင္းစင္တာဖြင့္လွစ္ရန္ ေလွ်ာက္ ထားသည့္ကုမၸဏီ ၉၄ ခုရွိသည့္အနက္ တင္ျပသည့္ အေထာက္ အထား၊ ေဆာင္ရြက္မႈ အေျခအေနမ်ားအရ လက္ရွိ အခ်ိန္အထိ စင္တာ ၆၈ ခုကို ဖြင့္လွစ္ ခြင့္ျပဳၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယင္းစင္တာ မ်ားမွ Consignment စနစ္ႏွင့္ တင္ သြင္းဖို႔ခြင့္ျပဳထားၿပီး ကားအစီးေရေပါင္း ၁၃၇၃၉ စီး ရွိၿပီျဖစ္ ပါေၾကာင္း၊ ၎ အနက္ ကားေရာက္ရွိမႈမွာ အစီးေပါင္း ၂၂၇၃ စီးနဲ႔ ၀ယ္ယူခြင့္လက္မွတ္ထုတ္ ၿပီးကား ၉၅၂ စီးသာရွိေၾကာင္း၊ ယာဥ္ အုိယာဥ္ေဟာင္းအပ္ႏွံမႈအေနႏွင့္ ကား အစီးေရ ၄၈၇၄၀ စီး အပ္ႏွံထား သည့္အနက္ ကုန္သြယ္ေရးၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနတြင္ ကားတင္သြင္းေရးပါမစ္ ထုတ္ယူမႈ ၄၂၇၃၉ စီးရွိသျဖင့္ အပ္ႏွံ မႈ၏ ၈၇ ဒသမ ၆၉ ရာခုိင္ႏႈန္း ပါမစ္ ထုတ္ယူၿပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံျခား သေဘၤာသား၊ ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာ အလုပ္သမား၊ ျပည္ပ ပညာေတာ္သင္ မ်ား၊ ကုမၸဏီႀကီးမ်ားအတြက္ ကား တင္သြင္းခြင့္ အစီးေရ ၂၂၀၀၀ လ်ာ ထားသည့္အနက္ ကားတင္သြင္းခြင့္ ပါမစ္ထုတ္ၿပီး ၄၄၃၆ စီးသာ ရွိပါ ေၾကာင္း၊ ကားအေရာင္းစင္တာမ်ား အေနႏွင့္ ကားေရာက္ရွိမႈႏွင့္ ကား၀ယ္ ယူႏိုင္မႈတို႔ကို စဥ္းစားတြက္ခ်က္ႏိုင္ရန္ တင္ျပရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကားတင္ သြင္း ေရာင္းခ်ေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ အေကာင္း ဆံုးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးေနပါေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္လည္း အေရာင္းစင္တာမ်ား အေနျဖင့္ ကားတင္သြင္းမႈ လုပ္ငန္း အဆင့္ဆင့္တြင္ အခက္အခဲရွိေနသည္ ဟု ၾကားသိေနရသည့္အတြက္ သက္ ဆိုင္ရာဌာန အသီးသီးႏွင့္ လုပ္ငန္းရွင္ မ်ားအၾကား ေပါင္းစပ္ညႇိႏႈိင္းရမည့္ ကိစၥမ်ားကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းတင္ျပေပး ေစလိုပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျပာၾကား ပါသည္။
ထို႔ေနာက္ တက္ေရာက္လာသည့္ ကားအေရာင္းစင္တာမ်ားမွ လုပ္ငန္းရွင္ မ်ားမွ မရွင္းလင္းသည္မ်ားႏွင့္ ေတြ႔ႀကံဳ ရသည့္အခက္အခဲမ်ား တင္ျပေဆြးေႏြး ျခင္း အေပၚ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး၊ ဒုတိယ၀န္ႀကီး၊ သက္ဆိုင္ရာ OSS အဖြဲ႕၀င္မ်ားမွ အသီးသီး ျပန္လည္ ေျဖၾကားခဲ့ၾကသည္။ ယခုေဆြးေႏြးပြဲမွ တစ္ထိုင္တည္း ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ျခင္းမရွိ သည့္ကိစၥရပ္မ်ားအတြက္လည္း က်ယ္ က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေဆြးေႏြး အေျဖရွာ ႏိုင္ေရးအတြက္ သက္ဆိုင္ရာ၀န္ႀကီး ဌာနမ်ားႏွင့္ ကားအေရာင္းစင္တာမ်ား ေတြ႕ဆံု၍ လာမည့္ သီတင္းပတ္တြင္ အလုပ္႐ံုေဆြးေႏြးပြဲ တစ္ရပ္က်င္းပသြား ရန္လည္း စီစဥ္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရ သည္။ 
www.yoyarlay.com/

0 comments:

Post a Comment

http://api.ning.com/files/eoCpmuB3MmV7zrkygpgbV2UFBU7HkfDZWIxrhTnIGdvK*JZUBGsh5SavT88gYAk-IZ96U6xspEaGCBaNzb87akWisW0d4zlW/nayzaw0141.gif